Pure Deco consistently delivers fast, reliable service with timely delivery and well-packaged products that arrive in perfect condition. Customers highlight accurate product descriptions, items matching visuals online, and careful, sturdy packaging that protects fragile pieces. The shopping experience is described as easy and efficient, with seamless order handling, clear descriptions, and quick, professional customer service. Overall, the store earns praise for dependable delivery, well-represented products, and attentive packaging and support.
Disappointed, the ordered tray has "fold marks" at the corners not present in the photos on the site.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Nada, Thank you for sharing your dissatisfaction with us, our customers' feedback is a valuable source of information for us. Indeed, all trays from this brand are printed this way, the decorative sheet must be folded at the corners before printing. At 17.50 euros per tray, it remains an excellent product, praised by our customers as you can see in other reviews. If you wish to return the product because it does not suit you, Pure Deco offers a 30-day withdrawal period. There is still time for you to make a return. Best regards, Corinne, Pure Deco
P
Philippe M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/12/2023
Overall the product is as expected. However, it took 9 weeks for it to be sent. It was not clearly indicated on the page at the time of ordering that the item was available within 4 to 6 weeks. The response from customer service when I asked them after a month of waiting why my order was not moving was quite curt (not really friendly). When I wrote again after 7 weeks had passed, it took them a week to respond that the order was on its way from Italy. Normally, customer service does not look down on people. And the website should clearly warn that some items are not immediately available.
Translated reviews
E
Emmanuel D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/08/2023
Very late delivery due to a 'not available' product while it was indicated as available on your site.
Translated reviews
Response from Pure Deco
We are sorry that your delivery was delayed and we renew our apologies. However, the product was clearly indicated as unavailable with a delay of 2 weeks (specified on the product sheet, in the cart, and in your confirmation email). We then sent you an email to inform you that the delay would be longer due to a production shortage. Best regards,
N
Nadine S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/02/2023
The item matched, but had an assembly defect, too bad..
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Our Customer Service was not informed, could you please send us an email with a photo and your order reference for any after-sales request? Thank you in advance.
C
Chloé P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/07/2022
A bit disappointed with the quality of the product… a simple layer of black paint without a protective finish! Too bad, especially for shipping costs of ***€.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We are sorry to hear that the quality of the purchase you just received does not meet your expectations. Please note that you can return it for a refund. As for the shipping costs, they depend on the weight of the packages for shipments to Belgium. We hope we have responded favorably to your comment, our customer service remains at your disposal!
C
Clarence B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 12/10/2021
Hello, I have received my order *** but I had to pay almost *** CAD in customs duties and I do not find that normal. You should have warned me that I would have to pay customs duties knowing that you knew the package was for Canada. Best regards.
Translated reviews
C
Cécile M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/10/2021
Change your delivery provider. The post is really no longer possible. We give instructions to pick up the package at a pickup point and not the delivery person comes back and of course it is up to us to go down and respond in a second otherwise the delivery person is already gone! It's really a shame because delivery is the last thing we remember! Otherwise, the purchase on the site went very well. Package very well packaged to avoid receiving the broken item!
Translated reviews
S
Stefan K.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/05/2021
The furniture was delivered with a scratch on the top, we reported it, except that it is the last piece of furniture in stock and an exchange is not possible. We find that 20% compensation is not up to par... it is still a high-end piece of furniture and you knew about the defect at shipment.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello Mrs. Sylvie Konzack-Wenger, We are very surprised by your comment as we clearly stated in writing that the console was checked before shipping and that it was in perfect condition. You also indicated in writing that "it was very well packaged". You also specified that you did not want a refund. Given that this model is out of stock, we had no choice but to offer you a discount. We proposed a 20% discount, and at no time did you indicate that this was not acceptable to you. Given your photo, the scratch is slight and occurred neither before shipping nor during transport. Hence our astonishment at reading your insulting comment. We have been working with kindness for 16 years, rest assured that we do our utmost to satisfy our customers. Also, allow us, but we cannot accept that you write such remarks. Best regards,
A
Awatef B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/03/2021
Nice product and correct timing - no problem before receipt _ but way too much packaging for such a small item _ sending it in an envelope would have been sufficient and unfortunately one piece out of 6 is non-compliant_these are nails at *** euros each, out of the 6, one is not compliant _ I sent an email, I am waiting for a response, thank you. Best regards
Translated reviews
J
Jean-Yves B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/12/2020
Fast delivery but paper basket with a large scratch.
Translated reviews
J
Jessica M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/11/2020
I ordered an extremely fragile product. It arrived broken because it was very poorly packaged. It would have required additional precautions to avoid this kind of situation. What a shame for you and for me. Fortunately, I was lucky enough to find this product elsewhere which was delivered to me with individual packaging for each item to ensure its arrival in good condition. The customer service was very responsive and sent me the necessary items for a free return. Thank you for that.
Translated reviews
P
Philippe D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/11/2020
The products are very good, nothing to say. Unfortunately, the delivery scheduled for a Saturday (birthday day for the gift) only arrived on Monday! So disappointment...
