Customer reviews of nouvojour.fr

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 1 489 published reviews

Summary of reviews

The store consistently delivers quickly and efficiently, with many customers noting fast shipping and items arriving in good condition or with careful packaging. Product quality is highlighted through mentions of sturdy items, good quality, and items meeting expectations, including a well-received shaker and reliable water bottle. Customer service is praised for responsiveness and effectiveness, including quick handling of issues and clear, smooth experiences with ordering, tracking, and problem resolution. The overall experience is described as reliable and satisfactory, with shoppers highlighting competitive prices, wide selection, and dependable delivery timelines.

Reviews 1, 2 and 3 stars

Reset filters
N
Nadege S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/08/2026
Received quickly but not enough hindsight to give my opinion
Translated reviews
S
Sandrine S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/05/2026
Delivery made to a different location than requested
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello,
Thank you for your feedback,
We have indeed shipped your package to the requested pickup point, namely: The LOCKER 24/7 CARREFOUR CONTACT of DOUR***
It seems that the carrier Mondial Relay has indeed delivered the package to a different pickup point, either by mistake or due to a malfunction with the initially chosen locker.
I sincerely apologize for this inconvenience that we could not have foreseen and that was done without our consent,
We remain at your disposal if needed,
Best regards
B
Bruno B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/05/2026
I am waiting for the refund of my order; I have sent messages and I have not received a response.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello,
After checking, I cannot find any message from you on our support, nor in our various email boxes.
Could you please specify the problem you are encountering?
Thank you in advance,
Best regards
A
Anne W.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/03/2026
I asked whether the ordered filters were compatible with the Berkey Travel before ordering and I was told yes. I ordered 4 and they are too big.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam,
I would like to once again extend our apologies for this bad experience.
We sent you a prepaid return label dated 20/04. However, to this day the package has not been returned to us for a refund.
Please do not hesitate to contact us if you need help or assistance in dropping off the package at a relay point.
Best regards
D
Deborah H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/03/2026
This is not against novojour but from the product purchased Green whey it indicated to take 6 capsules whereas you should take 3, labeling error that told me to take a double dose for 10 days and made me buy double what I needed... when you trust a supplement at 30 euros the indications on the dosage are important!
Translated reviews
M
Marie Claude A.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/01/2026
It asks on the site if we want to have it delivered to a parcel relay and we can choose the relay, but then the package is sent to our address. The process needs improvement.
Translated reviews
P
Pierrick G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/12/2025
The delivery was requested at a pickup relay (confirmation in the email) and the delivery was made to my home at my insistence, it was the Christmas surprise for my wife that was ruined because she was the one who received it. Thank you for the mediocre logistics service
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, I am sincerely sorry to learn that the delivery of your order was not made according to the method you had chosen, thus compromising an important surprise for you. We fully understand your disappointment and sincerely apologize for this inconvenience. We have forwarded the information to our logistics service and the carrier to understand the origin of this error and prevent it from happening again. Thank you for taking the time to share your experience. Your feedback is valuable to help us improve our services. Best regards. Mathieu, Nouvojour
D
Dominique T.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/10/2025
The delivery was fast but I am still waiting for my invoice.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your feedback and we are happy to hear that the delivery was fast. For your information, your invoice is available in your customer area: in your order history, you will find a download link for the invoice. I will also send it to you by email to save time. We remain at your disposal if needed. EDIT: I see that we have attempted to send your invoice by email 3 times, but we are receiving a server error from the domain free.fr with the address you provided, so please do not hesitate to contact us by phone to assist you with downloading the invoice in your customer account, or to provide us with another valid email address. Best regards, The Nouvojour.fr team.
B
Basma D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/09/2025
I really like the juices produced but the two upper parts really get stuck when I have to separate them.
Translated reviews
V
Valérie F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/06/2025
"Delivery and order top-notch, but the material itself, I only managed to connect it to a bathroom faucet, not very practical... and the little white tube in the device impossible to remove a blue plastic that was a cover... was dry and stuck as if the device had been stored for a long time... disappointing experience, I hope I won't get sick drinking the filtered water because I have irrigation water from the fields so no running water..." from my taps.? So maybe specify, it doesn't fit all faucets... Moreover, the filter bottles are dated 2011, raising questions... I sent emails to customer service, but the responses were vague and I still don't have the answer regarding these filters dated 2011! They make an effort to respond and look for a solution but... (I'm waiting) And to insert the little white tube into the device is impossible, removing a blue plastic that was a cover... was dry and stuck as if the device had been stored for a long time... disappointing experience, I hope I won't get sick drinking the filtered water because I have irrigation water from the fields so no running water... Story to follow.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your feedback and we sincerely apologize for the difficulties encountered with this product. Following your various exchanges with Customer Service, a solution seems to have been found to resolve this unfortunate situation. We are waiting as agreed for confirmation from the manufacturer to confirm the proper compliance of the filters, or their replacement if not. Thank you for your understanding and trust. Best regards, The Nouvojour.fr team
