Cura naturale consistently delivers on product quality and effectiveness, with many reviews highlighting real results, exceptional scents, and strong performance across a wide range of items for horses and other uses. Customers praise fast, careful delivery and well-packaged orders, noting quick shipping and reliable packaging that protects products. The store distinguishes itself with helpful, prompt customer service and valuable advice, creating a dependable shopping experience. Repeated mentions of long-time satisfaction and loyalty reinforce the store’s reliability and high standards in both products and service.
The products I bought were intended for a filly who doesn’t live in my area and whom I sponsor. I would have liked to be able to slip a little note into the package so the owner would know. Someone kindly took the time to email me to say that it wasn’t possible. I wasn’t asking for a paid service. Writing it by hand on a simple piece of paper would have been more than enough. It’s a bit outrageous to want to charge for that.
Translated reviews
L
Lisa S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/09/2026
The order was well packaged and arrived quickly! Unfortunately, the oil brush is defective...
Translated reviews
N
Nathalie W.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/09/2026
A bit long delay to receive some packages, I won a popcorn detangler and I am super happy about it, just disappointed that there is no spray with it so I don't know how to use it and don't want to take out one of the other scents that I have and mix them every time... otherwise happy with the many products that I have...
Translated reviews
M
Marine G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/09/2026
The massage oils are great, the hoof care products as well, the only downside... the spray detangler is not functional so for now it hasn't been used..
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Marine,
Thank you for your feedback, and we are glad that our massage oils and hoof care products satisfy you. For your spray that is not working properly, often a few small checks are enough to get it working again. Write to us at [email protected] with your order number, and we will look into this with you.
The Cura naturale team
S
Severine F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/09/2026
Hello, I had chosen a pickup point in my city and my package was delivered more than 20km from my home with contradictory information in the emails. 20km is huge and I had a lot of difficulties organizing to pick it up. I will not order from your site again for this reason.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Séverine,
Thank you for taking the time to leave a review. We have looked at your order carefully, and we admit we do not fully understand the situation described: according to the tracking, your package was delivered on time to the selected pickup point at the time of your order, located near your address. Having received no message from you, we were also unaware of any difficulties or contradictory information. If something does not match your choice, write to us at [email protected] with your order number: we will be happy to look into this with you.
The Cura naturale team
M
Marie-Noelle C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/09/2026
Satisfied with the repairing balm but not with the hair regrowth gel, too liquid and therefore difficult to apply, and seems ineffective
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Marie-Noelle,
Thank you for this feedback, and we are happy that the Repairing Balm is fulfilling its role in your care routine.
Regarding the gel, its fluid consistency is due to its aloe vera-based formulation. A few drops applied directly to the balding area, then lightly massaged, allow for good distribution. Its action builds over time, on healed and pink skin, and requires consistency before regrowth becomes visible.
To go further, write to us at [email protected] with your order number and a short video of the product: this will allow us to check its texture and respond to you precisely.
The Cura naturale team
C
Charlotte H.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/09/2026
Significant delay in the delivery of the package (Regardless of Cura) + the spray does not work so it is impossible to use the bottle... it's a shame
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Charlotte,
Thank you for your feedback. On our side, the tracking of your package does not indicate any anomalies or delays reported by the carrier, it was a standard delivery, which naturally takes longer than an express delivery.
For the spray that does not work, often a few small checks are enough to get it working again. Write to us at [email protected] with your order number, we will look into this with you.
The Cura naturale team
T
Therese P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/09/2026
1st use of your product - horse shampoo - satisfactory. I continue
Translated reviews
M
Myriam R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/08/2026
very good but not as effective as stated in the advertisement; does not prevent flies in the given time
Translated reviews
A
Arwen M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 17/08/2026
The products work super well! My horse, who reacts to many things, had no problem with the products. However, the smell of the repair balm and the solar balm seems to bother him, making application on his head a bit more difficult
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Arwen, thank you very much for this feedback, it touches us to read that your horse, who is reactive to many things, has tolerated the products so well. For the smell of the Repair Balm and the Solar Balm on the head, a simple gesture can help: place a small amount in the palm of your hand and apply it by hand to the area, keeping a distance from the nostrils, rather than bringing the pot close to his nose. The smell will bother him less and the moment will be more serene for him. Thank you again for your trust.
