Pure Deco consistently delivers fast, reliable service with timely delivery and well-packaged products that arrive in perfect condition. Customers highlight accurate product descriptions, items matching visuals online, and careful, sturdy packaging that protects fragile pieces. The shopping experience is described as easy and efficient, with seamless order handling, clear descriptions, and quick, professional customer service. Overall, the store earns praise for dependable delivery, well-represented products, and attentive packaging and support.
I had ordered 2 glass carafes in light blue and green and I received a different color. The reshipment was a bit long while the person on the phone told me they would send it back immediately. For the return, I received a reshipment label.
Translated reviews
T
Thierry B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/10/2025
The package arrived damaged, it was thrown over the gate. We sent a complaint email. We were not informed of the delivery date, for a delivery price of 40 euros, one can expect a better quality delivery.
Translated reviews
J
Jean-Marc B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/12/2024
Cute characters but a bit small
Translated reviews
L
Lea M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/12/2024
I did not receive my package.
Translated reviews
G
Grégoire G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/02/2024
I am not at all satisfied with the product. Even though the bottle and packaging have nothing to do with the proposed image, we were warned, but announcing a product that appears transparent in the image to meet a desired level of requirement for decorative oil lamps and seeing a yellow oil arrive where it is impossible to verify the composition (everything is in German and 'vegetable oil' does not appear anywhere! I personally feel deceived. Not to mention the complications related to the return that this entails given the weight of the product. I am sorry but you must announce a colored product to avoid misleading people, it will save you many disappointed customers! Best regards.
Translated reviews
N
Nathalie M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/12/2023
Hello, Very disappointed because the model sent does not match the order.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, we are sorry for this order preparation error and we renew our apologies. The ordered product was sent to you on the same day as your complaint. However, to this day, you still have not returned the item received by mistake... In the meantime, Best regards, Corinne, Pure Deco
N
Noëmie L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/12/2023
1 item RETURNED from a first order of €120, VERY DISAPPOINTED WITH THE RETURN AT MY EXPENSE AND ESPECIALLY NOT RECEIVED FOR 10 DAYS, HOPING NOT TO HAVE PAID FOR THE RETURN FOR NOTHING........
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Noémie, As we have already indicated to you and following our numerous exchanges by email, you asked us if you could return your item to a relay point and we replied the same day that this is not possible. Your blackmail regarding updating your review "if the situation were to be resolved" is not part of our values. Best regards, Corinne, Pure Deco
M
Marie-Noëlle G.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/08/2023
I am disappointed, I thought the liquid was colorless. This should be mentioned in your description.
Translated reviews
J
Jesus F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/04/2023
Delivery time too long...
Translated reviews
A
Aloïse C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/01/2023
They sell defective products knowingly (twisted jewelry holder tesora). It's a shame about this dishonesty, however, they eventually refunded me.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Aloïse Chipier, We were expecting thanks for our commercial gesture and here we are accused of dishonesty! You bought a product that is highly praised by our customer reviews, it would have been more honest of you to tell us that you no longer wanted this jewelry holder.
L
Laurence F.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/01/2023
The garland is not programmable
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Following your comment, you purchased a garland for eleven euros that has a timer, it is not stated that it is programmable. Here is what is specified on our site: "after 6 hours of operation, the garland automatically turns off for 18 hours, then turns back on for 6 hours and so on". If this item does not suit you, you have the option to return it for a refund. Our Customer Service is at your disposal for more information. Best regards,
N
Norbert P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/12/2022
Avoid. The purchase has still not arrived, while they say it has. They are thieves.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We understand your dissatisfaction as your package unfortunately did not arrive on time and we regret it. Your order has been shipped, the package has been weighed, scanned by Colissimo and delivered. Isn't the term thieves inappropriate? Best regards, The Pure Deco team
V
Virginie V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/12/2022
Hello, very good product, thank you. However, I did not expect to have so many customs fees in addition to the international shipping costs. This information should be provided to consumers so that they can make an informed decision. Thank you and good evening. Best regards
Translated reviews
Response from Pure Deco
Unfortunately, we cannot know the amount of customs duties for each product and for each country in addition to Swiss VAT. Best regards, the Pure Deco team
F
Francois D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 18/11/2022
Very expensive express payment that was useless. Ordered on Friday and received the following Thursday. The delivery person did not come to present the package on Tuesday, left it without us knowing, no email, no SMS, no phone call to a parcel relay of which we were unaware. We learned by writing and then calling the Pure Deco headquarters that the package was there. We would never have known. Shameful business practices.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Mrs. Weill, We are astonished by your comment! Why thank us by email and then dare to write that our business practices are shameful? The term is strong, we responded to your emails and calls to handle your requests as quickly as possible. We work with kindness and are not responsible for the errors of the carriers, as you have so well written to us by email. As a commercial gesture, we made a move and you wrote to us that you appreciated it. Best regards, the Pure Deco team
A
Angélique L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/09/2022
I am very happy with the product. I am likely to buy other products on your site. However, the "preparation of the package" is very long, you should not be in a hurry. As soon as the package is shipped, received 2 days later.
