Customer reviews of Homeose.fr

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 10 043 published reviews

Summary of reviews

The store delivers consistently reliable order processing, with many customers noting easy ordering, accurate and timely fulfillment, careful packaging, and products arriving in good condition. They highlight fast and attentive customer service, including friendly phone support and responsive handling of exchanges or issues. The product range and descriptions are repeatedly praised, with items matching photos and sizes fitting well, supported by clear delivery timing and attractive prices. Overall, customers appreciate the seriousness, reliability, and ongoing positive shopping experience.

Reviews 1, 2 and 3 stars

Reset filters
J
Jo N.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/03/2025
0: Very complex return procedure from Belgium, unsuitable and not customer-friendly.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
1: Hello Sir, I am surprised by your message. Indeed, the return procedure from abroad is clearly stated in the Terms of Sale that you agree to BEFORE your purchase. Regarding your particular case, I explained to you that I could not issue a prepaid return label, as the parcel would be sent from abroad. My French carrier cannot handle a parcel outside of France. However, I offered to cover the shipping costs for your product in order to compensate for the fees. That is why I find your comment and your rating a bit harsh. We remain at your disposal, Best regards, The Homéose Team
J
Jean-Louis D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/02/2025
delivery times are not respected
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Mr D

I'm sorry that your order arrived only 2 days after the announced delay. Due to an error in the labelling of one of the products in your order, we had to delay shipment.
That said, we offered to make a partial delivery on the rest of the order, which you refused.
I regret this incident, which is beyond our control, and apologize for any inconvenience caused. We work hard every day to ensure the satisfaction of our customers, and we do everything we can to make your shopping experience at Homéose a success.
We remain at your disposal.
Have a nice day.
C
Christophe B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/02/2025
Delays not respected for this order and a perfectible customer relationship.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you,
Thank you for taking the time to complete this satisfaction survey.
We were indeed 1 day late in shipping your order, and I apologize for this delay beyond our control.
You requested a refund for the product concerned, and we did so immediately, without further discussion.
Customer satisfaction is our daily goal. We obviously failed to do so with you, and I regret this.
I remain at your disposal,
The Homeose team
U
Ugo E.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/01/2025
Delivery times are poorly explained when the product is in stock elsewhere.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
Thank you for taking the time to give us your feedback on your latest order.
Concerning the delivery times you mention, they are written on each product, according to the size you select; then, they are reminded before the validation of your basket, in the summary.
In your case, the delivery times have been respected.
If you have any suggestions on how we can make the information more visible, please do not hesitate to contact us again.
Customer information and satisfaction are very important to us.
I remain at your disposal,
Thank you again for your orders,
Christophe - Customer Service
A
Annie A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/12/2024
I'm dissatisfied, the sizes don't match, if you want to change you have to pay 22 euros for shipping on an order of 39 euros. I was very badly received by customer service, a totally unprofessional man who would do better to question himself. Site to be avoided.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good morning, Madam,
You have indeed contacted customer service, which has explained to you that in the case of a return for a refund, you are responsible for the return shipping costs. The 22 euros you are talking about are not my responsibility and were not collected by me, but by Colissimo when you went to the post office to return the parcel.
To avoid this, we offered to send you a pre-paid label so that you wouldn't have to pay any return postage, and to proceed with an exchange rather than a refund. This would have cost you nothing. You would have received a €39 voucher valid for one year.
Instead, you insulted and threatened us before hanging up.
I am sorry for your behavior,
Yours sincerely
Customer Service
P
Pascal B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/11/2024
I never received my order
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Mr B.

