Protennis consistently delivers fast shipping and reliable delivery times, with many reviews noting items arrive quickly and in good condition, often matching descriptions and sizes. The store also highlights strong customer service and support, described as responsive, business-oriented, and helpful in processing orders, returns, and inquiries. Customers frequently commend the purchasing experience itself, including smooth ordering, clear communication, safe packaging, and efficient refunds when needed. Overall, the store's practical efficiency, accurate product fulfillment, and supportive staff emerge as clear strengths.
Bad experience, I got two dx shoes, and after a week after the mistake they asked me to return the order. Only when it arrives to them they make me the payment. Result after 2 weeks after the order I have neither the money nor the shoes
Translated reviews
M
Michele P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/12/2024
I would like to cancel the order, it was for a gift I wanted to give on time for delivery.
Translated reviews
A
Alex G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/11/2024
Return shipping at our expense
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Alex,
Y
Youssef K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/11/2024
I ordered a product that was not available, I really wanted it! They sent me an email to apologize and to see if I would like to change it, I preferred to call directly on your number but for 48 hours no one picked up, several attempts to change the product and finally I receive another email from the provider who sends the packages to tell me that the package has already been sent, without any confirmation that this has been done. In short, I received my products but the whole experience was not satisfactory.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Youssef,
F
Federico R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/10/2024
Non-existent after sales service, if they send an item wrong, you have to return it at your own expense...totally unreliable
Translated reviews
J
Jose Antonio P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 24/09/2024
The purchase, the shipping, the time, ... good. It does not seem normal to me that a racquet of these characteristics arrives without a cover, but it happens with other web then it will have to be like that. But I complain that the information should be improved because the racquet arrived without strings when it was not indicated.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, Thank you for taking the time to leave us a review that will help us to improve day by day. Nowadays, brands no longer manufacture protective covers, all racquets arrive in bubble wrap and unstrung or originally strung with factory strings. That is why we offer a selection of multi-brand strings. We hope to see you soon on our website. We wish you a very good day, Sincerely, The ProTennis Team
B
Bonetti A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/09/2024
It is not acceptable for the buyer to pay for the return. I bought shoes cost me 80 euros and the shipping cost for the return would cost me 30 euros.
Translated reviews
Response from Protennis
Good morning, thank you for your feedback, which helps us to improve our services day by day. Unfortunately, we are not a big enough company like Amazon or others to take care of return costs. We hope one day to be able to do so, to relieve our customers of these costs. Sincerely, the ProTennis team
M
Matthias B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/09/2024
Ordering online worked great. Delivery with UPS. Parcel was delivered in a Myflexbox for collection. An 8-digit code is required here. I did not receive this by email. Neither UPS nor ProTennis can be reached by phone. I sent an email to both companies asking them to send me the code. Unfortunately not a good service. Yours sincerely, M. Beck
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, we are very sorry that you were unable to send us the security code. Unfortunately, we are unable to send security codes as UPS provides them and should contact you to send you the code. Nevertheless, we hope to welcome you back to our website soon. Yours sincerely, Your ProTennis Team
M
Mélissa L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/08/2024
I did receive my parcel, but 1 week and not 48 hours after my purchase as indicated on the site. Once I received the parcel, the size of the shoes was too small, so I sent you an email to the address indicated on your site to exchange them, but after 1 week I still haven't had a reply from you. I've also been trying to reach you all week, but nobody answers.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Mrs Le Royer, we would like to thank you for your feedback, which helps us to improve. We are sorry to hear that some of our services did not meet your expectations, but we do our best to satisfy you as much as possible. Should you require any further information, please contact us by e-mail at [email protected].
Best regards,
The ProTennis team
L
Lenaig M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/08/2024
I am not satisfied with the experience for the following reasons: I contacted pro tennis explaining that I was going on vacation and I asked for information on delivery and collection times. They said ok and didn't respect the dates. The parcel was delivered while we were away. So I sent a friend to collect the parcel, which was put in a locker. But ups didn't send me a collection code. I called ups and spent a sum close to 25€ to call them from abroad with no result from them. They send me to a service that doesn't answer. My friend has been to the terminal 3 times, and it's nowhere near our house. For the moment we can't find a solution. So I'm not satisfied with either pro tennis or ups.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Lenaig, please accept our apologies for the inconvenience encountered with your order. We are aware that our delivery service did not live up to your expectations and we will do our utmost to rectify the situation. We will work closely with UPS to ensure that this does not happen again. We look forward to earning your trust again in the future. Sincerely, the Protennis team.
V
Vincenzo L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/08/2024
Great product!
