Customer reviews of PétanqueShop

Trust Attestation
9,5 /10
Overall rating: 9,5 out of 10
Based on 6 189 published reviews

Summary of reviews

PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.

1 star review

Reset filters
I
Ismael P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/02/2026
Very poor quality cochonnet, 16 good out of 50. Yet it's not too complicated to give a sanding, as long as the cochonnet is in the circle. Last time I buy cochonnet from petanqueShop
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As indicated on the product sheet of the targets "Boxwood is a natural material, defects may be present on some targets" Do not hesitate to send photos of the problem encountered to our customer service by email at [email protected] Best regards.
Y
Yannick T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/02/2026
The received order is not compliant, missed birthday due to wrong sending on your part
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to learn that your order did not meet your expectations and that it impacted an important moment. This issue has been addressed by our customer service to proceed with the exchange of the triplet. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
A
Abilio Jorge D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/02/2026
It's really a shame that the engraving of the first name is not in white as indicated on the website's visual. At least indicate it so as not to be disappointed with the result
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to learn that the engraving did not meet your expectations and we understand your disappointment. However, it is clearly stated on the website that "the engraving is done in the mass, no color is added". Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
J
Julien S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/01/2026
Delivery really lamentable, more than 2 days late, no news of the delivery.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your order placed on January 30 at 12:13 was shipped on January 30 at 13:51, we can hardly do faster. We are unfortunately dependent on the carrier's delays which can be more or less long. We are sorry for the inconvenience caused although independent of our will.
R
René B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/01/2026
Before asking for my opinion, maybe you should receive the merchandise
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that you have not yet received your order. We understand how frustrating this can be. Please feel free to contact us directly so that we can check the status of your delivery and provide you with any necessary assistance. Best regards. The petanqueshop team
T
Thierry M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/01/2026
I STILL HAVE NOT RECEIVED THE ORDER EVEN THOUGH YOU ASSURED ME THAT IT HAD BEEN RECEIVED BY THE SELECTED RELAY, IT HAS STILL NOT ARRIVED
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your package is indicated as delivered to the relay point on Sunday, February 1st. Thank you for your understanding
J
Jean Claude M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/01/2026
Wrong bag ordered a 6 ball bag good shot not a small bag
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that the bag received does not match your purchase. We invite you to contact our customer service directly to resolve this issue. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
F
Frédéric H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/01/2026
I will give you a favorable review when the package is delivered since you are having difficulties doing so... please fix the problem quickly, thank you
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your frustration regarding the delivery of your package and we sincerely apologize. However, on our side, we engraved and shipped your triplet on the same day of your purchase. It is therefore difficult to be faster. The delivery of your package is scheduled for the beginning of this week. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
S
Sylvie G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/01/2026
How could I give a review when I still haven't been delivered???
Translated reviews
D
David L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/01/2026
I have not yet received the delivery
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in France, particularly in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered to you soon. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The Petanqueshop team
D
Didier R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/01/2026
I don't know, I still haven't received anything..
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered at the beginning or middle of this week. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The Petanqueshop team
J
Jourdano P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/01/2026
very unhappy with the non-respect of the announced delivery time!!! I do not understand how one dares to announce deadlines that cannot be met!!! I will not be taken again.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in France, particularly in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered at the beginning or middle of this week. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The petanqueshop team
D
David G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/01/2026
I still haven't received my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered at the beginning or middle of this week. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The petanqueshop team
D
Dimitri J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/01/2026
Not happy
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered at the beginning or middle of this week. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The petanqueshop team
C
Chanserey O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
I give 1 star due to the often postponed delivery time, taking express delivery for nothing with each order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We understand your frustration regarding delivery times and we are sorry. However, you ordered on Monday 29/12 in the afternoon, and we engraved and shipped your triplet on Tuesday 30/12. On our side, we cannot do it faster. Moreover, when you placed your order, we communicated an indicative delivery date between December 31 and January 6. You were delivered on Friday, January 2. Indeed, with the holiday days at the end of the year, deliveries are always uncertain at this time of year, which explains the indicative delivery date communicated at the time of your purchase. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
C
Christian D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/12/2025