Colissimo has indeed lost your parcel.
You informed us that your parcel had not been delivered and we immediately launched an inquiry with their services. The investigation was quickly closed by La Poste, who concluded that the parcel had been lost.
We then resent your order, so I'm surprised by your note and your comment. Perhaps our e-mails have crossed.
At the time of writing, the tracking of the new Colissimo parcel indicates that it will be delivered to your collection point within the day.
I apologize for any inconvenience caused, which is beyond our control.
I wish you all the best for the festive season, and please do not hesitate to share your experience with Homéose. We always do our utmost to satisfy our customers.
Christophe - Customer Service
E
Emmanuel C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 31/10/2024
Easy to order, quality products packaged with care and attention, but very, very long delivery time.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you,
It's true that on your last order, 2 weeks passed between your order and its dispatch.
When you placed your order, the products were clearly marked as "awaiting restocking - Delivery within 10-15 days".
We do our utmost to reduce restocking times, but we are dependent on our manufacturers' lead times.
I'm sorry you had to wait, and thank you for sharing your experience.
Customer Service
G
Gael M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/10/2024
My order cancellation request has not been processed despite several immediate messages.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you, sir,
I find your reaction rather harsh.
In fact, you asked us to cancel your order once it had been dispatched. The messages you are referring to were far from immediate, since they occurred several hours after the carrier had picked up the package containing your order.
We have initiated a returns procedure once the parcel has been delivered, enabling you to cancel the order in the same way.
In addition, it is clearly indicated on the site that all orders placed before 3.30pm are dispatched the same day.
We remain at your disposal should you need us.
J
Jean-Yves D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/09/2024
The parcel has not arrived at the planned delivery point.
Translated reviews
M
Michel K.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/08/2024
Hello, I still haven't received the last part of my order. BKSMXERJO. Best regards, Mr. Kirmann
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
As we have explained to you on several occasions by telephone and by email, Eminence is currently experiencing difficulties in honouring and delivering orders placed by its retailers.
As we have proposed, we can proceed with a refund on this undelivered product. You have told us that you would like to wait, so we are regularly contacting Eminence for this product.
We remain at your disposal.
The Homeose team
M
Michel M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 27/09/2024
Delivery far too long
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you, sir,
I'm sorry that you found the delivery too long.
When you saw the products you selected, they were stamped with 8-10 days delivery. You were reminded of this before validating your basket.
Nevertheless, you placed your order on 27/09. We dispatched it on 03/09, i.e. 6 days later, thus fulfilling our commitment.
We strive to deliver to our customers as quickly as possible and to keep them informed at every stage of the ordering process, even before you place your order via the product sheets.
That said, we work hard every day to improve things, and the vast majority of our orders are dispatched the same day, as you can see from the various customer reviews.
I remain at your disposal should you need me,
The Homeose team
F
Feysal F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/08/2024
fine
Translated reviews
H
Herve C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/09/2024
The waist size indicated on the cut4men thong packaging is much smaller than that recommended by the manufacturer for size L. The correct size is that indicated on the packaging.
Translated reviews
P
Paul D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/06/2024
Very bad experience It was shipped "to the wrong address" I'm not even sure the package was sent Site to flee from
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Sir,
Following our various exchanges and letters from La Poste, your parcel has been delivered to your address. We have sent you the Colissimo delivery certificate, which confirms that the parcel was delivered to you.
As we state on our website, you should always opt for delivery with signature or to a post office, which we believe are the only way to ensure delivery of a parcel.
In your case, La Poste claims to have delivered the parcel, and we can't question your letter carrier's word without information.
As far as the delivery address is concerned, I think you're being a bit disingenuous... We confirmed it with you, and the certificate provided by the Post Office does indeed state the correct address.
I regret this situation, which is beyond our control.
I remain at your disposal,
Customer Service
T
Tony D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/08/2024
Parcel received with a huge delay without being warned I had to look for the information myself.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you,
To be factual, you placed an order on 02/08/2024. On the site, the announced delivery time (on the product sheet, then in the basket BEFORE you validated) was 8 to 10 days, as the product was awaiting restocking from our supplier. This information was perfectly clear on the site.
You finally received an email confirming your order, still on 02/08, announcing delivery around 12/08.

On 08/06, we shipped your order. Once again, an email is sent to you giving you the tracking link so you can follow the progress of your order.
The parcel finally arrives on 10/08 at the selected relay point. Again, an email and SMS are sent to inform you of this.
I can understand that you were "impatient" to receive your products, but we respected the deadlines announced.
What's more, at no time did you try to contact us by phone or e-mail, which could have saved you a lot of anguish. There are enough comments here about our customer service for you to see that we are perfectly contactable.

