Customers praise Alkanatur for clear improvements in water quality and taste, noting that filters make water feel purer on the skin, remove flavors like chlorine, and improve daily drinking water. They highlight practical, user-friendly features: easy installation, fast and efficient shipping, attractive glass jugs, and reliable filtration that reduces plastic bottle usage and waste. The support experience is consistently commended, with several mentions of helpful, responsive service and after-sales assistance. Overall, buyers express satisfaction with product performance, design aesthetics, and the positive impact on daily hydration.
I ordered 2 products of which only the shower filter arrived, the jug did not arrive.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Jean Pierre,
We sincerely regret the inconvenience you have experienced with your order at Alkanatur. We value your opinion and are here to help you resolve this issue as quickly as possible. Please contact our customer service so that we can ensure you receive the missing jug. We appreciate your trust in us and will work to improve your experience.
Sincerely,
The Alkanatur team
E
Elisa G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/05/2026
I ordered the new glass pitcher and it arrived with a dead fly inside the pitcher. I wrote to their customer service and they replied that it could be solved with water and soap, and that’s what I’m doing. I still haven't used it because I am disinfecting it, as I am immunocompromised. And since I don’t know if it can be put in the dishwasher at high temperatures, when I start using it I will give my opinion about the pitcher. But so far the experience has not been good at all.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Elisa,
We are very sorry for the experience you had with your glass pitcher. We appreciate you informing us about this incident and we understand your concern. Our priority is the satisfaction of our customers and their well-being. If you need more assistance or have questions about the use of the product, please do not hesitate to contact us. We are here to help you. We hope your future experience with Alkanatur is much more positive.
Best regards,
The Alkanatur team
D
Daniel G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/04/2026
They don't answer the phone during customer service hours and take days to respond to emails.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Daniel,
We sincerely appreciate your feedback. We regret that you had difficulties communicating with our team. Our team works within a time frame and has a response time for emails of up to 3 days, which in 95% of cases is not the case and responses are given within the same day.
We will also pass on your suggestion for improvement.
Best regards,
The Alkanatur team
A
Adriana B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/05/2026
By paying for the express delivery service, the order took a week to arrive
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Adriana,
We do not offer express delivery times at an additional cost. We only offer 1 shipping method, free for orders over €50, and where we specify the delivery time.
Best regards,
The Alkanatur team
M
Maria Amor S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/04/2026
The delivery was late. I already have it and the free bottle arrived somewhat crushed and with a broken cap. I am getting it started. I hope the filter is correct as it cannot be seen. At the bottom, the arrows mark 10 in month and 25 in year. It is not expiration, right? I await your response.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Maria Amor,
We appreciate your comment and regret the inconveniences you have experienced with the delivery and the condition of your bottle. Your satisfaction is very important to us, and we would like to help you resolve any issues you may have with your product.
Regarding the information about the filter, we confirm that the marks you mention do not indicate expiration, they are the manufacturing date. If you have any other questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us.
Thank you for your understanding.
Sincerely,
The Alkanatur team
S
Sheila A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/04/2026
I don't like the taste it leaves in the water
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Sheila,
Thank you for your comment. We are sorry that the taste of the water was not to your liking. Your opinion is very valuable to us and we will take it into account to improve our products. If you wish, we would be happy to help you find an option that better suits your preferences.
Best regards,
The Alkanatur team.
L
Luis Fernando T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
The product is fine but since 25/3 I placed the order and I am still waiting for it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Luis Fernando,
We appreciate your feedback and regret the delay in the delivery of your order. In this case, it should be noted that there was a week of holidays, which is why orders took longer to arrive. Please do not hesitate to contact us if you need more information.
Sincerely,
The Alkanatur team
T
Tamara S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/03/2026
I have not yet received the order and they wanted to deliver it on dates that they did not tell me they would deliver it. I am waiting for it to arrive.
Translated reviews
D
Desi M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/03/2026
Too long shipping time to receive in A Coruña and insufficient communication.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Desi,
We appreciate your feedback. We regret the delay in delivery and the lack of communication. We are working to improve these aspects and provide you with a better experience in the future. Your satisfaction is very important to us.
Sincerely,
The Alkanatur team.
J
Juan Luis P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/03/2026
The shipment took a long time to arrive and the company GLS does not call to say the approximate delivery time.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Juan Luis,
We appreciate your comment and regret that the delivery did not meet your expectations. We are constantly working to improve our service, including coordination with our carriers. Your experience is valuable to us and we will do our best to make it more satisfactory in the future.
Sincerely,
The Alkanatur team.
G
Giovanna S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/03/2026
Well, I bought jug replacements, and when I activated it, the water came out so black that I got scared. It hadn't happened to me before.. and I tried with the second filter and the same thing. I wrote and they told me it's normal. But of course, I ruined a filter, they should put a big warning that this is normal, because I don't think I'm the only one it happens to.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! It appears in the instructions and in the frequently asked questions on the website, anyway, we will take note to improve communications. We hope you enjoy the product.
