PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.
One and a half months to be delivered almost at the limit of the maximum expected deadline. I don't need balls for winter, we can make them with snow LOL.
Translated reviews
C
Christelle L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/09/2026
On the product, no problem. However, I paid for delivery to Saint Chely d'Apcher and I had to go pick up the package in Aumont Aubrac... That's 20 km...
Translated reviews
S
Stéphane D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/08/2026
The balls do not have the requested diameter.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Is the diameter indicated on the manufacturer's box the one you ordered?
We invite you to contact our customer service to provide you with all the information.
Thank you for your understanding.
Best regards,
The petanqueshop team
M
Maxime P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/08/2026
Poor quality product, in the sense of engraving.
Translated reviews
S
Stefan B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/07/2026
The balls are in line with our expectations regarding weight and size but we regret that the engraving was not properly centered and is glued to the references, which makes it much less readable and somewhat unsightly. As this is a gift and considering the price, we would have liked a bit more attention and a certain perfection. After two perfect MS orders, this was our first Boulenciel order, and we do not hide a certain disappointment.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry that your order did not meet your expectations and understand your disappointment.
However, for the majority of Boulenciel models (Mars, Mercury, Saturn, Iris), we have no other choice but to engrave on the central band between the manufacturer's markings. Additionally, we limit the number of characters to 6, to have space to engrave in this location. This choice is made to avoid engraving on the grooves, which would not be aesthetic.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The Petanqueshop team
B
Bruno L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/07/2026
Unreliable carrier. After 4 games, the balls are quite marked
Translated reviews
E
Eric P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/06/2026
Incomplete order and they tell me otherwise, it's a shame it's my word against theirs and I lost
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
As we indicated to you by email, the coin heads or tails was placed in the plastic packaging of the bag. Furthermore, this bag was added as a gift, although it was not included in your order.
We also inform you that another coin heads or tails has been sent to you.
Thank you for your understanding.
Best regards,
The petanqueshop team
P
Philippe P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/06/2026
Be careful with the photos that do not always match what you receive.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Thank you for taking the time to share your opinion. We understand your disappointment regarding the difference between the photos and the products received. This complaint has already been addressed by our customer service.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
D
David B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/06/2026
The sizes offered are very far from reality…
I usually wear XL but I dress in L and even with 3XL the size is tight
Return shipping costs at my expense, so at some point I stop sending them back
Translated reviews
L
Ludovic C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/06/2026
I received my first order with a defect on my triplet waiting to have my triplet redone
Otherwise in terms of order speed 5 stars
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
We are sorry to learn that your triplet has a defect.
Our customer service has taken the necessary steps with the manufacturer to have your triplet redone at the finish level.
We hope that the responsiveness of our customer service and the solution provided will satisfy you.
Thank you for your positive feedback on the speed of your order.
Best regards.
The PetanqueShop team
J
Johanne D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/06/2026
Hello,
Thank you for sharing your experience and we are sorry to hear that the engraving did not meet your expectations.
However, as explained by phone, you indicated the following engraving: "YOUYOU". No emoji was included in your engraving. Therefore, we engraved the text YOUYOU, in accordance with your order.
Moreover, you contacted us once the order was shipped. Unfortunately, it was too late to modify your engraving and add the desired emojis.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
Translated reviews
Response from PétanqueShop
The resumption of old triplets is not conditioned to a e
B
Benne M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/06/2026
Hello,
Thank you for your feedback. We understand your disappointment regarding the availability of ball weights and manufacturing delays.
It must be understood that we are dependent on manufacturers. In other words, if a manufacturer is out of stock on a product in a specific dimension (diameter, weight stripe), we unfortunately cannot restock, and we are dependent on the manufacturing times of our suppliers.
Thank you for your understanding.
Best regards.
The petanqueshop team
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Excellent, well-detailed and interesting website.
M
Michel M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/06/2026
Nothing to say about petanqueshop, nor about the equipment. However, the delivery was not made to the right place. It would be wise to refund the delivery.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Thank you for your feedback and we are sincerely sorry to learn that the delivery was not made to the right place. We are indeed dependent on the carrier regarding delivery.
The delivery was free when you placed your order.
Best regards.
The petanqueshop team
D
Dany G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/05/2026
The plastic sticks to the fingers. The balls are slightly deflated and you can feel a lot of sand inside.
