Customer reviews of Les Verts Moutons

Trust Attestation
9,5 /10
Overall rating: 9,5 out of 10
Based on 1 770 published reviews

Summary of reviews

Les Verts Moutons consistently delivers reliable, well-packaged products that meet ecological needs and are valued for their effectiveness. Customers highlight meticulous service, fast and careful shipping, and quick responses to questions, with repeat orders and strong recommendations. The ceramic beads and related items are described as easy to use, producing noticeable improvements in water taste and quality, and the product range is praised for its wide selection and clear descriptions. Overall, the shopping experience combines professional staff, prompt delivery, and trusted, quality items that customers regularly reorder.

Reviews 1, 2 and 3 stars

Reset filters
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Good products, received quickly but the promises of gifts seem to remain promises.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, in our eco-responsible and zero waste approach, we have implemented a gift kit selection system during the order to avoid unnecessary surpluses. We understand your disappointment and we are committed to rectifying this situation as soon as possible. We will ensure that your gift kit is sent today. Thank you for your understanding and for your support of our eco-responsible approach.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I did not receive my order.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Chloe, We are sorry for this inconvenience. According to the Colissimo tracking, your package has been at the pickup point since March 28, it is now being returned to the sender. We will contact you as soon as we receive it to resend it to you. Best regards, The Green Sheep Team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Hello, I bought a tick collar for my dog. My dog wore it for 3 weeks... it is now hanging by a thread!!! As for its effectiveness, even impregnated with lavender essential oil, it did not prevent ticks from invading my furry friend... Very expensive for what it is. I am very very disappointed and I request a refund...! Best regards, M.Rejneri
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, we acknowledge your message and apologize for this inconvenience. Under normal usage conditions, this collar has an average effectiveness duration of two years against ticks; lavender essential oil is suggested as a complement to the collar for its anti-flea effect but has no action on ticks. The after-sales service will contact you by email for the return and refund of this item under our "satisfaction or money back" guarantee. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Unfortunately, a piece is broken
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Sonia, we are sincerely sorry for this inconvenience. We invite you to contact our customer service by email ([email protected]) to arrange for the replacement of the defective item. Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Very happy with the delivery which was quick. Regarding the product, I am torn: indeed, the beads prevent limescale from settling in the kettle. As a result, we see all the residues floating in the water and we drink them. It would be necessary to systematically pass the water through a coffee filter.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Caroline, Indeed, the ceramic beads allow the limescale crystals to dissociate and transform into nanocrystals, which lose their incrusting power on the kettle's resistors and are perfectly assimilable by the body. The residue from this dissociation sometimes forms a very light white powder, which is nothing abnormal, but can give the water a "cloudy" appearance. If you stir the water with a spoon for example, it will disappear. Do not hesitate to contact customer service if you have other questions.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
I think that ceramic has its limits and does not retain all harmful particles. Charcoal may be more effective... Perhaps we should combine the two?
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
EM ceramic beads (Effective Micro-organisms) offer a natural and effective solution to purify water and air, without resorting to aggressive chemical products. As for charcoal, its porous structure allows it to retain certain harmful particles. By combining EM ceramic beads with charcoal, we can indeed obtain a particularly complete solution.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Package put in another mailbox! That is to say in the box below mine! Fortunately, overflowing mail, I was able to grab the package! But after 3 days that I had this idea! After putting up a notice locally, etc... it is very unpleasant!
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, we are sincerely sorry for this error by the Post, perfectly independent of our will, and we understand your dissatisfaction. We hope that the speed of delivery, the responsiveness of our customer service, and the quality of our products will compensate for this inconvenience.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
I had to replace 2 parts of the bottle (base and seal) because the water had a taste. I wrote a complaint on the site and received no response.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Françoise, did you receive the response from our customer service? We remain at your disposal and wish you a good day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
The attachment / fixing system of the collar for cats and dogs Cera Nimo hemp with EM clay beads is really too big, heavy and especially does not hold at all; it's a shame because the collar itself is quite discreet and light, so we need to find another system to use this collar so that it stays around our cat's neck...