Translated reviews
A
Abel B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/08/2024
I am not satisfied with the delivery. The collection point indicated was not the right one! After emails and phone calls, I was finally able to pick up my parcel!
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Abel, I'm sorry you had difficulties with the delivery of your parcel. We are constantly working to improve our service and we take into account your experience to improve. We will pass on your dissatisfaction to the relevant UPS department. We hope you have enjoyed your product. Thank you for your understanding and trust. The ProTennis team
G
Giosuè M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/01/2024
Everything ok. Slow shipping
Translated reviews
D
Daniel G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/01/2024
After receiving the parcel, you realize that it does not suit you, you will have to pay for the return yourself. in my case 15 euros
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Daniel, we are sorry that the parcel did not suit you. We understand your disappointment and we are sorry for the return costs but this is specified in our GTC. The choice of return is of course up to you, we do not impose anything.
Yours faithfully
The ProTennis team
H
Halim M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/01/2024
Delayed delivery when the site guarantees 24/48 hours
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, we are sorry for the delay in your delivery. We do our best to guarantee a 24/48h delivery time, but unfortunately there may be exceptions due to national events, which are beyond our control. We value your opinion and will do our best to improve our services in the future. Thank you for your understanding.
The ProTennis team.
B
Benjamin B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/01/2024
After receiving my tennis shoes, an email was sent to Protennis for information. I'm still waiting for a reply.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, We are very sorry that the pair of shoes you have chosen does not suit you. Unfortunately we have not received an email from you, we have searched our database, either by email or on the contact section of our website, we have no email in your name. Once again, we apologize for any inconvenience this may have caused you, and hope you enjoy your future experience with us.
Sincerely yours, the ProTennis team.
R
Rachid L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/12/2023
The delivery process was time-consuming and I have not yet received my package
Translated reviews
D
Dominique B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/12/2023
I never received my order, I phoned, sent two emails, no answer. I will never order from this site again. And as the president of a tennis club, I'm extremely disappointed.
Translated reviews
P
Paolo G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/12/2023
Everything ok!!! Recommended
Translated reviews
M
Marie L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/12/2023
Mixed opinion because received very quickly but the size is not consistent with other pairs of the same brand!
Translated reviews
Response from Protennis
Thank you for your feedback. Not all models are identical, even if they are from the same brand. Please do not hesitate to contact us should you require any further information. Best regards. The ProTennis team.
P
Pierre J.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/12/2023
A bit disappointing, 15 days after the order I asked for news (because 0 events since the payment), I was quickly told that the product in stock was defective and that an order had been placed with the supplier. Another 15 days passed without any new information, so I sent a message again. No return, but the next day I received the tracking code and the next day the racket was there in good condition. Well, the order tracking is a bit average.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Pierre, thank you for your review of our site.
We are sorry for the delay in processing your order. Unfortunately, during the preparation of your parcel, the racket had a defect. We have therefore placed an order with the supplier to deliver a new one for you. We take note of your comment and will do our best to improve our order tracking in the future. We are pleased that you have finally received your racket in good condition and hope that this will not prevent you from fully enjoying your purchase.
Thanks again for your feedback and see you soon on our website!
Loulia from the ProTennis team
P
Philippe R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/12/2023
Item does not conform to photo. Delivered without rope when the item in the photo is presented with rope and there is no option at the time of purchase that specifies with or without rope.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Philippe, we're sorry that you received the item without rope when it was shown with it in the photo. We will check and correct this error as soon as possible. In case of doubt, please refer to the product sheet, which indicates whether the product is delivered corded or not. Thank you for your feedback and understanding. The ProTennis team
A
Alexandra S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/12/2023
I did not receive the bag
Translated reviews
Response from Protennis
Hello,
We explained the situation by e-mail concerning your order. The delivery of your parcel encountered a few problems beyond our control. You ended up asking for a refund of your order, which we did. We hope to see you soon on our website. Sincerely yours, the ProTennis team
L
Laurent M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/12/2023
Order error
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, We're very sorry about this error. Please do not hesitate to contact our customer service department in the future. Sincerely yours, The ProTennis team
T
Thorsten R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/12/2023
Nie mehr mit dem Händler! Paket ist nicht angekommen und Geld ist weg! Betrug!
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, we are sorry, but we cannot understand your dissatisfaction and your opinion. We sent your parcel quickly, but in the shipment tracking we see that you refused to receive the parcel. Your parcel was therefore returned to us and we refunded your money on the same day. We have refunded the amount to the same payment method you used to pay us. Thank you for contacting us again if you need to. The ProTennis team
A
Axel M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/12/2023
El paquete venía poco protegido, afortunadamente la raqueta llegó en buenas condiciones pero hubiera sido muy fácil que la raqueta llegara con algunas marcas del transporte.
