PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. Unfortunately, an error in the chosen payment method delayed your order, as we explained to you by email, which delayed your order. Nevertheless, we have refunded the shipping costs in return and did our best to ensure it shipped as quickly as possible. Best regards, The petanqueshop.com team
D
Didier S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
The balls are beautiful, at 175€, they can. But you could have offered me the bip and the canvas cover. Stingy.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, A cleaning cloth and a target are offered with the order of a competition triplet. Unfortunately, I see on your order that these do not appear. These items are automatically added to the cart when a competition triplet is added to the cart. The only way to remove them is to delete these items from your cart. A manipulation must have been performed on your cart, and that is why you did not receive the gifts. Best regards, The petanqueshop.com team
S
Stephane L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
Hello, I would like to express my dissatisfaction with the quality of the engraving done and charged extra. Given the quality of the product, the engraving does not meet my expectations: not centered and not straight, I find that deplorable. Finally, an email was sent to me to give me a credit for the price of the engraving. I seriously think that the service is not up to par.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As indicated in our exchanges, the engravings are placed by hand, and in small spaces like that of the Iris, it is more difficult to be centered. This does not affect the quality of the ball at all. We made you a proposal for which we are still waiting for your feedback. Please get back to us to let us know whether or not you accept what we propose. Best regards, The Petanqueshop.com team
D
Donaldo C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
A lot of choices and fast delivery. Perfect!
Translated reviews
A
Adrien M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/07/2025
It's a shame!!! I paid for express delivery because I am in a hurry, and every day I receive an email saying I will receive it before 1 PM since 09/07 and I receive nothing!!!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are truly sorry to learn that your experience with our delivery services did not meet your expectations. We understand your frustration. However, your package did leave our premises on time. Unfortunately, once your package is in the hands of the carrier, we no longer have control over the delivery and are dependent on the quality of their work. We will proceed with the refund of your shipping costs. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
R
Romuald F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/07/2025
Speed efficiency
Translated reviews
S
Sebastien L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/07/2025
Packaging and fast delivery, engravings are perfect, just need to try them on the fields to see if they will allow me to win ;)
Translated reviews
H
Henri Firmin J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
The cochonet and chamoisine that were free are missing but not received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, I see on your order form that the chamoisine and the target do not appear. When you order a competition triplet, these free items are directly listed in your cart. They were therefore removed from your cart, which is why you did not receive them. For your next orders, please ensure that they appear. For this time, we are willing to give you the equivalent of these gifts in loyalty points. Best regards, The PetanqueShop.com team
M
Marc E.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
I am very satisfied, just that the Basque cross is really engraved slightly, I expected to see it deeper or blacker than the writing...
Translated reviews
J
Jerome L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/07/2025
I still haven't received it, the deadlines were not respected
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are opening a request with the carrier who handled your package. When you see that your package is no longer within the delivery deadlines, do not hesitate to contact us directly so that we can take the necessary steps. Best regards, The PetanqueShop.com team
T
Thierry B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
Perfect site regarding shipping and deadlines. Small downside regarding the ease of contacting an advisor by phone.
Translated reviews
J
Joseph L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
for the delivery time, good. for the items, less good.
Translated reviews
V
Vincent B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/07/2025
Satisfied with the site, less with the delivery, 8 days later still not delivered despite mandatory shipping costs of 25€ and an order of over 230€...
Translated reviews
J
Jeremy D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/07/2025
Top on time less than 6 days cool thanks to the team
Translated reviews
B
Bernard M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/07/2025
Package well received but with the wrong cochonnet. Too bad it was for a gift.....
Translated reviews
D
Denis R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
Nothing to report ....
Translated reviews
D
Daniel F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/07/2025
Delivery in 3 days, well arrived. Now all that's left is to try them in competition.
Translated reviews
C
Cedric C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/06/2025
Good, especially for guiding on the choice of balls
Translated reviews
J
Jonathan S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/07/2025
Order not received on time while paying for very expensive delivery
Translated reviews
C
Christophe P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
I just find it a shame that it is not delivered to my home
Translated reviews
G
Guy B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
Still as satisfying my
Translated reviews
J
Jean-Claude L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
I am not satisfied ordered 690 grams received 697 grams already the same thing in March 2024. Not normal!!!
Translated reviews
O
Ove H.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/06/2025
My challenge is the language, as I unfortunately do not master the beautiful French language. Otherwise, I look forward to receiving my pétanque balls.
Translated reviews
D
Dylan B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/06/2025
New balls already marked, varnish scratched, and I just realized that the 3 balls are not the same size
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As noted in the product description: "The Carbon 115 La Boule Bleue has a layer of varnish, which naturally wears off over time. Upon receipt, even new, these balls may show signs of impact on the varnish. This does not affect their quality." There may be manufacturing errors from the manufacturers. We have opened a request with the manufacturer so that you can have a new set of balls corresponding to your order. We are doing our best to find a solution as quickly as possible. Best regards, The PetanqueShop.com team
C
Costantini J.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/05/2025
a bit long for delivery, not even an offer of a gift for the long delivery
Translated reviews
I
Irène L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
I am eagerly awaiting my delivery.
Translated reviews
N
Noah M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/06/2025
Good, just ordered in navy blue and it arrived in light blue..
Translated reviews
B
Beatrice G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/06/2025
Superb product
Translated reviews
C
Christophe R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/06/2025
Ordered on 25/06 still haven't received my package, it is 05/07
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The delivery time that was indicated to you when you placed your order is as follows: between July 2, 2025, and July 15, 2025. Your package was delivered to relay points on 05/07 and therefore arrived within the time frame that was indicated to you. Sports greetings, The PetaqueShop.com team
J
Jean-François F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
Package not delivered on time by chrono post
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your package left on time from our premises. Unfortunately, we cannot control the work of the carriers, and we are sorry that you have not yet received your package. Your package has been made available today at relay points. Thank you for getting back to us once you have picked it up so that we can proceed with the refund of your shipping costs. Sports greetings, The PetanqueShop.com team
G
Gwennaelle B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/06/2025
Clear and playful
Translated reviews
C
Christophe V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 25/06/2025
Good site for pétanque
Translated reviews
E
Eddy M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/07/2025
very satisfied
Translated reviews
M
Mickael M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
Very good shop
Translated reviews
S
Serge G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/06/2025
I thought it would be a bit less imposing, otherwise very good.
Translated reviews
H
Hubert L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/06/2025
fast, efficient, well packaged
Translated reviews
P
Philippe B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/06/2025
Delivered very quickly, order placed on Friday received on Monday, well done!
Translated reviews
N
Nassirally C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/06/2025
Good balls, one of the best
Translated reviews
P
Philippe G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/06/2025
Your site is well made, easy to navigate, you can easily find what you are looking for.
Translated reviews
A
Armand M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
VERY GOOD
THE ADVISOR MASTERED HIS JOB GOOD ADVICE
THANK YOU
SEE YOU SOON
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.