PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.
I am not satisfied at all, a triplet costs over 200 euros and it would still be up to me to trim the custom engravings, it's really pushing it
Translated reviews
G
Gerald V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/09/2026
Very satisfied with the product but delivery problem I paid for home delivery and I traveled 30 kilometers to pick up my package
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello Gérald,
Thank you for your feedback regarding your delivery experience. We are pleased to hear that you are satisfied with the product, but we regret the inconveniences you encountered in receiving your package.
Best regards,
The PétanqueShop team
M
Mariele L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/09/2026
The item does not resemble the photo on the site at all, the engraving is coarse. The balls were supposed to be smooth with the chosen engraving. In the end, there is an unwanted flower garland in addition that was not mentioned in the description and photo of the item. The result is cheap and is not at all what was expected, it does not match the photo on the site.
Translated reviews
T
Tyson V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/09/2026
Hello, I'm not too happy with my order because I received it late and there were defects on the Balls. Best regards
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We indicated a delivery date between September 3 and 7, your package was put at the relay point on September 5.
Sporting greetings
R
Remy L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/09/2026
I did not receive exactly what I ordered, that is to say smooth ATC and I received 3 stars. It's not a big deal, but I think that when you spend 320€ for a triplet, the least you can do is receive exactly what you ordered.
Translated reviews
S
Souhil L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/08/2026
Very disappointed, delivery too long, no information regarding the traceability of the shipment, the least you could do is inform (the customer)
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Your order placed on Saturday, August 22 was shipped on Monday, August 24 with the engraving (we are closed on weekends).
It was delivered on August 27 due to a delay in delivery by Chronopost, which is beyond our control.
Despite this, we are within the announced delivery time when you placed your order since delivery was expected between August 25 and August 28.
We understand your disappointment regarding this delivery delay caused by the carrier and we are sorry for the inconvenience caused, although it is beyond our control.
C
Carmelo L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/08/2026
Stock error, wrong reference, so triplet not received, it's a shame not to have verified during the phone conversation.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are really sorry that your order did not meet your expectations and understand your disappointment.
We quickly informed you of the stock shortage. The refund for your order is in progress.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
T
Thierry B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/08/2026
I paid for a 48-hour delivery and still nothing.
Translated reviews
J
Jonathan C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/08/2026
I pick up the triplet from a locker that I had ordered for a friend's birthday, and I notice that the balls have been replaced by an old rusty triplet. The package was opened. I think about the delivery...
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are really sorry that your order did not meet your expectations, this is not the experience we wish to offer.
Please contact our customer service with your order number so we can review the situation and assist you.
Best regards.
The petanqueshop team.
F
Florian P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/07/2026
Horrible, I received different balls in weight and a strange noise I realized during the game..
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are truly sorry that your order did not meet your expectations, this is not the experience we want for our customers.
If you wish, contact our team providing your order number so we can review the situation and assist you.
Best regards.
The petanqueshop team
H
Hélène B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/07/2026
Very very dissatisfied with the service. The package still hasn't arrived, zero information about it. Not even a refund so I can reorder. Nothing is done for customer satisfaction. I wouldn't even recommend buying from them. Very very very dissatisfied.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are truly sorry that your order did not meet your expectations and that you had a frustrating experience.
However, you ordered on 13/07 at 18:20. We shipped your order on 15/07 (14/07 being a holiday). From our side, we cannot be faster. The delivery issue you are experiencing is related to the carrier.
As soon as you contacted us to report this issue, we opened a claim with the carrier. The investigation is still ongoing. We will get back to you as soon as the carrier has ruled on the location or loss of the package.
Thank you for your understanding.
Best regards,
The petanqueshop team
A
Alain L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/07/2026
I played this afternoon, no way to make a shot before I had striped balls while these are smooth, I don't understand, incredible my friends made fun of me
Translated reviews
L
Luc S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/07/2026
Still nothing received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
You ordered on our site on Friday 17/07 at 3:30 PM. We engraved and shipped your triplet the same day, meaning your order was processed in less than an hour. On our side, we cannot be faster.
Your package arrived in Belgium on Monday 20/07. It is currently on its way in your country to be delivered very soon.
Thank you for your understanding.
Best regards,
The petanqueshop team
T
Thierry T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/07/2026
disappointed with Chronopost not serious three days late
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are truly sorry that the delivery did not meet your expectations and understand your disappointment.
