Customer reviews of Chapellerie Traclet

Trust Attestation
9,4 /10
Overall rating: 9,4 out of 10
Based on 36 721 published reviews

Summary of reviews

Chapellerie Traclet delivers consistently fast shipping and reliable service, with many customers noting quick delivery and prompt order handling, sometimes arriving in time for events and performances. The product quality and presentation are repeatedly praised: hats and caps are described as well-made, comfortable to wear, with soft materials and neat finishes that align with photos and expectations. A wide selection and clear value for money are highlighted by shoppers who appreciate diverse options, reasonable prices, and durable, stylish designs. Customer service is perceived as attentive and professional, with straightforward returns and responsive assistance when needed.

Reviews 1, 3 and 4 stars

Reset filters
C
Claudine L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/02/2026
Hello The delivery was delayed. The cap is correct but of lower quality than the original which was made of wool. Best regards
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Claudine,

Thank you for your feedback and your experience with our site "Chapellerie Traclet". We are sorry to hear that the delivery was delayed and that the quality of the cap does not fully meet your expectations. Your comments are valuable and will help us improve our services and products. Please feel free to contact us if you need further assistance.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
C
Chantal G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/03/2026
Perfect
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Chantal,

We sincerely thank you for your positive review and for the 4/5 rating you gave us. Your satisfaction is our priority, and we are delighted that your experience on our site "Chapellerie Traclet" lived up to your expectations. Don't hesitate to reach out to us for any future suggestions or needs.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
P
Philippe C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/03/2026
to be tested on durability. 1st try, ultra-light product and very well ventilated
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Philippe, we thank you for your positive feedback and are delighted that you appreciated the lightness and ventilation of our product. Don't hesitate to come back to us after your future trials, we would be happy to have your opinion on its durability.
C
Corinne P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/02/2026
Waiting time of more than 4 weeks, however, financial withdrawal made on the day of the order. On the other hand, after this wait, it turns out that the size of the hat does not correspond to the requested reality, and despite the head circumference taken as per the recommendations... nevertheless, I was refunded as soon as the item was returned and verified by the seller.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Corinne,

Thank you for your feedback and we take note of your comments regarding the delivery time and the size of the hat. We are pleased that the refund process was satisfactory and we are committed to improving our services to ensure a better experience for our customers in the future. Please do not hesitate to contact us if you have any other questions or needs.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Poirrier P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/03/2026
The website order lacks ergonomics, I was looking for a Provencal hat for boys and girls and there were only Nice hats... However, the quality is very nice.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello POIRRIER,

Thank you for taking the time to share your feedback on our site "Chapellerie Traclet". We are happy to learn that you appreciate the quality of our hats. We take note of your comments regarding the ergonomics of the search and we will work to improve this experience for our customers.
We also make Provencal hats for girls and boys.
https://www.chapellerie-traclet.com/fr/achat-chapeau-femme/4450-chapeau-provencal-enfant.html#/taille-taille_unique/couleur-naturel

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Jean-Claude D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/03/2026
Good product but delivery is average, it must have been done twice.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Jean-Claude,

Thank you for taking the time to share your feedback on our site. We are delighted that you like the product, but we are sorry to learn that you encountered difficulties with the delivery. Your feedback is important to us, and we will work to improve this service. Please do not hesitate to contact us if you need further assistance.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
E
Eric V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/03/2026
Disappointed by the rendering of the product on me, the limits of online shopping!
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Eric,

We thank you for taking the time to share your review. We understand your disappointment regarding the rendering of the product on you, and we are aware that online shopping can sometimes involve uncertainties. Please feel free to contact us to discuss your experience, we would be happy to help you find a hat that would suit you better.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
G
Gerard B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 14/03/2026
Nothing to say Everything is perfect
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
We sincerely thank you for your positive review and your 4/5 rating, Mr. Gérard. We are delighted that you appreciated your experience on our site "Chapellerie Traclet". Please feel free to reach out to us for any questions or suggestions, we will always be here to listen to you.
A
Aline B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/03/2026
Package arrived 1 week late and the parcel was completely torn! Fortunately, the merchandise was not damaged....
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Aline, we thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that your package arrived late and in a damaged state. Please be assured that we take your comments into account to improve our delivery service.
M
Miguel D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/12/2025
Hello, Although the production delay may extend slightly beyond what was planned, the received product is of exceptional quality and I am very satisfied. Best regards, Mr. De AZCARATE
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Mr. De Azcarate,

Thank you for your feedback and we are delighted to hear that you are satisfied with the quality of your product. We also apologize for the slight delay in the production time and appreciate your understanding. We look forward to serving you again.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Joel Q.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/03/2026
return and refund done
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Joël,

We sincerely thank you for your review and for your rating of 4/5. We are delighted to learn that the return and refund process went smoothly for you. Your satisfaction is our priority, and we hope to see you again soon on our site for your next order. Please feel free to contact us if you have any questions or additional needs.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Anne O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/02/2026
Good quality product as ordered. However, it is disappointing that the after-sales service is so unpleasant.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Anne,

