Customer reviews of Inlandsis

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 1 582 published reviews

Summary of reviews

The store earns praise for reliable, fast delivery and on-time or earlier-than-expected arrival, with many items arriving quickly and in good condition. Customers highlight practical, well-fitting gear and helpful sizing advice, noting durable materials, comfort for dogs and owners, and seamless, secure online ordering with clear size charts. Attentive customer service is repeatedly commended for guidance on harness settings and sizing, prompt problem-solving, and overall supportive assistance throughout the purchasing process. The product range is described as well-made, ergonomic, and suitable for long hikes and canicross, with combinations of harnesses, belts, and accessories praised for quality and value.

Reviews 1, 2 and 4 stars

Reset filters
N
Nathalie M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/09/2026
Package shipped quickly and order as described
Translated reviews
R
Rachel D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/09/2026
Very great
Translated reviews
R
Romain S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/09/2026
Well RAS
Translated reviews
A
Alix C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/09/2026
I am happy with the product, just disappointed by the difference in pink color between the harness and the leash
Translated reviews
S
Stéphane S.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/09/2026
The quality of the material is correct, but nothing more, and I find that the price is still a bit high compared to what it is. Regarding the harnesses, I think they are mainly suited for running use. For someone who simply walks their dog, especially with a well-trained dog that is used to not pulling, I find the system much less practical. The harness is easy to put on, but the back part remains quite loose. As soon as the dog backs up, suddenly changes direction, or is attracted by something and goes the other way, the harness lacks support and is really not practical. In summary, for me, it is a material more thought out for running with your dog than for a classic daily walk. The quality is correct, but the quality-price ratio could be better.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

Thank you for your feedback.
You have correctly identified the use for which our harnesses are intended: they are primarily designed for traction activities, such as canicross, cani-hiking, or cani-MTB.

When the dog is not pulling and mainly walks beside, the back part can indeed remain more mobile, as the harness is designed to position itself correctly when under tension.

For a classic daily walk with little or no pulling, a short walking harness will generally be more suitable. We do not offer this type of harness, as our range is specifically oriented towards traction sports.

Best regards,
The INLANDSIS team
N
Nadège J.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/09/2026
The product information is not detailed enough, which misled me for my order.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

We are sorry that the available information did not allow you to make the right choice.

To help us improve our product sheets, could you please indicate what information you found lacking or which point seemed insufficiently clear at the time of your order?

Your feedback will help us identify more precisely what needs to be improved.

Best regards,
The INLANDSIS team
N
Nadège J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/08/2026
Having already had a harness and a leash with shock absorber and handle for canicross, I expected, based on various reviews, quality material, and that is not the case. The quality-price ratio is not there at all. Moreover, I chose this canicross leash assuming from the photos and its price that it had a handle, which is not the case, and the harness is not really comfortable either.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

We are sorry that the received material does not meet your expectations.

Regarding the leash, the ordered model does not have a handle. This feature is not indicated on the product sheet and the photos do indeed show the product without a handle. Other models in our range are equipped with one, however.

For the harness, comfort can depend on the adjustment, the user's morphology, and the intended use. Our customer service is available to help you check the adjustment if necessary.

We will take your feedback into account in our ongoing work to improve the customer experience.
M
Margaux L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/07/2026
Very solid product, I am satisfied. However, a bit disappointed by the leash which is ultimately not elastic.
Translated reviews
J
Jean-Hugues L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/07/2026
The sizes are poorly explained, it lacks detail. So I couldn't get the right harness for my dog. As a result, even though it was the lack of information that misled me, the return shipping costs are at my expense.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

We are sorry that the size choice was not suitable in your case.

Our size guides aim to help with the choice of model and size, but the fit of a harness depends on several criteria: actual vs estimated weight, individual dog morphology, level of pulling, and activity practiced. These elements can sometimes be difficult to evaluate precisely from a distance, which explains why a sizing error can unfortunately happen despite the guide.

Our customer service is available before ordering to help confirm the model or size in case of doubt.