I sincerely regret that you have had a bad experience,
Good day to you,
Customer Service
R
Ralf G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/07/2024
I had to return two of the four items ordered because they were too small! And it cost me 23,-€ !!!
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Sir,
I'm sorry that 2 of the products I received are not to your liking.
I understand that 23€ for the return seems expensive, and I share your opinion.
That's why, for several years now, we've been offering all our customers a FREE returns service as part of an exchange.
We communicate extensively on the subject, via our website, and through various channels, because our ultimate goal is the complete satisfaction of our Customers.
I am sorry that you did not inform us of your return, which prevented us from intervening to assist you in this process.
Please do not hesitate to contact our Customer Service if you have any problems.
Christophe - Customer Service
M
Marc G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/06/2024
I had to send an email to find out where my parcel was for a promise of delivery in 48 hours. The product was in stock and I received it 10 days later.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day Sir,
I'm sorry that you found the delivery time too slow.
When you wished to order your product, we informed you via the website that it would take 8 days for the order to be dispatched.
You placed your order on 30/06, for which I thank you. We dispatched your product on 04/07, and it should have been delivered on 06/07, well within the announced delivery time.
Colissimo picked up your parcel on 04/07, and delivered it on 10/07, which does not meet the delivery times guaranteed by La Poste.
After inquiring with their services, here is their reply: "Due to traffic bans on lorries at weekends this summer, parcel delivery times may be extended.
I am deeply sorry for this situation, which is beyond our control, and I apologize for this "extended" delay. We work every day to satisfy our customers, and as such, we contacted you as soon as we became aware of this incident.
Once again, I apologize for this exceptional situation, which does not reflect the daily work of our team, and our usual deadlines.
I remain at your disposal.
Christophe - Customer Service
C
Christophe S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/05/2024
I ordered a swimsuit. However, the garment delivered did not have a drawstring and was not lined on the front.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Thank you for your message,
Thank you for your message, and I am sorry that the swimsuit you ordered is not suitable for you.
As far as product details are concerned, there is no mention of a drawstring on the product sheet, and there are no photos showing a drawstring either.
You can request an exchange directly from your Customer Area. This exchange is completely free of charge.
We remain at your disposal,
Customer Service
J
Jean-François G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/05/2024
I find that 30 doesn't correspond to size s, which should be 28 or 29. As a result, the underwear is slightly too big, which is a shame.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
I'm sorry that the product you received does not fit.
Each manufacturer has its own pattern, so there are variations between different brands; sometimes even within the same brand.
That's why, for each product, we've created a size chart with a universal measurement, the size in cm. So, depending on your waist size, you're bound to find the right product for you.

I understand that you may not have seen this size chart (available on each product sheet, below the product name), so I suggest you request an exchange in a size that suits you best, from your Customer Area, or by telephone if it's easier for you.
I remain at your disposal,
Customer Service
L
Ludovic B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 31/01/2024
For the two MODUS VIVENDI models in my GWZGYVEOB order, I find the same problems: the elastic waistband is much too soft, added to the buttock yoke which is too small..., you get underwear that goes down below the buttocks in your pants all day long. Never again this brand..!!!
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
I'm sorry that the Modus Vivendi products did not give you complete satisfaction.
As your order was delivered several months ago, we can arrange a return for after-sales service.
Please do not hesitate to contact our Customer Service Department to arrange this.
Please send us photos of the products in question so that we can forward them to the manufacturer.
I remain at your disposal,
J
Joel H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/05/2024
Many unexplained delays, but the order arrived.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
You're right, it took us more than ten days to get the order to your home, and I'd like to apologize for that.
To explain, we had to deal with the long "bridges" at the beginning of May, which completely disrupted shipments to our carriers.
We, too, had to endure these long delays. Perhaps we should have communicated more on the subject.

Once again, I apologize for the delay.
I remain at your disposal,
Christophe - Customer Service
E
Emmanuel G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/04/2024
Unnecessary reminders!
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Mr G.
First of all, I would like to thank you for placing an order on our homeose.fr website.
I am surprised by your message, since the only emails we have sent you are :
- confirmation of your account creation
- payment receipt for your order
- confirmation of your order
- the order tracking link, so that you can follow the progress of your order

So, yes, 4 emails for one order may seem like a lot, but we feel that each of these emails is an important part of the ordering process.

I can also confirm that you are not subscribed to our newsletters, so we won't be receiving any "advertising" from you.