A
Anna Maria Q.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/03/2026
They say they called the house and there was no one, this is not true, there were 3 people, it would be very strange if none of the 3 heard the doorbell. NOBODY CAME TO OUR HOUSE
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Anna Maria,
We appreciate your comment and sincerely regret the confusion. At Alkanatur, we value communication and strive to provide the best possible service. We will investigate what happened to ensure it does not happen again. Your satisfaction is our priority.
We are at your disposal for any additional inquiries.
Sincerely,
The Alkanatur team
D
Daniel R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/03/2026
Well, the product is very good. But the shipping is terrible. When you pay, you receive confirmation of the payment, but no estimated arrival date, no shipping reference, no transport company... nothing. Also, it takes about 10 days for a national shipment! I feel bad that companies like Amazon are taking market share from them, but there are reasons!
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Daniel,
Thank you for your comment and for valuing our products. We sincerely regret the inconveniences you have experienced with the shipping. We are working to improve our communication and the efficiency of our deliveries, as your satisfaction is our priority. We appreciate your patience and understanding, and we hope to offer you a better experience in the future.
Sincerely,
The Alkanatur team
P
Paula D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/02/2026
Although both pitchers came well, the leaf-shaped lid of the blue one does not close properly.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! :) This type of incident is managed through customer service, please contact them and they will help you with your problem.
R
Rocio S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/01/2026
I haven't received the order yet and almost two weeks have passed
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rocío, we regret your review. However, we see in the system that your order from Friday 30/01 was shipped the next working day after your purchase, and it was out for delivery on Tuesday 03/02. We see that there were problems with the delivery and you finally picked it up at a pickup point. We regret that it didn't arrive earlier, but if there is any problem with the delivery such as absence, we cannot do anything... We hope you are enjoying the product and thank you for your purchase. Best regards.
O
Olga S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/01/2026
Hello, When opening the package, the lid that opens for the water to fall fell off and broke on one side. It has been like this from the very beginning. I can place it, but it is broken. I consider it too delicate, as it simply fell on the countertop and a small side tab broke. In summary, the product is new, but with that defect from the start.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! :) If the product arrives damaged, you need to contact customer service so they can send you another correct part.
A
Alberto N.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/11/2025
There was a problem with the delivery and your service said that it had not been picked up and yet I had the delivery at home and had not received any notice. Days later I received it but Alkanatur did not inform me of anything. Today I put one of the filters and the water comes out cloudy after several uses, at least 6 or 7 liters.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello, Alberto. We sincerely apologize for the inconveniences you have experienced with the delivery and the filter. We appreciate your feedback as it helps us improve our service. We invite you to contact our customer service team to resolve any issues with the filter. Your satisfaction is very important to us. Thank you for your understanding!
A
Alicia R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 12/01/2026
The pitcher at the handle height arrived broken
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Alicia,
Thank you for sharing your experience with us. We sincerely regret that the pitcher arrived in poor condition. At Alkanatur, we strive to offer quality products and excellent customer service. We would appreciate the opportunity to resolve this inconvenience. Please feel free to contact our team so we can assist you.
Best regards,
The Alkanatur team.
M
María José G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/01/2026
16 days waiting for the order. I couldn't contact anyone
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello María José,
We sincerely appreciate your feedback and regret the inconveniences you have experienced with your order. We are working to improve our customer service and ensure a smoother experience in the future. Your opinion is very valuable to us.
Sincerely,
The Alkanatur team
I
Idoia O.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/10/2025
For now, I am happy with my purchase. Thank you
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Idoia,
We sincerely appreciate your comment and are glad to know that you are satisfied with your purchase. We are here to help you at any time and hope you continue to enjoy our products.
Best regards,
The Alkanatur team
J
Juan C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/01/2026
They did not deliver the goods to the agreed place.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Juan,
We are sorry that you had this experience. Your satisfaction is very important to us. Please contact us directly to resolve this situation.
Sincerely,
The Alkanatur team.
P
Paqui C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/01/2026
THE BOTTLE THAT CAME WITH THE JUG AND THE FILTERS DOES NOT CLOSE THE CAP, AND THEREFORE IS USELESS
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Paqui,
We appreciate your comment and regret that you had this experience with our bottle. Your satisfaction is very important to us. We invite you to contact our customer service to resolve this issue. We are here to help you.
Sincerely,
The Alkanatur team
C
Cris Perez A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/01/2026
it is misleading advertising, they sell qualities that the product does not have
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Cris Pérez,
We appreciate your opinion and regret that your experience with our products did not meet your expectations. We strive to provide accurate descriptions and quality service. We invite you to contact us directly to resolve any concerns you may have. Your satisfaction is important to us.
