Customers praise Alkanatur for clear improvements in water quality and taste, noting that filters make water feel purer on the skin, remove flavors like chlorine, and improve daily drinking water. They highlight practical, user-friendly features: easy installation, fast and efficient shipping, attractive glass jugs, and reliable filtration that reduces plastic bottle usage and waste. The support experience is consistently commended, with several mentions of helpful, responsive service and after-sales assistance. Overall, buyers express satisfaction with product performance, design aesthetics, and the positive impact on daily hydration.
We apologize for your rating. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is out for delivery by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
G
Gabriel C.
Rating: 1 out of 5
I don't know where my order is, I haven't received anything yet, I haven't received any information about the order tracking. Certainly, with how expensive the products of this company are and how bad the transport service they have contracted is.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating and for your purchase. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is out for delivery by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email.
C
Carlos C.
Rating: 1 out of 5
The order has not arrived and you ask me to evaluate it??
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. The orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is out for delivery by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email.
I
Irene P.
Rating: 1 out of 5
I have no information about the order nor do I know when it will arrive.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. The orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is out for delivery by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email.
R
Rita S.
Rating: 1 out of 5
My order did not arrive complete... I ordered 5 refills for the shower and only received 1, plus it came in the wrong small size.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rita. We are very sorry for your feedback. My customer service colleagues have already contacted you and we have sent you the missing pre-filters.
B
Belen G.
Rating: 1 out of 5
I HAVE NOT RECEIVED ANY PACKAGE YET
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Belén, we regret your dissatisfaction, but the transport is doing everything possible to deliver your package. The order was shipped on October 30th and was already out for delivery on the 31st. We see that on the 31st there was an attempt to deliver in the morning but it was unsuccessful. A new delivery attempt was made in the afternoon and it was also not possible. On Friday, being a holiday, it did not go out for delivery again, and over the weekend the transport does not deliver. Today it is out for delivery again, for the third attempt, so we hope that this time it can be delivered without any issues. We recommend staying alert to your mobile phone as the carriers usually call beforehand to ensure their delivery. Best regards and thank you for your purchase.
P
Pavel P.
Rating: 1 out of 5
The product may be good but more than a week and I still haven't received it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Pavel. We are very sorry about your rating. Due to a stock issue, the shipment of your order has been slightly delayed, but the package is already in transit and you will receive it very soon. If you need more information, do not hesitate to contact customer service.
L
Lola H.
Rating: 1 out of 5
I was told that I would receive my order on Friday 11/10, it has neither arrived nor have I been notified of the delay. Now I don't know when I will receive the order.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Dear Lola, we regret your negative review. We have seen that your order was placed on Wednesday, October 9, at 8:39 PM. Our delivery times, as indicated on our website, are between 1 and 5 business days. In the Terms of Sale, we also detail that: "Unless otherwise stated, products will be delivered within a period of between 1 and 5 business days. Orders placed on business days before 3 PM will be shipped on the same day. Those placed after 3 PM will be sent the following business day." That is to say, your order was processed the next business day, Thursday the 10th, and sent for transport. The tracking was created on the same day, which you can check both in your customer profile and in the email you receive with the information. From what we can see in the update of your shipment tracking, it is out for delivery today from early morning, so it will probably arrive throughout the day. That is to say, since the order was processed, it has gone out for delivery on the third business day, meeting our delivery times.
R
Rebeca S.
Rating: 1 out of 5
The filter cannot be placed on the bathtub faucet. It should have a system that allows it to fit when the wall is very close to the spout.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rebeca, we are very sorry about your rating. We will contact you to try to help you and so you can enjoy your shower filter.
J
Jordi G.
Rating: 1 out of 5
Not arrived yet
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Jordi, we are very sorry for your rating. The estimated delivery time is 3 to 5 working days. We see that you placed the order on the 30th and that it is already out for delivery today. We hope you have received it and that you enjoy it a lot. If you have any problems, you can contact our customer service department and they will help you with whatever you need.
