The store consistently delivers on reliable delivery and accurate parts, with many reviews noting fast shipping and parts arriving on time, and parts matching what was ordered. Customers highlight helpful and responsive service, including professional communication and thorough advice, contributing to smooth purchases and timely reception. The wide selection of spare parts and easy-to-find items stand out, along with strong packaging and good value for money in several positive mentions. Overall, experience is characterized by efficiency, accuracy, and dependable support from the team.
Hello,
Your order was shipped on 28/09 and you received it on 30/09.
Best regards.
M
Massimiliano B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/09/2026
Product arrived on time
Translated reviews
L
Luigi C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/09/2026
Long delivery times
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Good morning,
We are located in France and deliveries to Italy can take from 8 to 10 days.
Your order was shipped on September 4th and you received it on September 9th.
Such times are normal.
Best regards.
L
Lionel V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/08/2026
The invoice has increased by 20% compared to last year. So very, very far from the official inflation of 2%.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Oils, fats, lubricants, and other petroleum products have indeed increased by 20% over the past year. This is the result of geopolitical crises.
We haven't even applied all the increases from our suppliers.
Best regards.
L
Les Crapauds D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/08/2026
Delivery not fast enough despite expensive shipping costs
Translated reviews
S
Salim S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/07/2026
The store is okay. But the carrier DPD is catastrophic. They keep postponing the delivery multiple times with lies upon lies. It cost me 5 days of penalties on the parking area. I will order elsewhere even if the item is more expensive.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We are sorry for the issues you encountered. We have exchanged several times providing you with all the information at our disposal.
This remains a rare problem.
Wishing you all the best.
M
Marcel N.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/07/2026
Delivery in accordance with the order. Delivery within the deadlines
Translated reviews
G
Guido C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/06/2026
PAcco received late. No longer necessary
Translated reviews
B
Bernard G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/06/2026
In accordance with the Cse
Translated reviews
D
Didier L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/06/2026
I ordered a part for my outboard motor. I was supposed to be delivered at home, and I was delivered to a pickup point.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We have contacted the carrier to find out the reason for the delivery to a pickup point.
We will keep you informed of their response.
M
Markus W.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/03/2026
Everybody tried the best! Parcel arrived at the end. Thanks
J
Jacques D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/05/2026
I am satisfied with the product, but I regret that there is no paper user manual.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, The manufacturer provides the manuals in pdf. We will send it to you by email.
Best regards.
S
Stephane E.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/05/2026
Nothing to say about the item and the delivery, but as a professional, the delivery time is a bit long, but otherwise perfect.
Translated reviews
K
Kim N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/04/2026
7 euros for delivery to receive a 2g coin supposedly in 48 hours max and which took a week! Ridiculous ...
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Your order was shipped on the same day, April 28.
Then there was the weekend of May 1.
Your order was delivered on May 6.
We apologize for the delay in delivery.
Best regards.
F
Flo R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/04/2026
Poor quality
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We do not understand your opinion.
The anode we delivered to you is manufactured by MARTYR, which is one of the 2 largest manufacturers of anodes in the world along with TECNOSEAL.
We remain at your service.
Best regards.
B
Bernard M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/03/2026
Too long delays
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We regret that you were not satisfied with the delay of your order. However, we would like to provide the following clarifications.
You placed an order on Saturday, March 7 for items that were not in stock. Your order was processed on Monday, March 9 and your parts were shipped on March 11 as soon as we received them. You received your order on March 12. The delay is in accordance with the information indicated on our website.
We remain at your service.
Best regards.
D
Diulu Nana K.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/12/2025
Just a long ordering time
Translated reviews
D
Damien D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
Very long delivery time while I paid for 48h, 72h and no commercial gesture
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
The weather conditions have disrupted all deliveries in France at the beginning of this year.
We apologize for the inconvenience caused.
Best regards.
D
Didier A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/11/2025
Delay much too long 1 month to receive the part
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We are sorry for the delay of your order. The tooling you ordered has a usual delay of 10 to 15 days and the supplier had difficulties delivering to us.
We remain at your service.
Best regards,
The Boat Parts Team.
L
Laurianne V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/10/2025
shipping costs too expensive! for just a gasket ...
Translated reviews
M
Mickael L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/11/2025
Lack of valid promo code
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Thank you for your feedback, but we do not offer promo codes. We have chosen to provide a very high-quality customer service, and this comes at a cost. We have also decided not to apply the various price increases we suffer from manufacturers throughout the year. Best regards. The Piecesbateaux team
N
Nicolas S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/09/2025
Hello, item as described, fast delivery, excessive price of €200 for six seals. I will keep your address for potential future orders. Best regards
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Thank you for your comment.
We do not control the prices of these specific parts.
We remain at your service.
Best regards.
The piecesbateaux.com team
M
Marcel C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/09/2025
Hello following my order, the package was supposed to be delivered to a relay point, unfortunately the package was returned to the sender.
I contacted DPD who explained to me that the return was at the request of the sender..
I do not understand why and especially how the next steps will unfold.
Thank you
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Your order was shipped on 08/09. Following your message, we have proceeded to a verification and confirm that the customer is indeed in the process of return on 12/09.
To date it has not yet been delivered to us.
We have opened a claim with the carrier because this return is not at our request as you indicate. We do not know the cause of this return to date, but we will keep you informed quickly as soon as we have more information so that you can receive your order promptly.
Best regards.
.
