The store consistently delivers fast, reliable delivery and keeps orders arriving on or before expected timelines, with careful packaging and orders arriving well as described. Customers highlight smooth ordering experiences, responsive and helpful service, and efficient processing from order placement to shipment, including warranty support and good value for money. Product availability meets expectations with items conforming to descriptions and a focus on strong reliability across purchases. Overall, the experience is described as efficient, dependable, and satisfying, with competitive pricing and clear site information.
I ordered Mavic Instant 360D wheel hub bearings. One bearing was grinding, unfortunately I noticed it after the wheel was assembled. Not great, a bearing that is dead in an original Mavic pouch. Usually, I am satisfied with bike equipment.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry to hear that you encountered a problem with your order. Please feel free to contact us directly via the customer service contact form so we can resolve this inconvenience.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
Jean Louis G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/01/2026
ORDER NOT COMPLETE
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that your order was not complete. You have exchanged with our customer service to resolve the issue. Please feel free to contact us directly so that we can assist you.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
K
Kevin L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/01/2026
not practical the purchasing experience and they don't even provide the screws needed for the cleat, I'm going to get far with that!
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We understand your frustration regarding the absence of screws, and we apologize for this inconvenience. However, please note that it was mentioned on the product page that these cleats do not come with screws.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
P
Patrick-Danielle G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/01/2026
The pump head does not match the description which states "an automatic pump head". Is that not the case? Do you have a solution to replace this pump head?
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback and we are sorry to learn that the pump head does not meet your expectations. Your satisfaction is our priority, and we want to help you resolve this issue quickly. Please do not hesitate to contact our customer service, who will be happy to offer you a suitable solution.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
S
Sébastien B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/01/2026
I had ordered items that turned out to be unavailable. I had to contact you to find out.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that you encountered availability issues with your order. The period after the end-of-year holidays tends to extend some restocking delays from our suppliers. Please feel free to contact us for any other requests.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
V
Virginie E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/01/2026
The glasses do not match my order, the arms are also twisted...
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the glasses do not match your order and that the arms are twisted. To resolve this issue, we invite you to contact our customer service who will be happy to assist you.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
G
Gotteland J.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/01/2026
Never within the announced deadlines, and no information on pending orders.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
At the time of your order, the item ordered was indicated as shipping within 2-4 days. We encountered a supply delay and the shipment only took place after 8 days, and we are sorry for that. This is an event beyond our control and we are certain we can do better next time.
Remaining at your disposal,
The Materiel-velo.com team
T
Thibault W.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/01/2026
After an order over 300 euros, I find it more than limited to have to pay for the return of a product that does not fit. This is not the first time I have had issues with your company online or in-store... having beautiful bikes for sale on your site is not everything, service is essential when you are a merchant. Really very disappointed, I will unfortunately not return to your stores or your site. Such a shame.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We understand your disappointment regarding the return fees and are sorry to learn that you have encountered issues with our service, both online and in-store. Your feedback is valuable and will help us improve our offering.
It is specified in our terms that returns, unless in specific cases, are at the customer's expense. We hope to have the opportunity to regain your trust in the future and remain at your disposal.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
P
Pascale P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/01/2026
Very disappointed because the order was placed on January 8 and the package was delivered by DPD on January 23, whereas it was indicated delivery in 2/3 working days. DPD never called me to find a solution for delivery and supposedly could not deliver to the Super U pickup point that I was offered to select as a pickup point. The home trainer seems to be a good product after a first use. Little noise and easy to install.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Pascale,
Thank you for your feedback and we are sorry to learn that your delivery experience did not meet your expectations. We understand how frustrating this can be and take your comments very seriously. We did our best with DPD to resolve the situation, which was beyond our control.
Regarding the home trainer, we are glad that you found it easy to install and quiet. If you need further assistance or have questions, please do not hesitate to contact us. We remain at your disposal to improve your satisfaction.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
G
Guillaume B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/01/2026
Delivery time too long
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to learn that the delivery time did not meet your expectations. The item ordered was indicated as shipping within 2-4 days at the time of your order.
We shipped your order as soon as we received the restocking, which unfortunately arrived a few days late. The delivery took place within 48 hours after shipping.