Translated reviews
M
Marie José J.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/04/2022
Beautiful product compliant with the description; but 24-hour delivery (with extra charge) not respected; the order arrives in 3 working days!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, We are sorry for this issue, upon reading your comment we checked and indeed, your order was processed as standard (not express). We will proceed with your immediate refund for the extra charge you paid. We apologize for any inconvenience. The Pure Deco team
J
Jean Marc D.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/01/2022
Practical for placing photos. However, it would have been practical to foresee a hanging system
Translated reviews
Response from Pure Deco
We follow up on your relevant remark and specify in this regard that we have stipulated this sentence in the description of the collage itself: "For fixing, just two screw heads on the wall and this large collage hangs on the screw heads with disconcerting ease." Therefore, no hanging system is provided as the photo frame simply hangs on screw heads. The ledge at the back is designed for this. We thank you for sharing this comment and hope you will derive full satisfaction from this beautiful product. Best regards, The Pure Deco team
G
Gwenn L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/12/2021
the product does not match the image it is white slightly broken, the item received is light gray greenish
Translated reviews
G
Geraldine P.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/10/2021
Hello. I received my package well. There was a delay. Which is not a problem. I had to contact you twice to inquire about an approximate delivery date. I would have simply liked to be informed. About the situation by your services. Best regards. ***
Translated reviews
É
Élodie B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/07/2021
Purchase of a console for almost €700. Two damaged legs. IMPOSSIBLE to reach the store for days + no response to my email request. This is unacceptable!!!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Madam, Our Customer Service is committed to responding to emails within a maximum of 48 working hours, your email has been processed on time. You acknowledged receipt of our response and to this day we are still waiting for the elements that allow us to process your request. Your turn to hope to hear from you, Best regards.
J
Joëlle V.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/06/2021
Confirms what I was expecting
Translated reviews
V
Veronique S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/05/2021
More than a week later, the package still hasn't left France and no contact with the Pure Deco store to ensure the follow-up and delivery of the package in question
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello Madam, You contacted us by phone on May 17 and then by email to inform us that your package had not yet been delivered. You wrote this comment on May 14, so before contacting us. Unfortunately, we could not know that your package had not been delivered. A complaint was made on the same day, but for shipments to Martinique, the response time from Colissimo is 30 days. We sincerely hope that your package reaches you as soon as possible, rest assured that we are doing everything we can to find a quick resolution for your package in transit. Best regards,
L
Ludivine M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/04/2021
Hello, I have not received my packages
Translated reviews
D
Dominique C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/03/2021
Very aesthetic and functional paper basket but deplorable Chronopost delivery. The delivery person shoved the package into my mailbox and thus jammed the door! impossible to open this box: we had to wait for the postman's passage to remedy this ...!
Translated reviews
A
Amandine C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/02/2021
I found the delivery time very long and ended up with an item (€269!!) that is absolutely not in accordance with what was ordered, radio silence despite calls and emails sent with photos.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Dear Amandine, We are very surprised by your severe comment as you had a long phone conversation with one of our advisors. The rug you purchased is indeed in accordance with your order, and we regret that the colors do not suit you. If this rug does not meet your expectations, you have the option to return it. Best regards,
I
Isabelle A.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/01/2021
The product can be returned, but it is not indicated that shipping costs are the responsibility of the customer (unless you read the general sales conditions...). The rug being a bulky item: return shipping costs are very high, especially after already being charged for shipping costs during the initial order! And it's up to the customer to figure out how to go through Colissimo or find a carrier. I will not order from this site again, which hints at exchange possibilities without specifying the costs that will be incurred for bulky items. And contrary to what the contacted customer service indicates, it has nothing to do with whether the product is on sale or not...
Translated reviews
C
Christine A.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/11/2020
- large selection of very good quality products, at a high price but still reasonable - too bad the delivery is so slow, especially when it comes to a single product (out of stock, and whose availability on time is uncertain), which blocks the rest of the order!
Translated reviews
C
Cmfa C.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/11/2020
The product corresponds to the images on the site. The black plastic cable ties are ugly, which is a bit of a shame.
