Chapellerie Traclet delivers consistently fast shipping and reliable service, with many customers noting quick delivery and prompt order handling, sometimes arriving in time for events and performances. The product quality and presentation are repeatedly praised: hats and caps are described as well-made, comfortable to wear, with soft materials and neat finishes that align with photos and expectations. A wide selection and clear value for money are highlighted by shoppers who appreciate diverse options, reasonable prices, and durable, stylish designs. Customer service is perceived as attentive and professional, with straightforward returns and responsive assistance when needed.
The cap has small black dots embedded on the visor.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Amelya,
Thank you for taking the time to share your review. We are sorry to learn that you encountered a problem with your cap. Your feedback is valuable and we will examine it carefully to improve our products. Please do not hesitate to send us a photo by email to see with the manufacturer if there is an issue with the fabric or if this is normal.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
L
Levana S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/04/2026
Hello, I placed my order on April 27, it was only shipped on... May 11 (!) after writing directly to the Chapellerie for news. The package then arrived on May 18. The time between the order and shipping was far too long. I was supposed to receive this cap to go on vacation and it arrived after my departure while the site mentioned shipping in 24/48h. Moreover, the indicated size XL does not correspond to a usual XL. It is much smaller. In short, that is quite unfortunate. Have a good week
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Levana,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry to learn that your order was not shipped within the announced deadlines and that the size of the cap did not meet your expectations. This is not the service we wish to offer.
We are doing everything we can to improve our responsiveness and ensure customer satisfaction. Your feedback is valuable and will help us refine our offer. Please do not hesitate to contact us directly, we would be happy to find a solution to your situation.
Have a good week as well.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
H
Hermine D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/05/2026
I did not receive the correct item, do not recommend
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Hermine,
We are sincerely sorry to hear that you have not received the expected item. Your satisfaction is our priority. Could you please contact us directly so that we can resolve this issue quickly? Thank you for your understanding.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
F
François Xavier B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/04/2026
Not effective at all. Product purchased on 20 04, still not received. Maybe today. So not very effective
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello François Xavier,
Thank you for your feedback and we are sorry to hear that you have not yet received your order. Your satisfaction is our priority, and we are doing our best to resolve this issue quickly. Please do not hesitate to contact us directly so that we can provide you with a solution.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Jeremy P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/05/2026
The product does not suit me and the refund is impossible.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Jeremy,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that the product does not suit you. Our team is available to help you explore alternative solutions. Please feel free to contact us directly.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
M
Michel R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/05/2026
I am very satisfied, everything was impeccable. Thank you for everything
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Michel,
Thank you very much for your positive feedback! We are delighted that your experience with Chapellerie Traclet met your expectations. Do not hesitate to come back, we will always be happy to serve you.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Pierre L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/04/2026
Good evening, the hat is not my size. It is navy blue, I ordered the jeans color. I am not satisfied.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello,
it is indeed possible to exchange for a different size and color as we have received your order for this model Docker Beanie Brindisi Cotton Navy UPF 50 + - Traclet - Size: M - 56/57 cm
Reference number: 415011-MARINE
Remaining at your disposal
Best regards,
Traclet
C
Christophe M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/03/2026
The lower plastic finish and uncomfortable feel for a cap of this price was not up to par despite a month of waiting. We will see how the return goes, especially since no cash refund is apparently planned.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Christophe,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that our product did not meet your expectations and we understand your disappointment. Please know that your return is valuable to us and we will do our best to assist you in this process. Do not hesitate to contact our customer service for any questions regarding the return or refund procedures.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
M
Maryline R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/04/2026
Delivery time too long, hats too small and no time to return them as we were going on vacation. Disappointed.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Maryline,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the hats did not suit you and that the delivery time was an inconvenience. We invite you to contact us directly so that we can find a solution that will satisfy you. Your satisfaction is our priority.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Jean Paul B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/04/2026
Bad product, a copy of the brand made in Orthez.
