Customer reviews of Chef de File

Trust Attestation
9,2 /10
Overall rating: 9,2 out of 10
Based on 208 published reviews

Summary of reviews

Chef de File consistently delivers high-quality athletic wear with notable attention to fit and comfort, including jackets, jerseys, bib shorts, and swimsuits that many customers find true to size or slightly snug but comfortable for performance. Shipping is a standout strength, with super fast delivery and careful packaging, often arriving with branded tote bags and added touches like integrated bag accessories and stickers. Customers highlight sturdy construction and materials that perform well in cold to warm conditions, with many praising warmth, breathability, colorful designs, and European manufacturing. The shopping experience is described as reliable and user-friendly, with helpful size guidance and frequent repeat purchases from satisfied cyclists.

Reviews 1, 2 and 3 stars

Reset filters
B
Bill K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/07/2026
I still haven't received my order #4198
Translated reviews
A
Aurelien O.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/07/2026
I am missing part of the delivery that I am still waiting for
Translated reviews
Y
Yannick D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/06/2026
Size guide does not match reality. I therefore paid shipping fees both ways for an item that fits according to the guides but not in reality.
Translated reviews
F
Fabien B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/12/2025
The clothing I ordered is way too small for me and there is no explanation for returning-exchanging the item in the package or via the brand's website. Not great for a brand that sells only by mail.
Translated reviews
F
François V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/09/2025
The size guide does not match reality. Take one size up. I would like to exchange my cycling jersey but the larger size does not seem to be available.
Translated reviews
C
Camille L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/05/2025
I am still waiting for feedback from your advisors regarding a stock issue with my order...
Translated reviews
M
Maligne J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/09/2024
What can I say, a site full of promises: great colors, nice materials, Chef de File seemed to have many assets except that... I have never experienced such sizing problems since I started buying cycling clothing! - I took my time to place my order, hesitating on my size for a winter jersey, I asked for advice via email, which was a good idea! Chef de File advised me to go up a size, so M: the Chef de File size guide, which I followed scrupulously, placed me between XS and S... I received a jersey that was too short and very tight, plus a sewing defect on the shoulder, let's move on... I returned it for an exchange for a size
Translated reviews
Response from Chef de File
L.
P
Patricia S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/09/2024
I have tried to order several times and each time my order is canceled after several days
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello Patricia, Thank you for your message. We are sorry to see that you were unable to order from us. In our records, you are only registered with one order, which we canceled after sending you an email explaining the reasons for this cancellation: a stock error that we could not honor because the product was unavailable. To date, this email explaining it is still unanswered, a week and a half later. You sent us a contact form a few days ago, to which we responded, explaining the problem again, still without a response from you. Email replies would have sufficed to understand the situation. We are of course available to answer your questions to find the best way to satisfy you in your purchases at Chef de File! Sara - Chef de File
L
Loris T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/07/2024
Delivery problem
Translated reviews
V
Vincent F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 24/03/2024
Attention, the jerseys fit very tightly!
Translated reviews
R
Régis L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/07/2024
Very bad experience. A size chart that does not correspond to the size of the jerseys. For the return, costs at my expense, the guy explaining to me that I made a mistake, that the fabric is stretchy, finally a lot of nonsense. Photos and comparison with another jersey, taking measurements... No consideration for the customer! 5 euros for delivery and 6 for return! I will continue to buy from Ekoï, at least the size charts correspond to the sizes of the jerseys received. Even with Rion or Darevie on Aliexpress they cover the returns and the products are of excellent quality.
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello Régis, Thank you for your message. Sorry that the XXL size does not suit you. The size guide we have on our site and our size help page to select (https://chefdefile.com/pages/comment-choisir-la-taille-de-son-maillot) is also the one we provide to our clubs and events (about 15,000 short-sleeve jerseys per year). We know that we have products that fit closely to the body, which is why we recommend, in case of doubt, to go for the next size up. The measurements on the size guide should be taken on the person and not on the jersey, as the fabric that makes up our jerseys is stretchy and designed to fit each person's morphology and act as a second skin. The measurement you took on the jersey does not reflect the reality of the size to select. As for our return policy, it is also indicated on our site. Unfortunately, we could have found a solution, but our email has gone unanswered on your part... Best regards, Luca - The Chef de File team
E
Eric B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/07/2024
Good products unfortunately missing 1 product at delivery
Translated reviews
A
Adrien D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/06/2024
Poor quality product (or price too high compared to the quality)
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello A****n, Thank you for your message. For what reason(s) do you find our premium white socks to be of poor quality? Knowing that you ordered them in several copies, do not hesitate to return those that you have not used in order to proceed with the refund for them. We remain at your disposal. Wishing you a pleasant day, Luca - The Chef de File team
T
Thomas V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/04/2024
A label came off the shorts as soon as I took it out of the packaging. A bit of a shame for new equipment.
Translated reviews
A
Alexandre A.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/03/2024
A product error upon delivery! Too bad everything else was perfect
Translated reviews
F
Fabien D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/03/2024
Very good quality products but the photos and descriptions are not representative! Different color, short sleeve clothing not indicated in the product sheet and ambiguous in the photo. On the other hand, the canvas bag with the order is nice. The order arrived quickly. Too bad.
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello Fabien, Thank you for your complete feedback. We try to represent our products as best as possible through several photos (in studio, in detail, and in action) as well as in the product description. Both for the color and for the technical aspect. Sorry that the product did not meet your expectations and that the black vest on a black jacket may have misled you. This is why we zoom in on our products so that you can see the details of it before purchase and that we indicated in the product sheet, among other things, 'discover our new sleeveless windbreaker vest'... We remain at your disposal, Luca - The Chef de File team
C
Colombe F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/12/2023
Too bad the sizes don't match... Size small. So returning the product: shipping costs at our expense for the purchase + shipping costs at our expense for the return!! Loss of money.
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello, Thank you for your feedback. Sorry that our offer to exchange the jersey for a larger size did not suit you. The products run small because it is the norm for a comfort and performance aspect to fit close to the body, and as we indicate on our size guide: 'Please note that these products fit very close to the body. Don't hesitate to take a size up if in doubt!'. It is in this sense that we advise people who want the jersey to be more 'ample' to go for a size up. Wishing you a good day, Luca - The Chef de File team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/08/2023
I have no real knowledge of the company. I give it an average rating
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/08/2023
Very long delivery time, 12 days... Shipping costs too high! No indication that the site and therefore the teams are on vacation on the website. It's a shame. I understand and it is legitimate to have vacations but maybe indicating it on the site would be worth considering.
Translated reviews
Response from Chef de File
Hello Camille, Thank you for your feedback. Indeed, our apologies for the longer order processing time than usual during the August period (which was however notified on the announcement bar of our site). The package being shipped from Monaco, we have additional transport costs (https://chefdefile.com/pages/livraison). For example, in our shipping policy, the transport costs are at our expense for an order similar to yours shipped within mainland France. We understand that the design of our marinière may not appeal to everyone and that is perfectly normal. However, on the product page of the jersey, there are images of the outfit in 3D as well as photos of the jersey worn that highlight the design and the traditional lines of the marinière reworked to give a breaking effect. We remain at your disposal. Wishing you a good day, Luca - The Chef de File team