Pure Deco consistently delivers fast, reliable service with timely delivery and well-packaged products that arrive in perfect condition. Customers highlight accurate product descriptions, items matching visuals online, and careful, sturdy packaging that protects fragile pieces. The shopping experience is described as easy and efficient, with seamless order handling, clear descriptions, and quick, professional customer service. Overall, the store earns praise for dependable delivery, well-represented products, and attentive packaging and support.
My order dates from 08/08/18. Today is 08/19. I have received nothing, I have no information for tracking the shipment and I do not know who to contact. I can only be worried and dissatisfied.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Madam, Our customer service has confirmed to you that the ordered product has a availability delay of 2 weeks, as indicated on our site and in your order confirmation. We hope that you will be completely satisfied with this order. Best regards, The mediator Pure Deco
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Goods still not received a week after the order... and I am informed that the goods are in a store at the other end of France.. and that I have to pay *** in shipping fees...
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Sir, we are very surprised by your severe appreciation because when you placed your order, you deliberately chose to pick up the order in our Toulouse store while by default, the shipping method for orders is Colissimo. A week after being informed that your order was available, you contacted our Customer Service who immediately indicated the procedure to follow to pay the flat fee for shipping costs. Your order was shipped the same day. For any further information, our Customer Service is at your disposal. Best regards, The mediator Pure Deco
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Pure Deco announced a timely delivery. It should have been perfect, but I still haven't received my package, which was supposed to be at my home 4 days ago!!! Apparently, it's more of a Colissimo problem, but the inconvenience remains the same. And their information was not reliable from the start anyway, and my disappointment is the same whether it's one or the other of the service providers that is at fault. Be cautious regarding DELIVERY DELAYS for which no trust can be granted.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello Madam, Our Customer Service has confirmed to you during our multiple exchanges that Colissimo offered you a choice of delivery locations. Without a response from you, Colissimo placed your package in the nearest pickup point. We are sorry that the opening hours did not suit you. After checking your file, I see that you did indeed retrieve your package on the same day you left your review on our partner Ekomi's site. We are pleased about that. For any further information, our customer service is at your disposal. Best regards, The mediator Pure Deco
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
I received the wrong product (cloud lamp instead of moon). I sent an email and did not get a response.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello Madam, After verification, your email was indeed processed the same day and the replacement product has been shipped to you. Upon reading your severe comment, my colleague from customer service called you to verify that you had indeed received our email, which you confirmed to her. Our team is at your disposal for any further information. Best regards, Pure Deco mediator
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
We chose this wall lamp to make it one of the main elements of a child's room decoration. We were very disappointed with this item, especially considering its high price. It does not correspond at all to the photo on the site (smooth texture versus slight relief, white color versus yellowed effect, simple hanging bag ...). The fact that I take the time to write this comment signifies all our disappointment. Sorry, I would have preferred to write a laudatory comment.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Madam, We thank you for taking the time to give your opinion on the product you purchased, even if this space is reserved for reviews on the service and not the products. We understand that a purchase may not fully satisfy, which is why you have 30 days at Pure Deco to return it to us. We will then proceed with your full refund. For this, simply go to your customer area on our site. Best regards, Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
For the price paid, I expected a minimum of quality. Very big disappointment upon unpacking the package. Paying for this vulgar piece of plastic ***€, I consider that as ***. For me, the whole thing should not be worth more than ***€. I don't find that very serious, but since it's fashionable, prices are inevitably inflated. But the customer leaves and will look elsewhere from now on. Pure deco, this will be my only and unique order on your site.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Sir, Upon reading your severe comment, we think it useful to provide you with a response. You did indeed receive a rosette system allowing you to connect 5 light suspensions and not just a piece of plastic. If your order is incomplete, we encourage you to contact our Customer Service. The product you ordered includes a 20 cm diameter rosette specially designed to accommodate 5 light points but also all the electrical system necessary for your lighting, namely 4 connectors, 5 cable passes, and an invisible ceiling mounting system. However, if your purchase does not fully satisfy you, you have 30 days to return it to us. We will then proceed with your full refund. For this, simply go to your customer area on our site. Best regards, Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
A misleading photo made me buy an item that turned out to be inappropriate for what I wanted. A garland from ***, photographed in a situation, suggests a size much larger than it actually is. Obviously a doctored photo. Very bad point.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Your comment having caught our attention, we checked the product sheet of the item you purchased. It turns out that the precise dimensions are well stated and that a photo with an armchair gives a good idea of the scale (even if the photos are always non-contractual, the dimensions are). Moreover, with a kit of pennants, we were able to compose a garland of 2.80 meters long, which may seem quite honest for a product at 7 euros. If the product does not satisfy you, you have 15 days (the product being on sale) to return it to us. To do this, I invite you to your customer area. Our customer service is also at your disposal by email. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
12 days after the order, the site informs me that the product is not available. Ultimately a good thing because I found the same item cheaper on *** with free shipping!!!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
It has now been 16 days since I placed an order. Payment was made immediately. Since then, no information on delivery time or order tracking. No explanation, no expected date on the invoice!!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Madam, I am following up on your severe comment regarding our services. It turns out that you ordered a product that is indicated as available from early May. When you order from Pure Deco, the availability information is displayed on the product sheet, in your shopping cart, and is also included in the order confirmation email you receive, as the invoice is not intended to provide a delivery time. The product is expected to be in stock on May 3, so you will be delivered within the indicated time. We wish you a good reception of your order. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Impossible to say anything because the ordered parts are still not here. Choose another carrier than GEODIS for delivery of parts within 24 hours (paid 24 euros for delivery a month later)! ISO 9001 for Geodis is just a marketing label. No service or even attempt to find a solution when one is absent for 5 minutes (they don't even call: it's not in their obligations). In short, you are not to blame, but I think your choice of carrier should be more rigorous...
