Cuirs Guignard consistently delivers quickly and securely, with fast delivery and careful packaging that keeps products in excellent condition. Customers highlight high-quality items across categories, including leather jackets, boots, and handbags, praised for their fit, soft texture, and durable construction. The store provides attentive, personalized service over the phone, with knowledgeable guidance that helps customers choose the right sizes and products, enhancing the overall shopping experience. Overall, the shopping experience is described as reliable and satisfying, with consistent praise for professionalism and quality.
It's a shame that when ordering we are informed of a possible delay of three weeks when the ordered product arrived in 3 days! It's a shame for them, because I almost didn't order because of this delay. So fast delivery, product conforms and of quality, and well packaged.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, we have noted your comment which is indeed a good remark, but on the cowboy boots the stocks change so quickly and the delay to receive them is a bit long, we do not want to indicate a delivery in a few days and that in the meantime they are no longer in stock and that you receive them in 15 days / 3 weeks. Best regards
E
Eric J.
Rating: 4 out of 5
Very fast shipping, good quality product
Translated reviews
C
Cristina G.
Rating: 3 out of 5
My purchase was not successful. The quality of the leather of the pants is exceptional, the best, very soft. But, I ordered size 36 and it was very tight in the rise and waist. I didn't like the silhouette it gave me so I returned it. Even though I love leather, pants have never fit me well.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Thank you for your feedback, we are sincerely sorry that the pants did not suit you in terms of fit but as you noted you were not disappointed with the quality, maybe for next time.... Best regards
M
Maud C.
Rating: 2 out of 5
Impossible to fit into this pair, what a shame, it is really beautiful. And the color does not match the image on the site.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have received your feedback. Regarding the color, it is an aged and polished leather, so it is normal to have differences in shades and tones. The photos are taken in the studio and sent by our supplier. For the size, if you had encountered an issue, you should have contacted us so we could find an adaptable solution (exchange, advice on how to put on the boot (plastic, refund...). We are always listening to our customers and we adapt when we can to satisfy them. Best regards.
C
Courouble P.
Rating: 3 out of 5
Refunded because jacket not available. So stocks not up to date.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, Indeed, we canceled your order, a stock error on the site, we had the size below and above but not the right one! We are sorry for this incident and are trying to keep our stocks up to date as best as we can. Best regards.
J
Jean L.
Rating: 4 out of 5
Very fast shipping and great!
Translated reviews
D
Denis
Rating: 4 out of 5
I am still hesitating to return it because in 2XL the bomber is a bit tight.
Translated reviews
O
Odile B.
Rating: 4 out of 5
beautiful lamb leather coat. The coat is made of lamb leather and not adult sheep leather as indicated on the site.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, You have indeed ordered a coat made of sheepskin with wool inside and leather outside as indicated on the site, the wool is shaved as short as possible for more comfort and flexibility. Best regards
E
Eric
Rating: 3 out of 5
This is the first time I am disappointed! I ordered these cowboy boots because the inside was flesh-colored (so it doesn't stain with sweat). The model resembles ref. 219, so black inside!! However, the shoemaker who put the pads assured me that it was of good quality.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have taken your opinion into account. We want to inform you that the models "116" and "219" are 2 different models if you look closely on the site. The seams are different (raised on the "219" model). For the inside, it is true that depending on the arrival, the inside may be different but the material remains the same. It seems to me that you contacted us by phone to ask us about the difference and we answered your questions precisely. If the pair did not meet your expectations, you could have contacted us as we are always listening to our customers to find a solution (exchange or refund or other requests). Please know that we remain at your disposal for more information if needed. Best regards.
V
Vincent
Rating: 4 out of 5
My first satisfaction, and not the least, is receiving the package. The choice of product satisfies me, which concerns vintage cowboy boots.
Translated reviews
A
Ads
Rating: 4 out of 5
The quality is undeniable, I think the jacket will last a long time. No bad surprise on the size. The jacket is true to the photo, the color is very beautiful. We are very satisfied. I found the delivery time a bit long, that's why I took away one star but nothing to do with the merchandise where a 5-star rating is warranted. Thank you, I will not hesitate to buy another item
Translated reviews
C
Cliente
Rating: 3 out of 5
The experience was good, unfortunately the shoes have many defects.
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We acknowledge your message and are surprised, why didn't you inform us by email, message, or call, we would have made an exchange or a refund according to your wish? We have been working with the Mayura brand for many years, the cowboy boots are of very good quality, handcrafted, Goodyear finishes, fully stitched and not glued, choice of leather, etc. It can happen that a model may have a small defect, issue but in this case, we handle the request to best satisfy our customers by sending it back to our supplier. Best regards
L
Lucky D.
Rating: 4 out of 5
Serious establishment.
