Customer reviews of Alkanatur

Trust Attestation
9,3 /10
Overall rating: 9,3 out of 10
Based on 5 521 published reviews

Summary of reviews

Customers praise Alkanatur for clear improvements in water quality and taste, noting that filters make water feel purer on the skin, remove flavors like chlorine, and improve daily drinking water. They highlight practical, user-friendly features: easy installation, fast and efficient shipping, attractive glass jugs, and reliable filtration that reduces plastic bottle usage and waste. The support experience is consistently commended, with several mentions of helpful, responsive service and after-sales assistance. Overall, buyers express satisfaction with product performance, design aesthetics, and the positive impact on daily hydration.

Reviews 1 and 2 stars

Reset filters
L
Lorena R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/05/2026
I am going to stop buying from Alkanatur. It is a disaster every time there is a problem with the shipment. When you call by phone, for all orders there is the excuse that they are overwhelmed for one reason or another and they refer the problem to GLS, which is who has the items according to Alkanatur. Alkanatur assures that they do not manage the order but that GLS does. If I do not call customer service to complain that the delivery has not occurred, the orders do not arrive on the date specified in the shipping conditions.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Lorena,

We sincerely regret the inconveniences you have experienced with your shipments. Your experience is important to us, and we take your comments very seriously. We are working to improve our service and ensure that your orders arrive on time. We appreciate your patience and understanding. Please do not hesitate to contact us directly for any inquiries.

Sincerely,
The Alkanatur team.
E
Elia C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/05/2026
I still haven't received the order.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Elia!

We sincerely apologize for the delay in the delivery of your order. We appreciate your patience and we are here to help you. Our team is taking care of your request and you will hear from us soon. Thank you for trusting Alkanatur.

Sincerely,
The Alkanatur team
L
Leonor R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/05/2026
They do not provide enough technical data, when trying to install the filter its size is incompatible with the taps of my two showers (of different sizes) when I contact them, terrible customer service and the only alternative is to pay an additional €14 for the return. I have been using the jug and other filters for years but I do not intend to buy again.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello,

We regret that the product was not compatible with your taps.

In the product sheet of the shower filter, we indicate the measurements and available compatibilities, as well as include images of the recommended adapter for certain types of installation, precisely to help before the purchase.

Regarding the return, the conditions and the logistical cost of €14 are publicly detailed in our return policy on the website before placing the order.

We are sorry that in your case the experience was not as expected and we also appreciate that you have trusted our products for years.
E
Elisa G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/05/2026
I ordered the new glass pitcher and it arrived with a dead fly inside the pitcher. I wrote to their customer service and they replied that it could be solved with water and soap, and that’s what I’m doing. I still haven't used it because I am disinfecting it, as I am immunocompromised. And since I don’t know if it can be put in the dishwasher at high temperatures, when I start using it I will give my opinion about the pitcher. But so far the experience has not been good at all.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Elisa,

We are very sorry for the experience you had with your glass pitcher. We appreciate you informing us about this incident and we understand your concern. Our priority is the satisfaction of our customers and their well-being. If you need more assistance or have questions about the use of the product, please do not hesitate to contact us. We are here to help you. We hope your future experience with Alkanatur is much more positive.

Best regards,
The Alkanatur team
V
Vanessa L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/05/2026
Wine rotates the jug
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Vanessa,

We are sorry that you had a bad experience with our service. If the product arrives damaged due to transportation, contact us and we will replace it immediately.

Sincerely,
The Alkanatur team.
S
Sebastián C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/05/2026
I can't get it to work. The start button doesn't work and I need to communicate with you.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Sebastián,

We are sorry that you have had problems with our site. Your experience is important to us, and we are here to help you. If you wish, you can contact us directly at our customer service, and we will be happy to resolve any inconvenience you are facing.

We appreciate your understanding and your trust in Alkanatur.

Sincerely,
The Alkanatur team
D
Daniel G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/04/2026
They don't answer the phone during customer service hours and take days to respond to emails.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Daniel,

We sincerely appreciate your feedback. We regret that you had difficulties communicating with our team. Our team works within a time frame and has a response time for emails of up to 3 days, which in 95% of cases is not the case and responses are given within the same day.
We will also pass on your suggestion for improvement.

Best regards,
The Alkanatur team
A
Adriana B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/05/2026
By paying for the express delivery service, the order took a week to arrive
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Adriana,

We do not offer express delivery times at an additional cost. We only offer 1 shipping method, free for orders over €50, and where we specify the delivery time.

