Customer reviews of Esprit Padel Shop

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 9 826 published reviews

Summary of reviews

Esprit Padel Shop consistently delivers with fast, careful shipping and products arriving exactly as described, often in 24 hours or less and well packaged. Customers praise a wide selection, helpful product comparisons, and strong value for money, including competitive discounts and promotions. The service is reliable and responsive, with smooth ordering experiences, reusable order tracking, and attentive touches like a small gift for first-time buyers, leading to high overall satisfaction. Many reviews highlight positive experiences with product recommendations, fast delivery to Paris, and confidence in returning to the site for future padel purchases.

3 star reviews

Reset filters
C
Carmelo C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/07/2025
Change the delivery person. DHL! The delivery person came without knocking on the door, I was there but he preferred to leave a note on the door, probably quicker for him, as a result I picked it up the next day for a birthday that day, thank you.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Carmelo,
Unfortunately, the delivery person who comes to your door depends on the DHL agency in your area and may change.
We are sorry for this problem and will make sure to pass it on to the carrier.

Have a nice day.
S
Sebastien R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
I bought an item that is marked on the site as compatible with all rackets but for 3/4 it does not hold.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Sébastien,
Indeed, as marked in the description, the product is not compatible with Babolat rackets, if it was Babolat rackets then it is normal, we are sorry for that.


Have a very nice day!
D
David B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/07/2025
Racket sent in a box, without any protection. Given the price of the items, it's outrageous.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
I am sorry for this problem. We are vigilant about the protection of items: when the brand does not provide a cover, we use double thickness bubble wrap to ensure maximum protection.
N
Nolan D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/06/2025
Nothing to say about the site and the delivery. However, the first time I played with the new racket, it made noise inside as if a piece was broken.
Translated reviews
N
Nicolas R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/06/2025
Delivery made and with the ordered product. However, I ordered on Thursday and chose Chronopost to have my racket in 48 hours (to try it on match day Sunday) and unfortunately I only received it on Tuesday (holiday Monday), so I spent 8.90 euros for nothing! Disappointing.
Translated reviews
A
Alexandre F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/05/2025
+ the choice and fast delivery - promotions less attractive
Translated reviews
J
Jerry H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/04/2025
Wide selection of rackets, fast service, responsive customer service. The only downside, the racket I ordered was described as having a "medium" balance, and it turns out it is more "head heavy."
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
We thank you for your review. We are delighted with your satisfaction regarding our selection of rackets, the speed of service, and the responsiveness of customer service.

Regarding the balance, there is a clarification: the racket is not "head heavy" but is a teardrop racket. This shape does not affect the balance in the same way as a head-heavy weight.

Feel free to contact us if you have any other questions.
T
Thomas H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/04/2025
I am happy with the speed of delivery. However, I am very disappointed with the product, first use and the zipper of the cover is already not working.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Thomas,
We are sorry to hear about your problem.
Can you send us an email at [email protected]?
We will find a solution with the warranty :)

Have a very nice day!
D
David B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/03/2025
I received the racket on time, nothing to say on that side, but the little disappointment is that I would have thought given the price that it could have been sent with a cover.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello David, indeed the brands have stopped providing covers with the rackets.
We are sorry about that.

Have a very nice day.
F
Florian A.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/03/2025
Quick, but I hadn't seen that there was nothing like protection for the rackets, just loose bubble wrap.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Florian!
All rackets come with this factory protective bubble wrap, we add extra bubble wrap in our boxes to protect everything!

Have a very nice day.
C
Chadia H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/02/2025
Hello Unfortunately I contacted your customer service about the availability of the adidas metalbone in 354, I was confirmed that it was available with this weight. I even specified this later in the comment of my purchase. And finally I receive a 351 gram. Disappointed.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

We understand your disappointment regarding the weight of your adidas Metalbone. A variation of 3 grams can occur between different scales.

If this difference is a problem for you, please feel free to contact us again.
D
Denis C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/02/2025
Excellent bag
Translated reviews
C
Clement P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/01/2025
Order well received
Translated reviews
P
Pierre L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/01/2025
Racket in diamond shape and not water drop (actually, rather hybrid shape). Not suitable for my level/need, as it does not correct my technical flaws, which a water drop tends to do more. Since I tried it once as a principle, non-refundable. Too bad, I will inquire better next time. However, I give 3/5 because when the shot is successful, it is deadly!
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your review and feedback. We are happy to see that you appreciate the power of the racket when the shot is successful!

Regarding the shape, Babolat does indeed describe it as a water drop shape. However, we understand that your feeling is different and that you consider it more of a hybrid shape. We take note of your comment, it helps us better understand our customers' expectations.