Thank you for your feedback, and we are glad that you are satisfied with the product. We apologize for the disappointing experience you encountered with our after-sales service. Your satisfaction is our priority, and we will ensure to improve our communication. Please do not hesitate to contact us directly if you wish to discuss your experience further.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
V
Véronique G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/03/2026
It's a shame that the finishing touches leave something to be desired regarding the ribbon around the hat that is fraying. It's a pity we can't send you a photo.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Véronique, we thank you for taking the time to share your feedback regarding our site "Chapellerie Traclet". We are sorry to learn that the finishing of your hat did not meet your expectations, and we take your comments very seriously. Please feel free to contact us directly by email to discuss your experience and consider a solution.
J
Jean M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/03/2026
Good quality of manufacturing. We would have liked a thicker material in the denim quality.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Thank you, Mr. Jean, for your positive feedback on the quality of our products. We take your remark regarding the thickness of the denim into account and will evaluate it for our future collections. Your satisfaction is paramount to us, and we hope to fully satisfy you during your next visit.
F
Freddy Lay L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/03/2026
It is regrettable that there are no fixings provided to withstand the wind.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Freddy,

Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to learn that our product did not fully meet your expectations regarding the fixings. Your feedback is valuable and will help us improve our products in the future. Please do not hesitate to contact us if you have any questions or suggestions.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Antoine M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/03/2026
My opinion is a bit mixed; I expected the fabric to have a bit more hold, however, it will serve its purpose and protect me from the sun.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Antoine, we thank you for your review and constructive remarks. We are glad to learn that our product fulfills its function of sun protection, and we take your suggestion regarding the fabric's hold into account to improve our future models. Please do not hesitate to come back to us for any questions or needs; we remain at your disposal.
H
Hervé M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/03/2026
I would have liked to be delivered at home. Otherwise, I am satisfied.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Mr. Hervé, we thank you for your feedback and are delighted to learn that you are satisfied with your experience with our site "Chapellerie Traclet". We take note of your suggestion regarding home delivery and hope to fully satisfy you during your next orders. Do not hesitate to share your specific needs with us.
C
Catherine F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/02/2026
Never received this order
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Catherine,

We are sorry to hear that you have not received your order. We have just filed a complaint with Colissimo to see where the package is.
If we cannot deliver it to you, we will refund you as we had sent you the last pair.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
V
Vincent N.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/03/2026
Excellent product made in France, too bad it's only available in one color.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Vincent,

We sincerely thank you for your positive feedback on our product and for your appreciation of French craftsmanship. We understand your desire for more color choices and take note of your suggestion. Your satisfaction is our priority and we hope to see you again soon on our site to discover our upcoming new products.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
B
Bernard P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/03/2026
Very satisfied with this purchase
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
We warmly thank you for your positive feedback, Mr. Bernard. We are delighted to learn that you are very satisfied with your purchase on our site "Chapellerie Traclet". Please do not hesitate to reach out to us for any questions or future needs, we will always be at your service.
S
Sylvain R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/03/2026
Not the ordered size, and after telling me: return of the correct size this week: I am still waiting...
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
please excuse us.
We had forgotten to send you the tracking of your shipment and the package was returned to us this morning.
The package is leaving today under tracking colissimo 9M01126602604
It should arrive Wednesday or Thursday at the pickup point.
Best regards
Traclet
E
Eric M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/03/2026
I have never been delivered
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Eric,

Thank you for taking the time to share your opinion.
Your package has been waiting for you since March 5 at the relay point you chose during your order
https://www.laposte.fr/outils/suivre-vos-envois?code=9M01102299989

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Alain H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/01/2026
no intermediate information on the delivery delay
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Alain,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you experienced a delivery delay and that you did not receive any interim information regarding this matter. Your feedback is essential to us, and we will work to improve our communication to avoid this type of situation in the future. Please do not hesitate to contact us directly if you have any other questions or concerns.

Sincerely,
The Chapellerie Traclet Team
A
Alain B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/03/2026
I am disappointed.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Alain,

Thank you for taking the time to share your review. We are sincerely sorry to learn that your experience did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority and we would like to understand what may have disappointed you in order to improve our services. Please feel free to contact us directly to discuss this.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
E
Evelyne L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/02/2026
Satisfied with the product but delivery times excessively long without any information explaining it
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Madam Evelyne, we thank you for your feedback regarding your experience on our site "Chapellerie Traclet". We are pleased that you are satisfied with your product, but we are also sorry for the delivery delay and the lack of information on this subject. Please be assured that we take your comments into consideration to improve our service.
A
Alan E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/02/2026
I had to return TWO defective hats. Now I am still waiting for a refund! Please refund immediately.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Alan,

We are sincerely sorry to learn about your disappointing experience with our hats. Your satisfaction is our absolute priority.
We have checked the sizes but the hats ordered in size 59 cm are indeed 59 cm and we already have a customer in the store who bought the traveller model after your return today in size 59 cm and it fits him perfectly.
What problem did you encounter?
We have taken your refund request into account and our team is doing everything possible to process this as quickly as possible. We thank you for your patience and remain at your disposal for any questions.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
F
Frederic L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/02/2026
Thinner than my old one
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Frédéric,

Thank you very much for your review and your 4/5 rating. We are delighted that you chose our site, even though we take your comment about the thickness of our product into account. Your feedback is valuable and helps us improve our offer. Please do not hesitate to contact us if you have any questions or need advice for another model.