Best regards,
The Alkanatur team
O
Olga M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/05/2026
THE BOTTLE I BOUGHT DOES NOT WORK. I DON'T KNOW WHAT HAPPENS. I AM VERY SAD ABOUT IT. I CAN'T GET IT TO WORK. I FEEL AWFUL.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Olga,

We sincerely regret that you have had problems with the bottle you purchased. Your satisfaction is very important to us and we want to help you resolve this situation. Please contact us through our customer service so we can guide you and ensure that your experience is positive. We appreciate your understanding and hope to resolve this inconvenience.

Sincerely,
The Alkanatur team
S
Sergio Miguel C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/04/2026
I still have not received the order, GLS has been going around for a week and I cannot contact them, no one answers the phone.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello

We are very sorry for the incident with the transport.

Please contact our customer service team at the following email so we can review your case and assist you directly:

[email protected]

Best regards
A
Amaia A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/04/2026
Could you notify that you were going to release a glass jug within a week... Total disappointment.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We understand that it may give that impression

The launch of new products involves many months (and even years) of development, testing, and prior preparation, and that is why new products are usually communicated at the moment they are ready to be officially released.

In this case, ClearDrops had been in preparation for a long time and we decided to announce it when the product was completely finished and available

Even so, we appreciate your comment and understand that those of you who recently purchased our other jug may have mixed feelings about the new product.
M
Maria Amor S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/04/2026
The delivery was late. I already have it and the free bottle arrived somewhat crushed and with a broken cap. I am getting it started. I hope the filter is correct as it cannot be seen. At the bottom, the arrows mark 10 in month and 25 in year. It is not expiration, right? I await your response.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Maria Amor,

We appreciate your comment and regret the inconveniences you have experienced with the delivery and the condition of your bottle. Your satisfaction is very important to us, and we would like to help you resolve any issues you may have with your product.

Regarding the information about the filter, we confirm that the marks you mention do not indicate expiration, they are the manufacturing date. If you have any other questions or need further assistance, please do not hesitate to contact us.

Thank you for your understanding.

Sincerely,
The Alkanatur team
M
M. Del Mar E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/04/2026
All morning at home and when they called they did not answer. Later they sent a message to the email saying that I was absent, leaving the jug where it was convenient for the delivery person without asking. They should not give the option to send to home if they do not fulfill it later. There is a terrible lack of communication, in other places at least when you answer the intercom they respond and do not leave to save 1 minute of time, besides that it would have been normal to call the person or send a message to the mobile, not everyone checks emails every minute. I have requested a refund because if every time I order filters and replacements I have to go to where the delivery person finds it convenient instead of where I choose, it will be a headache. On top of that, I had to endure a lady from Alkanatur calling me saying that if I did not go to where they left the jug it was because I did not want it, scolding me because according to her I did not bother to go pick up a jug, in addition to insisting that a friend or family member go pick it up. I do not have to explain my family situation or my schedule to a person I do not even know. On top of that, endure that this character intends to organize my life. It is shameful. The only thing requested is that they send it home and they did not even do that.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We sincerely regret the incident that occurred with the transport company and we fully understand your discomfort for not having received the order in the expected conditions.

However, we believe it is important to clarify that at no time did Alkanatur speak to you disrespectfully nor did we make the statements you indicate in your review. In fact, we have written confirmation of the conversation held and the email sent by our colleague on April 23 at 11:47, where you were simply informed that a claim had been opened with the transport agency and that a full refund of the requested order was being processed.

The only intention of our team was to try to help with an incident unrelated to Alkanatur and to offer alternatives to locate the package as soon as possible.

We understand the frustration that these types of situations generate, but we also ask for respect towards our customer service team, who acted with courtesy and professionalism at all times.

We will continue to report these types of incidents to the transport company to prevent them from happening again.

Best regards,
Alkanatur Team
C
Charo C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/04/2026
I have not received the order since 9.04 when I placed it
Translated reviews
Response from Alkanatur
We sincerely apologize for the delay in the delivery of your order. We are here to help you resolve this situation as soon as possible. Please contact us directly so we can provide you with more information and find a satisfactory solution. We appreciate your understanding.

Best regards,
Alkanatur Team
E
Eugenio C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/04/2026
One of the rubber bands was worn out and has broken. I hope you can send a replacement to complete the installation
Translated reviews
Response from Alkanatur
Dear Eugenio,

Thank you for sharing your experience. We regret that you had an issue with one of the rubber bands. Please contact us directly at our customer service.

We remain at your disposal.

Sincerely,
The Alkanatur team
S
Sheila A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/04/2026
I don't like the taste it leaves in the water
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Sheila,

Thank you for your comment. We are sorry that the taste of the water was not to your liking. Your opinion is very valuable to us and we will take it into account to improve our products. If you wish, we would be happy to help you find an option that better suits your preferences.