Translated reviews
Response from Protennis
Thank you for your comment, Axel. We are taking your comments into account and will improve our packaging system to ensure that your orders arrive in perfect condition. We are pleased that your snowshoe arrived in good condition. We hope to see you soon on our site. The ProTennis team
J
Jonathan B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/11/2023
A real pain to get the parcel, relay point not respected, shameful.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Mr Bilger, we apologize for your dissatisfaction. Unfortunately, we are not responsible for the change of relay point, as once the parcel has been handed over to the carrier, we have no control over the routing and delivery of your parcel. We will pass on the information to our carrier so that this does not happen again in the future. We remain at your disposal if necessary. Sincerely, the ProTennis team
A
Alexandre M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/11/2023
Delivery in more than a week and no information before contacting the seller.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Alexandre, thank you for sharing your feedback with us. We are sorry for the longer than expected delivery time and for the lack of information provided. We take your feedback into account and are working hard to improve our delivery service to provide you with a better shopping experience in the future. We look forward to serving you again in the future. Thank you for your understanding. The ProTennis team
M
Maximilian C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 22/11/2023
Return policy unfortunately very difficult.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, we are sorry that you find our return policy difficult. You can find all the information you need on our frequently asked questions page. We wish you an excellent day and hope to see you soon on our site. Best regards, the ProTennis team
M
Marc M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/11/2023
Still haven't received the parcel. Catastrophic experience
Translated reviews
Response from Protennis
Hello, we're very sorry to hear about the problem you've had with your parcel. We managed to send you your parcel the day after you placed your order, but unfortunately it was lost by the carrier. We sent it back to you once it had been returned to us. Once again, we would like to apologize for this problem, which was beyond our control, and we hope to see you again on our website. Sincerely yours, the ProTennis team
M
Manuel C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/11/2023
no parcel received
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Manuel, we are surprised by your review dated 01/12/2023 as your parcel was indicated as delivered on 30/11/2023 at a relay point. If you would like to discuss this, please do not hesitate to contact us by e-mail. Sincerely yours, the Protennis team.
L
Laurent F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/11/2023
Correct
Translated reviews
Response from Protennis
Thank you Laurent for your feedback. We are pleased that our Protennis site was able to meet your expectations in a satisfactory manner. Thank you again for your confidence, and see you soon on Protennis.
P
Patrick G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/11/2023
Fast delivery Product conforms Payment easy to use
Translated reviews
Response from Protennis
Thank you for your feedback, Patrick. We are delighted that you appreciated the speed of delivery, the conformity of the product and the simplicity of payment on our Protennis site. We are constantly working to provide quality service to our customers. We wish you an excellent day! The ProTennis team
O
Olivier B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/11/2023
Delay of more than one week not announced on the site at the time of purchase.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello OLIVIER, thank you for your review of our Protennis website. We apologize for the longer-than-expected delivery time. We will do our best to improve our communication on this subject in the future. Your feedback is invaluable to us as it helps us to continually improve. Thank you again and have a nice day! The ProTennis team
R
Romuald A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/11/2023
Damaged parcel (broken box), I hope the rope will not be weakened. Not respectful at all. Disappointing.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Romuald, thank you for your feedback. We are sorry that your package arrived damaged, we do everything possible to ensure that our products are delivered in perfect condition but unfortunately sometimes with transport these can suffer shocks beyond our control. We hope that the rope is not damaged and apologize for the inconvenience. Sincerely, The Protennis team.
S
Stephane P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/11/2023
Poor quality shoes... very disappointed
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Stéphane, I'm sorry you were disappointed by the quality of the shoes on our Protennis site. This may have been due to a manufacturing defect. Your satisfaction is our priority and we take note of your feedback. We hope that you will be able to find the right shoe for your next purchase. Please do not hesitate to contact us by e-mail if necessary. Kind regards, The Protennis team.
J
Jino B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/11/2023
Very disappointed by this order. This is not the first time we have ordered from them. We ordered ropes. Not only were they not delivered in their original packaging, but they were the wrong length. (11.50m instead of the normal 12 or 12.20m). Shameful for a site like this.
Translated reviews
Response from Protennis
Hello Jino, we're sorry to hear that your order did not meet your expectations. We apologize for this error and assure you that we are doing everything we can to improve our service and customer satisfaction. We hope you will give us the opportunity to demonstrate our commitment to quality and customer satisfaction with your next purchase. Thank you for your confidence and have a nice day.
The ProTennis team
We use cookies for audience measurement and improving user experience.