The Cura naturale team
J
Julie C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/08/2026
Useless solar balm, received a peeling that according to customer service is usable. Impossible to melt the grains, customer service thinks I don't know how to mix a cream... knowing that I ordered a balm I shouldn't receive a peeling!
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Julie, we are sorry that our response may have given the impression of questioning your way of doing things, that was not our intention. Receiving a grainy texture where you expected a smooth balm is disconcerting, and the explanation deserves to be clear: our balms are formulated with unrefined raw shea butter, whose fatty acids naturally crystallize into small grains depending on the temperature. This is not a peeling nor a manufacturing defect; it is the nature of unprocessed butter, which retains all its properties for this reason. These grains do not remain: by taking a small amount and warming it between your fingers, in your hand, or on the area, the material transforms into oil and applies perfectly. The key gesture is the amount, a small dose suitable for the area, massaged until disappearance, never leaving a deposit on the surface. We remain at your disposal at [email protected] to guide you and ensure that this balm gives you complete satisfaction.
The Cura naturale team
M
Mélanie B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/08/2026
Order placed on 04/08/2026 never received! It is 22/08/2026 and I still have not been refunded! Customer service is pathetic!
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Mélanie, we have just reviewed your file in detail to respond to you clearly.
Your order was placed on August 4th after 1 PM: it was therefore shipped the next day, and delivered on August 6th before 1 PM, in accordance with the announced express deadline. However, we understand that the display of the actual delay, between the processing of the order and its receipt, may be confusing, and we will clarify it on the site in the coming days.
Regarding the pickup, the point you had chosen was not available: in this case, it is the carrier who automatically reassigns the package to the nearest relay, without us being able to intervene. The package was returned to us due to not being picked up, and your order has already been refunded to your payment method.
We will get back to you by email to compensate you for the fees, as we want this inconvenience to be resolved as best as possible.
The Cura naturale team
C
Claire D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/08/2026
Very reactive
Translated reviews
A
Alexis R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/08/2026
I am not satisfied with the result, after 15 minutes the flies come back
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Alexis, we hear your disappointment regarding the return of the flies so shortly after application.
Such a result is not the expected behavior of the Repellent Oil, whose active ingredient of plant origin is documented and evaluated: applied to healthy skin and well massaged for it to penetrate, its full effectiveness window is counted in hours, around 4 to 10 hours in case of high insect pressure, and can last up to one to several days in moderate pressure. A return of flies in a few minutes indicates a usage point to adjust, which we would be happy to discuss with you.
Write to us at [email protected] with your order number, we will review it together to ensure the product meets your satisfaction.
The Cura naturale team
I
Inès D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/08/2026
Terrible experience with customer service. I received my package with 2 repellent oils and 2 refills for foot oils. One of the two bottles for foot oils was not properly protected during packaging: the cap was not wrapped in craft paper. Result: open cap, all my products are soaked, and I lost 7/8 of the product. No big deal, a few photos, report to customer service. That's where the sketch begins! "You should have expressed your reservation to the delivery person" -> Easy, my package was delivered in a collection box. How do I express the issue? Impossible! "Then you should have refused the package" -> So deprive myself of repellent oils in the middle of a heatwave that I desperately needed. "Well, we are willing to make an effort but we want photos of the product on a scale to estimate the loss" -> Okay, photos sent. "So actually we also need photos of the open cap (phew, I had taken some in the box), then on the scale with the product name visible, then your photos are too blurry, then not bright enough, then we need to see what remains IN the bottle AND the product name AND the weight on the scale in the SAME PHOTO (great with phones and their auto-focus), I could go on and on. In short, I ended up with a package where all the products are disgusting, one sacrificed, and a customer service that is leading me on hoping I will abandon my claim, all while one of THEIR preparers messed up the packaging. CURA is over for me, there is one thing I hate, and that is bad faith.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Inès, thank you for taking the time to detail your experience, even though we would have preferred to spare you this. A damaged product upon packaging, then a follow-up that became heavier with messages, is not the way we want to support our customers, and we acknowledge that without reservation. The case has since been taken over directly on our side, with our apologies and the resending of the lost product. We are correcting internally what needs to be corrected, both in preparation and in our way of handling these reports. We sincerely hope to have the opportunity to show you a completely different face one day.