Best regards,
The Alkanatur team.
L
Leonardo A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
From the time I placed the order (March 25) until it arrived (April 7) it took 14 days. The carrier did very well, but Alkanatur was very slow, too slow.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! We are very sorry for the delay, we were closed for the Easter holidays and that is why the shipments took so long to arrive. We greatly appreciate your comments and will take them into account.
C
Claudia R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/03/2026
The jug arrived broken, I couldn't even use the filter, I opened the box and the lid is broken... I hope you can solve the problem for me, for now I have sent an email and have not received any response.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Claudia,

We confirm that your email arrived on Monday, April 7 in the afternoon and your issue was already addressed on the morning of April 8. We sincerely apologize for the inconvenience caused and hope you are already enjoying your order.
A
Andrea C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
I still haven't received it and I've been waiting for 9 days, it seems quite expensive to pay €10 for shipping to Menorca.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Andrea,

We sincerely apologize for the delay in the delivery of your order. We understand your concern and are working to improve our shipping times. We appreciate your understanding and thank you for your feedback. If you need assistance, please do not hesitate to contact us.

Best regards,
The Alkanatur team.
E
Eva C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
You have no traceability of how your order is
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Eva,

We sincerely appreciate your comment. We regret the inconvenience you have experienced with the traceability of your order. At Alkanatur, we are committed to constantly improving and your opinion is essential for that. We invite you to contact us directly to resolve this situation and ensure you have a satisfactory experience in the future.

Sincerely,
The Alkanatur team
R
Rocio L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/03/2026
I am still waiting for the order. Outside of delivery times. I have no doubt it is a good product, surely excellent based on recommendations I have received but disappointed with the management of the order.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rocio,

We sincerely apologize for the delay in the delivery of your order. We appreciate your trust in us and are working to resolve this situation as soon as possible. If you have any questions, please do not hesitate to contact us.

Thank you for your understanding.

Sincerely,
The Alkanatur team
A
Ana G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/03/2026
The order still hasn't arrived and I no longer have much hope that it will arrive...
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Ana!

We deeply regret the situation you are experiencing with your order. At Alkanatur, we strive to provide quality service and ensure that every customer is satisfied. We invite you to contact our customer service, where we will be happy to help you resolve this issue. We appreciate your understanding and hope to restore your trust in us.

Sincerely,
The Alkanatur team
T
Teresa S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/03/2026
I still haven't received the purchase. I don't know anything.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Teresa,

We thank you for your comment and regret that you still have not received your purchase. We are here to help you, so we invite you to contact us directly to resolve your situation as soon as possible. Your satisfaction is very important to us.

Sincerely,
The Alkanatur team
L
Luis Fernando T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
The product is fine but since 25/3 I placed the order and I am still waiting for it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Luis Fernando,

We appreciate your feedback and regret the delay in the delivery of your order. In this case, it should be noted that there was a week of holidays, which is why orders took longer to arrive. Please do not hesitate to contact us if you need more information.

Sincerely,
The Alkanatur team
T
Toni G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/03/2026
I still haven't received anything
Translated reviews
Response from Alkanatur
We thank you for sharing your opinion. We regret to know that you still have not received your order. We would like to help you resolve this situation as soon as possible. Please contact our customer service so we can assist you.

Sincerely,
The Alkanatur team
M
Miguel C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/03/2026
A disaster, I still haven't received the filters
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Miguel!

We sincerely apologize that you have not received your filters yet. Your satisfaction is very important to us and we are here to help you. Please contact us directly to resolve this issue as soon as possible. We appreciate your patience and trust in Alkanatur.

Best regards,
The Alkanatur team.
A
Andrea T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
Since the 25th I haven't received my order
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Andrea,

We sincerely apologize for the experience you have had with your order. We assure you that we are working to resolve this issue as quickly as possible. Your satisfaction is very important to us and we are here to help you. Please do not hesitate to contact our customer service for any inquiries.

Sincerely,
The Alkanatur team
P
Patricia M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
I still haven't received my order since March 25.
Translated reviews
Response from Alkanatur
We sincerely apologize for the wait for your order since March 25. We would appreciate it if you could contact our customer service for more information.

