The store consistently delivers fast, reliable delivery and keeps orders arriving on or before expected timelines, with careful packaging and orders arriving well as described. Customers highlight smooth ordering experiences, responsive and helpful service, and efficient processing from order placement to shipment, including warranty support and good value for money. Product availability meets expectations with items conforming to descriptions and a focus on strong reliability across purchases. Overall, the experience is described as efficient, dependable, and satisfying, with competitive pricing and clear site information.
Hello,
Thank you for your feedback.
We are sorry for this defect found on your shorts. After verification, a credit for the total value of the product has been generated to regularize the situation.
We remain at your disposal if you have any questions.
Thank you for your understanding,
The Materiel-velo.com team
D
Didier B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/09/2025
Everything received. Perfect
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your message, we are delighted that everything went well!
It seems that a rating error slipped in, but we mainly retain your satisfaction.
We look forward to seeing you soon on Materiel-velo.com,
The Materiel-velo.com team
K
Kevin G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/09/2025
I bought gels that have a best before date one month later... 30 gels is not great
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Thank you for your feedback.
We are sorry that the minimum durability date (MDD) of the products received did not meet your expectations. However, we confirm that the gels ordered were part of a clearance lot, clearly marked as having a short MDD on the product sheet. This also justified the preferential price applied.
For your information, an MDD (formerly "best before date") is not a strict expiration date. Once this date has passed, the product can still be consumed without health risk, although it may slightly lose taste or texture.
We hope that this information will be useful to you and remain at your disposal for any further questions.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
Jacques B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/09/2025
I bought energy bars and gels for sports practice. I didn't pay attention to the very close marketing deadline. This point did not seem very visible on the purchase site. I find myself with 30 gels and 30 bars with average taste and to be consumed very quickly.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your opinion.
We understand your surprise regarding the close marketing deadline. However, it was clearly indicated in the title of the item on our site, to ensure transparent information to our customers. This point also justifies the reduced price applied to these products.
Please note that this date corresponds to a minimum durability date (MDD): after this period, the products present no health risk. There may simply be a slight loss of taste or nutritional effectiveness over time, but the bars and gels remain perfectly consumable.
We hope that despite this, the products will meet your needs. Please do not hesitate to contact us for any questions or suggestions.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
Jean Paul T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/09/2025
Not a good part.... returning the part is not free, it's over on the internet
Translated reviews
A
Alain M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/09/2025
I asked questions about returning an item but no response...
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your message.
We confirm that our team has indeed responded to your request regarding the return. Please check your spam or get back to us if needed.
Thank you for your understanding,
The Materiel-velo.com team
O
Olivier H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/09/2025
Still haven't received the package after 14 days already.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
After verification, your initial package was returned to us by the carrier due to a non-claim within the allotted time at the pickup point or a refusal from the pickup point. As soon as it was received in our premises, we proceeded to a reshipment, and we confirm that it has been retrieved since, without difficulty.
We remain at your disposal for any further questions.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
Jean Louis R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/08/2025
Very satisfied with the orders placed on Matériel vélo. Items received conform to the description. Site that I recommend. However, shipping costs are high for deliveries overseas.
Translated reviews
J
Jeremy G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/08/2025
Leaking can and packages filled with mineral oil
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Jeremy,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry to learn that your order did not meet your satisfaction. Your feedback is valuable and we will ensure to rectify the situation. Please do not hesitate to contact us directly to resolve this issue at 04 74 694 694 or via the contact form. Your trust is our priority and we are committed to providing you with quality products.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
José D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/08/2025
Shimano brake pads delivered in unacceptable plastic bags!!!
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
We understand that the absence of original packaging may raise doubts.
However, please know that the product is indeed new and comes with the same warranty as an item sold in its original packaging.