We remain at your disposal,
Customer Service
J
Jean-Luc L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/03/2024
I'm still missing a pair of PusshUP Tie Dye briefs size l! I'm so sorry I can't wait!
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Sir,
We've spoken about the stock error we've noticed at our warehouse.
I regret this incident, and apologize on behalf of the team.
I sent you an e-mail on this subject on 20/03/2024, but have not received a reply to date.
I will contact you later today to close this incident.
I want you to know that we do everything in our power to satisfy our customers, and this kind of error is very rare. We will continue to work on our procedures in order to improve further.
We remain at your disposal,
R
Rolland P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/03/2024
more models for boxer shorts
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Monsieur Prugne,
Thank you for your review. Men's underwear collections evolve, and brands design new models every season.
Models from previous collections are therefore on special offer while stocks last.
I'm sorry that the model you wanted to order is no longer available in your size.
I invite you to follow us and discover the new Eden Park models and the "old" ones on promotion; I'm sure you'll find what you're looking for in our selection.
I remain at your disposal should you need me, and I hope to see you again soon, completely satisfied with our Homéose boutique and with a top score.
O
Olivier C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/02/2024
Very long delivery and one of the double xxl products is just right.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you,
Thank you for taking the time to give us your opinion.
Regarding the product where the size does not suit you, I invite you to request an exchange from your Customer Area. The exchange is 100% free of charge for Homéose.
As for the delay, we've talked about it, and once again, I apologize for the two-day delay compared with what was announced on the site.
We work hard every day to ensure your 100% satisfaction, and we take this task very seriously.
We remain at your disposal should you require any assistance, particularly in organizing your product return.
Have a nice day,
Best regards,
D
David A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/02/2024
The color of the tee shirt doesn't match
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good afternoon, sir,
I'm sorry you're not happy with the silk t-shirt.
After checking, the product was sent to you in the correct color (off-white); it does not exist in any other color.
Please do not hesitate to contact us again to arrange a return. Exchanges are free of charge.
I remain at your disposal,
F
Fabien S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/02/2024
Item ordered from stock, which after payment requires preparation time. Unanswered requests for information via their extranet. Only a Paypal dispute led to a response. Very poor commercial relationship.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Mr Stapp,
I'm quite astonished by your message, since right from the product sheet (i.e. well before the purchase), the shipping time is specified for each item. I'd even go further and say that this information is available on every size of every product.
This information is shown for every item in your order BEFORE you validate your basket.
It's one thing if you don't see it (even if it's highlighted on the site), but you can't say we're not transparent.
We've communicated or attempted to do so at every stage of your order. That said, with the wrong phone number, it's not easy.
I'm sorry you weren't satisfied with your experience, but please know that we always do our utmost to treat our orders, and our Customers, with the care and loyalty they deserve.
We remain at your disposal,
Christophe
G
Guy S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/08/2023
Tjrs satisfied très emballé edt produits super
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Guy,
As the rating does not reflect the comment you left, I think you are satisfied. The next time you place an order, please click on the fifth star so that the rating is more in line with your experience.
Thank you in any case for your opinion, and @ very soon on Homéose.
P
Pierre M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/07/2023
Very disappointed, the price is top but once the article received and unpacked, threads are drawn! And there impossible to make a return because I opened the bag (how to see in the do?) very very disappointed ...
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Sir,
I'm sorry that the article you received did not give you complete satisfaction.
In the photos you sent us, some of the "stop" threads were not cut by the seamstress as they should have been. Unfortunately, this can happen.
You can cut them without any danger to the product.
We just wanted to avoid unnecessary back and forth.
However, if you wish, you can request the return of your product. We will cut the 3 threads ourselves and send your product back to you.
We remain at your disposal
A
Armin G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/07/2023
Would also 5 stars, but first wait until credit for the return delivery !
Translated reviews
G
Gilles B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/07/2023
I D2J0 sent my observations by e-mail on this order, without any follow-up to date. The yellow swimsuit was fluorescent green and twice I had to go to the Paris 13 post office, because unlike the other collection points, you have to produce the Chronopost reference and not prove your identity.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello, Sir,
I am very surprised by your message.
First point about the color. For us, and obviously for most customers, the color lemon refers to green. Just type "couleur lemon" into our friend Google and you'll see for yourself. What's more, the product photo on the website leaves no room for interpretation. Nor is there any doubt about the color, clearly indicated as "green" on the product sheet.
On the other hand, if you're not satisfied with the product, you can always initiate a return procedure, which is free of charge, as part of an exchange.