We strive to minimize our delays to satisfy you and are sure we can do better next time.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
D
De Bellis F.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/11/2025
I have not yet received everything!
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback and we are sorry to learn that there was a significant delay in delivery. Indeed, your package was held by Swiss customs for about ten days. This is an event beyond our control, but we have noted that your order was delivered today.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
L
Ludovic O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/01/2026
The delivery time was too long (more than 15 days), whereas it was indicated 2-4 days at the time of my order. Customer service explained to me that a part was missing but this was not indicated on the site. I was treated very poorly on the phone in the store when I called to find out where my order was: "There's no point in calling, as long as you haven't received it in May". However, it turned out that the order had arrived at the store and I had not been notified. He obviously did not apologize. I will not order from Matériel Vélo again.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
We are sorry for this unusually long delay. It rarely happens that the 2-4 day delay is slightly extended due to our supplier's delay.
We are sorry that your first experience with us was negative and remain at your disposal by email or phone 04 74 694 694. We are confident that we can prove to you that this was an isolated case and satisfy you on a future experience with Materiel-velo.com
The Materiel-velo.com team
D
Didier R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/01/2026
Instructions unclear and impossible to fix on the seat post. The rubber has also broken. A loyal customer of Matériel Vélo, I am disappointed.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback and we are sorry to learn that your experience was not satisfactory with this product. We have not received similar feedback regarding this product. Please do not hesitate to contact us via the customer service form directly so that we can provide you with a solution if possible.
Best regards,
The Matériel Vélo team
G
Georges C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/01/2026
Fast delivery of products to French Guiana
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Georges,
Thank you for your feedback and we are pleased to hear that you appreciated the speed of our delivery in French Guiana. However, you gave one star out of five which does not really correspond to your opinion.
Could you please modify it?
Best regards,
The Materiel-velo.com team
S
Steeve B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
Processing an exchange is too long... with product return
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
You returned a pair of shoes without its original packaging, which normally makes the return non-compliant with our return conditions.
You then indicated that you wanted an exchange for another size, leaving us the choice between two different sizes. We therefore contacted you to find out which specific size you wanted, but no response was received despite our message.
In the absence of a response from you for fifteen days, and in order to close the file, we proceeded to send a replacement order.
We also draw your attention to the fact that your request involved a change of size greater than two sizes, which is not trivial and generally requires explicit validation from the customer, given the constraints of availability and size consistency.
We are sincerely sorry if you perceived unsatisfactory treatment from our after-sales service. However, we believe we have done what was necessary to respond favorably to your request, despite an initially non-compliant situation with the return conditions.
We remain at your disposal for any further information.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
J
Jean Paul R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/12/2025
deadline not respected
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
We would like to sincerely apologize for the delay in the delivery of your order and for the inconvenience caused.
This delay is beyond our control. Indeed, traffic conditions were heavily disrupted due to the recent snow episode, compounded by logistical difficulties related to the high volume of shipments during the end-of-year holidays. These exceptional circumstances unfortunately slowed down the delivery of parcels across the entire transport network.
Y
Yannick S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/12/2025
Order of a chain derailleur. It only derails! nothing is provided to secure the axle
Translated reviews
M
Martial C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/12/2025
I am unhappy with the product because it did not stick, making it very complicated to install.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Thank you for your feedback, your experience is important to us. We are sorry that this product does not provide you with complete satisfaction. To date, we have not recorded any complaints about this product.
Our after-sales service is also at your disposal by email or directly by phone (04 74 694 694).
C
Claudio A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/12/2025
Product not provided in its original box, Pirelli p zero 700x28 NEVER buy!!! Impossible to mount on rim!!! they don't hold pressure
Translated reviews
P
Patrick P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 27/12/2025
Package still not received...
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
We are sorry for the inconvenience. Your package was returned to us due to a delivery impossibility and we sent you an email on 09/01 to offer to reship it.
While waiting for your response, we remain at your disposal at 04 74 694 694 or via the contact form.
T
Thomas G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
Order placed on 02/12, received on the 31st and not in full. Otherwise, customer service is reachable.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Thomas,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that your order was not delivered in full due to a shortage from our supplier and we have refunded the missing part. Rest assured that we are doing our best to improve our services.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
R
Richard T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/12/2025
Perfect, I am very happy
Translated reviews
E
Emmanuel M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/12/2025
I am satisfied with Materiel Vélo but not with the carrier DPD whose service is deplorable.