M
Miguel L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/06/2025
Customer service attentive. It started off badly because there was a "mistake" during my first delivery (I wanted it at a relay point and I got a home delivery). I sent a message to request a change for the next package and I was listened to. I removed an additional star for the delivery in 2 parts. It's not very eco-friendly...
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you sincerely for your feedback, One of the items being on pre-order at the time of your order, we prioritized delivery in 2 parts so as not to make you wait for the delivery of the other items. However, we should have asked for your preference before splitting the order into 2 shipments. We sincerely apologize for this and for this choice of carrier error. Your comment will help us improve in the future on this point. Finally, we are happy to learn that our customer service was able to meet your expectations after your contact. Have a very nice day, The team at nouvojour.fr
L
Lei Y.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/05/2025
3 follow-ups on my order, after 2 weeks of waiting, finally received the product.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your feedback. We are sincerely sorry if you felt there was an abnormally long delay. For clarification, your order was placed on May 8 at 8:20 PM, a public holiday, and shipped on Monday, May 12 (due to the bridge). It was then delivered on Friday, May 16, which is 6 working days after your order, and 4 working days after it was handed over to the carrier. We understand that the wait may have seemed long, and we regret that the public holidays in May may have slightly impacted the delivery times. We remain at your disposal for any questions and thank you for your understanding. Best regards, The Nouvojour team.
C
Corinne G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/12/2024
I bought a Himalayan lamp that I received well protected by plastic but the cardboard packaging was damaged. It was for a Christmas gift, so I was a bit embarrassed for the presentation.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your review and feedback. First of all, I sincerely apologize if the cardboard of the lamp was received damaged. I understand that this can be disappointing, especially for a gift. We are doing our best internally to protect the products we ship and avoid any risk of breakage. To avoid this type of inconvenience in the future, we will consider developing sturdier packaging to replace the manufacturer's original packaging. I remain at your disposal for any further information, and hope that the lamp itself will satisfy its new owner :) Have a very nice day and all our best wishes, Sincerely, The Nouvojour Customer Service
S
Serge C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/10/2024
Hello, Very big disappointment following the purchase of this product. We bought 2 water bottles in anticipation of a trip to Guyana with immersion in the Amazon rainforest in autonomy for 10 days. The filtration rate of the bottles was very limited from the first uses and both bottles quickly became unusable. Our experience is therefore completely negative and fortunately we had other alternatives for water filtration or purification. This expensive material (over 50€ per bottle) does not seem to be at all reliable and we regret our purchase. Best regards.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, First of all, I sincerely apologize for the problem encountered with your filtration bottles. I completely understand your disappointment. According to the description of the problem, it seems that the original filters are defective. Honestly, this problem is very rare, especially with 2 bottles at the same time. I therefore propose to exchange the filters under warranty to verify that this can resolve the flow issue encountered. Our customer service will contact you directly. I wish you a nice day, Best regards Mathieu, Customer Service Nouvojour
J
Jean Michel L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/11/2024
I just received this order I find that the lid of the pot is poorly adjusted, too much play!!!! Is this normal? Thank you for your response!!!
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your feedback and your experience. After checking with customer service and after-sales service, it seems that you did not contact us to report this problem. Therefore, I suggest that our services contact you directly to resolve your problem and set up a warranty file with the manufacturer. Have a nice day, Best regards Customer Service Nouvojour
P
Patricia G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/12/2024
Fast delivery, but it's for a gift and it arrives in a kit.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, Thank you for your feedback and your experience, The cable and the bulb of the salt lamp are indeed not pre-assembled to facilitate transport and avoid breaking the bulb. Assembly simply requires inserting the cable under the lamp and screwing the bulb into its socket :) Have a nice day, Best regards
S
Sophie M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/09/2024
I just started so I can't say yet if it works. The taste of alcohol is quite pronounced and strong in the mouth
Translated reviews
M
Mélanie K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/08/2024