We pass this type of feedback to our carrier, and if you would like a follow-up, please do not hesitate to contact our customer service.
Best regards.
The petanqueshop team
D
Dylane P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/07/2026
Long delivery time, I paid for express shipping with Chronopost. I still don't have my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry that your delivery experience did not meet your expectations.
However, you ordered on Thursday, July 2 at 9:00 PM and we shipped your order on Friday, July 3. On our side, we cannot be faster. The delivery delay is the responsibility of the carrier.
We invite you to contact our customer service when the package is delivered to open a claim with the carrier.
Thank you for your confirmation.
Best regards.
The PétanqueShop team
K
Kevin F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/06/2026
Manufacturing defect on one of my 3 balls. It's a shame for a pair at 199€
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry that your order did not meet your expectations.
We invite you to contact our customer service by sending one or more photos of the ball.
Best regards.
The PétanqueShop team
R
Rafal C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/06/2026
I was supposed to be delivered today, I still haven't received anything, I paid for express delivery
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
You ordered on Tuesday, June 30 at 6:30 PM. We engraved and shipped your triplet as soon as Wednesday, July 1. On our side, we cannot be faster.
Once the package is shipped, it is in the hands of the carrier and it becomes independent of our will. Moreover, when you placed your order, we communicated an indicative delivery date between July 2 and 3. Your package can still be delivered today and therefore within the expected timeframe.
Thank you for your understanding
Best regards.
The PétanqueShop team
L
Ludovic G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/06/2026
Most expensive delivery choice for a mandatory date shipment... deadline exceeded... missed birthday... package still not received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sincerely sorry to learn that your order did not arrive on time for the special day you had planned.
The delivery of your package was scheduled for Saturday 27/06. However, you requested a rescheduling of the delivery. This request often leads to delivery delays due to the special processing it entails with the carrier.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The PétanqueShop team
F
Fabrice C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/06/2026
The engraving of the Occitan cross is not deep enough
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that the engraving of the Occitan cross does not meet your expectations. Your opinion is valuable and we will examine it carefully.
Best regards.
The petanqueshop team
J
Jean-Marc B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/06/2026
Hello, a satisfaction survey on a purchase that I have not received. However, well charged, are we not going too fast?
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
You placed your order on Saturday afternoon. Your order was therefore shipped this Monday. You will be delivered on Tuesday or Wednesday.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
E
Emmanuel G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/06/2026
Looks like a counterfeit
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry to learn that your experience with our product does not meet your expectations.
However, we can confirm that this is not a counterfeit. It is a sublimated jersey. Sublimation is a manufacturing process by which the entire design of the jersey is directly infused into the fabric. The colors of the jersey, the stripes, the logos, and the patterns are an integral part of the fabric.
Thank you for your understanding and have a nice day.
Best regards.
The petanqueshop team
E
Eric J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/06/2026
How can I give a review I haven't received the merchandise yet, you are going a bit fast I think
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Indeed your package should be delivered on Saturday, at the latest Monday.
Sporting regards,
The PétanqueShop team
A
Alain P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/05/2026
Still nothing received, I can't evaluate you order placed on the 19th it's the 26th I have nothing sincerely
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Indeed, your order placed on May 19 in the early afternoon was shipped on May 20 from our premises.
We understand your frustration with this situation and we are sincerely sorry. Please know that we are doing everything we can to resolve this problem as quickly as possible. Our customer service team has already contacted the carrier to ensure your package is delivered as soon as possible.
Sincerely.
The petanqueshop team
D
Denis M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/05/2026
So far no feedback, still haven't received my order due to delay
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Your order shipped on Sunday, May 17 was dispatched on May 18 from our premises.
Unfortunately, the carrier was delayed during delivery and we are very sorry.
Your package arrived today at the relay point.
K
Kiehl J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/05/2026
Delivery problem, not received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry to hear that you encountered a delivery problem.
However, you ordered on Saturday, May 9. Your set was engraved and shipped on Monday, May 11. On our side, we cannot be faster. The delivery delay is the responsibility of the carrier.
Thank you for your understanding
Best regards.
The petanqueshop team
J
Jordan R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/05/2026
The package was supposed to arrive on 12/05 but will be delivered on 18/05 (if not more delayed) by DPD having paid €15 in shipping fees to Chronopost. That's a long delivery delay for the price paid ..
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We understand your frustration regarding the delay in delivery of your order and we apologize for this inconvenience.