The Cura naturale team
M
Marie P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/08/2026
Fast delivery, sunscreen balm product is not suitable for use despite beautiful sales arguments. The product saturates the skin, no breathing, impossible to remove, the
Translated reviews
Response from Cura naturale
protective grease
K
Kelly G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/08/2026
The products are nothing to note, however paying for next day delivery before 1 PM (on Tuesday) costs 7.90 euros and I only received it on Wednesday.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello, we have just looked at your file more closely.
There was indeed a delay in the shipment of your order, which explains why you received it a day later than expected. We are sincerely sorry for this.
We will contact you by email to compensate you for the delivery.
The Cura naturale team
A
Alison P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/08/2026
Extremely expensive shipping for a home delivery that ultimately turns into a drop-off at a relay point because the delivery person did not bother to come to my place! The customer service leaves us with the fait accompli. Admittedly, the delivery course is not under their responsibility, but collecting the 7 euros is!
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello, we understand your disappointment in picking up your package at a relay point when you had chosen home delivery.
To clarify the facts calmly: the carrier's tracking indicates a presentation at your address on August 11, recorded as the recipient's absence. In this case, it is the carrier who automatically redirects the package to a relay point, a step that is beyond our control.
Regarding the 7 euros, they correspond to the cost of delivery and the logistics of shipping your package. This is not an amount that the brand sets aside: it finances the transport and processing of your order.
We sincerely regret that this delivery could not reach your home as planned.
The Cura naturale team
C
Christelle M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/07/2026
Very expensive and not very effective.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello,
Thank you for taking the time to leave us this feedback. Our products are formulated from raw materials sourced from suppliers of cosmetic quality and natural origin actives, for a finished product quality that we place at the forefront. Natural ingredients naturally come at a cost that synthetic ingredient formulations do not have, which are cheaper to produce, and it is this choice of actives and suppliers that reflects our price. Nevertheless, it remains very reasonable compared to the market: for comparable quality, our prices are significantly lower than what is practiced elsewhere. It is mainly your feelings about the results that we would like to understand, as effectiveness depends greatly on the product chosen for the right issue, the application method, and the duration of use, and sometimes a simple adjustment is enough to change everything.
Write to us at [email protected] with your order number and the products concerned, we will look closely at your situation to help you get the best out of it.
The Cura naturale team
F
Francine D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/07/2026
It doesn't keep the flies away, I have put a good amount around the eyes of my mares but it didn't work, the flies came back directly to the eyes of my mares
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello, thank you for your feedback, and sorry that the result did not meet your expectations.
An application point is crucial for this product, and it is often what explains a disappointment. The repellent oil does not form a layer on the surface of the hair: it is worked in with the fingers or in the palm of the hand, massaging the area until it penetrates, without leaving a greasy film. A small amount well massaged protects much better than a large amount that remains on the surface, which fades almost immediately. The gesture therefore matters much more than the volume applied.
Secondly, this oil is designed for sensitive areas of the head and the most attacked areas, in addition to the repellent which ensures the base coverage over the entire body. Used alone, it leaves the rest of the body attractive and the insects quickly relocate there.
Write to us at [email protected] with your order number, we will gladly resume this protocol with you.
The Cura naturale team
R
Rozenn S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/07/2026
On the products, there is a marked effectiveness "up to 10h", but the products are only effective for 1h to 2h at most
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello, thank you for taking the time to write to us, this feedback allows us to clarify a point that deserves to be clarified.
The mention on the bottle describes a window of full effectiveness, ranging from 4 to 10 hours depending on heat, sweating, and the activity of the animal: the hotter it is and the more it works, the shorter this duration is towards the lower end of the range. Beyond that, the protection does not stop abruptly, it decreases gradually, which characterizes a plant-based repellent, chosen for its skin tolerance.
Two usage points weigh as heavily as the product itself. The Repellent is a biphasic formula, to be shaken before each use so that the active ingredient is distributed, and it is sprayed at a short distance in sufficient quantity to really cover the area. Its action being the shortest of the two, it is renewed daily and after each effort, shower, or heavy rain. The Repellent Oil, on the other hand, works differently: it is important to massage it well so that it penetrates the tissues, and this gives it a hold of 2 to 3 days on the most attacked areas, the chest, the belly line, and the head. Deposited on the surface without being massaged, it loses most of its duration.