Translated reviews
M
Michel C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/08/2020
The ordered item arrived with one screw missing. I fixed it but I was disappointed by this important detail.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Customer, After verification, our Customer Service was not informed of your complaint. With a simple email, we would have been happy to send you the missing screw for your wall shelf. Hoping to have the pleasure of fully satisfying you on your next purchase, Best regards,
E
Elisabeth L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/07/2020
20 days for receipt without being kept informed until the day before.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, In view of your dissatisfaction, we have checked and your order was indeed shipped within 2 weeks (excluding weekends and holidays), as indicated in your shopping cart and in your order confirmation email. Upon shipping your order, we informed you of the shipment and sent a tracking link for the package. We hope to have the pleasure of fully satisfying you during a future purchase. Best regards,
A
Agnes M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/03/2020
I have not received the products
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We are sorry that your package was delivered in a week but all transports are currently delayed due to the Covid 19 confinement. Your order of 29/03/2020 was shipped by Pure Deco on 01/04/2020 and delivered on 08/04/2020 by Colissimo. We sincerely hope that everything returns to normal and that we can satisfy you on a future order. Best regards,
Y
Yolande D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/12/2019
Try to give more concrete delivery times and respect them.
Translated reviews
G
Georges B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/12/2019
One advice, watch the prices and quantity closely!
Translated reviews
J
Jean-Yim C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/03/2019
Delivery delay. Paint on the rack stains, we had to buy spray varnish
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
I received the wrong product (cloud lamp instead of moon). I sent an email and did not get a response.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello Madam, After verification, your email was indeed processed the same day and the replacement product has been shipped to you. Upon reading your severe comment, my colleague from customer service called you to verify that you had indeed received our email, which you confirmed to her. Our team is at your disposal for any further information. Best regards, Pure Deco mediator
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
A misleading photo made me buy an item that turned out to be inappropriate for what I wanted. A garland from ***, photographed in a situation, suggests a size much larger than it actually is. Obviously a doctored photo. Very bad point.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Your comment having caught our attention, we checked the product sheet of the item you purchased. It turns out that the precise dimensions are well stated and that a photo with an armchair gives a good idea of the scale (even if the photos are always non-contractual, the dimensions are). Moreover, with a kit of pennants, we were able to compose a garland of 2.80 meters long, which may seem quite honest for a product at 7 euros. If the product does not satisfy you, you have 15 days (the product being on sale) to return it to us. To do this, I invite you to your customer area. Our customer service is also at your disposal by email. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Hello, the order, tracking, and delivery went well and quickly, but I am disappointed with the quality-price ratio of the item, expensive compared to the quality. Best regards
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Lack of communication, we don't know where the order is, I paid with PayPal, fortunately this way I know that the payment was sent when I receive my package, I will see it well! when it is there!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Madam, Upon reading your severe judgment on our service, we would like to make a comment. You ordered on November 13 a product indicated as available within 2 weeks, the availability information is indicated on our site, included in the shopping cart as well as in the order confirmation emails. Your order was shipped on November 21 and you were informed by email, which is an 8-day delay instead of 2 weeks. Our team is at your complete disposal to clarify this point if you wish. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Order placed, immediate debit on my bank account, no information received. To date, I do not know if the package has been shipped or not, when it is supposed to arrive, I have no contact with a potential carrier. Total silence I will have to call to get information, as no details are available online about the status of my order.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Product delivered with simple delivery (no signature) Average quality product: dirty material (both the bamboo of the suspension and the white metal rods, stained) Deformed product in many places In a store, we would not have taken such a product, which must have been stored in a damp and dusty place. More attention should be paid to packaging during storage, this would have avoided the above issues (stains and deformation)
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Hello, we are disappointed with the product we purchased, as we just installed them and the bulbs are all scratched. So it looks much worse.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, I am carefully noting your comment. We are very surprised because the filament bulbs you ordered are very popular. We could have considered an exchange if you had shared this comment with our customer service, but we have no information from you. Furthermore, I see that your order dates back to early November 2014 and your comment is from January 30, 2015, which does not allow us to proceed with an exchange. In the future, we recommend that you contact our customer service upon delivery of your orders because, concerned about your satisfaction, we always try to find a solution. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
1 / Probably lack of controls (e.g. by sampling) of the product: - Indications on the packaging (pure white) not compliant with the content (blue light); - Wire connection (very thin) / transformer (heavy): breakage during use. 2 / Relatively high flat-rate delivery charges for a modest purchase amount (17.5%). I expect a mail order purchase price to be as close as possible to a local retail distribution. 3 / Good information conditions on order preparation and delivery. The product is an electric garland from the Blachère brand, made in China.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
The packaging was poorly done.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
I placed my order a week ago and I still have no idea of the delivery date. Customer relations need to be improved
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We are following up on the comment posted on our partner Ekomi's site. It turns out that your order dated July 22 is indeed indicated as "available within 2 weeks". This information is included in the product sheet on our site, in the shopping cart, and also in the order confirmation email you received. Is your judgment not somewhat harsh? Awaiting your response, our team is at your complete disposal. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
We placed the order and paid on 12.03.12 for delivery on a specific date: 10 or 11.04.12, which was confirmed to us. We were called back on 26.03.12 to be told that we would be delivered at best on 15 MAY 2012. So already Pure Deco waited 15 days before informing us of this additional delay, and since we paid in advance, I don't know what commercial gesture they can make towards us!!!
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.