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Amanthalya, Thank you very much for taking the time to write a detailed review, we take your comment into account. We want to assure you that we are considering your remark and are actively working to find a suitable solution for the future. Furthermore, we would like to remind you that we offer a "satisfaction or money back" service. If the product does not meet your expectations, do not hesitate to return it to us and we will proceed with a full refund. Thank you for your trust. The Green Sheep team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
9.6 liters x2 is enough for a small apartment... Well filled and well packed it's quite heavy so if you're hesitating with the 15L you are warned ^^ - I would add however that I would have liked the top lid to be airtight it is not... also it is not "clip-on" it is just "placed" it is a problem if you live with curious animals, or for transport (personally I put tape on 4 edges to keep it closed). I say this because I doubt that the rubberized packer that acts as a "seal" will last over time, and that eventually it will be defective in its sealing function.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Jonathan, Thank you very much for your review and your detailed comments! We appreciate your suggestions and we take them into account. We remain at your disposal for any other questions or concerns you may have. Your feedback is valuable to us. The Green Sheep team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
It is about the product itself. Not at all sure of its effectiveness. Too bad. I believed in it.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Véronique, we are sorry to read that you are not completely satisfied with our products. Please feel free to contact customer service at [email protected] for tailored usage advice or, if applicable, to obtain a refund for your order under our 'satisfied or refunded' guarantee. We remain at your disposal!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
The costs, a bit expensive compared to other sites. I didn't pay attention
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Out of the 5 bracelets ordered, 3 broke.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
I just started using your products, so for now.... I hope that over time I will be delighted...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Too low doses
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
No improvement in the water observed. Disappointed.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Good evening, We acknowledge your message and sincerely apologize for this inconvenience. The number of ceramic beads per liter is not an "exact science" and depends on the initial quality of the water. It is considered that about 15 beads are needed for 0.75 to 1 liter of water, and we do not wish to encourage overconsumption (this is sufficient in 95% of cases). However, when the water is heavily chlorinated or hard, more beads need to be used, up to 30 beads per liter of water, to achieve a perfectly neutral taste. This should restore their proper functioning. Thank you for keeping us informed. If this still does not suit you, under our Satisfaction or Money Back guarantee, please feel free to return the product for a refund. Best regards, The Green Sheep Team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
A bit disappointed. Product not very effective. The beads do not sufficiently correct the bad taste of tap water.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, the number of ceramic beads per liter is not an "exact science" and depends on the initial quality of the water. It is considered that about 15 beads are needed for 0.75 to 1 liter of water, and we do not want to push consumption (this is sufficient in 95% of cases). But when the water is very chlorinated or hard, more beads need to be used, up to 30 beads per liter of water, to achieve a perfectly neutral taste. Initially, we recommend thoroughly cleaning the carafe and simultaneously boiling the beads and then letting them dry in the sun. If this solution is ineffective, then the number of beads will need to be increased. Please keep us updated! The team at Green Sheep wishes you Happy Holidays *
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
The bottom screwing is random and I risk spilling water. Difficult to transport in the gym or hiking. I am afraid of breaking the bottle, as the black protection (sock) is not thick enough and does not cover the entire thing.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, if your water bottle is defective, do not hesitate to return it under our "satisfaction or money back" guarantee. We remain at your disposal and wish you a great day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I sent an email to return my order because the necklace was not the right size. No response to date
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, following the product exchange, we hope that your order now gives you complete satisfaction. Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Product ordered on 21/7, still not delivered on 1/8. I am eager to try it. I would like to know the status of the order.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Bad delivery
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Absolutely not satisfied with the water bottle. Metallic taste (from the filter where the beads are stored) and rubbery taste (from the bottom seal of the bottle) disgusting taste! Well, that said, when we talk about natural with rubber at the bottom of the bottle, it's not natural for me... For 30 euros the bottle, it's really expensive! Honestly, drinking unfiltered tap water is less 'gross'.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Hello, we acknowledge your message but have no trace of your email. Did you address it correctly to customer service at [email protected]? We remain at your disposal and wish you a nice day.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, we acknowledge your message but have no record of your email. Did you address it correctly to the customer service at [email protected]? We remain at your disposal and wish you a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Hello Nelly, we acknowledge your message. As you live in Guadeloupe, the customs administration indeed requires you, as a buyer, to pay the sea tax. However, your order has been invoiced without taxes on our side (VAT at 0%), in accordance with the legislation. Unfortunately, we cannot intervene on the customs fees that are then requested from you! We wish you a nice day, The Green Sheep Team