Please do not hesitate if you have any other questions,
The Materiel-velo.com team
E
Emmanuel R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/08/2025
The Shimano equipment received was already used (very visible assembly marks), damaged (significant scratches and damaged screws), without its original Shimano packaging but in reconditioning plastic bags. It is a Dura Ace brake caliper, sold as new by your establishment. A second product - CeramicSpeed BB86 coated bottom bracket - was received incomplete. Both products have therefore been returned, with a request for a refund. It is likely that I will stop all orders on the Matériel Vélo site, which is really regrettable as I regularly order from your site and I am also a customer of the Matériel Vélo store in Dijon. Best regards. Emmanuel Remenant
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
We confirm the good receipt and handling of your return. A refund has been initiated.
Regarding the caliper, we acknowledge that it was a new part from an exhibition bike, which should have been indicated as such. We apologize for this error.
For the CeramicSpeed bottom bracket, the mentioned elements were indeed present, with the dust caps pre-installed.
We regret this experience and hope to regain your trust in the future.
The Materiel-velo.com team
S
Silvain K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/08/2025
Not received yet! Ordered on August 24. Very bad experience
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your message and we are truly sorry for this inconvenience.
There was an error regarding the status of your order, which was indicated as
L
Laurent D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/08/2025
delivered
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
when that was not the case. The situation has since been resolved, and we thank you for your patience.
We hope to offer you a better experience with your next order and will value your trust.
Thank you again for your understanding,
The Materiel-velo.com team
D
Daniel S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/08/2025
I did not receive my package on the day mentioned by the carrier (La Poste)!! You are probably not responsible for this problem!? But it is rather annoying when you have to prepare your equipment for the weekend outing. Maybe you can pass the info to the carrier?? Best regards L.D
Translated reviews
S
Sylvain A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/07/2025
Hello,
Thank you for your message.
We are sorry to learn that the delivery did not take place as planned, especially when it impacts the preparation of your outings.
For your information, the package is indicated as delivered by La Poste on 23/08. Unfortunately, we have not received any message from you regarding a potential delivery issue, otherwise we could have intervened more quickly with the carrier.
Please do not hesitate to contact us directly in case of a problem - we are here to help you.
Thank you for your understanding,
The Materiel-velo.com team
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
I am satisfied with the equipment and the delivery time
C
Christophe L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/08/2025
A lot of time to process the order, difficulty in knowing the unavailable product, poor order tracking.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
We are sorry for the unusual delay encountered during the processing of your order.
At this time, our supplier ASSOS faced logistical difficulties, which extended the restocking times beyond the initially announced 4 to 6 days.
We understand that the tracking did not meet your expectations and are actively working to improve communication and transparency regarding our timelines.
Thank you for your understanding,
The Materiel-velo.com team
G
Gilles R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/08/2025
To be satisfied, the package should arrive on the scheduled dates. So to be satisfied I bought elsewhere. I am really not happy.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
After reviewing your order, we have indeed shipped your package the day after it was placed. Your package was delivered within 24 hours following the shipment. Therefore, we do not understand your dissatisfaction.
We remain at your disposal
The Materiel-velo.com team
B
Bernard L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/07/2025
Hello, the delivery was scheduled according to DPD France on 13/08, the package arrived on 19/08. This is my second bad experience with this carrier that I will no longer use.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your message.
We are sorry for this delivery delay. This is unfortunately an incident beyond our control, related to the carrier.
We fully understand your frustration and will pass this type of feedback to our logistics partner to improve the service.
Thank you for your understanding.
N
Noël C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/08/2025
The BPM transmitter I sent you still does not work despite the instructions given in return by the Bryton team, regarding the update of the counter and the battery change after 3 minutes of waiting. What to do?
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your message.
We are sorry to learn that your BPM transmitter still does not work despite the actions taken. This is an issue that falls under after-sales service. We invite you to contact us via our contact form so that we can assist you better.
Thank you for your understanding.