Terrible because I paid 17.55 for express shipping on December 24 and it is now December 28 and I still haven't received anything, so I don't think I will ever use your services again
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered on Wednesday 24/12 and we shipped it the same day. Unfortunately, we cannot do it faster on our side. The delivery delay is the carrier's responsibility. At this time of year, delays are often disrupted due to the volume of packages and holidays. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
M
Marion L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/12/2025
As of now, I still haven't received my order!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We inform you that your package is available at the pickup point since Friday 26/12. Delivery times at the end of December are often disrupted by carriers due to a high volume of packages. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
G
Geoffrey M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/12/2025
I do not recommend going to petanquestock
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Please know that we place great importance on our customers' satisfaction and we would like to understand the details of your situation in order to improve our services. Indeed, we do not understand your message as you ordered on 11/12 and your order was shipped the same day. Please do not hesitate to contact us directly if you have a problem with your order. Best regards. The petanqueshop team
S
Stephane R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/12/2025
Hello, very disappointed, the package seems to be lost and we have no news. This is a Christmas gift, surprise certainly missed, thank you.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, do not hesitate to contact us directly so that we can provide you with all the necessary assistance. Your package seems to still be in transit as it was scanned today and has arrived in your department. Delivery should therefore be made soon. Thank you for your understanding. The petanqueshop team
K
Kelly H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/12/2025
I still have not received the order. The package has not moved since December 11th while I was supposed to be delivered on December 11th.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to learn that your order has not arrived within the expected time. We fully understand the frustration this may cause. We encourage you to contact us directly so that we can help you resolve this issue as soon as possible. Thank you for your understanding. The petanqueshop team
T
Thierry L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/12/2025
I am not happy with the color of the bag received even though it is noted that you are delivered the available colors
Translated reviews
P
Paul I.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/12/2025
I received your request for feedback before receiving my order. Bad sync preventing me from judging your haste to gather feedback
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your frustration regarding the feedback request sent before the receipt of your order. We appreciate your feedback which helps us improve our communication. Please do not hesitate to contact us for any questions or assistance. Best regards. The petanqueshop team
G
Gérald J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/11/2025
Still not received ki
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that you have not yet received your order. Please feel free to contact us directly so that we can help you resolve this issue as quickly as possible. Indeed, it has logically been available at the pickup point since Monday 08/12. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
G
Gary M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/12/2025
Bad the engraving ordered was not done
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations regarding the engraving. Your feedback is valuable, and we want to understand what happened. Please feel free to contact us directly so that we can resolve this issue. Best regards. The petanqueshop team
M
Melanie Q.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
I find it serious to buy 2 triplets and only get 1 cap as a gift if there are 2 triplets there are necessarily 2 people.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. As indicated on the website, the Christmas offer is as follows: a pack of target/chamoisine/bag is offered for each competition triplet purchased. An additional gift (measuring tape or cap) is offered based on the amount of your order and not based on the number of triplets purchased. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
P
Pierre H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/11/2025
I would like to give you a review, but the delivery has not yet taken place!!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We invite you to contact our customer service directly by email. Indeed, the carrier is having a problem with your package because the delivery address provided during your order appears to be incomplete. Thank you for your understanding. Best regards, The PétanqueShop team
D
Danny D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/11/2025
Hello, I am very disappointed by the delivery delay and by the blue balls. These balls were damaged by a handyman and are battered on all sides
regards, Danny De Spiegeleire
Translated reviews
D
Didier T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/11/2025
Balls not received
Cannot give feedback
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, During your order, we communicated an indicative delivery date between December 3 and 5, 2025. We do not understand your rating of 1/5 as we are within the deadlines. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
J
Julien T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/10/2025
I requested a delivery to a pickup point. Because it was open 24 hours a day and without my consent they decided to deliver to another pickup point without my authorization!!!! This is going to be super complicated for me to retrieve the package, as I work with the same hours as this pickup point and it was for a gift. I hope I can retrieve it on time.....
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your order placed on October 15 was shipped on the 16th from our premises. Unfortunately, the pickup point you initially chose was full and the package could not be dropped off. It has been dropped off at another pickup point and you can pick it up until November 4. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will.
J
Jean Michel H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/10/2025
Still haven't received my pétanques which got lost in the Médoc instead of being in the Pyrénées Atlantiques so that I can pick them up at the relay point in Artix. You will understand that I have the balls
