Esprit Padel Shop consistently delivers with fast, careful shipping and products arriving exactly as described, often in 24 hours or less and well packaged. Customers praise a wide selection, helpful product comparisons, and strong value for money, including competitive discounts and promotions. The service is reliable and responsive, with smooth ordering experiences, reusable order tracking, and attentive touches like a small gift for first-time buyers, leading to high overall satisfaction. Many reviews highlight positive experiences with product recommendations, fast delivery to Paris, and confidence in returning to the site for future padel purchases.
Very quick to receive the product but commercially very, very disappointed.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,
Thank you for your feedback regarding the speed of delivery. We are, however, sorry to learn that you are disappointed on the commercial side. Please feel free to tell us more by contacting us at [email protected] so that we can better understand the situation and improve your experience.
We remain at your disposal for any questions.
L
Loic P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/09/2024
Great price, product matches the order, however the grip protection was stuck, I will have to change the strap even though the racket is new…
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,
Thank you for your feedback and for your compliments on the price and the product match. We are sorry to learn that the grip protection was stuck. To compensate for this inconvenience, we will send you a grip and an overgrip for free.
To arrange the shipment, please contact our customer service at [email protected]. We will be happy to assist you.
Please feel free to contact us if you have any other questions or needs.
N
Nik N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/09/2024
Dear, I placed an order 10 days ago and I still haven't received anything. and no shipping tracking. the package has been stuck somewhere for more than 5 days
Translated reviews
W
William B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/09/2024
The T-shirt in size S does not fit my 12-year-old son! The quality of the fabric is very disappointing. Very disappointed with this purchase!
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello William,
Thank you for your feedback. We are sorry to learn that the T-shirt in size S does not fit your son and that the quality of the fabric does not meet your expectations.
Could you please contact us at [email protected] to discuss the available options? We would like to find a solution to satisfy you.
Thank you for your understanding.
Best regards,
Y
Yan K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/09/2024
Unfortunately, the racket arrived defective and the model was out of stock which forced me to take another model and pay more despite the gift voucher
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Yan,
Thank you for your feedback. We are sorry for the inconveniences encountered with the racket and the necessity to choose another model. We hope that the credit we issued has helped to alleviate this situation.
If you have any other questions or needs, please do not hesitate to contact us.
Best regards,
S
Sandrine M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/09/2024
Two small stains on the racket, a shame for a new product.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Sandrine,
I am sorry for the inconvenience regarding your racket.
To best handle your request, please contact us by email at [email protected]
Have a nice day!
Best regards.
N
Nicolas D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/08/2024
Following a size issue, I returned the pair of shoes ordered on August 28, using the return slip provided by the Esprit Padel Shop site, requesting the reshipment of the larger size in exchange. To this day, September 4 (8 days later), no follow-up from the site, no reshipment of the replacement product, and the site does not provide any satisfactory response to my inquiries, constantly extending the deadline communicated to me. I even wonder if it is not a scam. Beware of this site.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Nicolas,
I have noted your message and I apologize for the delay regarding the return.
According to the carrier's tracking, the package will be delivered to us today:
Upon receipt, we will proceed with the exchange of the item.
I apologize for the delay, which is independent of our will.
I remain at your disposal, if needed, at the following address: [email protected]
Have a nice day and see you soon!
Best regards
Romain
Customer service manager.
A
Alexandre B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/08/2024
New racket after 4 days 2 cracks!!! And I don't have a high level. 180€ gone up in smoke
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Alexandre,
Thank you for your comment.
I am sorry for the inconvenience.
To best address your dissatisfaction, please send us photos by email to the following address: [email protected]
Have a nice day and see you soon!
Romain
E
Eric C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/08/2024
I ordered 2 items: a pair of very good quality Bullpadel shoes, and a Siux racket. The racket was well packaged but it must have been left in the heat for a long time in a warehouse or outside because the protective plastic on the handle was stuck to it. When removing it, it tore part of the grip off the handle. It's not a big deal because I always put an overgrip on my handles. However, more annoyingly: a small piece of I don't know what is floating inside the body of the racket. So it's quite annoying when I handle the racket. Otherwise, delivery in 48 hours flat.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Eric,
I have noted your message.