On the second point concerning the carrier. Colissimo sent you an e-mail with details of how to collect your parcel. Did it arrive in your spam folder? This would explain the misunderstanding.
In any case, I'm really sorry that this order didn't give you 100% satisfaction.
I remain at your disposal,
M
Marco B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2023
Dissatisfied with slow delivery, 03/07 order delivered on 20/07.....
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Mr B.
We have spoken about this, and I understand your annoyance.
Your parcel was delivered to Relais-colis in good time.
It was removed by the carrier from the "usual circuits" for a reason unknown to date. It has resurfaced following calls we made to their customer service department.
I am truly sorry for this incident, which is completely beyond our control.
For the record, and to ensure that this does not happen again, we have removed this carrier (Relais-Colis) from the list of carriers offered on the store, while they sort out their delivery problems. We fully understand that delivery times are an important factor in customer satisfaction.
I hope you won't hold this "incident" against us, which we were able to resolve together.
F
Frédéric E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/06/2023
The order met my expectations, but the delivery time was far too long (more than 20 days). The DPD carrier in Belgium is lamentable (address problem!??, return of the parcel, drop-off at a relay point without a notice in the letterbox....). If you still work with this carrier instead of BPost, I think I will no longer order from you given my last experience. Thank you for your understanding.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Good day to you, sir,
First of all, thank you for taking the time to complete this survey.
We sincerely regret that you are not satisfied with the delivery time of our partner DPD, and we will let them know so that we can try to improve things.
However, if in future you would like your order to be delivered by your local BPost provider (La Poste in Belgium), please select the Colissimo carrier. Your order will then automatically be delivered by BPost.
I remain at your disposal,
Christophe
X
Xavier D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/05/2023
disappointment on the delivery service. Fortunately, I contacted Homéose, Bruno. If not I had no message allowing me to follow the delivery and especially to have the message allowing me to withdraw it to the relay point. Thanks to Bruno who called me quickly after my mail and who made me get the delivery message
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Xavier, we're sorry there was a problem with your delivery. Thankfully Bruno was able to intervene and you were able to enjoy an efficient delivery. We are constantly working to improve our customer service and delivery solutions. We are delighted that our team was able to meet your needs.
J
Jean-Luc D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/04/2023
Efficiency and speed.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
Thank you for your appreciation of your purchase experience on our site Homéose.fr
As for the note, I think your "mouse" must have "slipped", because it is not in adequacy with the comment.
@ very soon
C
Claude C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/04/2023
Delivery in time, but small disappointment on the information about the thong that size really small, with a string really short, and yet I took a size above (xxxl instead of xxl usually for my thongs) on the advice of former buyer of the model. A little more information would be welcome.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello,
Thank you for taking the time to answer our satisfaction survey.
I note a certain "disappointment" on the size of the ordered articles. Please know that we are vigilant on this point, and I will ask the customer service to contact you to see how we can satisfy you. We have already modified the size chart of this article taking into account the comments.
Remaining at your disposal.
J
Jeremy L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/04/2023
Fast delivery, serious site. Concerning the article bought, article bought in Yellow in size S according to the size guide. This one is too tight. So I order a blue in size M. No difference in size between the 2. As a result, the second in size M is also uncomfortable.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Hello Jeremy,
Thank you for your comment on homeose.fr
I just saw that you ordered this item in size S before recommending it in size M.
It is not logical that the two products of different sizes have the same measurements.
I have therefore asked the customer service to contact you again so that we can study this phenomenon.
I remain at your disposal,
A
Alain H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/01/2023
Wrong size match.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
Thank you for your feedback Alain, we take your comments very seriously and are working to improve the size match. Your satisfaction is our priority!
D
Denis B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/01/2023
I had bought for a Christmas gift some jocks straps of the brand "ADDICTED" size XL but it seems to fit in L and it's not the first time that it happens to me with the same brand; the size is really too small; so, necessity to exchange them with the brand TOF which is perfectly adjusted. Exchanges that waste time and energy, even if the returns are free. To note that the staff of Homéose always diligent and very pleasant.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
We are sorry to hear that your size was not what you expected and regret that this has caused you to waste time and energy. We are pleased that the staff at Homéose were pleasant and very responsive to your exchange requests. We thank you for your feedback and remain at your disposal should you have any questions.
G
Guy D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/10/2022
If you have the size M, please let me know by mail.
Translated reviews
Response from Homeose.fr
We thank you for your feedback and are sorry that the site could not meet your needs. We will strive to improve our service to better meet your expectations.