Translated reviews
D
Dias
Rating: 4 out of 5
I am very happy with the jacket I just bought, thank you Jose.
Translated reviews
V
Vincent
Rating: 4 out of 5
I have no particular thoughts. My main goal is to be delivered and not to be a victim of theft during shipping. The cowboy boots I am currently ordering please me, the vintage side.
Translated reviews
T
Tran
Rating: 4 out of 5
Buying online is convenient but you don't really see the item.
Translated reviews
E
Edouard H.
Rating: 4 out of 5
Speed. Quality. Very good.
Translated reviews
E
Eric D.
Rating: 4 out of 5
Good product, to see later over time.
Translated reviews
C
Customer I.
Rating: 4 out of 5
Hire different delivery company for Croatia. DPD , DHL or GLS
F
Franck H.
Rating: 4 out of 5
Perfect. Delivery on time and good quality jacket.
Translated reviews
V
Vincent
Rating: 4 out of 5
The delivery was carried out professionally and my item is in very good condition.
Translated reviews
S
Stéphanie R.
Rating: 4 out of 5
Very good! The bag is just as I wanted. Thank you.
Translated reviews
P
Pierre D.
Rating: 4 out of 5
Everything went smooth, great quality and customer service ??
J
Julien C.
Rating: 3 out of 5
The jacket is beautiful, the leather is of good quality the seams look correct. A small defect on the zipper, I hope it will hold up
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello Thank you for your feedback on your purchase, we are happy that the product suits you in fit, leather appearance... If there is a problem with the zipper, do not hesitate to contact us and proceed with an exchange or zipper change, Best regards
Y
Yves J.
Rating: 4 out of 5
Order received very quickly and jacket very well packaged. Leather as I wanted, the only downside is that the description of the item does not indicate that it is not a Guignard jacket but another brand!
Translated reviews
F
Fran?Oise R.
Rating: 4 out of 5
Fast shipping .. item conforms to its description .. only downside I thought the leather would be slightly thinner! However, this first purchase remains for me a great experience!! I recommend ..
Translated reviews
C
Chantal D.
Rating: 4 out of 5
Good quality-price ratio for a men's leather pouch Hexagona given on 16/03/2025 for a birthday. To see later for daily use?
Translated reviews
C
Carine E.
Rating: 3 out of 5
A bit early for you to evaluate since I still haven't received my order. It was specified that if the item was not in stock there would be a delay of one month so I deduced that it was in production.
Translated reviews
C
Cliente G.
Rating: 4 out of 5
Delighted with this purchase, conforms to the catalog. Thank you
Translated reviews
C
Client
Rating: 3 out of 5
Although the order was validated and payment processed, it was impossible to obtain a delivery date, surprising approximate delay provided
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have taken your feedback into account. As indicated on the product sheets, the deadlines are stated and we remain at your disposal by email and/or phone if needed. The boots and belts are made in Spain, so there is an approximate delay due to transport which is completely normal. The deadlines are respected but we are unfortunately dependent on transport and delivery times. We inform all our customers with the colissimo number as soon as it is shipped so they can track the shipment and be aware of the position of their package at any given moment. We remain at your disposal and listening if needed. Best regards.
P
Philippe M.
Rating: 4 out of 5
Great choice
Translated reviews
G
Gabrielle
Rating: 4 out of 5
Beautiful warm and comfortable jacket. It is nevertheless really unfortunate to have to pay for shipping when a return is necessary!
Translated reviews
C
Christian
Rating: 4 out of 5
A lot of choices and speed
Translated reviews
J
Jean V.
Rating: 4 out of 5
Responsive after-sales service.
Translated reviews
M
Mohamed
Rating: 4 out of 5
Delivery as expected and in good condition. Excellent leather jacket in great condition, conforms to the model presented on the Cuir Guignard site.
Translated reviews
F
Fred
Rating: 4 out of 5
The fit of the boots is narrow, a zipper would be needed for more comfort, too bad!
Translated reviews
S
Stéphane Q.
Rating: 3 out of 5
Item conforms but delivered with a simple white plastic packaging that looks very cheap. Exorbitant delivery price (12€), free shipping could still be considered for an order over 150 euros!!!
Translated reviews
Response from Cuirs Guignard
Hello, We have taken your feedback into account. We do not understand because we do not have white packaging. The items are placed in our black and gray bags with our brand name and with a hanger for all orders or returns. We are sorry not to understand your feedback and we invite you to contact us by email or phone to inform us of this dissatisfaction. Best regards.
M
Malingrey S.
Rating: 4 out of 5
The color of the jacket is not the same as the model. A bit disappointed
Translated reviews
C
Cliente
Rating: 4 out of 5
Very happy with my purchase but the sizes are small…
Translated reviews
C
Customer
Rating: 4 out of 5
Great, good shoe
We use cookies for audience measurement and improving user experience.