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Nelly, we acknowledge your message. As you live in Guadeloupe, the customs administration indeed requires you, as the buyer, to pay the customs duty. However, your order has been invoiced without tax on our side (VAT at 0%), in accordance with the legislation. Unfortunately, we cannot intervene on the customs fees that are then requested from you! We wish you a nice day, The Green Sheep Team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
Even with the beads, the water still has a plumbing taste. I am disappointed given the price I paid.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, the number of ceramic beads per liter is not an 'exact science' and depends on the initial quality of the water. It is considered that about 15 beads are needed for 0.75 to 1 liter of water, and we do not want to push consumption (it is sufficient in 95% of cases). But when the water is very chlorinated or hard, more beads need to be used, up to 30 beads per liter of water, to achieve a perfectly neutral taste. Initially, we recommend thoroughly cleaning the carafe and simultaneously boiling the beads and then letting them dry in the sun. If this solution is ineffective, then the number of beads will need to be increased. Do not hesitate to keep us informed!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/08/2021
Lack of information on order tracking/shipping. Disappointed by the bulk bag product.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/07/2021
Disappointed with the quality/price ratio. The price displayed on the site when ordering was €15, but it went to €18 in the cart. Customer service told me about a bug on the site for a few minutes, but I had already been on their page for several days. Products received quickly, but I don't see any difference in the longevity of my fruits.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
We confirm that a bug on our site displayed some prices excluding VAT instead of including VAT, during successive periods of a few minutes, for which we apologize. We offered you a refund of your order, which you did not wish. Please know that this proposal remains valid under our "satisfied or refunded" guarantee.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/07/2021
I still haven't received my order after 10 days.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, your order from July 15 was shipped on July 16 and delivered on July 19 to the pickup point you selected. We invite you to pick it up with your ID. Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/05/2021
You are asking me to evaluate an order that I still have not received
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Sylvie, according to the information provided by Colissimo, your order placed on Friday, May 14 and shipped on Wednesday, May 18 was delivered to you on Friday, May 20. Could you please confirm if you have found it? For all claims: [email protected] Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/04/2021
Pay attention to check the number of beads per bag. One of the two bags I ordered only had 14 ceramic beads
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, we are sincerely sorry for this error in the making of your bag. The missing pearl has been sent to you immediately, we hope you have received it well and that you are satisfied with your purchase. Do not hesitate to leave us a new comment!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/04/2021
This does not work, the water is still not good despite following the procedure. Very good delivery however.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Emilie, we sincerely apologize for this inconvenience. It is possible that the batch you purchased is defective. Please note that you benefit from a Satisfaction or 100% refunded guarantee up to two months after your purchase. Therefore, do not hesitate to send us an email at [email protected] to know the procedure to follow. Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/03/2021
The pearls have no effect on the taste of chlorinated water
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello, we sincerely apologize for this inconvenience. It is possible that the batch you purchased is defective. Please note that you benefit from a Satisfaction or 100% refund guarantee up to two months after your purchase. Therefore, do not hesitate to send us an email at [email protected] to know the procedure to follow. Have a nice day!
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/03/2021
product that does not work.
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Emilie, We are sorry that the product does not fully satisfy you. As part of our Satisfaction Guarantee, please feel free to return the product for a refund. Best regards, The Green Sheep Team
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/02/2021
This is not what I ordered and there is no specific place for after-sales service. How can I fix this?
Translated reviews
Response from Les Verts Moutons
Hello Leïla, following your email, a response was provided to you on March 4 by our customer service and you received on March 6 the products you ordered as well as a return label to send back the products received by mistake. We hope this solution has given you complete satisfaction, please feel free to let us know in your evaluation :-) Have a nice day!