Best regards,
The INLANDSIS team
P
Pierre L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/07/2026
Hello, Very satisfied with the brand's material as always but one small downside (not serious) I had requested a blue elastic leash, it arrived black…
Translated reviews
S
Sophie B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/07/2026
Hello, I followed the recommendations for the harness size but it was too small, returning the harness (return fees) since an exchange for the larger size was not possible, and the 10% discount was not applied to the entire order as indicated.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

We are sorry that your experience was not fully satisfactory.

Regarding the 10% discount, after verification, it has indeed been applied to your order, but it appears distributed over several lines of the invoice, which can indeed be confusing.

For the harness, we do not process direct exchanges: returns are handled as refunds, and a new order can be placed if needed. As stated in our return policy, return fees are the responsibility of the customer when the product is not defective.

Our customer service is of course available if you would like us to recheck with you the most suitable size before placing a new order, as we suggested.

Best regards,
The INLANDSIS team
B
Blandine B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/07/2026
Rather qualitative equipment, the harness fits very well for my Australian x Border (size L). However, the black straps of the harness are not adjustable for each individual.
Translated reviews
J
Joel L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/07/2026
Not tried yet but the products are of good quality
Translated reviews
A
Arnaud B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/04/2026
The product is of poor quality and is not reliable. On the XL version, the rod broke in the same place and on both sides. Despite a request to customer service for a few weeks, I have received no response.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

We are sorry for your experience.

Contrary to what is stated in your review, a response was indeed provided to you by our customer service on 11/05/2026 at 10:38, following your request sent on Saturday 09/05.

After analyzing the submitted photos, the rods appeared to be severely deformed before breaking, which required additional elements regarding the assembly and usage conditions in order to continue the analysis of the case.

We remain available to examine your request in more detail as soon as we receive the requested information.
S
Sylvie C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/05/2026
Overall satisfied with the purchase and the help received by email. I wonder to what extent it would not be preferable to reference the harnesses using measurements...and maybe add dimension adjustment systems on the harnesses.
Translated reviews
D
David D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/04/2026
I ordered to be delivered close to my home without time constraints and I was delivered without notice to another location with time constraints and more than 2 hours of travel due to traffic jams
Translated reviews
Response from Inlandsis
We apologize for this delivery experience.
The choice of pickup point and delivery conditions can sometimes be modified by the carrier, independently of our will, especially in case of saturation or logistical constraints.

We understand that this can be constraining, particularly in terms of travel time.

We are working with our carriers to limit this type of situation as much as possible.

Do not hesitate to contact us directly: we can see with you if it is possible to find an adapted solution or assist you with a future delivery.
N
Nicolas L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/04/2026
New customer, disappointed that the promo code you sent me for 10% was not taken into account. Will I recommend? I wonder!!
Translated reviews
Response from Inlandsis
We are sorry that the promo code was not taken into account during your order.

If you had contacted us before finalizing your order, we could have certainly helped you apply it correctly.

However, we can offer you an equivalent discount on a future order.
Feel free to contact us directly, we will do what is necessary.
T
Thomas D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 29/03/2026
Ok
Translated reviews
P
Pierre J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/03/2026
The package was damaged, and nothing was done after reporting it with photos showing the damaged package to your after-sales service. It's a shame not to have received a commercial gesture.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Thank you for your feedback.

We are sorry for the condition of the package upon receipt. Despite the care taken in preparation, it can happen that the packaging is slightly deformed during transport.

As our products are textiles and flexible, this generally does not affect their integrity.
That is why we wanted to check with you that the contents were indeed in good condition, in order to intervene immediately if necessary.

We remain of course available for any request and to provide you with an appropriate solution if needed.
C
Cedric R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/03/2026
We detected hip dysplasia in our dog, so we couldn't try the harness under the right conditions
Translated reviews
P
Peggy N.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/03/2026
the harness does not fit my dog I need to return it. I am satisfied with the neck straps
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

Thank you for your feedback.

If the harness does not fit your dog, please feel free to send us some photos: we can check the fit and guide you towards the most suitable size or model.

We are also pleased that the neck straps meet your satisfaction.

Our goal is to help you find a configuration perfectly suited to your dog.