B
Bernard V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/07/2025
Long delivery times Defective product return at the customer's expense. Replacement of the product date unknown
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Noël,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that you encountered difficulties with your order. Your feedback is valuable and we are constantly working to improve our service. We have noted that your return could be processed and a refund has been put in place.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
T
Thierry R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/07/2025
Terrible delivery time unacceptable Never order from the site again No complaints against the sellers at the Motte Servolex store
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Bernard,
Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to learn that your delivery experience did not meet your expectations. Indeed, we experienced a delay episode at the end of July. Your feedback is valuable and helps us improve our service. We are sure we can do better next time.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
L
Laurent D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/07/2025
The model has been returned, we are waiting for the refund
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
We are having trouble understanding your 1-star rating given that this is simply a return from your side.
It has been processed and the refund has been made quickly.
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
B
Bernard M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/07/2025
No issues, product conforms and delivery time respected
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Thank you for your feedback, you selected 1 star while your review seems positive.
J
Jerome S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/07/2025
The package was delivered damaged, and I am still inspecting whether the product is damaged or not. It is shameful to send a fragile product worth nearly €1000 in such packaging!!!
Translated reviews
H
Hervé R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/07/2025
The 5 mm spacer arrived perfectly on time and exactly met my expectations, however it arrived without the appropriate screws. I therefore ordered them following the recommendations of customer service, paying the shipping costs again, and... they are too long and unusable. I recommend that you provide appropriate screws from the start, of the right size to avoid much frustration.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
We are pleased to learn that the received spacer met your expectations, but we regret the frustration caused by the screw issue.
However, we would like to clarify that, as indicated in the product description, the spacers are delivered without screws. This is due to the modularity of these spacers, which can be used in different configurations (heights and stacking and types of pedals), making it impossible to provide universal screws.
Please feel free to contact our customer service if we can assist you further.
Best regards,
Théo
Customer Service – Matériel-Vélo.com
T
Thierry R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/07/2025
Delivery to a pickup point other than the one chosen
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Thierry,
Thank you for taking the time to share your feedback and for sharing your experience. We apologize for this delivery modification not meeting your expectations.
Indeed, this time of year is exceptional and sometimes carriers take the initiative to change the address of the pickup point during delivery, due to the closure of the pickup point you initially chose.
This modification is necessary to ensure the delivery of your order in the best possible time.
We remain at your disposal.
The team at materiel-velo.com
F
François N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/07/2025
Materials not conforming to the description
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
We are sorry to learn that the material received did not match your expectations according to the description. To date, we unfortunately do not find any exchange from you on this subject, which does not allow us to precisely trace the situation or provide an appropriate solution.
We invite you to contact our customer service with the details of your order so that we can verify this together and, if necessary, correct what needs to be corrected.
Our priority remains your satisfaction, and we are here to help you as best as we can.
Best regards,
Customer Service – Matériel Vélo
G
Gil V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/07/2025
unlike my first order of a pair of Bontrager wheels, packaged and shipped in the best conditions. My second order, also for a pair of Vision wheels, was prepared with a glaring lack of professionalism!!! One single box (not suitable for 2 wheels) and an axle that pierces the paper envelope sticking out 5 cm outside! As a result, the rear wheel axle scraped the ground or was shocked during transport and is all scratched. Moreover, the wheels inside were under tension against each other. This lack of preparation and verification before shipping is simply lamentable.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback.
We are sorry to learn that your second order did not bring you complete satisfaction, and we fully understand your disappointment given the condition in which you received your Vision wheels.
However, we would like to clarify that the packaging you received is the one provided directly by the Vision brand. It is a standard packaging used by the manufacturer, over which we unfortunately have no control, except for specific requests or exceptional reconditioning. That being said, your situation remains an isolated case among a large number of wheels shipped in their original packaging, without incident.
We will nevertheless forward your comment to our logistics department, as well as to the brand, to report this type of malfunction and improve the packaging if necessary.