Translated reviews
C
Carine N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/02/2026
I will be completely honest, the hat itself is beautiful but the after-sales service has been terrible. I sent so many messages for my delivery to be made. The waiting time was not respected. To say during the purchase that we would have the order within 40 days, which was not the case. I waited more than 60 days to receive my order. At one point, I thought this online store was a scam.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello, it's true that a Pharrell hat in red in size 62 cm is not easy to find, we are one of the last hat makers to offer this service. We understand your impatience to receive this unique hat. However, the master hat maker who makes it is the only one crafting it and on this model, it is completely molded by hand, especially since size 62 cm is a less common size. Despite this very negative note, we hope the hat gives you complete satisfaction. Best regards, Traclet Sebastien, Hat Maker.
P
Patrick T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/04/2026
This is the first time I am not satisfied with my order. I had to return the package at my expense as it was a sizing issue that I was not responsible for.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Patrick,
Thank you for your feedback, and we are sorry to learn that your experience did not meet your expectations. At Chapellerie Traclet, we place great importance on our customers' satisfaction and are committed to resolving such issues. Please do not hesitate to contact us directly so that we can find a solution that suits you. Your trust is paramount to us.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team.
M
Morgan R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/03/2026
I received a damaged hat and they ask me to pay 6.5 for a return, no I am not satisfied, to this day I still have not received the new one. I am not sure I will order here again.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Morgan,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sincerely sorry to learn that you received a damaged hat and that the situation did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority and we have taken care of this return and the exchange for a more suitable model and a new size.
We hope that the hat will satisfy you this time.
We hope to have the opportunity to regain your trust.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Anne O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/02/2026
Good quality product as ordered. However, it is disappointing that the after-sales service is so unpleasant.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Anne,
Thank you for your feedback, and we are glad that you are satisfied with the product. We apologize for the disappointing experience you encountered with our after-sales service. Your satisfaction is our priority, and we will ensure to improve our communication. Please do not hesitate to contact us directly if you wish to discuss your experience further.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
C
Catherine F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/02/2026
Never received this order
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Catherine,
We are sorry to hear that you have not received your order. We have just filed a complaint with Colissimo to see where the package is.
If we cannot deliver it to you, we will refund you as we had sent you the last pair.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
S
Sylvain R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/03/2026
Not the ordered size, and after telling me: return of the correct size this week: I am still waiting...
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
please excuse us.
We had forgotten to send you the tracking of your shipment and the package was returned to us this morning.
The package is leaving today under tracking colissimo 9M01126602604
It should arrive Wednesday or Thursday at the pickup point.
Best regards
Traclet
E
Eric M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/03/2026
I have never been delivered
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Eric,
Thank you for taking the time to share your opinion.
Your package has been waiting for you since March 5 at the relay point you chose during your order
https://www.laposte.fr/outils/suivre-vos-envois?code=9M01102299989
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Alain B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/03/2026
I am disappointed.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Alain,
Thank you for taking the time to share your review. We are sincerely sorry to learn that your experience did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority and we would like to understand what may have disappointed you in order to improve our services. Please feel free to contact us directly to discuss this.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
A
Alan E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/02/2026
I had to return TWO defective hats. Now I am still waiting for a refund! Please refund immediately.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Alan,
We are sincerely sorry to learn about your disappointing experience with our hats. Your satisfaction is our absolute priority.
We have checked the sizes but the hats ordered in size 59 cm are indeed 59 cm and we already have a customer in the store who bought the traveller model after your return today in size 59 cm and it fits him perfectly.
What problem did you encounter?