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your order placed on October 15 was shipped from our premises on October 16. Unfortunately, the carrier did not properly deliver your package. Our customer service has contacted you to resolve this issue.
C
Chantal F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/10/2025
The goals received do not match the goals presented on the site.
I ordered bright pink fluo goals and received pale matte pink goals.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, you ordered lacquered pink goals and not fluo pink goals. You therefore received the correct item.
L
Lapoire P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/09/2025
Delivery times are way too long. I will not order again.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback and we are sorry to hear that you experienced unsatisfactory delivery times. However, you ordered a set that was not in stock in the desired dimensions. That is why, when you placed your order, we communicated an indicative delivery date between September 22, 2025, and October 1, 2025 (the timeframe indicated before finalizing your order). According to the tracking of your package, you were indeed delivered this Monday, September 22. We therefore met the deadlines indicated when you placed your order. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop.com team
P
Patrick F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/09/2025
Magnetic balls, poorly magnetized, to avoid! And twice as expensive as the magnetic ones from Decathlon, except that there, there is only red! 5 € here for balls that don't always stick to the magnet, it's not great! And the shipping either
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for sharing your experience. We are sorry to learn that our magnetic balls did not meet your expectations. Your feedback is valuable and will help us improve our products. Please feel free to contact us directly to discuss your comments further. Best regards. The petanqueshop.com team
J
Jean-Paul A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/08/2025
I can only give an opinion when I have received my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your package arrived today at the delivery location you chose. As indicated when you placed your order, your package did arrive within the timeframe that was indicated to you, between August 25, 2025, and August 28, 2025. Best regards. The petanqueshop.com team
C
Claude C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/08/2025
I am very disappointed with my order, it arrived broken, I had to reorder the same product to have it on time for our competition on August 28, 2025.
I hope my first order will be refunded without charge
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are truly sorry to hear that your order arrived in poor condition due to the carrier. Your experience is important to us and we understand how frustrating this can be, especially with your competition approaching. However, your issue has been directly addressed by our customer service (refund of the first order + shipping of the second order). Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
J
Jean Philippe F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/08/2025
Zero
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. However, as indicated several times by email, you ordered a La Boule Bleue striped set. These sets are made to order. Therefore, there is a delay of several weeks as indicated on the website, a delay that we also confirmed to you by email. We indicated a delivery date of August 28 at the earliest. Your order was shipped on Thursday, August 21. Therefore, we are within the deadlines indicated at the time of your order. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop.com team
T
Thierry S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/08/2025
Very easy navigation on the site, but the product purchased "magnetic pétanque goals" is very, very bad. Not magnetic at all!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that the product "magnetic pétanque goals" did not meet your expectations. Your feedback is important to us, and we will review it carefully to improve our offer. Please do not hesitate to contact us for any further assistance. Best regards. The petanquestock.com team
F
Frédéric G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/08/2025
Avoid misleading advertising and so-called satisfaction or refund, this is not the case at all
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You placed an order on 01/08/2025 for a triplet from the brand La Boule Bleue with a regional series Corsica. As indicated on the website, "The balls with a stamp are made to order (delivery time about 4 weeks), and delivered with a storage bag." In other words, the information about this delay is indicated even before you add your item to the cart. Following your purchase, you contacted us on Sunday 03/08 to make a modification to the order and change the weight. We therefore made this modification on Monday, August 4. And in our email of 04/08, we reminded you that the delay was about 4 weeks (see attached document). Furthermore, as stated in the general terms and conditions of sale (GTC) that you accepted when placing your order, it is clearly stated that any order requiring special manufacturing (including La Boule Bleue triplets with special and regional series) cannot be canceled or refunded (see attached document). As we also indicated to you by email, we must receive your order within 1 to 2 weeks. Upon receipt, your order will be shipped. You will receive a confirmation email with your tracking number. Thank you for your understanding. Best regards, The PétanqueShop team
G
Gabriel D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/08/2025
It would have been honest to mention that the balls were second-hand.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We thank you for your feedback and are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. We invite you to email us with photos of the received triplet. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop.com team
S
Sophie G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/03/2025
Unfortunately, the balls we ordered were not available for more than 5 months of waiting which was very disappointing
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your dissatisfaction. However, from your order, we informed you that the triplet was not in stock and that there was no timeline for restocking as it was a manufacturer shortage. Therefore, we offered you from the beginning either to modify your order or to cancel it, but you did not wish to do so, which resulted in this long delay. Thank you for your understanding. Best regards, The Pétanqueshop team