M
María J.
Rating: 1 out of 5
I am not happy at all. I placed an order, it was duplicated. I was charged twice and I have been waiting for more than a week for a response through PayPal.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello María José. Thank you very much for your review. We have reviewed your case and noticed that two orders have been placed, which has led to the charge of both. However, we will contact you today to find the best solution.
C
Cristina R.
Rating: 1 out of 5
The plastic bottles of 7 euros each are category 1, like one I buy at the supermarket that is supposedly not to be refilled.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! We regret your rating. The numbering of plastics is a complex issue. Number 1 is a classification. The problem is not the material, but the additives that are added to this plastic, which depends on each bottle, each brand... This category is almost always used to indicate plastic bottles, so ours falls into this category, but not all brands work with BPA-free or other toxic materials. Our Alkanatur bottle is BPA-free and is free of these toxins. You have the certificate of absence of BPA, esbo, and phthalates: https://alkanatur.com/certificados/ (it's the 3rd).
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
I can’t rate it because the order didn’t arrive
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rosa, we regret your experience with the transport. As we responded to you in the other review, today we are getting in touch with you and transport to resolve it now. Best regards.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
I have not received the shipment because the customer service of Correos Express is terrible and there is no way to request a change of address or delivery date. I don’t know where the jug is
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rosa, thank you for your feedback and we are terribly sorry about the incident with your order. We will contact you to provide us with the address for the exchange and inform our transport agency to resolve it and get your order to you as soon as possible. Best regards and again, we apologize for the bad experience with transport.
S
Sonsoles C.
Rating: 1 out of 5
It demineralizes the water.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. Our jug does not demineralize the water. It removes toxins, but not the natural minerals from the water. Additionally, it adds magnesium, so it still mineralizes more. With the pH reagent included in the pack, you can test the pH between the filtered water and tap water, or for example, bottled water and see the differences. If you have any questions about the product or how to perform the test, contact us via WhatsApp, email, or phone and we will gladly assist you. Best regards.
M
Mónica P.
Rating: 1 out of 5
We did not like the taste of the water. It's a shame because we had high expectations due to the amount of studies it had and the good comments, but none of the family liked the taste. I understand that taste is a very subjective matter, but it is sad to buy a product and not end up using it because it does not meet your expectations.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback. We are sorry that you do not like the taste of the water and the product does not suit you. Taste is a more personal matter, that is true. In any case, remember that you have a 30-day satisfaction guarantee. We will contact you to either find another solution, perhaps with the low magnesium emission filter that might suit you better, or if not, process the return of the product.
V
Vicente G.
Rating: 1 out of 5
Send it to me, because I haven't received it yet
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. We will see what happened with your order and we will get in touch.
R
Ramon C.
Rating: 1 out of 5
The jug does not seem to have any effect. The water is cloudy after several filtrations, it does not change the taste at all, and the bottom of the jug is full of lime.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. We are very sorry that you are not satisfied with the product. The jug does not remove the natural minerals from the water, being alkaline water it is therefore rich in minerals. To avoid those whitish stains it simply requires a little extra care, as indicated on page 9 of the instruction manual. In any case, we will contact you to provide a solution. Best regards.
N
Nuria P.
Rating: 1 out of 5
I have not yet received the order, after 10 days since the purchase.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Nuria, we are terribly sorry for the delay. Some delegations have been very busy and the delay has been a bit longer than we expected. Remember that our deliveries are on business days, not calendar days, so today would be the 6th day. For any questions regarding your order, please contact our customer service department: [email protected], and they will provide you with more info :). We apologize once again for the delay.
C
Cliente A.
Rating: 1 out of 5
I still haven't received the purchase, I suppose it's the fault of express mail, but it's impossible to talk to them.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating. It's a shame that it hasn't reached you yet... We see in the tracking that the address was incomplete or incorrect. We recommend that you modify it or contact us to try to communicate it. We hope that Correos Express takes care of this 1-star rating ;)
P
Paula D.