L
Luigi S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/09/2025
The part was received very quickly the site is very very good but for a part of 100 g €7.50 for delivery is very expensive
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Thank you for your feedback. We are pleased to hear that the speed of delivery satisfied you. Regarding the shipping costs, we understand that it may seem high and we appreciate your remark. We always strive to improve our service. Please do not hesitate to contact us for any questions.
Best regards.
The piecesbateaux.com team
A
Alexandre K.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/08/2025
Was supposed to be delivered on 30/08, still nothing received.. while I need the engine.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Your order from 27/08 was shipped on 29/08. The deadline indicated on our site is not a delivery deadline but a availability deadline.
We remain at your service.
Best regards.
T
Thomas M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/08/2025
Missing prop washer. For the rest, very good
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Nothing is missing at all, these propellers are always delivered without washer or nut. The mounting kit including nut, washer, and thrust spacer is offered as a complementary item and you did not order it. We remain at your service. Best regards.
F
Ferdinando S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/08/2025
Good
Translated reviews
J
Jean P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/07/2025
never received
Translated reviews
S
Seppo K.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/07/2025
delivery time too long
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, I am sorry that you were not satisfied with the delivery time of your order. Your order was processed on 16/07 and shipped on 30/07. As indicated on our site, the ordered parts are non-stock original parts that require a supply time of 10 working days. We remain at your service for any requests. Best regards. Hello, I am sorry that you were not satisfied with the delivery time of your order. Your order was processed on 16/07 and shipped on 30/07. As indicated on our site, the ordered parts are non-stock original parts that require a supply time of 10 working days. We remain at your service for any requests. Best regards.
P
Philippe B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/07/2025
Very poor delivery: the 2 pots of glue arrived open! Glue everywhere in the package and at least half of the products lost
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, We regret the receipt of your order. Our sales service has contacted you regarding this issue. We remain at your service. Best regards. The piecesbateaux.com team
J
Julien B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 31/07/2025
Delay in package despite high shipping costs
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Your order of 31/07 was shipped on 01/08. Your package was delivered on 06/08 at the relay point. We remain at your service, Best regards. The piecesbateaux.com team
A
Andrea C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/07/2025
The pieces are in late today are not here
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Your order of 29/7 was shipped on 1/8. You were informed of the delivery by the carrier on 6/8. The delivery time of 5 to 6 days is a normal timeframe between France and Italy. We remain at your service for any requests. Hello, Your order placed on 29/7 was shipped on 1/8. You were notified of the delivery by the carrier on 6/8. The delivery time of 5 to 6 days is normal between France and Italy. We remain at your service for any further requests.
T
Thierry V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/07/2025
Impeccable site; regarding shipping, we are going to break the record for slowness; still haven't received the parts
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
We are really sorry for the delay in the delivery of your order.
We will open a claim with the carrier to understand the reason for the problem.
For now, the tracking of the package is still active, which means it is still properly tracked.
We will get back to you if we have any additional information.
Best regards,
The team at piecesbateaux.com
J
Jean Pierre D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/07/2025
Still waiting for delivery, no information.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello,
Your order from 16/7 at 19:52 was shipped on 17/7.
You received the tracking link from the carrier by email.
According to this tracking, you will be delivered tomorrow on 23/7.
Best regards,
The team at piecesbateaux.com
Y
Yann D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/07/2025
Order placed 15 days ago still not received
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Your order from 9/07 was shipped on 15/07, in accordance with the availability time of the part indicated on our site. We have contacted the carrier and your order will be delivered to the relay point you chose on 22/07. We regret this particularly long shipping time independent of our doing. We remain at your service. Best regards, The PiecesBateaux.com team
K
Kevin B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/07/2025
I ordered a turbine for a Selva engine from 6 to 15 horsepower, I have a 6 horsepower engine and this one does not work, I did not understand
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, As indicated on the product sheet, the turbine you ordered is intended for the 6CV 2-Stroke engine. If you have a 2-Stroke engine, the turbine should match, you need to check that you do not have a clogged water lift tube or a problem with the water pump seal. If you have a 4-Stroke engine, Oyster model, this is not the right turbine. You need reference 8095010. Best regards, The piecesbateaux.com team
T
Thierry M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/07/2025
Hello After a phone call to learn about 15 days of delivery, no one confirms anything to me, still waiting!! Difficult customer service..
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, We regret that you were not satisfied but want to provide you with all the information. Of the 3 parts you ordered, only one was available in stock, the other 2 were indicated on our site with a 15-day supply time. This information is mentioned on the product sheet of each part, but you may not have paid attention. Your order was processed on 3/07 and shipped on 11/07. We therefore respected the announced deadline. Best regards, The piecesbateaux.com team
J
Jean-François G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
I don't think it's your fault but a week to receive a gasket is too long. We need to stop with colissimo!
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We understand your frustration regarding the receipt time of your gasket and we apologize for the inconvenience caused. Your feedback is valuable and encourages us to explore options to improve our shipping services. We appreciate your understanding and patience. Best regards, The piecesbateaux.com team
G
Gérard L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/06/2025
I do not recommend this site. Delivery out of time. Part not in stock, not mentioned. Delivery time + 8 days.
Translated reviews
Response from Pieces Bateaux
Your comment is inaccurate, the supply time is clearly indicated on the product sheet of the reference you ordered. At no time was it specified that the part was in stock. We sent you emails informing you of the delay.
P
Patrice L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
Serious company, but delivery problem. They give you a date and time, you set hours but no one shows up between 1 PM and 5 PM given time slot.!!!!!! and still not received at this time! So delivery service TO BE REVIEWED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.