The store consistently delivers quickly and efficiently, with many customers noting fast shipping and items arriving in good condition or with careful packaging. Product quality is highlighted through mentions of sturdy items, good quality, and items meeting expectations, including a well-received shaker and reliable water bottle. Customer service is praised for responsiveness and effectiveness, including quick handling of issues and clear, smooth experiences with ordering, tracking, and problem resolution. The overall experience is described as reliable and satisfactory, with shoppers highlighting competitive prices, wide selection, and dependable delivery timelines.
The company made a mistake in the tracking code of the delivery, but after an exchange of emails they apologized and quickly corrected the error. The package arrived quickly, product as described, perfect.
Translated reviews
M
Maryse C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/10/2024
Good, the salt lamp arrived well,
Translated reviews
J
Jean-Francois E.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/09/2024
Everything went well
Translated reviews
D
Danielle L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 17/09/2024
Order quickly processed and delivered by this company.
Translated reviews
V
Vie P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/08/2024
fast delivery and good products
Translated reviews
S
Sophie M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/09/2024
I just started so I can't say yet if it works. The taste of alcohol is quite pronounced and strong in the mouth
Translated reviews
N
Nicole P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/08/2024
My order went very well.
Translated reviews
E
Elisabeth L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/08/2024
Very satisfied with this carafe!
Translated reviews
S
Sylvain B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/08/2024
Product as described
Translated reviews
M
Mélanie K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/08/2024
Extremely disappointed with my order. I 'thought' I bought two pure pachamama shampoos with the old formula (as the photo indicated) and I ended up with two shampoos of the new formula. The photo being misleading at the time of purchase, I find it unprofessional.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam, Thank you for your feedback. First of all, I sincerely apologize for the inconvenience! To my knowledge, you did not contact us regarding this issue. Please know that our Customer Service is available to respond to you by email or by phone (toll-free line). This kind of problem is very easy to resolve by contacting us directly ;) We have indeed received the new version of the Pachamama shampoos which has revamped its graphic identity and packaging. Unfortunately, we were not informed by the brand about the formulation changes on certain product references. In the meantime, we realized the composition change and updated the product sheets and visuals accordingly. Regarding your order, we will simply take back the products (at our expense) and fully refund you. We will contact you directly to arrange the return and refund. Have a great day, Best regards, Mathieu.
F
Florence F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 12/07/2024
good experience
Translated reviews
N
Nathalie C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/07/2024
Discovery of this site by chance while looking for a certified AA quality moonstone bracelet with indication of the country of origin. Found what I was looking for and happy with my purchase
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/06/2024
Perfect
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/06/2024
Hello, the delivery was fast, the bottle is effective (I hope durable), only small downside: the mouthpiece... It remains difficult to keep open and can only be comfortably used for individual and oral consumption! That is to say, it is not practical to use it as a pitcher for several guests. Too bad.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello. Thank you for your feedback. If you use the filtering bottle to fill glasses of water (like a carafe), you can leave the pipette in the open position. On the other hand, switching the pipette from 'open' to 'closed' will be smoother as you use the bottle. The anti-leak system can indeed make the operation a bit tough during the very first uses but will loosen over time. Have a very nice day. Best regards.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 15/06/2024
Very good but no delivery date and no tracking number written in the order. I had to ask for it via chat and I was delivered quickly (within 5 days).