Rating: 1 out of 5
Terrible consumer experience. I requested a quote for the filters and they contacted me to say that the local salesperson would call me. A few days later, the salesperson called me, who only asked me about the water system I was using, I told him and he dedicated himself to criticizing the competition. In the two or three minutes we talked, he finally told me he would send me the information by email. I decided not to opt for those filters due to the price and lack of clarity and bought another one that arrived with an instruction manual that has nothing to do with the filters I bought. I requested the instructions and the response was to call a plumber and that the instruction manual is that, which is a generic one (that they must have found on the internet because it has nothing to do with their filters). Regarding the quality of the water, I cannot comment since I have not tried it yet, but I am clear that there are other companies that make good products and I doubt they can do worse in customer service.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback. We are very sorry that your experience was negative. Our Commercial Department tries to advise you based on the area you are in and if you are looking at other brands, to comment on differences or similarities between ours and the competition so that the customer can make the decision they consider best. Regarding your experience with the installation of the equipment, we regret that the plumber did not want to install it. As we mentioned, the faucet instructions are generic, they are not specifically for use with the equipment you purchased, but rather it is a faucet suitable for any filtration equipment, osmosis, or even just to use as a faucet. To try to clarify this, the colleagues from the Quality Department recorded and sent a video personally explaining how to install the faucet. Once again, we are sorry if your initial experience was not satisfactory, but at Alkanatur we always do our best to help and keep the customer happy. Best regards.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
After the order was unjustifiably returned by Correos, Akkanatur responded quickly and I received it right away after the claim.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Javier. We are glad to know that your issue has been resolved in the shortest time possible. Did you only give 1 star due to some other problem?
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/11/2022
I made a mistake when placing the order and couldn't cancel it at any time.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Judit. To cancel any order, simply reply to the email when you receive the confirmation in your inbox. You can also send us a WhatsApp or call our customer service line. We have checked and did not receive any notification from you requesting the cancellation. Please keep this in mind for future orders. We are very sorry for your dissatisfaction with us.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/10/2022
I did not receive my order. I am very dissatisfied.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Daniela. We apologize for the delay in your order. We have already opened a case with transportation and have contacted you to provide a solution as soon as possible. We are very sorry.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/08/2022
Maybe your product is good but the water in my town is terrible, with a lot of lime. Despite the filtering, there is still lime at the bottom. I followed the instructions. Anyway, I use that water for cooking. Thank you very much.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback. Our product does not eliminate limescale, which is the union of minerals such as calcium, magnesium, potassium, sodium, etc., as we explain in detail on the website. Our filters are 100% ecological and certified. They are composed solely of coconut shell charcoal and magnesium. Our filters remove up to 99% of toxic substances from the water, but do not remove natural substances, such as minerals. Those white "residues" that you see at the bottom are mostly calcium. Conventional filters add chemical compounds inside, usually ion exchange resins, which come from petroleum (benzene and styrene) and remove these minerals, leaving the water practically dead and with a very acidic pH level. We regret that the product is not completely to your liking, but you can consume that water with total safety as the toxins have been removed.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/07/2022
Since July 6th when I placed the order I still have not received it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We are terribly sorry for the delay in your order due to the transportation incident. We have contacted you. Your order will arrive again today by urgent delivery.
E
Emilia M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/03/2021
Everything very fast and very good
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you!
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/11/2020
After almost 10 days, I still haven't received it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We apologize for the inconvenience and hope that despite everything, you are happy with the product. You placed the order on Friday, November 27, and the delivery is in 1-2 business days, so it should have arrived on Monday the 30th or Tuesday the 1st. In your case, the first delivery attempt was on December 1st, which was unsuccessful. We are always available for our customers, and if you have any problems, do not hesitate to contact us.
We use cookies for audience measurement and improving user experience.