Customer reviews of DE BUYER

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 4 582 published reviews

Summary of reviews

DE BUYER is consistently praised for fast and reliable delivery, with many reviews noting rapid processing, timely delivery, and secure, careful packaging that keeps products in pristine condition. Customers highlight the quality of the equipment and materials, describing carbon steel and stainless options as high quality, durable, and enjoyable to cook with, as well as efficient performance like even grinding and easy cleaning. The ordering process is described as easy and informative, with clear online information and helpful, responsive customer service supporting exchanges or returns when needed. Overall, shoppers express strong satisfaction with the product lineup, reliability, and the support experience from DE BUYER.

Reviews 1, 2 and 4 stars

Reset filters
F
Frederic R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/04/2024
Very good product
Translated reviews
C
Christophe C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/04/2024
Just one problem, the double comb 2 and 7 mm that I ordered in addition in the package is missing. I was quite annoyed by the response from your after-sales service.
Translated reviews
E
Elodie V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/04/2024
Ras
Translated reviews
N
Nadège D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 18/04/2024
I am very satisfied with them and use them every day - good heat transmission, easy maintenance, a stove that keeps its weight down, especially when full.
Translated reviews
J
Josué D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/04/2024
Very satisfied
Translated reviews
B
Béatrice M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/04/2024
Product as described. Package perfectly packed; arrived safely.
Translated reviews
B
Bruno N.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/03/2024
Very satisfied with your products, sturdy, attractive, no toxic coating like some expensive brands.
Translated reviews
L
Louise P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/03/2024
Single-use stove... Contradictory explanations regarding the culotage... To be avoided
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We are sorry to hear that you are not completely satisfied with the product you ordered. Please contact our customer service department at [email protected] so that we can help you.
Best regards.
C
Christian R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/02/2024
Everything sticks in the 3 iron pans I bought you.
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello, we're here to help! If you have a problem with one of our products, please contact us directly and we'll do our best to help you solve the problem. Here's our e-mail address: [email protected]
Best regards.
A
Augustin L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/03/2024
Good products, but disappointed with the stickers which are so difficult to remove from the bottom of the pans. Even after the first wash, the round mark remains. It's a pity for such beautiful products that the first experience with the utensils is so unpleasant.
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We're sorry to hear that you're not entirely satisfied with your purchase. We have e-mailed you some methods of removing the mark from the label. If you encounter any problems with your products, please do not hesitate to contact us at the following e-mail address: [email protected]
We will find the best solution to resolve the situation. Best regards.
J
Jerome J.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/03/2024
,,,
Translated reviews
B
Bernard D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/02/2024
Perfect
Translated reviews
S
Salvatore Julien C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/02/2024
The pan is practical and the handle is ergonomically designed. It suits me very well. However, there are a few marks from cooking which don't go away even after washing (mea culpa, but you have to scrape with the green side...). I don't know what it's due to...
Translated reviews
C
Cédric D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/02/2024
Package still not received
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We are deeply sorry for this mishap.
We are relieved to learn that your parcel has finally been delivered following our complaint with the Colissimo service. We hope that despite this setback, you are satisfied with your order.
Thank you for your patience and understanding.
Yours faithfully
A
Antoine D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/02/2024
The 32cm frying pan is not compatible with the 32cm lid... No message or alert mentions this non-compatibility. A heresy considering the price of the set!
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
Thank you for sharing your experience with our product. We are sorry that you are not entirely satisfied with your purchase.
We would like to inform you that on the lid description page, it is stated that the lid is not compatible with our stoves.
Nevertheless, we take your comments into consideration and will strive to improve the clarity of our product information in the future.
Thank you for your understanding and your confidence in our brand.
Best regards.
G
Grégory T.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 14/02/2024
Excellent products
Translated reviews
O
Olivier M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/02/2024
I am delighted with my purchase from De Buyer
Translated reviews
J
Julie P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/02/2024
Delighted with my purchase. Received the pans beautifully packaged. Everything was as ordered. After a few days of use, I'm satisfied with the cooking quality. I haven't yet mastered the art of making omelettes that don't stick. It would have been nice if I'd received a message giving me an idea of delivery times as soon as I ordered. To be improved to make the customer experience more pleasant. I didn't know if my order was being processed.
Translated reviews
C
Caroline H.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/02/2024
Hello, I'm not particularly satisfied with the purchase of this frying pan, even though I know the brand to be a guarantee of quality. I bought an extreme shock frying pan for optimum durability, but after 4 uses I noticed scratches and also a tear in the coating. I'm very disappointed, especially as I was very careful to wash it by hand, store it in its cover and not to use stainless steel or other tools.
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello, we are sorry to hear that you are not completely satisfied with the product you ordered. Please contact our customer service department at [email protected] so that we can help you. Best regards.
B
Benedicte B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 31/01/2024
Ras
Translated reviews
B
Barbara R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/01/2024
Fine
Translated reviews
D
Dominique M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/01/2024
Lack of finish, sharp handle rings (had to be deburred to avoid any cuts), the edge of the 2 stoves had suffered knocks. Handles conduct too much heat, protection mandatory. Nothing to do with my old "Priority" series, which was top-notch. I would have preferred less luxurious packaging and better pans. Very poor value for money. Sincerely, Dominique MARTIN
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We are sorry to hear that you are not entirely satisfied with your purchase. If you have any problems with your products, please do not hesitate to contact us. [email protected]
We will find the best solution to resolve the situation. We look forward to hearing from you.
Best regards.
F
Florent C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/01/2024
Ras
Translated reviews
P
Pierre D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 18/01/2024
After a first use of cooking tournedos I am very satisfied.
Translated reviews
J
Jerome A.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/01/2024
Very good
Translated reviews
M
Mourad B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/01/2024
Yes, I can certify that it's hand-held, that it's of high quality, and that it's tasty and healthy when cooked.
Translated reviews
C
Christophe S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/01/2024
Good products and easy to order but: I can't get delivery in Germany via the website. I can't find a link to manage my account, for example to delete my data or to manage my order.
Translated reviews
A
Abdelaziz Mahfoud B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/01/2024
a little long to receive but if not the order arrived well
Translated reviews
C
Claudine V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/01/2024
Very nice purchase
Translated reviews
D
Daniel L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/12/2023
Very serious
Translated reviews
J
Jean-Pierre P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/12/2023
The quality of buyer nothing to say the top.
Translated reviews
C
Christophe N.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/12/2023
Very beautiful and good stove, the small negative point is the weight, but we should get used to it.
Translated reviews
V
Viviane M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/11/2023
Very well packed
Translated reviews
V
Virginie M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/12/2023
The product was not available at the "reseller" location: the list is therefore not up to date. The delivery time was very long: even if you are warned, it's a shame not to plan for a peak in activity at a key sales period. And what can I say about the packaging? The cardboard box was more than excessively large, and the product packaging far too modest for its price (a simple net)!
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello, we apologize for the inconvenience.
The approach of Christmas, as well as our appearance on the TV show CAPITAL, have resulted in a longer preparation time for orders. We apologize for this inconvenience. We have checked your order status and you were delivered within 10 days.
We are sorry to hear that you were not satisfied with the packaging. Your feedback is important to us, so that we can improve.
Best regards.
I
Inès D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/12/2023
No problem with the pepper mill, but I can't grind salt with the salt mill, making it useless. We've tried several types of salt with no results. Could you suggest a solution?
Translated reviews
Response from DE BUYER