If the feeling persists with these references, write to us at [email protected] with your order number, we will follow up with you.
The Cura naturale team
R
Rachel S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/07/2026
I paid almost €10 for home delivery fees and the delivery was directly sent to a pickup point. I tried to contact Mondial Relay, obviously they are unresponsive. I will keep you updated with them, this is recurring.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Rachel, we understand your disappointment, paying for home delivery only to have it ultimately dropped off at a pickup point is not pleasant. This type of rerouting is sometimes decided by the carrier in case of saturation or modified routes, but this was not communicated to you, and that is the real issue. Please write to us at [email protected] with your order number, we will check with the carrier and see what can be done about the shipping fees.
The Cura naturale team
N
Nicolas R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/07/2026
The oil is effective but does not last very long on the Percheron mare
Translated reviews
C
Camille M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/07/2026
The product is quite effective against insects, however I am very disappointed with the packaging. I received a classic spray (maybe a bit quieter) and not the mist spray. Well, it's a detail but then, while there is a quarter of the product left, the pump doesn't work and pumps into the void because the pump tube is much too short to reach the bottom of the bottle. I had to transfer it to another shorter bottle. Moreover, the bottle completely deformed due to heat (even though stored in the shade). In short, it looked much more quality in the ads with the mist spray.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Camille, thank you for your feedback, and we are glad that the Repellent is effective against insects, that's the main thing. A clarification about the spray head: it does indeed diffuse a mist of fine micro-droplets, and not large droplets, it's exactly the same type of diffusion as the old model. As for the container, it was changed precisely because the old one had proven to be too fragile in use.
That said, a dip tube that does not reach the bottom of the bottle and a bottle that deforms are not normal, and your comments are valuable to us in the quality monitoring of this container. For the team to examine your case and propose a solution, please write to us at [email protected] with your order number and if possible a photo of the concerned bottle. We will do what is necessary with you.
The Cura naturale team
M
Madeline P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/07/2026
Quality product
Translated reviews
C
Catherine R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/07/2026
Not very convinced by the product. The flies stay around the eyes
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Catherine, thank you for your feedback on the Repellent Oil.
For the eye area, two points often make the difference. First, the method: the oil is placed in the palm of the hand and then applied by massaging the entire area well, around the eyes, the muzzle, and the cheeks, covering everything without leaving any untreated parts, as the flies land precisely where the product is lacking, often at the lash line. Then the quantity: it is a dry oil that must penetrate, a slight greasy residue means there is a bit too much, but the essential thing is to cover the entire sensitive area well. The active ingredient works at full effectiveness for a few hours and then decreases, so regular renewal helps maintain protection.
If you wish, write to us at [email protected], we will look together at your application method to ensure the result is there.
The Cura naturale team
M
Mallory R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/07/2026
Package received very quickly, very well packaged. Quality products, I just regret a lack of effectiveness for the repellent oil, which works great at the time of application but 1 hour later, without the horse having sweated or anything, the effects already fade, otherwise very happy with the clay very easy to apply and the repairing balm
Translated reviews
S
Sandrine P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2026
I ordered my products on July 7 and I still haven't received them!
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Sandrine, thank you for your feedback, and sorry for this wait that may have worried you.
We have just checked the tracking of your package: it has indeed arrived at your pickup point and is waiting for you, ready to be picked up. The delay you noticed is due to the Mondial Relay shipping, independent of the preparation of your order, which left our workshop on time.
Do not hesitate to contact your pickup point, and if any issue persists on site, write to us at [email protected] with your order number, we will follow up with you.
The Cura naturale team
C
Cyrille S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/07/2026
The product does not work on the horse. So many flies
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Cyrille, thank you for your feedback, and sorry that the protection did not meet expectations on your horse.
In this type of result, usage plays a big role. The spray repellent should be shaken well before each use, as its formula is biphasic, then sprayed generously and at a short distance to deposit a real layer on the coat, and should be reapplied after each effort, shower, or heavy rain. On the head and the most attacked areas, chest, belly line, inner thigh, the repellent oil takes over with a longer hold.
If the feeling persists despite this, please write to us at [email protected] with your order number, and we will look into your situation together.