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Following your comment, I confirm that we entrust our express deliveries to France Express, a Geodis group. Express deliveries are made within 24 hours and due to their nature, are made without an appointment. We sincerely regret that the delivery person came while you were absent, but France Express confirms that there is no obligation to call when recipients are absent. Hoping that your second delivery goes well and that you are completely satisfied with your order, Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Delivery time not respected. Order placed over a month ago and still not delivered. Therefore, we cannot comment on the compliance and quality of the product.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I have not yet received the package..
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, I am following up on the comment received from our provider Ekomi. Judging by your rating, you seem dissatisfied, so I would like to confirm that if you have not received your order, that is normal, knowing that the product you ordered has a deadline indicated for March. For maximum transparency, the availability information is listed on the product sheet of our site, is included in the shopping cart as well as in the order confirmation email. Our customer service is at your disposal for any further information. Best regards, Corinne
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Hello, the order, tracking, and delivery went well and quickly, but I am disappointed with the quality-price ratio of the item, expensive compared to the quality. Best regards
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Complete delivery scheduled for this Friday 16/12/16 (2 packages). Delivery of only one package. Given that this is a Christmas gift, we sincerely hope to receive the second package before December 24. Please keep us informed. Urgent! Thank you ***
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Delivery time very long. After 8 days no news of my order, no tracking.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Madam, In response to your comment, I see that our customer service has already confirmed to you that the product you ordered was available within 2 weeks. This information is clearly indicated on our site in the product sheet, in the shopping cart, and in the order confirmation email. I assure you that we do everything possible to ensure that our displayed delivery times are respected. We are one week from your order, rest assured that you will be delivered on time. Our Customer Service remains at your complete disposal for any further information. Best regards, The Mediator Pure Deco
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Lack of communication, we don't know where the order is, I paid with PayPal, fortunately this way I know that the payment was sent when I receive my package, I will see it well! when it is there!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Madam, Upon reading your severe judgment on our service, we would like to make a comment. You ordered on November 13 a product indicated as available within 2 weeks, the availability information is indicated on our site, included in the shopping cart as well as in the order confirmation emails. Your order was shipped on November 21 and you were informed by email, which is an 8-day delay instead of 2 weeks. Our team is at your complete disposal to clarify this point if you wish. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Order placed, immediate debit on my bank account, no information received. To date, I do not know if the package has been shipped or not, when it is supposed to arrive, I have no contact with a potential carrier. Total silence I will have to call to get information, as no details are available online about the status of my order.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Package not delivered three weeks after order and debit of the amount. Your subcontractor (La Poste - Colissimo) accumulates dysfunctions. Package held at a post office far from my home while a nearby office exists, no response to the complaint and the request to keep the hold longer than the 15 days announced, reshipment to the sender ***. I will now prefer online purchases that work with other carriers.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Order canceled by you for a so-called supply problem... your customers are not ***, I noticed that the price of the shelf has doubled. Your processes are deeply ***. Moreover, you do not even bother to respond to emails.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Madam, In response to your comment and after checking the history of our various telephone and email exchanges, we did inform you that we were obliged to cancel your order because the product is undergoing a modification. That is why it is no longer marketed in the version you ordered. The price will evolve but the product will also. We are sincerely sorry and renew our apologies for this inconvenience. Best regards, Your Pure Deco advisor
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
misleading product photo
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Mistake made by customer service which leaves me with a design suspension lamp worth over 300€ never installed and unusable. The site does not want to proceed with an exchange and does not take responsibility for its mistake!!!!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, My colleagues from Customer Service inform me that you have exchanged numerous emails and calls regarding your issue. Since 2005, we have made it a point to satisfy our customers. However, I am sorry that I cannot assist you but the specified return conditions have not been met, so the replacement cannot take place. Best regards, The Mediation Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Product delivered with simple delivery (no signature) Average quality product: dirty material (both the bamboo of the suspension and the white metal rods, stained) Deformed product in many places In a store, we would not have taken such a product, which must have been stored in a damp and dusty place. More attention should be paid to packaging during storage, this would have avoided the above issues (stains and deformation)
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