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/06/2024
Perfect as always but one star less for the brand Bioheme, which offers half-empty boxes...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 12/06/2024
Fast and correct delivery
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/05/2024
Only downside: the delivery time announced on the site does not reflect reality (announced time 2 days, in reality 6 days). The package tracking needs to be improved: no information on the departure date of the package and nothing until it is picked up in France.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/05/2024
Disappointed to receive a bottle of argan oil whose nozzle does not work with a bottle showing an expiration date at the end of May 2024 (received at the end of May 2024) and a bottle not hermetically sealed (probably filled). The sweet almond oil has no smell. Experience that I will not repeat.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam, First of all, I sincerely apologize for this bad experience that we will try to resolve. I will respond point by point: 1. Regarding the vegetable oil bottle whose pump is malfunctioning, we will send you a new pump to replace it. 2. Concerning the date on the bottle, it is a DDM (Minimum Durability Date). This mention is intended for food products that do not pose a health risk if consumed after the indicated date. Indeed, vegetable oils can be used as dietary supplements, which is why a DDM is necessarily indicated on the bottle. For cosmetic use, a vegetable oil whose DDM has been exceeded poses no risk. However, we understand your concerns on this subject and we should have checked the DDM before shipping the order and contacted you in advance to inform you and decide whether to maintain the order or not. For this reason, we offer to refund this item as a commercial gesture. 3. Regarding the odorless sweet almond oil, we contacted the manufacturing distillery which confirms that a vegetable oil extracted by first cold pressing has little or no smell, compared to hot refining which will release aromas but deteriorate the fatty acids and the overall quality of the oil. For safety reasons, could you please provide us with the lot number on the back of the bottle so we can verify it against the manufacturer's sample? Finally, please know that you can contact us directly if you have any problems with your order (by phone or email), our customer service is here to help you in such situations. I wish you a nice day, Best regards Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 15/05/2024
Fast shipping. I called an advisor for the package tracking and its reception by the Post Office and he was great and responsive. Everything perfect, a little less for the carrier
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/05/2024
Nothing to complain about, with impeccable follow-up and delivery without problems *****
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 12/05/2024
Passable, I am still waiting for the user manual. As agreed by phone.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 19/05/2024
Fast delivery
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/05/2024
Very good site, delivery a bit long.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/05/2024
Rather good experience, product as described but the delivery was quite long I had to follow up with customer service to find out where my order was and it was delivered to my home and not to the relay point as I had chosen. Fortunately, I was at home. In short, nothing to say about the quality of the product and customer service but the logistics seems a bit chaotic
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/05/2024
Order received quickly. I started the treatment too early to say if it is effective or not....... to be continued
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/04/2024
Package received quickly
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/04/2024
VERY SERIOUS - PHONE CALL TO INFORM OF A DELIVERY DELAY
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/03/2024
Too long wait. Poor follow-up. Misunderstanding. ??? I will not place any more orders with you. Best regards.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Mr., First of all, thank you for your feedback which is valuable for us to improve the quality of our services. It seems indeed from our various exchanges that there was a misunderstanding regarding the delivery time of your order. The item you ordered was indicated with a delivery time of 5 to 10 working days, and we did deliver it in 6 working days. However, I completely understand that you were hoping for a faster delivery, as we deliver the vast majority of our orders in 1 to 3 days. I sincerely apologize if you were disappointed by this experience, we will make sure to improve our processes in similar cases in the future to avoid repeating this type of misunderstanding. We hope to see you again soon to make it up to you! I wish you a very nice day, Best regards, Mathieu, manager of Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 19/03/2024
Serious and fast
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/03/2024
Very good product, French and not loaded with harmful chemicals. Only downside, one of my products arrived broken.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello, We are sincerely sorry for the damaged product delivered. Have you been able to contact our customer service? We remain naturally at your disposal, Best regards,
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/02/2024
Delivery too long 10 days but great material
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello. Thank you for your feedback. We sincerely apologize for this unusually long delivery time. For your information, the ordered stainless steel bottle was being restocked at the time of your order, with delivery expected within 5 to 10 days. We hope this issue does not diminish your trust in us, and that we will see you again very soon. Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/01/2024
Beautiful invention, very simple, but essential. Practical, space-saving... all good. Just a bit expensive
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/01/2024
Nothing to report. Serious company. Took the time to inform me of the delay due to a stock shortage. I recommend
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/12/2023
It's very poorly indicated, I thought the lot contained 2 dragon's blood, I received one white sage and the other half.
Translated reviews
Response from nouvojour.fr
Hello Madam. Thank you for your feedback. I am sorry to learn about this misunderstanding and I apologize for it. Following our phone conversation, it seems that there was indeed a preparation error on your order (the dragon's blood bundle was replaced by another reference of a bundle composed half of white sage and half of dragon's blood sage). I confirm that we are sending you today a bundle of dragon's blood sage to correct this error. I remain at your disposal and wish you a very happy new year. Best regards. Mathieu, Nouvojour.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/06/2023
Practical but not great in terms of absorption, not suitable for cleaning a table with a glass top for example.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/11/2023
Hello, I ordered on the 6th, and I still haven't been delivered, so the delivery times have nothing to do with the 5 days planned... I know you managed to send the package on time to Mondial Relay: and it's therefore not your fault... But my package seems to be stuck in transit with them.... I don't understand such a delay and it's a very unpleasant experience... Could you check this with them? Thank you in advance for keeping me updated. Véronique B
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 29/09/2023
Fairly quick shipping. Contact made following the unavailability of a product; very pleasant. Just missing the wooden spatula to apply the Endro brand deodorant.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/09/2023
The deodorant doesn't work, I am disappointed.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/08/2023
- The day cream with shea butter has a pleasant scent and hydrates well. - However, disappointed with the solid perfume as it doesn't last long. - Still to try the mosquito repellent.
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.