Best regards,
The Traclet Hat Shop team
L
Ludovic M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 14/12/2025
One star removed for the delay in obtaining and delivery (February), even though I understood your difficulties, but it was a gift planned for Christmas. The quality of the product is, however, impeccable
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Ludovic, we sincerely thank you for your feedback and your understanding regarding the delivery delay. We are pleased that the quality of our product met your expectations. Your satisfaction is our priority, and we will continue to work on our timelines to improve our customers' experience.
V
V V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/11/2025
More than 4 months waiting without news if we don't ask! Good quality, bad service
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are delighted that you appreciated the quality of our products. However, we sincerely regret the waiting time you experienced and the lack of communication regarding this matter. Your feedback is valuable and will help us improve our service. Please feel free to contact us directly for any questions or assistance.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Patrick S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
The size of this model is one size below European standard sizes. This is not mentioned in the product description.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Patrick,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that the size of your model does not meet your expectations. Your feedback is valuable, and we are committed to improving the clarity of our descriptions to avoid any confusion in the future. Please feel free to contact us directly for any assistance, we are here to help you.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
S
Stevens D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/01/2026
I am very happy with your products, but there was a long wait to receive my second cap.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Stevens,

We sincerely thank you for your positive feedback on our products. We are delighted to hear that you are satisfied with your first cap. We apologize for the delivery delay of your second order and are constantly working to improve our service. We hope you will also enjoy your next cap. Please do not hesitate to contact us with any questions!

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
V
Victor L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/01/2026
Excellent product. Up to the previous orders.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Victor,

Thank you very much for your positive feedback! We are delighted to learn that our product met your expectations, just like in your previous orders. Your satisfaction is our priority. We look forward to serving you again!

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
M
Mehdi C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/02/2026
I made a request to exchange. I paid the fees, but I received nothing. I contacted support but got no response
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Mehdi,

We are sorry to hear about your disappointing experience and understand your frustration. Your satisfaction is our priority, and we are committed to resolving this situation as quickly as possible. We will review your exchange request and contact you shortly to provide a solution. Thank you for your patience and understanding.

Hello
We have indeed responded to your message


Mehdi Choukri ([email protected])
at Customer service
2 validated order(s) for a total amount of 31.99 €

Customer since: 15/02/2026

- 17/02/2026 - 16:41
I have ordered an article, paid for everything. But somehow it says it is waiting for restock without a date.

Sébastien
Hanae TRACLET - 17/02/2026 - 18:32
Dear ,
Your order will send 19/02/26
Regards,
Traclet

Best regards
Tracletr

Best regards,
The Traclet Hat Team
C
Camille C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/02/2026
Announced delay 48/72h and received more than a week later (because I contacted you)
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Camille,

Thank you for your feedback. We apologize for this unexpected delay and understand your frustration. Your satisfaction is important to us and we will take the necessary measures to improve our service. We hope that the shipment by chronopost at our expense was able to meet the timely delivery and that the cap gives you complete satisfaction.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
L
Laurent C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 14/02/2026
GOOD
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Laurent,

Thank you very much for your positive feedback and your rating of 4/5! We are delighted that you enjoyed your experience on our site "Chapellerie Traclet". Please do not hesitate to get back to us if you have any suggestions to further improve our services.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
B
Belen M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 14/02/2026
Good quality order
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
We sincerely thank you for your positive feedback regarding the quality of your order on our site "Chapellerie Traclet". Your satisfaction is our priority, and we are delighted that our products met your expectations. Do not hesitate to come back to us for your future purchases, we would be happy to serve you again.
M
Michèle L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/02/2026
Perfect quality and fast delivery I am very satisfied
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Michèle,

Thank you very much for your positive feedback!
The number of stars is normally 5 stars if you are very satisfied and not 1 star.
However, we are delighted to hear that you are satisfied with the quality of our products and the speed of delivery. Your satisfaction is our priority and your encouragement motivates us to continue offering the best. Do not hesitate to reach out to us for any questions or needs.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
S
Sabrina D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/01/2026
Does not fit on the head
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Sabrina,

Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that your hat does not suit you. Please feel free to contact us to discuss a solution, such as an exchange or a refund. Your satisfaction is our priority.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Josette M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/01/2026
B
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear Josette,

Thank you for your feedback and for the rating of 4/5 that you gave to our site "Chapellerie Traclet". Your feedback means a lot to us, and we would be happy to know how we could improve your experience. Please feel free to share your suggestions with us.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Jean Claude D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/02/2026
Item conforms to what I hoped for
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Jean Claude,

We sincerely thank you for your positive feedback regarding your order on our site "Chapellerie Traclet". We are delighted to learn that the item met your expectations. Your satisfaction is our priority. Do not hesitate to come back to us for your future purchases, we will be happy to welcome you again.

Best regards,
The Chapellerie Traclet team