Closer to a puck shot than to balls.
Big disappointment
Translated reviews
R
Robert B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/05/2026
Hello, not yet received on this day and date.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Your order was shipped on Friday 15/05, the same day as your order. Delivery is expected at the beginning of this week.
Thank you for your understanding.
The petanqueshop team
M
Majdi C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/05/2026
I took stainless steel balls unfortunately at the first impacts, they leave a lot of chipping I thought they would resist more regarding the delivery, it was top
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the stainless steel balls did not meet your expectations in terms of durability. However, your set is still new, so it is normal that you have a lot of chipping at the start. The steel needs to settle. This will lessen with use.
We are glad that the delivery met your expectations.
Do not hesitate to contact us for any questions or exchange needs.
Best regards.
The petanqueshop team
G
Gilles C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/04/2026
The balls are a bit expensive and there are no promotions for athletes or companies, however the delivery is very fast
Translated reviews
B
Bruno S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/03/2026
The balls arrived with sharp burrs on the series
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, the sharp aspect you mention regarding the manufacturer's markings will disappear with use. This can indeed happen when the balls are new. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
C
Corinne M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/03/2026
Ball pickup too light, string too thin
Translated reviews
J
Jean-Marc D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/01/2026
Since my comments are not taken into account, why ask me for them
Translated reviews
J
Jean-Marc D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/01/2026
Hello, I received the petanque balls within the allotted time and they correspond very well to my order. My review is negative because I could not use my loyalty points to deduct from my order amount and I think that given my age (83 years), they are lost. Please correct this anomaly for your future customers. The first response from your customer service did not satisfy me as I felt they were treating me like an idiot. Thank you anyway.
Translated reviews
J
Jean-Luc D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/01/2026
A lot of choices
But does not ship my order
After a week I am still waiting
No communication
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We would like to inform you that the delivery delay observed is due to the bad weather conditions that occurred in our region last week. The snowfall and ice made several roads impassable and led to traffic bans for carriers. These circumstances, independent of our will, inevitably disrupted the transport chain. As soon as the roads reopened and the traffic conditions improved, shipments resumed. In other words, no package could leave our premises between Monday, January 5, and Wednesday, January 7. The packages were therefore picked up by Colissimo on Thursday evening, January 8. Your package is currently in transit and should be delivered at the beginning or middle of this week. We apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will, and remain at your disposal for any further information. Best regards. The petanqueshop team
E
Emmanuel B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/12/2025
Good on the site but 24h delivery not good, I ordered on Monday 22 December 2025 and on 24 December 2025. Nothing.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, we are sorry to learn that you did not receive your order within the expected time. However, you ordered on Monday, December 22 at 14:12 and we shipped it the same day. Your package arrived in your country on Tuesday 23/12. Unfortunately, we cannot do it faster on our side. Moreover, when you placed your order, we communicated an indicative delivery date between December 24 and January 2. This is due to the longer delivery times during this period, especially in your country. The tracking indicates that the package is out for delivery today. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
R
Retraite Sportive T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/12/2025
Refusal of the seller to apply the 15% discount that we usually have with Pétanque Shop. How to explain to our members for which we buy your PVC pétanques 74mm/680gr that the price is >> last order?
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The 15% discount was applied because you had ordered a certain number of quantities, we unfortunately cannot apply this kind of discount on all orders. Moreover, a discount was added in loyalty points during your last order. Thank you for your understanding
J
Jean Bernard J.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/12/2025
Still not received?
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered on Thursday 18/12 in the evening. Your order was shipped on Friday 19/12. Delivery is therefore expected at the beginning of this week, as indicated in your order confirmation email. Thank you for your understanding. Best regards, The PétanqueShop team
M
Magali B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
The quality of the paint on your piglets is of very poor quality. It lacks another coat of paint, the paint runs. For the white paint, it highlights the imperfections.... The boxwood is an excellent choice of wood.