Sincerely,
The Alkanatur team
I
Ivan P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/11/2025
The filters last much less than they say and in my case the pitcher has a defect in the lid and when it is very full it leaks water
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Ivan,
Thank you for your comment and we regret that your experience with our filters and pitcher has not been satisfactory. Your opinion is very valuable to us, and we will take it into account to improve our products. Please do not hesitate to contact us to resolve the lid issue and find a solution.
Sincerely,
The Alkanatur team.
I
Israel C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/10/2025
The shipment was really slow, every time I place an order it takes a long time
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
N
Noemi R.
Rating: 2 out of 5
It took almost a month for my order to arrive.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We deeply regret the inconveniences you have experienced with your order. We strive to provide the best service and your experience is very important to us. If you have any other questions or need more information, please do not hesitate to contact us. Thank you for your patience and trust.
L
Laura M.
Rating: 2 out of 5
The pitcher arrived with a cut. I indicated it by email and they told me they could send me one when I buy more filters, but I already bought 4 initially so it will be about a year more or less before I buy more.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello, we are terribly sorry for your dissatisfaction. Our customer service department will contact you to resolve this issue. Thank you for your purchase.
P
Paloma C.
Rating: 2 out of 5
The glass bottle arrived broken because it was very poorly protected, I reported the incident on January 6 and they still haven't solved the problem for me.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello, we are terribly sorry for your dissatisfaction. Our customer service department will contact you to resolve this issue. Thank you for your purchase.
E
Edurne S.
Rating: 2 out of 5
I have not received the order yet; I have no news about whether it has left the warehouse, etc. I also have not received any email to track the order.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We regret your feedback. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is dispatched by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
R
Rafael P.
Rating: 2 out of 5
Delayed orders
Translated reviews
Response from Alkanatur
We regret your rating. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated on the website banner. In any case, once the order is dispatched by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
L
Luis J.
Rating: 2 out of 5
It takes too long to come from Galicia, I don't understand it, I have received other orders from Barcelona for example, and they arrive very quickly, they need to step up, I think!!
Translated reviews
Response from Alkanatur
We regret your rating. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated on the website banner. In any case, once the order is dispatched by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
S
Sagrario M.
Rating: 2 out of 5
It's been a week since I placed the order and I still haven't received it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We regret your rating. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated on the website banner. In any case, once the order is dispatched by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
J
Joan E.
Rating: 2 out of 5
website update error on shipped orders
Translated reviews
Response from Alkanatur
We apologize for your rating. Orders from the Black Friday promotion will be shipped starting December 9, as indicated in the banner on the website. In any case, once the order is out for delivery by the transport company (Correos Express), you will receive a notification via SMS or email. Thank you for your purchase.
J
Jonatan C.
Rating: 2 out of 5
Well, send it faster, after all these days it still hasn't been sent
Translated reviews
Response from Alkanatur
I don't know where my order is, I haven't received anything yet, I haven't received any information about the order tracking. Certainly, with how expensive the products of this company are and how bad the transport service they have contracted is.
J
Jose A.
Rating: 2 out of 5
The first filter lasted 39 days with a consumption of 9 liters/week. Very far from the 400l. that, according to the sales information, they claim it usually lasts.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Jose, we regret your dissatisfaction and are surprised by the problem with the filter. Our customer service team has already contacted you to see what the anomaly might be and to provide you with a solution. Thank you for your feedback and we hope you enjoy our products.
L
Leticia T.
Rating: 2 out of 5
My second order, the jug came with a forced crack in the lid.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Leticia, we are very sorry about this incident. We will get in touch with you to provide a solution as soon as possible. Best regards
A
Araceli A.
Rating: 2 out of 5
The water comes out with a lot of hardness after filtering.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello, thank you for your review. We are very sorry that you are not satisfied with the product. Our filter does not remove minerals from the water, so hardness is not reduced. In fact, it raises that ppm because it adds 18mg of magnesium per liter. Our water is alkaline water, that is, water rich in minerals. We will contact you from our Quality Department to study your case in more detail and see how we can improve your experience.
S
Silvia L.
Rating: 2 out of 5
I still haven't received my order and there is no way to communicate with express mail
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Silvia, Thank you very much for your review. We regret that you had an experience that did not meet your expectations. We have reviewed your case and noticed that you have already contacted our customer service team. As they mentioned to you, your order was placed on September 23rd and, generally, shipments take between 3 and 5 business days. We appreciate your patience and understanding. If you have any other questions or need further assistance, please do not hesitate to let us know. We are here to help you.
J
Jose D.
Rating: 2 out of 5
I'm not convinced, the water still tastes like chlorine.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback. Coconut charcoal absorbs chlorine perfectly and it cannot be that a filter is damaged and has that taste. It is possible that the taste you notice is from the minerals themselves or from magnesium. We regret that you do not like the taste of the water and the product does not suit you. Taste is a more personal matter, that is true. In any case, remember that you have a 30-day satisfaction guarantee. We will contact you to either find another solution, perhaps the low magnesium emission filter suits you better, or if not, process the return of the product.
We use cookies for audience measurement and improving user experience.