Customer reviews of Alkanatur

Trust Attestation
9,3 /10
Overall rating: 9,3 out of 10
Based on 5 521 published reviews

Summary of reviews

Customers praise Alkanatur for clear improvements in water quality and taste, noting that filters make water feel purer on the skin, remove flavors like chlorine, and improve daily drinking water. They highlight practical, user-friendly features: easy installation, fast and efficient shipping, attractive glass jugs, and reliable filtration that reduces plastic bottle usage and waste. The support experience is consistently commended, with several mentions of helpful, responsive service and after-sales assistance. Overall, buyers express satisfaction with product performance, design aesthetics, and the positive impact on daily hydration.

Reviews 1 and 4 stars

Reset filters
L
Lola H.
Rating: 1 out of 5
I was told that I would receive my order on Friday 11/10, it has neither arrived nor have I been notified of the delay. Now I don't know when I will receive the order.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Dear Lola, we regret your negative review. We have seen that your order was placed on Wednesday, October 9, at 8:39 PM. Our delivery times, as indicated on our website, are between 1 and 5 business days. In the Terms of Sale, we also detail that: "Unless otherwise stated, products will be delivered within a period of between 1 and 5 business days. Orders placed on business days before 3 PM will be shipped on the same day. Those placed after 3 PM will be sent the following business day." That is to say, your order was processed the next business day, Thursday the 10th, and sent for transport. The tracking was created on the same day, which you can check both in your customer profile and in the email you receive with the information. From what we can see in the update of your shipment tracking, it is out for delivery today from early morning, so it will probably arrive throughout the day. That is to say, since the order was processed, it has gone out for delivery on the third business day, meeting our delivery times.
R
Rebeca S.
Rating: 1 out of 5
The filter cannot be placed on the bathtub faucet. It should have a system that allows it to fit when the wall is very close to the spout.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rebeca, we are very sorry about your rating. We will contact you to try to help you and so you can enjoy your shower filter.
J
Jordi G.
Rating: 1 out of 5
Not arrived yet
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Jordi, we are very sorry for your rating. The estimated delivery time is 3 to 5 working days. We see that you placed the order on the 30th and that it is already out for delivery today. We hope you have received it and that you enjoy it a lot. If you have any problems, you can contact our customer service department and they will help you with whatever you need.
N
Nate T.
Rating: 4 out of 5
The package arrived promptly, and connected easily. It's disappointing that the company has decided not to offer the countertop base as a standalone product.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
V
Víctor S.
Rating: 4 out of 5
Good attention and fast delivery.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
M
Montserrat M.
Rating: 4 out of 5
The pitcher is very good, although there is a lot of residue at the bottom, and to fill it you have to keep the lid lifted manually. It would be great if the lid could stay open by itself while filling.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
M
María J.
Rating: 1 out of 5
I am not happy at all. I placed an order, it was duplicated. I was charged twice and I have been waiting for more than a week for a response through PayPal.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello María José. Thank you very much for your review. We have reviewed your case and noticed that two orders have been placed, which has led to the charge of both. However, we will contact you today to find the best solution.
L
Lola H.
Rating: 4 out of 5
Good but after following all the steps to have the pitcher ready. After two days we had gray residues at the bottom of the glass. After that, it has not happened again.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. It is completely normal and natural for carbon particles to remain in the water. We hope you enjoy the product a lot.
C
Carmen C.
Rating: 4 out of 5
The product and service are good, it arrived quickly and in good condition. I am starting to use it, very little time to evaluate results
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your rating and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
C
Cristina R.
Rating: 1 out of 5
The plastic bottles of 7 euros each are category 1, like one I buy at the supermarket that is supposedly not to be refilled.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello! We regret your rating. The numbering of plastics is a complex issue. Number 1 is a classification. The problem is not the material, but the additives that are added to this plastic, which depends on each bottle, each brand... This category is almost always used to indicate plastic bottles, so ours falls into this category, but not all brands work with BPA-free or other toxic materials. Our Alkanatur bottle is BPA-free and is free of these toxins. You have the certificate of absence of BPA, esbo, and phthalates: https://alkanatur.com/certificados/ (it's the 3rd).
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 29/06/2024
I received the shipment quickly and have been using the Alkanatur Drops Jug for more than 2 weeks. It works as described: the water has no taste, but the black particles from the filter continue to fall into the water, so the bottom of the jug always has between 20 and 30 black particles.
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. It is totally normal and natural for carbon particles to remain in the water. Our filters are composed solely of natural products: 100% natural coconut charcoal and magnesium. The coconut charcoal is imported directly from Mexico, and we do not alter the nature of the material. Due to its state or even due to the transportation of the material, the charcoal may be more broken and crumbled and release carbon specks to a greater extent, and even stain the water black. Other times, if its state is more compact, it releases less, but it is normal for it to always release black specks due to what we mentioned, because it is an ecological product without any type of chemical treatment. We hope you enjoy the product a lot.
C
Comprador Verificado
Rating: 4 out of 5
Easy to install
Translated reviews
Response from Alkanatur
Thank you for your feedback and for your purchase. We hope you enjoy the product a lot.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
I can’t rate it because the order didn’t arrive
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rosa, we regret your experience with the transport. As we responded to you in the other review, today we are getting in touch with you and transport to resolve it now. Best regards.
C
Comprador Verificado
Rating: 1 out of 5
I have not received the shipment because the customer service of Correos Express is terrible and there is no way to request a change of address or delivery date. I don’t know where the jug is
Translated reviews
Response from Alkanatur
Hello Rosa, thank you for your feedback and we are terribly sorry about the incident with your order. We will contact you to provide us with the address for the exchange and inform our transport agency to resolve it and get your order to you as soon as possible. Best regards and again, we apologize for the bad experience with transport.