Customer reviews of Cuirs Guignard

Trust Attestation
9,6 /10
Overall rating: 9,6 out of 10
Based on 10 362 published reviews

Summary of reviews

Cuirs Guignard consistently delivers quickly and securely, with fast delivery and careful packaging that keeps products in excellent condition. Customers highlight high-quality items across categories, including leather jackets, boots, and handbags, praised for their fit, soft texture, and durable construction. The store provides attentive, personalized service over the phone, with knowledgeable guidance that helps customers choose the right sizes and products, enhancing the overall shopping experience. Overall, the shopping experience is described as reliable and satisfying, with consistent praise for professionalism and quality.

Reviews 1 and 4 stars

Reset filters
A
Anne-Béatrice R.
Rating: 4 out of 5
Very serious site and company reachable quickly by phone without having a call center and pressing multiple keys for long minutes before getting someone - which is rare these days! On the line; competent, friendly people and good advice I had ordered a pair of cowboy boots for my husband. Upon receipt ('quick) I was not satisfied, so I returned them following the procedure (well indicated on the site and reminded by a notice in the package) I was refunded extremely quickly without having to do anything else I highly recommend the site "cuirs Guignard" and will not hesitate to make other purchases on this site and recommend it to those around me
Translated reviews
C
Client
Rating: 1 out of 5
Order processed 5 days after payment
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello We acknowledge your opinion, you placed an order on our site on Friday 4/12 in the middle of the afternoon and the package was shipped on Tuesday 8/12, so still very quickly, as there was the weekend. On the site, it is stated shipped within 7 days we have more than respected our commitment. Sincerely ETS GUIGNARD
D
David
Rating: 4 out of 5
Fast and careful delivery... The leather is of very good quality, delighted with my purchase.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Hello, It is very nice to find leather clothing in large sizes. I ordered a jacket: well tailored, good quality leather. The delivery was very fast. Very good idea to give a quality hanger, very useful.
Translated reviews
C
Client
Rating: 1 out of 5
The leather ordered does not match the photo published on the Cuirs Guinard site. The color did not match at all. The texture of the leather was of very poor quality, not uniform, with many imperfections like wrinkling, as well as the way at the seams. The thickness of the leather resembled more of cigarette paper than lamb as specified on the page. In short, compared to the price requested, 239€ for a women's jacket, one could say that there is deception regarding the merchandise.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We acknowledge your feedback and are sorry to have disappointed you to this extent. We do not deceive the customer in any way, we have been selling this product and this quality without issues for several years, it is indeed lamb leather! Best regards, ETS GUIGNARD
P
Philippe R.
Rating: 1 out of 5
super quality but for now I can't give my opinion as it has still not been delivered ordered on 29/11
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have taken your comment into account, as stated on the site the boots are shipped on average within 15 days, the package should leave this week you will be informed by email with the colissimo link Best regards ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 4 out of 5
Careful packaging, fast shipping, good product.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Despite all the difficulties related to the numerous packages during this end-of-year period and COVID; I received the boots, impeccable, just what I wanted. Olivier
Translated reviews
J
Joseph
Rating: 4 out of 5
Hello, it's a shame about the jacket sizes. For an XXL, you need a 4XL... it's a shame for the postage costs... to exchange... super nice jacket....
Translated reviews
G
Godon91
Rating: 4 out of 5
The leather is perfect, the color beyond my expectations, however the XL size is small. It's not that I'm big (I think) but a bit of a swimmer's shoulders and I thought XL would allow for a wide range of motion in the arms and back but it's quite tight. But I'm happy anyway, I think it will work out.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Product conforms to the description. Size a bit large.
Translated reviews
N
Nelly
Rating: 4 out of 5
The customer service provides very good information regarding the jackets, size, cut, etc. However, a small regret regarding the package, no cover or hanger for the leather.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
the color is not the one I ordered error in shipping but the jacket is very good anyway and of good quality
Translated reviews
D
Djone
Rating: 1 out of 5
Despite our precise measurements info, hip 90cm added to the order of a T.40, we received, without prior contact, pants with a 78cm hip circumference without size, material, or manufacturer labels sewn on the reverse...! Just a handwritten T.40 label tied to a belt loop. A double manifest error that the seller refused to admit, questioning the probity supported by the client's evidence, while boasting their professionalism! The 501 style is only partly "the 501 style" because it's lower-waisted and not Regular at all. No one is immune to an error, you just need to know how to recognize it commercially. Purchase fully refunded, fortunately.
Translated reviews
F
Fred K.
Rating: 4 out of 5
The shopping experience is transparant and efficient. The delivery is on time.
C
Client
Rating: 1 out of 5
Good items, but very slow in shipping.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Everything perfect. Fast shipping.
C
Client M.
Rating: 4 out of 5
Hello. Very nice jacket, good quality leather, the size fits me very well, but you did not take into account the length of the sleeves, I mentioned it in the order. But the jacket is of good quality, beautiful interior and exterior finishes, and at a very reasonable price. Thank you, and have a nice day. Michel Vermorel.
Translated reviews
H
Hourde S.
Rating: 1 out of 5
My package was stolen by the post office so I cannot give my opinion, I am waiting for compensation following the ongoing investigation!