The Inlandsis team
P
Pascal A.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/02/2026
Ras
Translated reviews
S
Sherley H.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/03/2026
Unfortunately does not fit on my ROSSIGNOL electric mountain bike ... it was going on the Focus Thron
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

The compatibility of the bar depends on the geometry of the bike (steering tube, cable routing, frame dimensions).
The maximum dimensions are specified on the product sheet.
We cannot guarantee compatibility with 100% of bikes, especially in case of model change.

Electric mountain bikes, in particular, often have specific constraints.

Best regards,
The Inlandsis team
T
T. G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/03/2026
Delivery was a bit unclear, everything else went fine
Translated reviews
A
Anne M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/02/2026
The socks didn't hold and we lost 2 out of 4 in the snow
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

The loss of boots is generally related to insufficient tightening or a slightly too large size. Properly fitted and correctly tightened, our boots hold very well under normal usage conditions.

In abundant, deep, or very heavy snow, no model can guarantee absolute support.

We remain at your disposal.
J
Jeanpierre B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/12/2025
Hello The package did not arrive on the scheduled date (bad weather?)
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello Jean-Pierre,

According to our information, your package was delivered on 23/12, which is 3 working days after shipment.
This delay is slightly longer than the average delay observed with Colissimo, but remains common during the holiday season, when package volumes are particularly high.

Best regards,
The Inlandsis team
N
Nicole H.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/12/2025
Very fast delivery and very satisfied with the product.
Translated reviews
G
Guy D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/12/2025
Well received
Translated reviews
T
Thierry C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/12/2025
Very well
Translated reviews
O
Olivier C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/11/2025
Very good products
Translated reviews
D
Delphine D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/11/2025
Good harness but too short
Translated reviews
M
Myriam M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/11/2025
perfect
Translated reviews
C
Canisports A.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 25/11/2025
ordered package conforms to receipt
Translated reviews
J
Josiane M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/11/2025
Regarding the harness, it fits well to the morphology of my Australian shepherd. The harness tends to slip on my hips. Maybe it's a matter of adjustment. The leash is very practical, small downside: the collar of the harness is not adjustable, a bit tight for my dog. I appreciate the lightness of the material. I hope it will be durable for use. Thank you for your quick delivery.
Translated reviews
N
Nicole S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/11/2025
I am waiting for permission from Islandis to return my harness which is great but too big. I will take the smaller size. I regret that Islandis did not respond to my first email where I provided the measurements and the morphology of my dog. This would have avoided me a return at my expense.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

After verification, we would like to clarify that we never asked you to wait for our permission to return the harness. We simply suggested that you send us photos to verify together if the size was appropriate.

Your photos arrived on Sunday at 12:45 PM, and since our customer service is not open on weekends, we responded to you as soon as we opened on Monday morning at 10 AM.

Regarding your first message requesting advice before purchase, left in the comment of your order: it was indeed received by our logistics service, but unfortunately was not forwarded to customer service. We apologize for this and will correct this point to prevent it from happening again.

We remain available to help you choose the size that is most suitable for your dog.
S
Stéphanie B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/11/2025
Material received and tested. Usage: running on stabilized paths, trails, and forests with my very energetic Brittany spaniel. Equipment purchased: CrossTrek belt, open-back canicross harness, and crosser leash 2. Need less impact on the lower back. Goal achieved with this belt that sits high on the hips. Freedom of movement for the dog with her new harness, less pressure on the shoulders. Small hiccup during delivery, wrong size of the harness but quickly replaced after messaging customer service. Too bad we can't reach you by phone. Will see in use if the seams hold well but overall very satisfied with the product.
Translated reviews
S
Sylvia T.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/11/2025
Fast delivery and in accordance with my order.
Translated reviews
C
Cornelis D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/11/2025
my order was delivered well and I am pleased with the items and the dogs.
Translated reviews
Y
Yanis S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/10/2025
A bit complicated to close necklace, but very high quality.
Translated reviews
N
Nolwenn L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/10/2025
I am disappointed, the pink strap is not the same color as my dog's harness, it is not harmonious
Translated reviews