Extremely disappointed with my order. I 'thought' I bought two pure pachamama shampoos with the old formula (as the photo indicated) and I ended up with two shampoos of the new formula. The photo being misleading at the time of purchase, I find it unprofessional.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam, Thank you for your feedback. First of all, I sincerely apologize for the inconvenience! To my knowledge, you did not contact us regarding this issue. Please know that our Customer Service is available to respond to you by email or by phone (toll-free line). This kind of problem is very easy to resolve by contacting us directly ;) We have indeed received the new version of the Pachamama shampoos which has revamped its graphic identity and packaging. Unfortunately, we were not informed by the brand about the formulation changes on certain product references. In the meantime, we realized the composition change and updated the product sheets and visuals accordingly. Regarding your order, we will simply take back the products (at our expense) and fully refund you. We will contact you directly to arrange the return and refund. Have a great day, Best regards, Mathieu.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/06/2024
Hello, the delivery was fast, the bottle is effective (I hope durable), only small downside: the mouthpiece... It remains difficult to keep open and can only be comfortably used for individual and oral consumption! That is to say, it is not practical to use it as a pitcher for several guests. Too bad.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello. Thank you for your feedback. If you use the filtering bottle to fill glasses of water (like a carafe), you can leave the pipette in the open position. On the other hand, switching the pipette from 'open' to 'closed' will be smoother as you use the bottle. The anti-leak system can indeed make the operation a bit tough during the very first uses but will loosen over time. Have a very nice day. Best regards.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/05/2024
Disappointed to receive a bottle of argan oil whose nozzle does not work with a bottle showing an expiration date at the end of May 2024 (received at the end of May 2024) and a bottle not hermetically sealed (probably filled). The sweet almond oil has no smell. Experience that I will not repeat.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam, First of all, I sincerely apologize for this bad experience that we will try to resolve. I will respond point by point: 1. Regarding the vegetable oil bottle whose pump is malfunctioning, we will send you a new pump to replace it. 2. Concerning the date on the bottle, it is a DDM (Minimum Durability Date). This mention is intended for food products that do not pose a health risk if consumed after the indicated date. Indeed, vegetable oils can be used as dietary supplements, which is why a DDM is necessarily indicated on the bottle. For cosmetic use, a vegetable oil whose DDM has been exceeded poses no risk. However, we understand your concerns on this subject and we should have checked the DDM before shipping the order and contacted you in advance to inform you and decide whether to maintain the order or not. For this reason, we offer to refund this item as a commercial gesture. 3. Regarding the odorless sweet almond oil, we contacted the manufacturing distillery which confirms that a vegetable oil extracted by first cold pressing has little or no smell, compared to hot refining which will release aromas but deteriorate the fatty acids and the overall quality of the oil. For safety reasons, could you please provide us with the lot number on the back of the bottle so we can verify it against the manufacturer's sample? Finally, please know that you can contact us directly if you have any problems with your order (by phone or email), our customer service is here to help you in such situations. I wish you a nice day, Best regards Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/03/2024
Too long wait. Poor follow-up. Misunderstanding. ??? I will not place any more orders with you. Best regards.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Mr., First of all, thank you for your feedback which is valuable for us to improve the quality of our services. It seems indeed from our various exchanges that there was a misunderstanding regarding the delivery time of your order. The item you ordered was indicated with a delivery time of 5 to 10 working days, and we did deliver it in 6 working days. However, I completely understand that you were hoping for a faster delivery, as we deliver the vast majority of our orders in 1 to 3 days. I sincerely apologize if you were disappointed by this experience, we will make sure to improve our processes in similar cases in the future to avoid repeating this type of misunderstanding. We hope to see you again soon to make it up to you! I wish you a very nice day, Best regards, Mathieu, manager of Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/02/2024
Delivery too long 10 days but great material
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello. Thank you for your feedback. We sincerely apologize for this unusually long delivery time. For your information, the ordered stainless steel bottle was being restocked at the time of your order, with delivery expected within 5 to 10 days. We hope this issue does not diminish your trust in us, and that we will see you again very soon. Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/12/2023
It's very poorly indicated, I thought the lot contained 2 dragon's blood, I received one white sage and the other half.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam. Thank you for your feedback. I am sorry to learn about this misunderstanding and I apologize for it. Following our phone conversation, it seems that there was indeed a preparation error on your order (the dragon's blood bundle was replaced by another reference of a bundle composed half of white sage and half of dragon's blood sage). I confirm that we are sending you today a bundle of dragon's blood sage to correct this error. I remain at your disposal and wish you a very happy new year. Best regards. Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/11/2023
Hello, I ordered on the 6th, and I still haven't been delivered, so the delivery times have nothing to do with the 5 days planned... I know you managed to send the package on time to Mondial Relay: and it's therefore not your fault... But my package seems to be stuck in transit with them.... I don't understand such a delay and it's a very unpleasant experience... Could you check this with them? Thank you in advance for keeping me updated. Véronique B
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/09/2023
The deodorant doesn't work, I am disappointed.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/08/2023
- The day cream with shea butter has a pleasant scent and hydrates well. - However, disappointed with the solid perfume as it doesn't last long. - Still to try the mosquito repellent.
Translated reviews