To best handle your request, please write to us at: [email protected]
Please make sure you have sent:
- 5-6 photos of the racket
- A serial number on the racket or a barcode
- Your full name and contact details (postal address, phone number, order number)
We remind you of our warranty conditions:
- All our padel rackets are covered by a standard warranty of 6-8 months from the date of purchase.
- The warranty does not cover damages caused by misuse, negligence, abuse, accident, or unauthorized modification of the racket (glass, shock, net, etc.)...
- The warranty is only valid for the original purchaser and cannot be substantial.
I remain at your disposal if needed.
Best regards.
L
Laurent C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/08/2024
Efficient and quick, too bad that Mondial Relay chooses the delivery point that suits them. And only after payment.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Laurent,
Thank you for your comment following your purchase.
I am sincerely sorry for the inconvenience regarding the delivery issue, which is beyond our control.
I wish you good games and hope to see you again soon on our site :)
Have a nice day!
Romain
V
Valentin D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/08/2024
Very good purchase. However, when removing the plastic around the handle, it tears the grip in some places…
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello,
To best handle your request, please send us photos by email at: [email protected]
Please make sure you have sent:
- 5-6 photos of the racket
- A serial number on the racket or a barcode
- Your full name and contact details (postal address, phone number, order number)
We remind you of our warranty conditions:
- All our padel rackets are covered by a standard warranty of 6-8 months from the date of purchase.
- The warranty does not cover damages caused by misuse, negligence, abuse, accident, or unauthorized modification of the racket (glass, shock, net, etc.)...
- The warranty is only valid for the original purchaser and cannot be substantial.
I remain at your disposal if needed.
Best regards.
J
Jean Pierre A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/08/2024
Not at all commercial, the shortest sentences are the best
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Jean Pierre,
I have noted your dissatisfaction following your purchase.
To better understand your opinion, please detail the problem encountered. We will respond as soon as possible and a solution will be provided.
So far I am happy with my racket. However, I ordered an Esprit Padel T-shirt, I received an S while I am an XL. I plan to go on a diet. A bad rating for their partner Chronopost (I paid a few euros to have my racket the next day): Chronopost claimed that I was not there at the time of delivery, while I spent an hour waiting for the reception. Result: delivery the next day. I regret my few euros wasted! Reporting the issue to Esprit Padel who did not bother to respond to me. Well, all this is not serious but a little consideration would not hurt (Chronopost insinuation
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
you were not there at the time of delivery
J
Julien M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/08/2024
I ordered a racket, it apparently had some shocks that were masked with paint. For a racket at 240€, it's really mediocre.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Julien,
I have noted your message.
To best handle your request, please write to us at: [email protected]
Please ensure you have sent:
- 5-6 photos of the racket
- A serial number on the racket or a barcode
- Your full name and contact details (postal address, phone number, order number)
We remind you of our warranty conditions:
- All our padel rackets are covered by a standard warranty of 6-8 months from the date of purchase.
- The warranty does not cover damages caused by misuse, negligence, abusive use, an accident, or unauthorized modification of the racket (glass, shock, net, etc.)...
- The warranty is only valid for the original buyer and cannot be substantial.
I remain at your disposal if needed.
Best regards.
T
Thibault G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/08/2024
Hello, I recently placed an order for two rackets. After only one game, my FILA racket cracked. I was very careful, not wanting to damage it, I even preferred to lose a point rather than hit near the glass... I am very disappointed. Can you contact me for an exchange or refund please? Best regards, Thibault
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Thibault!
I invite you to check our customer service:
https://esprit-padel-shop.com/pages/politique-de-service-apres-vente-sav
Our teams will find a solution :)
R
Romain D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/08/2024
I received my order with defects on the racket in several places. I play once and the overgrip comes off. It's just unacceptable for a racket at that price.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Romain,
We are really sorry that your racket has defects. This is obviously not acceptable.
We invite you to contact our after-sales service at the address [email protected] so that we can resolve this issue as quickly as possible.
Thank you for your understanding and again sorry for this inconvenience.
C
Corine V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/07/2024
no response from Esprit Padel to my report).
Translated reviews
C
Christopher H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/06/2024
Hello Dominique,
Thank you for your feedback. We are glad that your racket suits you, but we are sorry for the size error regarding the T-shirt. Please feel free to contact us to exchange the item.