For your next racket, feel free to contact us before making your choice. We can then advise you better based on your level and needs.

Thank you again for your contribution!
D
Des C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/01/2025
The package was marked delivered after 8 days of waiting. Except that I did not receive my package as indicated, I had to contact the post office which informed me that there was no name on the package nor house number. The package was delivered to my neighbor.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello, indeed we are not yet at the stage of having our own delivery company.
So we trust our service providers, however, as with all deliveries, sometimes we can encounter a problem. You can send us an email at [email protected] with your information to resolve this as quickly as possible.

Have a very nice day.
S
Sophie M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/12/2024
The item arrived as described. However, too big. I reported it but received no response for a possible exchange.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Sophie!
We just checked and unfortunately have no message in your name.
To make a return, you will need to follow the procedure via this link: https://esprit-padel-shop.com/pages/retours
The site will guide you without any problem :)

Have a very nice day.
J
Jeremy F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/12/2024
Damaged handle but responsive after-sales service
Translated reviews
M
Moi R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/12/2024
Request for a gift wrapping but nothing
Translated reviews
C
Cynthia L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/12/2024
The prices are attractive and the shipping is fast, but the negative point is that if the item is too small or the opposite, we have to pay 6.90 for the return when we just want an appropriate size without being able to try it beforehand. The reason given is also not coherent because if we return and make a credit note, we no longer pay them. The shipping cost is excessive.
Translated reviews
M
Moussa B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 30/11/2024
Promotion a bit expensive anyway
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your review. We understand that our promotions can sometimes seem a bit expensive. We do our best to offer you the most advantageous prices possible while taking into account our costs and market fluctuations.

We strive to find the best balance between quality, service, and price for our customers. Your opinion is important to us and helps us improve.
J
Jerome R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 30/11/2024
Racket received quickly but the grip was taped with the packaging. I am still waiting for a replacement grip....
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your review. We sincerely apologize for the issue with the grip of your racket. We understand your disappointment and deeply regret this inconvenience.

We have checked your file and we see that you have indeed received your replacement grip. We hope everything is back to normal now and that you can fully enjoy your new racket.

If you have any questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us.
M
Manon C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/11/2024
I did not receive the tube of balls offered for purchases over 100 euros.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,
Thank you for your review. To benefit from the offer, it was necessary to add the tube of balls to your cart and enter the corresponding promo code when validating your order.

Feel free to contact us directly. We will be happy to make a commercial gesture for you.

Best regards.
L
Lam V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 24/11/2024
Too bad there is no guarantee of refunding the price difference within 30 days because the product was purchased and dropped 5 days later.
Translated reviews
D
Daniel P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/11/2024
Good
Translated reviews
A
Antoine B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/11/2024
Good product, good price, but disappointing delivery service: delivery to a pickup point is only ensured by Mondial Relais, does not allow choosing the store in question, and the package is only kept there for a week. It should be possible to choose where we want to pick up our package.
Translated reviews
C
Christophe P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/11/2024
Large selection of products and interesting prices. Too bad the delivery to the relay point is still so catastrophic.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your positive feedback on our wide selection of products and competitive prices. We are delighted that you like our offer.

However, we are sorry to learn that your experience with delivery to the relay point was not satisfactory. Please know that we do our best to work with reliable carriers, but delivery issues are unfortunately beyond our control.

We will take your comment into account and remain available at [email protected] for any assistance regarding your orders.

Thank you for your understanding and see you soon on our site!

Best regards,
The Esprit Padel Shop team
A
Andy G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/11/2024
The protective plastic of the grip tore off a good part of the grip when trying to remove it. It was completely stuck. Otherwise, the racket meets expectations.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

We are sorry for this issue upon receiving your racket. We invite you to contact our after-sales service at the following address: [email protected].

We can then send you a new grip and overgrip to replace the damaged ones.

Thank you for your understanding, and we remain at your disposal for any questions.

Have a nice day,
The Esprit Padel Shop team
J
Jean-Philippe L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/10/2024
The processing of the order and delivery were quick. The site is ergonomic and correct in the arrangement of products. However, the "Esprit Padel" overgrip and protective tape for Padel rackets are very average.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you very much for your feedback and for your positive comments regarding the processing of your order and delivery. We are delighted that you appreciated the ergonomics of the site.

We take note of your comment about the "Esprit Padel" products, such as the overgrip and protective tape. Your opinion is important, and we will take this feedback into account to improve the quality of these products.

Please do not hesitate to contact us if you have any other suggestions or needs.