However, you ordered on 06/05 at 6 PM and we engraved and shipped your set on 07/05. On our side, we cannot be faster.
Your package arrived in Belgium on Monday 11/05 (for reminder, Friday 08/05 is a public holiday in France). The delay is therefore the responsibility of the carrier in your country.
Thank you for your understanding
Best regards.
The petanqueshop team
B
Blaise C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/05/2026
I did not receive the correct order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry to learn that you did not receive the correct order.
Our customer service has sent you the necessary documents to proceed with the exchange.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
N
Nathalie S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/05/2026
The ball magnet barely picks up balls. Impossible to lift a ball, not even by a millimeter. I requested a return refund, no news.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are following up on your feedback.
First of all, since Friday, May 8th is a public holiday, it is normal that you did not receive a response to your email before Monday, May 11th at 08:55 (the date on which we replied to you).
Regarding the magnet, it has no defects. The problem comes from the balls you purchased. Indeed, as indicated in the product description, OBUT Loisir Inox games cannot be picked up with a magnet.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
M
Mathieu Z.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/04/2026
Package stuck at the pickup point for 3 days
Translated reviews
Response from PétanqueShop
The door of the pickup point does not open, I still haven't received my package...
P
Philippe G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/04/2026
The product does not match the advertisement!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry to learn that the product does not meet your expectations. However, it is indeed a used game that you ordered (and not new).
Please feel free to contact us directly by email to share more details, in order to better understand.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
P
Philippe T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/04/2026
I did not receive my balls
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Your package has arrived in Switzerland. Delivery is therefore expected very soon.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
N
Nicolas G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/04/2026
The delivery person did not ring my doorbell and sent it to a pick-up point even though I paid for home delivery
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are really sorry to hear that your delivery experience did not meet your expectations.
However, the tracking indicates you were absent when the delivery person showed up, which explains the availability at a pick-up point.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
C
Christophe S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/04/2026
Delivery late
Translated reviews
J
Jerome D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/03/2026
Very bad in terms of delivery, the deadlines are not met by Chronopost, it's unacceptable
Translated reviews
Response from PétanqueShop
We are sorry to learn that you encountered problems with the delivery of your order. We did our best to ensure that your order with engraving was shipped as quickly as possible with free delivery to a pickup point. We apologize for this delay, although it was beyond our control. Best regards. The petanqueshop team
B
Benjamin I.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/03/2026
In my last order, I did not receive the authenticity certification card for the triplet, and for the return of the new ball used three times, they take it back for 100€ with a new value of 240€ purchased in February...
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, It is normal that you did not receive the warranty card, simply because the manufacturer Obut no longer includes it. The warranty card is now found in the flap of the box inside. Regarding the returns of pétanque balls, it is a service we offer our customers to lower the price of their new triplet but it is in no way mandatory. Best regards. The petanqueshop team
P
Philippe B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/03/2026
I cannot give my opinion because for now no news of my package since Saturday, so for my part I am not satisfied
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As indicated by your package tracking, it has been available at the post office since Saturday 21/03. We invite you to go there to collect it. Thank you for your understanding and have a nice day Best regards. The petanqueshop team
P
Pierre T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/03/2026
I have not received my package. Complaint made to Chronopost
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that you have not received your package and understand the inconvenience this may cause. However, the tracking of your package indicates that it was delivered to the building caretaker on 24/03 at 12:33. We encourage you to follow up on your complaint with Chronopost and remain at your disposal for any further assistance. Best regards. The petanqueshop team
N
Natacha E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/03/2026
I paid an additional 15 euros to be delivered today and no delivery, it's a scam....
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to hear that your delivery experience did not meet your expectations. We understand the frustration this may have caused. However, the delivery delay is the carrier's responsibility. Indeed, you ordered on Friday, March 6. We engraved and shipped your triplette the same day. On our side, we cannot do it any faster. Please feel free to contact us as soon as your package is delivered so that we can reimburse you for the shipping costs. Thank you for your understanding. The petanqueshop team
S
Sebastien H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/02/2026
Still haven't received my balls
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that you have not yet received your balls. However, the delivery of your package was scheduled for Thursday 26/02. But you chose to reschedule the delivery, which caused a delay in delivery with the carrier. Delivery is scheduled for today. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop team
J
Jonathan L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/02/2026
I am still waiting for my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The delivery problem you experienced with the delivery of your package to the pick-up point has been resolved by our customer service. Indeed, you have received a new package. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.