Regarding the delivery, we understand your frustration and apologize for the problem encountered with Chronopost. We will also ensure that your report is better taken into account in the future.
Thank you for your patience and understanding, and again sorry for these inconveniences. We remain at your disposal for any assistance.
Translated reviews
M
Miroslava R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/06/2024
Hello, The shipment was quick but the package arrived damaged because the cardboard was thin with just tape. Fortunately, the racket was not damaged.
Translated reviews
C
Christelle S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/06/2024
Very good product, too bad that given the price of the racket there is no pouch.
Translated reviews
V
Vassili G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/05/2024
Non-existent customer service, deaf dialogue, unreachable by phone: never again this company! Reunionese flee this site!
Translated reviews
A
Anthony J.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/05/2024
I received an offer after placing my order and also no information regarding the taxes to be paid for Switzerland - a bad surprise from DHL.
Translated reviews
M
Marie France M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/05/2024
I received 2 separate packages for 3 t-shirts, I was disappointed because the third one was supposed to be long-sleeved but arrived short-sleeved, I wanted to return it for an exchange but it is out of stock!.. and I don't know when it will be available
Translated reviews
G
Geoffrey P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/05/2024
The delivery time was a bit long. Nevertheless, very satisfied with the product, the prices, and the ergonomics of the site.
Translated reviews
G
Guillaume D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/05/2024
Order as expected. Be careful if you live in the DOM as VAT does not appear on the invoice so you pay VAT twice and additional fees for DHL.
Translated reviews
G
Gregory N.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/05/2024
Hello, I received my Varlion padel racket, however, it arrived with the paint on the frame damaged at the top of the racket.
Translated reviews
F
Fabrice O.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/05/2024
Delivery delay, package scheduled for 07/05 via Chronopost and received on 13/05.
Translated reviews
L
Laurent P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/05/2024
Delay too long for my taste, racket ordered on the site on May 1st and received at a collection point on May 10th, which is 10 days later..
Translated reviews
M
Mikael D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/04/2024
I had to wait more than a week to receive my package
Translated reviews
L
Ludovic O.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/04/2024
Hi, perfect product, but just a delivery a bit long for my taste.
Translated reviews
D
Didier C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/12/2023
Purchase of a Babolat Air Vertuo 2023 racket, a large crack appeared after 3 months of use, yet without a big shock, the manufacturer does not want to honor the warranty, do not buy Babolat the rackets are too fragile and after-sales service is absent.
Translated reviews
G
Guillaume D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 18/04/2024
No support from customer service
Translated reviews
C
Christophe R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/04/2024
Fast delivery. Disappointed to receive the racket in a plastic packaging without at least a small cover from the concerned brand.
Translated reviews
C
Celine G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/03/2024
The racket is superb, lightweight, and easy to play with. However, I paid a tax for it to be delivered next to my house and I had to manage to pick it up from a collection point that was not the one indicated. It's not normal.
Translated reviews
G
Godefroy M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/03/2024
I haven't received anything at all
Translated reviews
P
Pascal E.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/03/2024
The racket is good to say. At the price, delivery is normally free.
Translated reviews
A
Alexandre L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/03/2024
Racket received with a weight of 380g, too heavy... Response from customer service 'we're not going to weigh all the rackets'
Translated reviews
B
Bruno P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/03/2024
Nothing to report. Product as expected. Delivery instructions not respected. The delivery person never contacted me even though it was explicitly requested.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Bruno,
We are sorry to hear that you encountered a problem with the carrier. Your feedback is important to us, and we will investigate this incident to prevent it from happening again.
P
Poirier M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/01/2024
Problem with my racket, no response...!!!
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Matthieu!
I do not see any email under your name on our customer service email ([email protected]).
Could you please send us an email with:
- 5 to 6 clear photos of the racket, focusing on the sides and any cracks
- Serial number (barcode or QR code)
We will resolve this!
L
Lewin B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/01/2024
Nice, but sent the wrong racket. Error corrected afterwards.
Translated reviews
Response from Esprit Padel Shop
Hello Lewin, we sincerely apologize for this error.. We immediately rectified this mistake and shipped the correct racket. We thank you for your understanding and remain at your disposal for any other questions or concerns.
We use cookies for audience measurement and improving user experience.