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have indeed opened an investigation with the post office and are waiting for more details because on their side the package was delivered to the home address. We will get back to you as soon as possible. Best regards, ETS GUIGNARD.
L
Le C.
Rating: 4 out of 5
Purchase of 2 pants and a leather vest, very nice quality, great trust in the Guignard brand, pleasant and competent staff
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Excellent quality products delivered quickly.
Translated reviews
M
Mme G.
Rating: 4 out of 5
Regarding the delivery, no problem. However, there is a defect, the lid is not straight. Disappointing to offer a gift like that! ETS Guignard was very responsive (within the hour that followed), I am returning the pouch which they will replace.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, we just received your email and have just replied to it. We have sent you a return label for the return at our expense and we will send you a new one. Or if you prefer to keep it as it is, as a courtesy, a discount will be granted to you. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 1 out of 5
the post tells me that my package has been delivered, they would have left it in front of my door but no package
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We acknowledge your feedback and this issue as we have not been informed. It is indeed indicated that the package was delivered to your address on Friday, November 20. We will also make a claim on our side to open an investigation, we usually do not have this issue as packages must be handed over in person against a signature or otherwise deposited at the post office. Best regards, ETS GUIGNARD
L
Lorant
Rating: 4 out of 5
Ease of ordering, ease of payment, order received perfectly on time. In short. Perfect
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
very nice quality of clothing, delivery faster than expected, I recommend this brand
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
No issues. Item not conforming to my expectations, returned, and refunded within the week. However, a downside on the return shipping costs which are our responsibility: 13.75 euros for the colissimo
Translated reviews
C
Clientdumont
Rating: 4 out of 5
Very high responsiveness for delivery, very nice product, too bad it had several defects, white stains inside, sleeve unstitched
Translated reviews
G
Giorgio V.
Rating: 4 out of 5
Good cut, and excellent workmanship. I suggest adopting a zipper that works in both directions, and to increase the automatic buttons. Thank you!
Translated reviews
H
Henri-Francis D.
Rating: 4 out of 5
Very nice jacket
Translated reviews
C
Clientvimond
Rating: 4 out of 5
This is my second purchase with you very happy with the product corresponding to my expectations see you soon best regards
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
Package received quickly, corresponding bag except for the color, ordered in brown, received in black!
Translated reviews
O
Olivier
Rating: 4 out of 5
Good reception of the jacket to give to my wife. Good quality leather jacket. Thank you Guignard.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
I had a handbag sent to my mother. I am happy that she finds it very beautiful, however I regret that she received the invoice in the package.... it was a gift. I had taken care to indicate my own address as the billing address.
Translated reviews
C
Client
Rating: 4 out of 5
well-packaged package, item in line with my expectations
Translated reviews
G
Gourot
Rating: 4 out of 5
Unless I am mistaken, there is no size guide for shoes on your site. I had to do some research on the brand's merchant site offering the same product with a precise size guide. Therefore, you will need to do the same to help your customers in their search!
Translated reviews
N
Nadine G.
Rating: 4 out of 5
Very good item as described
Translated reviews
C
Client
Rating: 1 out of 5
Colissimo does not deliver the item.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, You placed an order on the site on Sunday, November 8, it was prepared and shipped by us on Monday, November 9. You were informed of the shipment by email with the colissimo link to track the delivery, the post office detailed the steps by email 5 times and all the emails were opened on your side. The post office presented your package for home delivery on Friday, November 13, client absent, then on November 14, so it is available in your post office, you have a period of 10 working days to go and pick it up. Best regards, ETS GUIGNARD
A
Avisse N.
Rating: 4 out of 5
Madam, Sir, I was just delivered this morning I understand the delay is not your fault. I am satisfied with your shipment. Very neat item. Thank you.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We are really sorry that the delivery is so long, your package was deposited at the post office on 10/11. It is stated on the tracking that the package was to be delivered on Friday but that was not the case, then on Saturday access to the delivery address was impossible, you were informed by email of this issue on Saturday 14/11. We hope that your package will finally be delivered to you today and we are sorry for this involuntary inconvenience on our part. Best regards, ETS GUIGNARD
C
Client
Rating: 1 out of 5
Wrong size. You say you have no size issues. Yet I buy a lot of clothes and I ordered even one size up from my usual size and it does not fit. I even compared it with a jacket previously purchased from you. 2 different sizes and yet the measurements are identical. Extremely disappointed. I will not order again. This is the second time I order and the same size problem..
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We take your comment into account and are truly sorry that the product does not suit you. This product is one of our flagship products, ref 62065 video, and we do not have any particular size issues with it. We try to verify the size choice when the customer provides us with their measurements, but you did not give us any information on this point. Best regards, ETS GUIGNARD
B
Brice
Rating: 4 out of 5
Good product, loyal customer, fast delivery
Translated reviews
F
Franck F.
Rating: 4 out of 5
Small issue upon receipt, but quickly handled by customer service, while everything went perfectly for the order. We know well the quality of this seller, especially if we have the chance to go to the shop in La Rochelle where the seller on the upper floor is particularly professional and cheerful with a very wide choice.
Translated reviews