We had exchanged on this subject by phone and email and had finally found an arrangement together.
We remain at your disposal for any further questions or assistance.
Best regards,
Théo
Customer Service – Matériel-Vélo.com
D
Dominique G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/07/2025
Very good
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Dominique,
Thank you for your feedback, we imagine that the 1 star is a click error, if you have the opportunity to modify it at some point
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
P
Pascal G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/07/2025
The fixing straps for the handlebars are missing
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback.
We are sorry for this oversight. Your request has been taken care of by our after-sales service, and a new bag has been sent to you.
Please feel free to contact us if needed, we remain at your disposal.
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
L
Laurent B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/07/2025
Ordered received not conforming, zero after-sales service
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
We are sorry to learn that you received a product that does not conform to your order.
After verification, we unfortunately do not find any exchange or request from you with our after-sales service. Our team is, however, available and mobilized to resolve this type of situation as quickly as possible.
We invite you to contact us via our contact form or by phone so that we can identify the problem and provide you with an appropriate solution.
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
C
Clement D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/06/2025
Product in stock at the time of the order, then no longer in stock.... 1 month of waiting almost without news... no apology...
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your experience and we sincerely apologize for the inconveniences encountered.
Indeed, the product was advertised as in stock with an estimated delivery time of 2 to 4 days at the time of your order. Unfortunately, our supplier experienced an unexpected delay in their own logistics, which considerably extended our supply time.
During this period, we attempted to offer you several alternative solutions (refund, exchange or other equivalent product), but none could suit, which we fully understand.
We sincerely regret this perceived lack of communication and the absence of apologies from our side. Please be assured that we take your comments very seriously and that we work every day to improve the quality of our customer service.
Hoping to have the opportunity to offer you a better experience on your next order.
Best regards
The team at Materiel-velo.com
K
Karim N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/06/2025
Delivery times not respected and the delivery was not notified
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback and we are sorry to learn that your order did not bring you complete satisfaction.
The delivery delay you encountered was due to an event beyond our control: our supply package, containing the necessary parts for your order, was unfortunately stuck in customs for several days. This situation impacted our processing times, despite all our efforts to resolve it quickly.
Regarding the absence of delivery notification, we also apologize. We will forward your comment to our carrier to improve this point for future deliveries.
We remain at your disposal for any further information and hope to have the opportunity to better satisfy you on your next order.
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
A
Alain C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/07/2025
Delivery scheduled and PAID to be made to my home, however, the DPD delivery person decided otherwise...! So: delay and relocation to a pickup point only after my intervention with these incompetent people.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
We are sincerely sorry for the inconvenience encountered during the delivery of your order. Unfortunately, this type of incident, although beyond our control, remains unacceptable and we fully understand your frustration.
To compensate you, a voucher corresponding to the amount of the shipping costs has been credited to your customer account. You can use it freely on your next order.
We remain at your disposal for any further information and thank you for your understanding.
Best regards,
The team at Materiel-velo.com
B
Bruno N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/07/2025
Following the purchase of 2 Vittoria Corsa Pro tube type tires 700/26c, I am disappointed with my order because installed on my Corima carbon 32ws the diameter measures painfully 24 mm (given for 26). After asking the Vittoria customer service, it is important to have a rim of 19 mm inner measurement. Mine is 16 mm which is why it's 24 instead of 26. At no time in the description on Matériel Vélo.com is this particularity noted. After research, there is a measurement table. Too bad for me.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback.
We are sorry to learn that the Vittoria Corsa Pro tires do not meet your expectations in terms of section once mounted on your rims. Your remark is completely understandable: the effective width of a tire can indeed vary depending on the internal width of the rim, as you discovered by contacting Vittoria customer service. We mentioned the same thing during our phone conversation.
We understand your disappointment and remain at your disposal if you need assistance in guiding you towards a model more suited to your current rims.
Best regards,
The Matériel Vélo team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.