We have taken your refund request into account and our team is doing everything possible to process this as quickly as possible. We thank you for your patience and remain at your disposal for any questions.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
V
V V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/11/2025
More than 4 months waiting without news if we don't ask! Good quality, bad service
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are delighted that you appreciated the quality of our products. However, we sincerely regret the waiting time you experienced and the lack of communication regarding this matter. Your feedback is valuable and will help us improve our service. Please feel free to contact us directly for any questions or assistance.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Patrick S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
The size of this model is one size below European standard sizes. This is not mentioned in the product description.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Patrick,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that the size of your model does not meet your expectations. Your feedback is valuable, and we are committed to improving the clarity of our descriptions to avoid any confusion in the future. Please feel free to contact us directly for any assistance, we are here to help you.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
M
Mehdi C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/02/2026
I made a request to exchange. I paid the fees, but I received nothing. I contacted support but got no response
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Mehdi,
We are sorry to hear about your disappointing experience and understand your frustration. Your satisfaction is our priority, and we are committed to resolving this situation as quickly as possible. We will review your exchange request and contact you shortly to provide a solution. Thank you for your patience and understanding.
Hello
We have indeed responded to your message
Mehdi Choukri ([email protected])
at Customer service
2 validated order(s) for a total amount of 31.99 €
Customer since: 15/02/2026
- 17/02/2026 - 16:41
I have ordered an article, paid for everything. But somehow it says it is waiting for restock without a date.
Sébastien
Hanae TRACLET - 17/02/2026 - 18:32
Dear ,
Your order will send 19/02/26
Regards,
Traclet
Best regards
Tracletr
Best regards,
The Traclet Hat Team
C
Camille C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/02/2026
Announced delay 48/72h and received more than a week later (because I contacted you)
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Camille,
Thank you for your feedback. We apologize for this unexpected delay and understand your frustration. Your satisfaction is important to us and we will take the necessary measures to improve our service. We hope that the shipment by chronopost at our expense was able to meet the timely delivery and that the cap gives you complete satisfaction.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
M
Michèle L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/02/2026
Perfect quality and fast delivery I am very satisfied
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Michèle,
Thank you very much for your positive feedback!
The number of stars is normally 5 stars if you are very satisfied and not 1 star.
However, we are delighted to hear that you are satisfied with the quality of our products and the speed of delivery. Your satisfaction is our priority and your encouragement motivates us to continue offering the best. Do not hesitate to reach out to us for any questions or needs.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
S
Sabrina D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/01/2026
Does not fit on the head
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Sabrina,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that your hat does not suit you. Please feel free to contact us to discuss a solution, such as an exchange or a refund. Your satisfaction is our priority.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Philippe M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/12/2025
I received my order with a month and a half delay!!!
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Philippe,
Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the delivery delay and understand your disappointment. We are doing everything we can to improve our service and avoid such inconveniences in the future. Your satisfaction is our priority, and we hope to have the opportunity to serve you again under better conditions.
Best regards,
The Traclet Hat Team
L
Laurent B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/01/2026
I have already bought several hats on the Traclet site and for the first time I bought a hat from a brand other than Jacaru and well it’s a disaster, the sizes do not match at all regarding the quality of the hat... anyway! I will go directly to Jacaru next time
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Laurent,
Thank you for taking the time to share your experience with the Hat Shop Traclet. We are sincerely sorry to learn that your last purchase did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority and we want to assure you that we do our utmost to guarantee the quality and accuracy of the sizes of each item offered on our site.
If this model does not suit you, it is of course possible to exchange it for a Jacaru that we also distribute.
The size of a hat can change from one brand to another.
That’s why we are a hat shop and we can make an exchange with the brand of your choice.
Do not hesitate to contact us directly so that we can find a solution that suits you. Your feedback is essential for us to improve and fully satisfy you in the future.
Best regards,
The team at the Hat Shop Traclet
J
Julien S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/12/2025
The material has changed
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Julien,
Thank you for your feedback and we are sorry to hear that our product did not meet your expectations.
What is the issue with the material?
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
N
Nathalie L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/01/2026
Satisfied with my order.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Nathalie,
Thank you for taking the time to leave a review of your experience with Chapellerie Traclet. We are delighted to hear that you are satisfied with your order. Your feedback is valuable and helps us continue to improve.
Our email is [email protected]
Looking forward to seeing you again soon.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
G
Gérard B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/01/2026
I did not receive the right color of hat, difficult contact, little communication, even ineffective, email without response
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Gérard,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that you did not receive the correct color of hat and that the communication did not meet your expectations. Your feedback is valuable and we will ensure to improve our service. Our email is [email protected]
To date, we have not received a message from you.
