Customer reviews of HOME ORIGINAL

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 325 published reviews

Summary of reviews

HOME ORIGINAL consistently delivers paintings with fast delivery and careful, protective packaging, ensuring the artwork arrives in perfect condition. Customers highlight personalized, attentive service, with expert advice, photomontage previews, accurate recommendations, and responsive assistance that helps choose sizes, frames, and placements. The paintings themselves are described as beautiful, high-quality works that closely match online images, with compliments on colorfulness, energy, and the overall finish, including professional framing and reliable delivery timelines. Repeated positive experiences emphasize ease of ordering, thoughtful communication, and a strong sense of reliability throughout the purchasing journey.

Reviews 1, 2, 3 and 4 stars

Reset filters
C
Comprador Verificado
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/04/2026
I would have liked to receive a certificate of authenticity. I don't understand why they don't have one even if it's from an outlet. Someone must have painted it, right?
Translated reviews
C
Comprador Verificado
Rating: 3 out of 5
We liked the painting, although it is true that the colors change from the photo, but we are satisfied. It is part of a new decoration project after a complete renovation and we were excited about it. We did not like the delivery method, having to wait two days for the delivery without being able to specify at least a time slot. The delivery was rushed, barely able to test the packaging and with the unpleasant surprise that a sticker placed deliberately covered a tear that barely perforated the canvas by miracle. We did not like that experience. We will not repeat.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Dear customer, We sincerely regret that, although the Home Original painting has been to your liking and fits into your new decoration project, the delivery experience did not meet your expectations. We work with SEUR in this case. We understand your frustration with the uncertainty of the delivery and, especially, with the unpleasant surprise of the hidden damage in the packaging. We take note of all your comments with the utmost seriousness. This is not the experience we wish for our customers and we are committed to thoroughly reviewing our logistics processes and the supervision of external transport agencies to prevent situations like this from happening again. Although we are saddened to read that you will not consider repeating, we greatly appreciate your honesty. Your feedback is vital for us, as it allows us to identify and correct errors to continue improving the service we offer to all our customers. Sincerely, The Home Original team
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
Very bad, impossible to contact by phone, WhatsApp. Order incident ...
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning Mr. Fuentes. Sorry, but we spoke with you on the phone on the 18/09 for more than 2 minutes and we believe we resolved all your doubts and questions. The next day you received the painting as we told you. We are active on WhatsApp all day, even on weekends. We apologize if you had any issues with the delivery of which we have no knowledge from our Logistics. We regret the inconvenience caused, and if the painting is not to your liking, we will refund the amount paid immediately. Best regards.
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
It has been very positive. We already knew home-original prior to this new purchase.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Very kind. We hope to see you again. Artistic regards.
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
The delivery was not good, I had to go down to the street to get the packages.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
We apologize for the inconvenience caused. As it is an external transport company, this happens on rare occasions. We will file a complaint to prevent it from happening again, thank you and we hope the painting has been to your liking.
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
Little information after payment, but I received it quickly and the quality of the painting is great
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning. We had a computer problem, which sometimes did not send the Order Confirmation. We have already solved it, sorry for the inconvenience, thank you
C
Comprador Verificado
Rating: 3 out of 5
The painting is not very well painted compared to the photo. I suppose that for abstract paintings the result is better
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
We regret that the painting is not entirely to your liking, and we remind you that if you wish, we can exchange it for another model at no cost or refund your purchase, thank you Regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
It would be good if the frames came with their hooks to hang them. Hooks, anchors...
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning. All the frames come with a bag containing hooks, anchors, and plugs to hang them. Please check the box or the back of the frame where they are attached. If you can't find them, we can send you a kit if you wish, greetings
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
They are serious and keep their deadlines
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you for your comment, we strive to meet the trust placed in us by our clients
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
* Similarity to the original, but small differences in customization * Speed and security of shipping. * Manageable weight
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you for your feedback. We try to match it 100% with the original photograph, but there are always small differences since it is hand-painted. We are glad you liked it, regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
THE SYSTEM OF RATING HOW THE PAINTING CAN TURN OUT IS GREAT, WHAT I THINK COULD BE IMPROVED IS THE FINISH OF THE CANVAS ON ITS BACK. I THINK IT COULD BE BETTER FINISHED BECAUSE IT IS A LITTLE ROLLED OUTWARD, RUBS AGAINST THE WALL AND IT SEEMS LIKE IT COULD DAMAGE THE CANVAS.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good afternoon. Sorry for the back finish, it shouldn't happen... surely some rivet has come loose accidentally. If you wish, we can pick it up and leave it in perfect condition, regards and thank you
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/11/2020
Everything perfect. From the delivery, being on time, and the product is almost the same as what is seen on the web (much better, because the textures are noticeable)
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you very much Esther! It is a great satisfaction to read your comments, greetings
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/10/2020
Although the painting was not what I expected, the treatment and service we received has been excellent. I am very satisfied
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning. We regret that the painting was not what you expected, perhaps due to the shades? We propose to change it or if you prefer, we will refund the amount paid. Greetings and thank you for your trust
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/10/2020
Satisfied with the purchase made
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you very much for your evaluation. We continue to work for our clients
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/10/2020
We liked it, but we see differences compared to the selected model. Perhaps the tones are not as soft as they appeared in the website photograph and in our opinion, it has an excess of gold leaf details. It comes very well packaged and the stipulated delivery times are met. Good service.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning. Thank you for your comment, and to tell you that if you find the tones too bright, we can pick it up and lower the tones as well as the gold leaf. We remain at your disposal, greetings
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/10/2020
Good overall. The delivery to the Canary Islands was delayed. The packaging, perfect. The painting, beautiful, was what I wanted. Maybe a bit more muted colors than in the photo. It looks very good in my living room. Customer service, excellent, they clear all doubts
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you very much Graciela. The delay sometimes happens when crossing borders or customs due to issues beyond our control. Regards
C
Comprador Verificado
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/09/2020
Expensive quality-price
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning Mr. Martinell If you believe that the quality does not match the price, we will collect it and refund the amount delivered on the day. We do not want dissatisfied customers for any reason. We await your news, thank you
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/09/2020
Quite satisfied with HO's service. Regards.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Delighted with your evaluation. Thank you for everything, regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 31/05/2020
Good customer service. Original paintings
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you, as you mentioned, our paintings are hand-painted one by one, regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/05/2020
Everything is correct, but the painting is not exactly the same as in the photo
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning Mrs. Rubio. Our paintings are hand-painted and sometimes there may be discrepancies, but if the painting is not to your liking, we can retouch it, redo it, or refund you the full amount paid, thank you
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 25/05/2020
I had to carry a 13-kilo package up to the tenth floor because it wouldn't fit in the elevator, and the delivery guys, young people, refused.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Good morning. We regret what happened, but we must inform you that in our SHIPPING section on our website, and in the Order Confirmation, we have already stated in writing that the carrier is not obliged to carry the package up to the customer's home if it does not fit in the elevator. Most of the time, they go alone to deliver, and it is impossible for them. We are very sorry.
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/04/2020
Very happy with the product, of good quality. It has met my expectations.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
We are glad of your satisfaction, thank you
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/04/2020
Good
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Thank you for your comment. We are gathering strength to come back with more ideas and suggestions, regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/02/2020
The painting arrived perfect and is very beautiful, just as I expected.
Translated reviews
Response from HOME ORIGINAL
Phenomenal. Thank you for sharing your opinion, regards
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 12/01/2020
We have ordered several paintings and they always come very well packaged. We are satisfied with the purchases we have made.
Translated reviews