Cuirs Guignard consistently delivers quickly and securely, with fast delivery and careful packaging that keeps products in excellent condition. Customers highlight high-quality items across categories, including leather jackets, boots, and handbags, praised for their fit, soft texture, and durable construction. The store provides attentive, personalized service over the phone, with knowledgeable guidance that helps customers choose the right sizes and products, enhancing the overall shopping experience. Overall, the shopping experience is described as reliable and satisfying, with consistent praise for professionalism and quality.
Hello everyone. I ordered a pair of Mayura boots model sandal 206 that I found very beautiful on the site. The delivery was made on time without any problem. However, I was very disappointed when I opened the package at first by the color and the appearance of the leather. I was expecting suede-colored boots like in the photo and they are chocolate-colored. The leather is marked with not very nice marks. After this first disappointment, I decided, following my wife's advice, to keep them. I wore them for an hour in the city the next day and that was enough to erase the Mayura inscriptions under the soles and wear them down to the point of wondering if the seams would last over time. I will securely take them to a cobbler to have them resoled before it's too late. Quite disappointing overall for shoes at this price.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We acknowledge your message, we are sorry that the color does not suit you but as in the photo they are aged browns and not suede as you note! The leather is not dyed, there will necessarily be marks, traces but this does not change the quality of the boots. As for the sole underneath, it is all leather, you need to wear them two or three times and then have them resoled, it is mandatory and this way you do not damage the boots and the threads that are underneath, this point is well stated on our site and this is the case for all leather cowboy boots, precisely of quality. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 3 out of 5
Nothing to say about the quality of the product, however the delivery times are ridiculous!!!
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We acknowledge your review, you ordered a pair of cowboy boots on our site. We clearly state that the delay is 15 days / 3 weeks, the boots are made in Spain, manufacturing time, transport, delivery. We are really sorry that you did not notice this point before confirming your order. Sincerely ETS GUIGNARD
P
Philippe C.
Rating: 4 out of 5
Very good respect for deadlines, product quality
Translated reviews
D
Did
Rating: 3 out of 5
Shipping costs are not free even beyond a certain amount, for example from 50.00 € or 100.00 €. Moreover, refunds are slow, you have to wait a week to be refunded.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, indeed the shipping costs are not free, it is our policy and well indicated on the site. Regarding the refund delay, we disagree, we never take a week to process a refund, we always wait for the return package and the refund is made the same day! Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client G.
Rating: 4 out of 5
Satisfied with this purchase, the leather is soft and of good quality. The jacket is pleasant to wear. I don't give 5 stars because at this price, delivery should be free.
Translated reviews
C
Clientcalafiore
Rating: 4 out of 5
Quick response, thank you.
Translated reviews
M
Marigolpacomsa C.
Rating: 1 out of 5
The stitching on the bottom of the bag is not very well done and there are also two scratches on that same side. My strap is missing a piece of leather and the buckles are already a bit oxidized. I am disappointed for the price, I expected a higher quality. I gave one star for the softness of the leather.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We are really sorry if there are indeed so many issues with the bag, this is not normal. We will send you a return label to your email and proceed with an exchange, our apologies. Best regards, ETS GUIGNARD.
M
M. G.
Rating: 4 out of 5
The processing of my order was done quickly and I received it before Christmas. However, the size I ordered was not the right one and I had to pay the shipping costs to make the return.
Translated reviews
C
Client
Rating: 1 out of 5
Received in the wrong size and I don't want to pay the return shipping for an exchange without knowing if the next size will be the right one...
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have taken your size issue into account, it is indeed not always easy to avoid mistakes. We sent the desired size, if you wish to make an exchange, we have attached a return label to your email. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 4 out of 5
fast delivery, good product
Translated reviews
S
S.c
Rating: 3 out of 5
Pretty bag that corresponds well to the presentation made in the photo and therefore to what I expected. The disappointment comes from its smell that persists even after it has been placed outside and under shelter for a whole week: has the leather been poorly tanned? Nevertheless, this defect is particularly annoying when no solution is in sight!
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We are really sorry if the smell is really disturbing to this extent. This is a bag from the Hexagona brand with which we have been working for a while, it is one of the flagship products and we have not had any remarks. You can definitely return it to us for an exchange or a refund. After all, leather always has a smell, you will smell it much less than when the product is new but it is not an unpleasant smell. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 4 out of 5
Excellent value for money. Fast delivery. Very good advice, I recommend.
Translated reviews
N
Nadia F.
Rating: 4 out of 5
Fast delivery. Good value for money.
Translated reviews
P
Palussiere B.
Rating: 4 out of 5
Simple and well-guided order. Operational and fast delivery. Desired product as expected. Very satisfied..... Very very. Thank you for the quality service.
Translated reviews
C
Client
Rating: 2 out of 5
I am 56 years old... I have been living in
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
boots
P
Philippe C.
Rating: 4 out of 5
Guignard Leathers
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
on this unfortunate experience...