Hello, we are disappointed with the product we purchased, as we just installed them and the bulbs are all scratched. So it looks much worse.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, I am carefully noting your comment. We are very surprised because the filament bulbs you ordered are very popular. We could have considered an exchange if you had shared this comment with our customer service, but we have no information from you. Furthermore, I see that your order dates back to early November 2014 and your comment is from January 30, 2015, which does not allow us to proceed with an exchange. In the future, we recommend that you contact our customer service upon delivery of your orders because, concerned about your satisfaction, we always try to find a solution. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I placed 2 orders, I immediately returned the items that did not suit me and I cannot get a refund. However, I have proof from the colissimo service that my package arrived at its destination. I am not getting any satisfactory response from them.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Customer, As indicated in our various exchanges, we confirm that we have not received your order return. My colleague from Customer Service left you a voicemail to discuss this directly with you, inviting you to contact your carrier. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I returned items that did not suit me, I have not been refunded even though I have proof of my return by colissimo and proof that it was delivered. I was not informed of the necessity to obtain a return number.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Customer, As indicated in our various exchanges, we confirm that we have not received your order return. My colleague from Customer Service left you a voicemail to discuss this directly with you, inviting you to contact your carrier. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
1 / Probably lack of controls (e.g. by sampling) of the product: - Indications on the packaging (pure white) not compliant with the content (blue light); - Wire connection (very thin) / transformer (heavy): breakage during use. 2 / Relatively high flat-rate delivery charges for a modest purchase amount (17.5%). I expect a mail order purchase price to be as close as possible to a local retail distribution. 3 / Good information conditions on order preparation and delivery. The product is an electric garland from the Blachère brand, made in China.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Package still not received! And NO tracking on the site. I therefore do not know if the package has been sent. I am starting to fear that I will not receive it. This is very annoying. Other sites provide information; it is reassuring to know where our order stands.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, In response to your comment, you ordered on our site on November 5 a product indicated as available in 2 weeks. This product was shipped to you on November 13, that is, 8 days later. We are also surprised that you could not access your order tracking information, available as on most sites. We also sent you several automated order tracking emails, including one allowing you to directly access your package number. We have verified the proper delivery of your order and hope that you will be completely satisfied with it. Best regards, Your Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Totally inadequate service: 1) the box arrived stained, completely soaked with strawberry syrup from another package, to the point that the original packaging could not be kept for return :-/ (but this is the least important point). 2) the mirrors, described in the contractual phrases as delivered "with screws and fittings", did not contain these items at all, but the mirrors were instead equipped on the back with huge and very thick glued pieces of wood (which were not stipulated anywhere!) and it was impossible to detach them to fix the mirrors flat against the wall as intended. 3) for informational purposes, my personal wish for research was a set of 2 to 6 square copper mirrors of 30 x 30 cm, (such as the company *** sold 30 years ago in the *** and the ***).
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I contacted customer service before ordering to know the availability of the product (in this case a dining table). I was assured that the product would be available within 15 days. I then placed the order but received an email 2 days later announcing a delivery delay of more than two months! Contacted again, customer service, which does not seem to understand the utility and necessity of a table in daily life, refused any commercial gesture for this significant inconvenience.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I was disappointed as soon as I received my package (damaged package, poorly sealed) and even more disappointed when I opened it: one of my items did not match the color seen on the site. I know there is always a difference, but this really did not correspond!!! Red is not pink, blue is not green. In short, total disappointment.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
2 broken glass tubes inside the package. The breakage occurred during packaging without a doubt because the tubes were in thick bubble wrap and there are no signs of shock on the package. I request that you kindly send me 2 replacement tubes. Thank you. JS
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
The packaging was poorly done.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
I placed my order a week ago and I still have no idea of the delivery date. Customer relations need to be improved
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We are following up on the comment posted on our partner Ekomi's site. It turns out that your order dated July 22 is indeed indicated as "available within 2 weeks". This information is included in the product sheet on our site, in the shopping cart, and also in the order confirmation email you received. Is your judgment not somewhat harsh? Awaiting your response, our team is at your complete disposal. Best regards, The Pure Deco Customer Service
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
I first paid a significant extra for 24-hour delivery before being told that the ordered goods were not available for 15 days. The "24-hour delivery extra" payment was of course validated by the site. I then had to repeatedly contact the merchant site to be told there was a delay because my order was not arriving on the indicated date (I would have had no info if I hadn't constantly contacted the site). I was finally delivered after a month. I was repeatedly told that the carrier would contact me to set a delivery date, which did not happen. The carrier called me once at my door, I was obviously at work an hour away from my home at that time. The carrier returned on Saturday morning, unwilling to climb the stairs because there is no elevator in my building, the reason why I had requested and paid for delivery!!! (detail of course not specified by the merchant site.) A total scam, no commercial gesture, no apology.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
We placed the order and paid on 12.03.12 for delivery on a specific date: 10 or 11.04.12, which was confirmed to us. We were called back on 26.03.12 to be told that we would be delivered at best on 15 MAY 2012. So already Pure Deco waited 15 days before informing us of this additional delay, and since we paid in advance, I don't know what commercial gesture they can make towards us!!!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
Disappointed after buying fairy stickers; size not provided in the description, misleading photo (the silhouettes are not opposite as shown in the photo) and the worst part is that they don't even stick properly to the wall. That's all for this product, do I need to tell you my feelings!!
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.