Have a nice day,
The Esprit Padel Shop team
J
Jean Philippe G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/10/2024
The displayed price is not clearly excluding VAT. It's misleading.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your feedback. We would like to clarify that, in mainland France, the prices displayed on our site include VAT. That is why the price you saw corresponds to the final price, all taxes included.

We understand that this may be confusing, and we will check if the display can be improved for more clarity in the future.

Thank you for your understanding, and please do not hesitate to contact us if you have any other questions.

Have a nice day,
The Esprit Padel Shop team
P
Patrick G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/10/2024
Very difficult to order on the site, I had to try four times before my order was registered.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your feedback. We are sorry to learn that you encountered difficulties when ordering on our site. We understand the frustration this may have caused, and we will do what is necessary to improve the online shopping experience.

Please do not hesitate to contact us directly if you encounter any further issues or if you need assistance placing your orders.

Thank you for your patience and understanding.
Have a nice day,
The Esprit Padel Shop team
C
Coste Ifrah Sarah C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/10/2024
Very good
Translated reviews
F
Fabien D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/10/2024
Mixed review, I admit I made a mistake on the racket reference but there is no way to exchange it, I used it for 10 minutes. I am buying the right one but I don't know where yet.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

We regret this error. Unfortunately, we cannot take back rackets that have already been used for hygiene reasons.

You can try to sell this racket on second-hand sales platforms.

Please do not hesitate to contact us for your next purchase.

Best regards,

The Esprit Padel Shop team
A
Anthony S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/10/2024
I ordered a Siux Electra ST2 racket, the delivery time is ultra-fast, less than 48 hours. I have had time to try it since, and I am more than satisfied, the sensations are immediate from the first ball, it is perfectly adapted to my style. However, the grip needed to be changed as soon as I removed the plastic, and this is an issue that had already been raised by another customer. A grip would be welcome in the package given the price of the racket.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

We are delighted to learn that you are satisfied with your new Siux Electra ST2 racket and that you appreciate its performance from the first balls! This is excellent news for us.

We are also aware that some of our customers have reported an issue with a worn grip upon unpacking. We apologize for this inconvenience.

To allow you to fully enjoy your new racket, we invite you to contact our after-sales service. They will be happy to send you a new grip and an overgrip for free to replace the worn one.

Please do not hesitate to reach out for any other questions.

Best regards,
The Esprit Padel Shop team
T
Thomas B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/10/2024
Interesting choice and prices. However, my racket arrived with the grip stuck to its protective plastic. Probably related to storage in a place that was too hot in the summer. I reported this issue via customer service and received no response...
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
We are sorry to learn that you encountered this inconvenience with your racket. This type of problem is indeed related to inadequate storage conditions. To remedy this situation, we invite you to contact our after-sales service at the following address: [email protected]. We will send you a new grip and an overgrip for free so that you can fully enjoy your racket again.
B
Bertrand B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 23/09/2024
Good experience but order placed on Monday before 12 PM and only shipped on Wednesday instead of the same day.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Bertrand,

Thank you for your comment following your purchase.

I am sorry for the slight delay; we always do our best to process your orders on the same day.

I hope to see you again soon on our site.

Best regards.
J
Julien G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/09/2024
A lot of choices and competitive prices. However, the delivery was a bit longer than the deadlines displayed on the site.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Julien,

Thank you for your comment following your purchase on our site.

I am sorry for the transport delay, which is beyond our control.
I still hope to see you again soon on our site.

Best regards.
C
Cedric R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/09/2024
Fast delivery, defective product upon arrival but immediate handling, which shows the efficiency of the Esprit Padel Shop teams. Serious site, I recommend.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Cédric,

Thank you for your positive comment following the issue encountered during your order.

We do our best to satisfy you as soon as you place an order on our site.

I hope to see you again soon!

Best regards.
L
Lola J.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/09/2024
Very fast shipping, interesting price. However, the racket has defects such as paint chips.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Lola,

Thank you for your comment following your purchase.
If you encounter an issue with your racket, please do not hesitate to contact us at the email address [email protected] to address your request.

Best regards.
I
Issouf A.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/09/2024
Delivery too long. 7 days
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you for your feedback. We understand that the delivery time did not meet your expectations. We are doing our best to improve this point and ensure a faster experience in the future.

Thank you for your understanding.
S
Sylvain C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/09/2024
Hello, Nothing to say about the quality of the product and the delivery time. However, for the price of the racket and its brand, not having a case provided with it seems a bit stingy to me. That's why I only gave 3 stars. Best regards.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,

Thank you very much for your positive feedback regarding the quality of the product and the delivery. We understand your disappointment regarding the absence of a case. However, we would like to clarify that this information is clearly indicated in the product description.

We remain at your disposal if you have any other questions or needs, and we hope to see you again soon on our site!