The Cura naturale team
E
Emmie S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/07/2026
Top products but delivery too long
Translated reviews
M
Magali M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/07/2026
After countless purchases of products treating my horse's dermatitis, I just tested the itching gel and repellent oil which, even though these products do not completely stop the dermatitis issues, they reduce them considerably. I am quite happy, I will actually recommend it.
Translated reviews
A
Anne-Catherine S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/07/2026
The repellent oil is quite effective, I apply it before riding and it significantly reduces the presence of flies and I appreciate that it is natural.
Translated reviews
D
Daniela G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/07/2026
Seems to walk.
Translated reviews
K
Karine L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/07/2026
I bought repellent oil for my horses and my dog and I am not convinced of its effectiveness over several hours. Maybe it is effective against flies on the horses' heads but since they have masks... I also took anti-itch gel for my golden and there too, not convinced.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Karine, thank you for taking the time for this detailed feedback. The effectiveness of repellents depends a lot on conditions, heat, sweating, rain, and renewal: the mist covers the body and is regularly renewed, while the oil lasts longer on targeted areas. On your horses already equipped with masks, the head is indeed protected, and the repellent then makes sense on the rest of the body and exposed areas. For your golden's anti-itch gel, it is a soothing treatment that calms the skin without repelling parasites: it is used in addition to a repellent and the anti-parasitic strategy. Write to us at [email protected] with your order number, we will be happy to review everything with you.
The Cura naturale team
O
Olivia G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 24/06/2026
The head of the detangler spray does not work, and it’s a strange idea to offer such a small shampoo format, obviously the capacity was mentioned and I did not check well but I did not imagine at the price that it would be so small. For the rest, the products smell very good.
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Olivia, thank you for this feedback, and glad that you like the fragrances of our products.
Regarding the head of the detangler spray that does not work, in the vast majority of cases this is not a defect but a simple startup to do: first remove the small safety trigger at the back of the head, shake the bottle well, then prime the pump by pressing several times until the mist comes out, the first presses only draw the product into the tube. If after that the head remains blocked, please write to us at [email protected] with your order number and a short video, we will find a solution with you.
On the shampoo format, we understand your surprise. The capacity is indicated on the sheet, but we understand that the actual rendering may surprise upon receipt. One useful point, however: the shampoo is always used diluted, a few presses in a bucket of water are enough to cover the entire body, which makes it last much longer than one might imagine at first glance.
Do not hesitate to write to us if the spray resists these few gestures, we will take over.
The Cura naturale team
E
Elisabeth F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/06/2026
Good product - seems effective -
Translated reviews
M
Myriam H.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/06/2026
Very happy with my products, just disappointed to have received only small bottles and I am missing the cooling gel
Translated reviews
L
Laetitia M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/06/2026
Good quality products. However, the choice of the pickup point when sending via Mondial Relay on the mobile version of the site is defective and my package was sent to a distant pickup point chosen "by default."
Translated reviews
S
Sonia W.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/06/2026
Unfortunately, a very mixed experience, I love the products, 2 orders, 2 delivery problems (including one order still out there at the moment), as for the other I paid for home delivery and it was delivered to a locker instead... it's a shame, the products are great, nothing to say but the delivery issues really tarnish the experience... hoping to eventually get a refund for my missing package...
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Sonia, thank you for this feedback, and first of all a big thank you for highlighting that you like the products so much, it means a lot to us. We understand that two orders marked by delivery issues tarnish the experience, and your disappointment is legitimate.
Regarding the home delivery that was redirected to a pickup point, it was our logistics team that redirected the package because home delivery was not possible due to a carrier issue. A compensation for the difference in shipping costs has been made as a result. Regarding the order still pending, we understand your impatience regarding the refund and we are not losing sight of this case.
To get a precise update on these two orders and their follow-up, please write to us at [email protected] with your order numbers, we will take over each case with you.
M
Melis B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/06/2026
Did not receive the right product I
Translated reviews
Response from Cura naturale
Hello Melis, thank you for your feedback, and we are sincerely sorry for this shipping error, receiving a detangler instead of the Repellent ordered is obviously frustrating, your disappointment is legitimate.
We had reached out to you to propose a solution: either the reshipment of the Repellent you were expecting, or a refund, at your convenience. We remain fully available to finalize this with you.
For us to take over the case and apply the solution of your choice, please write to us at [email protected] with your order number.
We use cookies for audience measurement and improving user experience.