Translated reviews
M
Monique M.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/11/2020
I was not notified of the delivery!!!
Translated reviews
M
Mathilde R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/09/2020
I find that the delivery is very long for the two orders I placed.
Translated reviews
L
Laetitia B.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/10/2020
Hello, I am very disappointed that you did not specify that this lamp oil was not transparent but had a yellowish color.
Translated reviews
G
Guittat N.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/09/2020
Hello, I am satisfied with the ordered items. However, the package was forced into my mailbox by the delivery person, leaving no possibility to open it to retrieve the package. I had to moisten the cardboard with water so that it took up less space and be able to turn the key in the lock to finally open it. Your site indicates that it is important to check the contents of the order in the presence of the delivery person but in this case, I could not do it; fortunately, the items were not damaged! Best regards,
Translated reviews
A
Amandine L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/08/2020
Hello, Your service is very good, however I am completely disappointed with the jewelry box. Your site leads me to believe that these are made in France products, hence the prices which I find high, but I thought it was worth the cost and ultimately when I receive the box: Made in China! A box worth ***€ made in China, what a shame. I feel cheated. I wanted to return the item but I couldn't find my order on your site. In short, bad experience and I absolutely do not recommend you.....
Translated reviews
N
Nathalie B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/06/2020
- No visibility on the delivery date of the package - Lights delivered with different Equipment/ “sockets” (some in black plastic, another in gold brass...) Especially when you see the price of the light fixture - Obligation to send an email in addition to my call to report the problem.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, I am following up on your severe comment regarding our service. Your order indicated available within 2 weeks was shipped within 1 week and you were informed by automatic email. We graciously offered you the bulbs while these lights are sold without bulbs. The finishes are in accordance with your order. The detailed product description states: Pink glass: : rim, socket and rosette in gold Green glass: : rim in silver, socket and rosette in black Smoked glass: : rim in silver, socket and rosette in black Despite our efforts to provide you with the best quality of service possible, we are sorry to read your very severe comment. Best regards,
N
Noelle L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/06/2020
Hello, the product does not come with an assembly manual
Translated reviews
B
Béatrice G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/04/2020
The order took almost two months to arrive at my home and the carafe was broken, so I am not very happy. Unfortunately, I did not keep the packaging, but if you wish to send me a new carafe that would be great, I can send you a photo of the broken carafe, the little fish has its two broken fins. Thank you for keeping me informed.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, we are sorry to hear that you encountered a delivery issue. Our Customer Service will contact you immediately for a replacement. Best regards,
R
Ramzi L.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/04/2020
Beautiful suspension but very unfortunate that the safety sticker is placed on the visible part of the brass because once removed, the sticker takes off with a slight layer of brass and leaves behind glue that is impossible to clean. For a suspension of this size, the mark is quite visible. Moreover, there are a few slight imperfections on the brass, but I think that depends on the batch this time. In short, a bit expensive due to these 2 defects.
Translated reviews
E
Estelle L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/04/2020
very long delivery time, high price for a product of poor quality (defects on all items) and the colors do not resemble at all those seen on the website. Never again!
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, Upon reading your severe comment, we believe you are mistaken because your comment is not accurate. Indeed, you ordered on 11/04/2020 during the lockdown and the Easter holiday weekend. The indicated and confirmed delivery time for your order was 2 weeks. You received your order on 28/04/2020, exactly 2 weeks after ordering. As for the quality of the items and any defects, you ordered bathroom bins from Pure Deco. We have been selling this model for many years and this is the first time we have received such a remark. If you wish to report a quality defect, we invite you to contact our customer service. We will do everything possible to provide a concrete response to a specifically stated issue. As for the colors, you ordered a black model and a gray one. You indicate that the colors do not resemble. Although the photos are not contractual, the black is indeed black. As for the gray... We regret that you question our reputation so virulently for bathroom bins delivered on time, black and gray indeed, and without having contacted our customer service for a potential defect. If your order does not satisfy you, you could also have made a return request and we would have refunded you in full. Since you did not wish to take this step, we believe your only intention was to leave a negative review. Best regards,
A
Ana Mafalda R.
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/04/2020
I only received part of my order but I was not warned that it would happen like this.
Translated reviews
Response from Pure Deco
Hello, I confirm that your order has been shipped in its entirety in two separate packages. My colleague from customer service informed me that one of the packages is currently in customs, we are sorry but unfortunately, we cannot intervene on the customs clearance. Best regards,
S
Séverine G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/03/2020
Package not received to date. However, marked as shipped on 23.03.
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.