Translated reviews
V
Vladimir B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/10/2025
Too bad after a day more blue on the balls and I have on the triplet the assembly line that shows
Translated reviews
L
Lionel D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/11/2025
You mention free delivery over 150€ but you do not specify that it is not at home
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. However, it is clearly stated on our website the following elements: "PetanqueShop offers you your delivery! Enjoy free shipping from 150€ of order! This offer is valid in mainland France, for delivery to a relay point in Colissimo." You can find this page here: https://www.petanqueshop.com/livraison-gratuite Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop team
L
Lionel M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/10/2025
On top of the delivery I ordered blue received red and of small size
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to hear that you received a product that does not satisfy you. However, the dimensions of the item are clearly indicated in the product description. It is also mentioned that the color of the product is not contractual and that you can contact us at the time of your order to convey your color preferences in order to satisfy you as best as possible. Thank you for your understanding. Best regards. The team at petanqueshop.com
M
Mickael D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 31/08/2025
Many defects on the balls and paint not dry
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that you encountered problems with our balls and the quality of the paint. In this regard, we clearly indicate in the product description that you ordered the following elements: "Particularity of varnished balls: these balls have a layer of varnish, which naturally wears off over time. Upon receipt, even new, these balls may show signs of impact on the varnish. This does not affect their quality in any way. This information is provided to inform our customers before their purchase. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop.com team
H
Hugo B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/09/2025
In the transport bag, the ball support is poorly sized, way too big and no precision on this detail on the site, very disappointed.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding the transport bag. We are sorry to learn that the dimensions do not meet your expectations. Your comments are essential for us to improve our products and our communication. As indicated on our site: "The bottom compartment allows you to store two triplets of pétanque plus a towel or four Lyonnaise balls. If you use the bag with pétanque balls, we recommend using the free space above the balls to store a towel or a cloth." Please feel free to contact us for any questions or assistance needed. Best regards. The petanqueshop.com team
G
Gilbert S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/08/2025
Not great disappointed
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Your feedback is valuable and helps us improve. Please feel free to contact us directly if you would like to discuss your experience further. Best regards. The petanqueshop.com team
G
Gaetan M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/08/2025
Very good
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Please do not hesitate to contact us to discuss your feelings, we are here to help you. Best regards. The petanquestock.com team
M
Maitena C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/08/2025
My order was not complete upon delivery. What was missing was sent to me quickly.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that your order was not complete upon delivery, but we are glad to see that the rest was shipped quickly. Please do not hesitate to contact us for any questions or additional assistance. Best regards. The petanqueshop.com team
P
Peter D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/08/2025
Delivery excellent and fast. Even without such damages/wear, the price is still far too high for second-hand balls. I wouldn't even dare to sell such balls for 100 €.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback. We are sorry to learn that the quality of the ordered product did not meet your expectations. However, it was clearly stated on the product page that it was a second-hand triplet. Additionally, a photo of the balls was provided so you could see their condition. Thank you for your understanding. Best regards. The petanqueshop.com team
P
Pierre Henri O.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/08/2025
The delivery does not match the order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello and thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that the delivery did not match your order. We have contacted you so that you can send us photos of what you received and we can address your issue. We are still waiting for your response. We remain at your disposal. The petanqueshop.com team
M
Morgan L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/07/2025
Too bad for the price, there is no free bag. It's like buying a gun without its case.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. Your PétanqueShop order allows you to earn loyalty points that can be exchanged for discount vouchers valid on the entire site. €1 spent (excl. tax) = 1 point earned = €0.05 in gift voucher. You can exchange your points at any time, especially to obtain a bag. Best regards, The team at Petanqueshop.com
A
Agnes M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/07/2025
Very disappointed with the keychains, the petanque player part was not glued.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding the keychains. As indicated in the product title, it is a sticker, and it needs to be glued onto the keychain. We do not glue them directly to ensure better preservation of the sticker during transport. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
M
Mickael L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/07/2025
Well, it's not complicated, at worst I'll buy beach balls pufff
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We do not understand your message. Indeed, you ordered on Sunday, July 6. Your triplet was engraved and shipped on Monday, July 7 and delivered on Wednesday, July 9. What problem are you encountering with your order? We invite you to send us an email. Thank you for your understanding. Sincerely, The Petanque Shop team
J
Jacques C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/07/2025
I have not yet received my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We do not understand your rating, as your package has been at the pickup point for already 2 days, and within the timeframes indicated when you placed your order. We therefore invite you to go collect your package at the relay point you chose. Thank you for your understanding. Best regards, The Pétanqueshop team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.