Best regards,
The Traclet Hat Team
C
Christiane M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/01/2026
I am waiting for a response to my request.
Translated reviews
L
Lydie F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/01/2026
Madam, what disappointed me is that it is one size fits all and therefore it is too small for me.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Lydie,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the one size fits all does not suit you. For this model of chapka, we also have sizes ranging from S to XXL.
It is of course possible to make an exchange.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
M
Mik P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/12/2025
Customer service is not responding, package didn't arrive, for English page you have to scroll down all the way to find a tiny button.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Mik,
Thank you for taking the time to share your opinion. We are sincerely sorry that your experience did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority, and we will strengthen our customer service to ensure better responsiveness. Regarding the website, we will work to improve the visibility of our English page. Please do not hesitate to contact us directly for any questions or concerns, we are here to help you.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
L
Lionnel G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/12/2025
Disappointed with the quality
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Lionnel,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that our product did not meet your expectations. Your satisfaction is paramount to us, and we would like to discuss this further to find a solution. Please feel free to contact us directly.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
N
Nagnouma K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/12/2025
Reactive customer service but misleading. Even though the ordered size is "special", I was not informed of such a long delay. The site mentions fast delivery in 24 or 72 hours! What a scam
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Nagnouma,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that the delivery time did not meet your expectations. Our "special" sizes can indeed lead to different delays than those mentioned on our site. Your feedback is valuable, and we will work to improve the clarity of our information. We remain at your disposal for any questions or assistance.
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
P
Pascal M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/12/2025
Hello, it has been more than two weeks since I ordered and I still haven't received anything. Traclet announces deliveries in 4 days, which is completely misleading.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Pascal,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you have not yet received your order and understand your frustration. According to the tracking,
Shipped Armada Levell 12/24/2025 6:02:31 PM
Payment made 12/23/2025 12:47:25
under tracking DPD 10714000757776
We have taken all the steps following your emails to DPD.
According to the package tracking, it was delivered yesterday to the pickup point
https://trace.dpd.fr/fr/trace/10714000757776
remaining at your disposal
Best regards,
The Chapellerie Traclet team
J
Jean-Luc F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
The cap size 56 is way too small and does not fit a head size 56
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Jean-Luc,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the size of the cap does not meet your expectations. Your satisfaction is our priority and we remain at your disposal to exchange or find an appropriate solution. Please do not hesitate to contact us by email to resolve your issue.
Best regards,
The Traclet Hat Team
A
Anne L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/11/2025
An accessory is missing from the cap and I still haven't received it. I was told it would be sent to me 15 days ago and I haven't heard anything since!!!
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Anne,
Thank you for your feedback and we are sorry to hear that you have not received the missing accessory for your cap. We understand your frustration and are doing everything necessary to resolve this issue as quickly as possible. We will resend it to you today by letter.
Thank you for your patience and understanding.
Best regards,
The Traclet Hat Team
G
Gillles D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/12/2025
Hat showing a defect! The seller did not agree to a return! Unacceptable!
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Gilles,
Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to hear that you encountered a problem with your hat. We are committed to customer satisfaction and wish to understand your situation in order to find a solution.
However, we sent you a photo showing how this type of cap fits snugly to conform to the head.
We remain at your disposal.
Best regards,
The Traclet Hat Team
R
Rachid M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/12/2025
Purchase of a quality beret but the size did not fit. I ordered a second one in the right size but not the same brand or quality, very disappointed.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello Rachid,
Thank you for taking the time to share your opinion. We are pleased to hear that you appreciated the quality of your first beret. We sincerely regret that the size of your second purchase did not meet your satisfaction. Your feedback is valuable to us, and we strive to offer our customers products that meet their expectations.
Please send us a photo of the beret received at [email protected] so we can verify the model sent and correct this error.
Best regards,
The Traclet Hat Team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.