Customer reviews of Inlandsis

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 1 582 published reviews

Summary of reviews

The store earns praise for reliable, fast delivery and on-time or earlier-than-expected arrival, with many items arriving quickly and in good condition. Customers highlight practical, well-fitting gear and helpful sizing advice, noting durable materials, comfort for dogs and owners, and seamless, secure online ordering with clear size charts. Attentive customer service is repeatedly commended for guidance on harness settings and sizing, prompt problem-solving, and overall supportive assistance throughout the purchasing process. The product range is described as well-made, ergonomic, and suitable for long hikes and canicross, with combinations of harnesses, belts, and accessories praised for quality and value.

Reviews 2, 3 and 4 stars

Reset filters
J
Josiane M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/11/2025
Regarding the harness, it fits well to the morphology of my Australian shepherd. The harness tends to slip on my hips. Maybe it's a matter of adjustment. The leash is very practical, small downside: the collar of the harness is not adjustable, a bit tight for my dog. I appreciate the lightness of the material. I hope it will be durable for use. Thank you for your quick delivery.
Translated reviews
S
Stéphanie B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 10/11/2025
Material received and tested. Usage: running on stabilized paths, trails, and forests with my very energetic Brittany spaniel. Equipment purchased: CrossTrek belt, open-back canicross harness, and crosser leash 2. Need less impact on the lower back. Goal achieved with this belt that sits high on the hips. Freedom of movement for the dog with her new harness, less pressure on the shoulders. Small hiccup during delivery, wrong size of the harness but quickly replaced after messaging customer service. Too bad we can't reach you by phone. Will see in use if the seams hold well but overall very satisfied with the product.
Translated reviews
S
Sylvia T.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/11/2025
Fast delivery and in accordance with my order.
Translated reviews
C
Cornelis D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/11/2025
my order was delivered well and I am pleased with the items and the dogs.
Translated reviews
Y
Yanis S.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/10/2025
A bit complicated to close necklace, but very high quality.
Translated reviews
V
Vincent V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/09/2025
Too bad the harness is not suitable for my pitbull apparently this brand is rather for thinner dogs......
Translated reviews
C
Charles M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/09/2025
The only comment I could make is to replace the standard nuts of the pole with wing nuts that are more practical for assembly and disassembly.
Translated reviews
L
Laurence B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 09/07/2025
Products conforming to my order Fast delivery. I recommend this site
Translated reviews
M
Melanie S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/07/2025
Unfortunately, the dish does not fit, despite selection according to the instructions. Moreover, it feels quite cheap in terms of material. Contrary to the information provided, the delivery also took significantly longer.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Good day,

We are sorry to hear that you are not satisfied with the dish.

Our products are specifically designed for intensive and athletic use and are tested under real conditions by athletes. The model you chose is our entry-level model at €39. It is usually appreciated for its excellent price-performance ratio, but it cannot compete in terms of material quality and workmanship with a product that costs two to three times as much. If you prefer a higher-quality model, we would be happy to assist you in selecting a suitable alternative.

Regarding the delivery, we would like to apologize for the unusually long delivery time. Your order was shipped on the same day, but it seems that the transport service provider took a bit longer than usual. Typically, the delivery time to Germany is 2 to 3 working days.

Please do not hesitate to contact us if you would like to return the product or have any further questions.

Best regards,
Your Inlandsis team
D
Didier D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/06/2025
Hello, the harnesses for canicross or mountain biking or sledding are very good. It would just be necessary to find the right size according to the dog on the site, with measurement references. I ordered my harnesses by "wet finger". That's the only downside. But if we have to buy 3 harnesses before finding the right size, it's problematic! For the line for two dogs, I also find it very good, but a bit short. I would have preferred to have 2.00m or 2.50m.
Translated reviews
M
Mirjam V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/06/2025
There was something wrong with the delivery, but the contact was quick and good. The reklijn is of good quality, but I already knew that from a previous order.
Translated reviews
C
Chloé H.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/05/2025
The product is not suitable at all, my dog cannot walk with it.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

Thank you for your message. It is completely normal for some dogs to have difficulty walking with booties during the first uses. Like any new equipment, it sometimes requires a little time to adapt.

We recommend having your dog wear the booties for short periods, taking him for walks or playing with him. These enjoyable moments will help him focus on the activity and quickly forget about the presence of the booties.

In the vast majority of cases, after a few tries, dogs get used to them very well and the booties become just another accessory.

Feel free to reach out to us if you need further advice for this adaptation phase.
J
Jéromine L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/04/2025
Impeccable, maybe missing a handle on the harness
Translated reviews
A
Aurore D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/04/2025
Equipment received quickly and as described. Not tested yet, lack of feedback.
Translated reviews
J
Jerome L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/04/2025
perfectly corresponds
Translated reviews
A
Arnaud L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 22/03/2025
Material received on time and in good condition. It meets my expectations. Not used long enough yet to comment on reliability.
Translated reviews
M
Marylène C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/03/2025
Overall satisfied, 6th carabiner purchased, the most used lasted 2 and a half years before the spring gave out. Not necessarily good news for a product priced at €25, but I don't know anything better on the market. Shipping is very fast, the packaging is basic, and the carabiners are just tossed in a cardboard box without any protection.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Thank you for your loyalty and your detailed feedback.