Thank you for your understanding.
M
Miguel A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
How can you ask for my opinion on something I haven't received? But to reply that you are on vacation is no problem.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Miguel,
We did notify that we were closed for vacation and that we would respond upon our return, it should be noted that there were holidays and that is why orders were delayed more than usual.
L
Lau P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
I bought the jug on March 25 and by April 5 it still hasn't arrived. It said 5 business days... It's taking a bit longer, I think.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Lau,

We sincerely apologize that your jug has not arrived on time. We work hard to meet our delivery deadlines and value your patience. Please contact us directly to resolve this situation and ensure you receive your order as soon as possible. Your satisfaction is our priority.

Thank you for your understanding!

Sincerely,
The Alkanatur team
E
Elia M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/03/2026
On March 25, I placed an order and I still have not received it. I also have no notice from the company delivering the order or from Alkanatur about why it has not been delivered. As of today, 04-04-2026, I have not received it.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Elia,

We sincerely regret the situation you are experiencing with your order. We appreciate you informing us about this inconvenience. To assist you in the best possible way, we invite you to contact our customer service. We will be happy to investigate your case and offer you a solution.

Thank you for your understanding.

Sincerely,
The Alkanatur team
T
Tamara S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/03/2026
I have not yet received the order and they wanted to deliver it on dates that they did not tell me they would deliver it. I am waiting for it to arrive.
Translated reviews
D
Desi M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/03/2026
Too long shipping time to receive in A Coruña and insufficient communication.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Desi,

We appreciate your feedback. We regret the delay in delivery and the lack of communication. We are working to improve these aspects and provide you with a better experience in the future. Your satisfaction is very important to us.

Sincerely,
The Alkanatur team.
J
Juan Luis P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/03/2026
The shipment took a long time to arrive and the company GLS does not call to say the approximate delivery time.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Juan Luis,

We appreciate your comment and regret that the delivery did not meet your expectations. We are constantly working to improve our service, including coordination with our carriers. Your experience is valuable to us and we will do our best to make it more satisfactory in the future.

Sincerely,
The Alkanatur team.
G
Giovanna S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/03/2026
Well, I bought jug replacements, and when I activated it, the water came out so black that I got scared. It hadn't happened to me before.. and I tried with the second filter and the same thing. I wrote and they told me it's normal. But of course, I ruined a filter, they should put a big warning that this is normal, because I don't think I'm the only one it happens to.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! It appears in the instructions and in the frequently asked questions on the website, anyway, we will take note to improve communications. We hope you enjoy the product.
A
Anna Maria Q.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/03/2026
They say they called the house and there was no one, this is not true, there were 3 people, it would be very strange if none of the 3 heard the doorbell. NOBODY CAME TO OUR HOUSE
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Anna Maria,

We appreciate your comment and sincerely regret the confusion. At Alkanatur, we value communication and strive to provide the best possible service. We will investigate what happened to ensure it does not happen again. Your satisfaction is our priority.

We are at your disposal for any additional inquiries.

Sincerely,
The Alkanatur team
A
Arancha I.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/03/2026
The jar arrived completely cracked and I am still waiting for another one since last Thursday. The packaging should be better, as it came simply with a bit of bubble wrap.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Arancha,

We deeply regret that your jar arrived damaged and that the packaging did not meet our expectations. We appreciate your feedback, as it helps us improve. Please contact us directly to resolve your situation as soon as possible and ensure your satisfaction. Your trust is very important to us.

Sincerely,
The Alkanatur team
J
José María M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/03/2026
A product that costs 155 euros and comes wrapped in bubble wrap only. That product needs to be better packaged with a box and protection inside the box.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello José María,

We sincerely appreciate your feedback. We regret that the presentation of your order did not meet your expectations. At Alkanatur, we are committed to constantly improving and will take your suggestion about the packaging into account. Your satisfaction is our priority.

Thank you for helping us to be better.

Sincerely,
The Alkanatur team
M
María R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/03/2026
This is the 2nd time I place an order and 2 days later you launch discounts, I feel like a fool!!!!!! it makes you lose the desire to keep buying from you.
Translated reviews
Response from Alkanatur
I wish we could do something in these cases! But that's how promotions work: they are specific campaigns and cannot be applied to already placed orders.

To avoid this happening again, we recommend keeping an eye on the newsletter.
J
Jose Juan M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/03/2026
I do not like the absorption system at all, it swallows a lot of air. Also, the filter releases little black balls that you end up ingesting. Furthermore, you never get to consume the water from the bottle, as the filter does not reach the bottom. Very dissatisfied with the purchase.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Jose Juan,

We sincerely regret that your experience with Alkanatur has not been satisfactory. We value your opinion and thank you for sharing it. Our goal is to offer high-quality products, and we are committed to resolving any issues you may have had. We invite you to contact our customer service so we can assist you more directly. Your satisfaction is our priority.

Sincerely,
The Alkanatur team