Hello,
We're sorry to hear that you're experiencing a problem with our product. Could you please send us a message directly so that we can solve the problem together?
Here's our contact e-mail: [email protected]
Best regards.
P
Pierre F.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/12/2023
Stainless-steel graduated measure, whose main function is to pour out the liquid you've just measured...insufficiently shaped pourer, unstable jet, you get it everywhere!!! All this for over 56 Euros. Very disappointed!
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We're sorry to hear that you're experiencing a problem with our product. Could you please send us a message directly so that we can solve the problem together?
Here's our contact e-mail: [email protected]
Best regards.
B
Benoît G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 15/12/2023
Very good. Except for the packaging, which is a little bulky for the size of the pan.
Translated reviews
E
Erwan G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/12/2023
Shipping times not respected, no updates or information on the progress of the order, it's a shame.
Translated reviews
Response from DE BUYER

Hello, we apologize for the inconvenience. The approach of Christmas, as well as our appearance on the TV show CAPITAL, have resulted in a longer preparation time for orders. We apologize for this inconvenience.
We have checked your order status and you were delivered within 11 days. We also apologize for the lack of information. However, please note that several notifications have been sent to you via the Colissimo website.
Thank you for your patience, which I hope has been rewarded by receiving our products.
Best regards.
C
Cedric T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/12/2023
I had placed an order to have my items for the holidays. I am disappointed to have received the items after the holidays.
Translated reviews
Response from DE BUYER
Hello,
We would like to apologize for the delay in delivery. You placed your order on December 16, and on our website, it was indicated that we could no longer guarantee delivery before Christmas for orders placed since December 13.
We thank you for your understanding and trust.
Yours faithfully
R
Richard S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/12/2023
For a first pan, very satisfied, good packaging. I have recommended for. Next gifts
Translated reviews