L
Lionel
Rating: 4 out of 5
We could not buy from Cuirs Guignard but appreciated the professionalism and commercial honesty of the teams who pointed out a defect in the purchase we were about to make. Unfortunately, this information led us to cancel our purchase. Lionel GARRIGUE
Translated reviews
C
Client
Rating: 3 out of 5
Lack of communication for package tracking.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We take note of your remark, we only send the important information, order validation, preparation, shipping number, maybe we should provide a bit more information... Best regards, ETS GUIGNARD
X
Xavier
Rating: 4 out of 5
Fast shipping and very well packaged. Very good quality product.
Translated reviews
C
Client
Rating: 2 out of 5
Order still not received! Colissimo announced for December 29, so after Christmas...
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, you placed an order on our site on the evening of December 11 for a pair of boots. As stated on the site, you need to allow 15 days / 3 weeks, so it is already very short to have it by December 24. We did our best and dispatched your package today via Colissimo with signature delivery in 48 hours in France, there is a bit more delay for Corsica but we do not know why Colissimo indicates delivery on the 29 which seems quite long to us. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 2 out of 5
Sizes of the items are illogical, a jacket of the same brand in the same size and cut must be taken in 2 sizes smaller (one in XXL the other in L) with an additional 16€50 return fee at my expense. I have not seen this on any other site!!! I buy 500 euros worth of jackets and I have to pay the return fees when it's for an exchange and not even for a refund!! Absolutely not customer-friendly at all.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We are really sorry, but we usually do not have size issues within the same brand, especially with one being in XXL and the other in L. We clearly state that return fees are the customer's responsibility, we are sorry. Please contact us by email, we will agree on a commercial arrangement. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 2 out of 5
Fast delivery and very beautiful bag Thank you
Translated reviews
B
Bruno
Rating: 4 out of 5
Good product but size not available
Translated reviews
S
Sylvie
Rating: 4 out of 5
Very nice leather, beautiful shape for this jacket, waiting for the end of year holidays to see it worn
Translated reviews
B
Brice
Rating: 4 out of 5
Super jacket, small downside, you must not make a mistake on the size as return shipping costs are at the customer's expense. For me, it cost me 16€. Otherwise, nothing to say, responsive seller, very fast shipping.
Translated reviews
V
Virginie
Rating: 4 out of 5
The leather is very supple and the jacket is very beautiful. Cut and finishes impeccable. A downside regarding the site, there should be more precise photos of the inside to inform about the lining. The somewhat technical names in the description do not always speak to us when we are not in the profession. Jacket exchanged for a warmer and better lined one.
Translated reviews
E
Eric S.
Rating: 4 out of 5
The website is very readable, the advice for ordering the right size is reliable which is essential for an online order. We received the jacket very quickly, well packaged and with a nice little attention, a hanger. The quality and finish are there. Small downside, shipping costs are at our expense for an order at this price, it's a shame which explains my 4 stars.
Translated reviews
M
Martinez J.
Rating: 4 out of 5
Top customer service, quality products, the only downside is the order tracking is not great. I highly recommend this seller.
Translated reviews
C
Client
Rating: 2 out of 5
Too small, not practical at all.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have received your feedback on your purchase of a wallet, the dimensions are indicated on the site. If it does not fit, you need to return it for a refund. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client B.
Rating: 3 out of 5
While unpacking my jacket, a metal piece fell from its place...
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We are not aware of this inconvenience, could you please contact us to explain what is happening? We will arrange for an exchange or a refund with coverage. Best regards, ETS GUIGNARD
V
Valégant
Rating: 4 out of 5
Very good quality. Very nice cut and very well tailored. I don't like the fake collar. But I love the jacket which is a gift for my birthday.
Translated reviews
B
Bruno
Rating: 2 out of 5
Despite the fact that I provided my measurements, I was not contacted to inform me that the teddy jacket was too small, I ultimately kept it and gave it to my son. However, super jacket.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Good, I will come back.
Translated reviews
T
Thierry A.
Rating: 3 out of 5
Thank you for your response.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, You placed an order on our site on 27/11 for a custom product so a delay of 15 days to 3 weeks. We launched the products into production immediately, and sent an email in week 49 informing you that the garments should be ready, we were therefore well ahead of the indicated deadline on the site. Unfortunately, we have taken a bit of delay as often happens during this period, we informed you that you would receive the package next week. We are therefore respecting the indicated deadline but we misled you during our email. Best regards, ETS GUIGNARD.
J
Jean-Pierre
Rating: 4 out of 5
This jacket is for a gift, I tried it on to see and personally I expected a warmer piece, we'll see in use, otherwise it remains a nice finish.
Translated reviews
S
Sarah R.
Rating: 4 out of 5
Very satisfied with the ankle boots ordered from Cuir Guignard. Careful shipping and received on time.
Translated reviews
M
Mumu
Rating: 4 out of 5
Absolutely delighted with my purchase, super quality, conforms to the photo, however, and this is more my fault, I should have taken a size up. I will try a size up for my next purchase because I like it too much, I will get this jacket but in black this time, very serious company, I recommend
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
just a bit disappointed due to the delay (the product had to be reordered) but nothing serious I was contacted again everything went well
Translated reviews
M
Mensi
Rating: 4 out of 5
Fast shipping. Quality leather.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
At first glance, beautiful product.
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.