Translated reviews
P
Pierre P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/12/2025
5
Translated reviews
L
Lukas A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/12/2025
The shipping costs are too high.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We understand that shipping costs can be a concern and we are continually looking for solutions to improve our customers' experience. Please note that the fees you paid are only a contribution to costs that are actually much higher.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
M
Michaël H.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/12/2025
Too long delay (2 weeks)
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for your feedback. We understand that the delivery time of 2 weeks can be frustrating. A delay of 2-4 days was initially indicated but it has been somewhat extended due to a supply delay from our supplier. Please know that we are doing everything we can to improve our services and reduce these delays.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
T
Thierry L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/12/2025
Delivery not in accordance with my request. In a relay point in another city 20 km from the initial point.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that the delivery of your package took place at a relay point other than the one requested. You can find a voucher in your customer area as compensation, although this is an event beyond our control.
Your feedback is valuable to improve our services. Please do not hesitate to contact us for any additional assistance.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
C
Charles Q.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/11/2025
The package arrived more than a week late (that's not a big deal). But above all, it was thrown over my gate (1.70m) in my absence and without notifying me by the DPD carrier. It's a Christmas gift. I hope the home trainer will work well.
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
We sincerely apologize for the delivery conditions of your package and for the inconvenience caused.
The fact that the package was left in this manner, without your presence or notification, is indeed not in line with the expected delivery standards, and we apologize for that. This is an isolated case and of course independent of our will.
We hope that the home trainer is in perfect working condition.
The Materiel-velo.com team remains at your disposal if needed.
S
Serge L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/12/2025
Michelin tire 700/28 that was supposed to fit on Campagnolo Hyperon 31mm. So not satisfied with Michelin's inaccurate dimensions.
Translated reviews
A
André R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/12/2025
Never received the package
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello André,
Thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry to hear that you have not received your package.
However, the package tracking indicates a delivery on 11/12.
We invite you to contact us directly so that we can assist you as best as possible in this situation.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
L
Lionel L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/11/2025
VERY GOOD
Translated reviews
C
Christophe V.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/11/2025
Long delivery times, very long, with a product probably out of stock (but not specified at the time of order) and waiting for restocking from the supplier... But without communication from the seller, unfortunately
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Christophe,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. We are doing our best to improve communication regarding our products and their availability.
We have indeed experienced a supply issue regarding the Wahoo home trainers.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
P
Patrick P.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/11/2025
Equipment delivered to Bordeaux instead of Ste Luce
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Patrick,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your order was delivered to the wrong place. The situation has been resolved since last week. We will look into this rare issue to prevent it from happening again.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
R
Romain L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/12/2025
Very unhappy with my order
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Romain,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sincerely sorry to hear that your experience did not meet your expectations. Your satisfaction is our priority, and we would like to better understand the issues encountered with your order. Please feel free to contact us directly, we are here to listen to you.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
P
Philippe G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
Reliable and fast
Translated reviews
H
Hugo T.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/12/2025
Delivered to a relay point more than 10km from my initial relay
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Hugo,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that your delivery did not go as planned. This is a decision made directly by the carrier and not of our will. We will pass your feedback to our team to improve our service. Please feel free to contact us with any questions.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
P
Patrick V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/12/2025
perfect
Translated reviews
G
Gérard R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/11/2025
Perfect
Translated reviews
P
Philippe G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/12/2025
Change of delivery store without asking for our opinion
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Philippe,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that a change of delivery store was initiated by Colissimo. Your feedback is valuable and we take it into account to improve our service.
Please feel free to contact us directly if you have any further questions or concerns.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
R
Richard B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/12/2025
Package delivered late I asked and rescheduled a delivery to a pickup point The package arrived the following Monday
Translated reviews
Response from Materiel-velo.com
Hello Richard,
Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that your package was delivered late and we understand your frustration. Your feedback is valuable and will help us improve our delivery service in the future.
Please feel free to contact us directly if you have any other questions or concerns.
Best regards,
The Materiel-velo.com team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.