We are delighted that our carabiners meet your satisfaction in use, even intensive, and that you appreciate the speed of our shipping.
Regarding durability, two and a half years of regular use is still on the high end for this type of equipment, but we understand that you expected more at this price point.
As for the packaging, we will look into more effective cushioning options without significantly increasing the ecological and logistical impact.

Thank you again for your trust!
C
Carine D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/02/2025
Perfect! Thank you for the quality and fast delivery
Translated reviews
G
Guillaume T.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 12/01/2025
Fast delivery and top-notch equipment. I highly recommend it.
Translated reviews
A
Alexandra B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/01/2025
The product was great, just as I need it. However, the packaging was very unkind. Somehow in this day and age when everything is so expensive, I wish I had more of a shopping experience. More fun when unpacking.
Translated reviews
C
Cedric O.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/01/2025
Fast shipping. Perhaps the site needs more explanatory photos or demo videos.
Translated reviews
S
Steffen E.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 18/12/2024
The shipping costs were a little high. This was offset by the low price of the item.
Translated reviews
L
Leslie C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/12/2024
First outing in the snow yesterday and one of the booties has already come apart at the seams 🙁
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

These boots are consumables whose lifespan depends on the dog's size, activity and terrain. Under certain conditions, they can wear out in a single outing. We advise you to trim your dog's claws to preserve them as much as possible.

Please send us photos of the product. If a manufacturing defect is found, we will proceed with an exchange or refund. In the event of normal wear and tear, we will unfortunately be unable to intervene.
M
Mats G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/12/2024
Shipping went well, unfortunately the product arrived defective.
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello Mats,

We are very sorry that you have received a defective product.

Could you please send us a photo of the defect? Upon receipt, we will send you a new product free of charge.

Yours sincerely,
--
Pierre
Dog-Powered Sports Technical Specialist
J
Joyce H.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 08/12/2024
Hello, there should be more frequent promotions on the site. Sincerely
Translated reviews
A
Alexandre F.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/12/2024
Following my order, I must have got the wrong size, so I had to return it and ask for a credit note in order to recommend the right size. But Inlandsis very quickly made a refund making me lose my discount from the 1st order. And material not made in France - too bad!
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

Thank you for your feedback and for taking the time to share your experience.

For organizational reasons, we do not handle exchanges directly. If you wish to place a new order, simply return the product(s) and request a refund, then place a new order at the same time.

Discounts are by definition non-refundable. However, if you took advantage of a discount on your first order and would like to benefit from it again after the refund, please contact us beforehand: we will send you an equivalent promotional code.

As far as manufacturing is concerned, although some of our products are not made in France, we carefully select partners in France, Europe and Tunisia who meet our high quality standards to guarantee you high-performance, long-lasting equipment.

We remain at your disposal should you have any questions or require further assistance.
P
Pascale M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/12/2024
fast delivery, the only downside is that the "yellow and black" color is more like "orange and black" but that's no big deal...
Translated reviews
Y
Yoyo Mander M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/12/2024
Purchase to please myself. Fast order processing, tracking and delivery! Thank you so much!
Translated reviews
D
Delphine M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/12/2024
The harness is a little too wide under the chest, but no rubbing during the first session... I'll be careful not to hurt my Tervueren dog!
Translated reviews
D
Dominique B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/11/2024
The leash is too short
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

All the dimensions of this product are clearly indicated on the product sheet.
If you would like a longer leash, please note that a "Long" version is available under the name "Bikejor Leash Long".
Please do not hesitate to contact us for further information.
C
Claire M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/11/2024
I'm completely satisfied with the canicross belt, but the delivery company is not at its best.
Translated reviews
V
Valérie B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 25/10/2024
x
Translated reviews
V
Valerie B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/10/2024
Hello, I had a problem with the size of the harness that I returned to you for a refund, as it was too small for my dog. Sincerely
Translated reviews
S
Stephane P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 16/10/2024
Very good quality, compliant products. After asking customer service for advice, the harness size is perfect.
Translated reviews
R
Ruth K.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 28/09/2024
Top price-performance ratio, products appear to be of high quality, test phase still ongoing. One star deduction for the rather high shipping costs.
Translated reviews
C
Canisports A.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 25/09/2024
very fast delivery, as ordered
Translated reviews
M
Martine R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/08/2024
too expensive
J
Julien C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/08/2024
I'm just a little disappointed by the color of the harness, which I thought would be yellow and black, as in the photo, whereas it's neon orange and black...
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello,

Thank you for your feedback.

We can confirm that the color indicated on the product sheet is orange, not yellow. It is important to note that color display may vary from one screen to another, and that color perception may also differ from one person to another.

To make sure you've selected the right color, please check the product details in your shopping cart. Each added item clearly displays the color, size and quantity selected.

Should you have any further questions or require assistance, please do not hesitate to contact us.
F
Françoise H.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/08/2024
The product, a dog leash, is quality! The color is nice but the elastic broke after 3 days of use !
Translated reviews
Response from Inlandsis
Hello, our customer service department will contact you today to arrange a guarantee.
K
Krista S.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/08/2024
Pretty expensive shipping, maybe because home delivery is only option. And still delivery was to post office.