Customer reviews of Reverdy

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 3 082 published reviews

Summary of reviews

Reverdy consistently delivers on quality products, with many reviewers highlighting the reliability and effectiveness of items like high-quality grain, essential quality products, and CMV oligovit, as well as noticeable improvements in their animals' condition. Delivery is repeatedly praised for speed and careful packaging, with customers noting fast order processing, impeccable delivery, and well-packaged, compliant products. Customer service stands out for its responsive, expert guidance and helpful advice, including excellent phone support and recommendations on other products, contributing to a smooth, satisfying shopping experience. Overall, customers describe repeatable satisfaction through dependable product performance, prompt and secure delivery, and attentive, knowledgeable service.

Reviews 1 and 4 stars

Reset filters
J
Julie C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 17/11/2024
The information is but explain on your site about the price abroad (Belgium) for the price of the product and shipping costs. For the rest, nothing to say.
Translated reviews
F
Fanny R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/11/2024
Bad experience with Reverdy: impossible delivery, apparently it's up to the customer to organize the rounds of the deliverymen who are absolutely unreachable despite 3 calls a day. The order, after 18 days is still not there, and even at Reverdy there is nobody on the phone. I'll never order from them again, and will turn to other suppliers.
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Fanny,

Thank you for your feedback, and we apologize for the difficulties encountered with the carrier, which are totally beyond our control. This situation is exceptional and does not reflect our usual quality of service.

Following your complaint to our customer service department, we have taken the necessary steps to contact the carrier and provide you with a solution as quickly as possible.

For your next order, please do not hesitate to contact us in advance so that we can organize your delivery as efficiently as possible.

And if ever you notice an anomaly, don't hesitate to come straight back to us so that we can act as quickly and efficiently as possible.

If you have any further questions or need advice, our team is always ready to help!

The Reverdy team
C
Catherine M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/11/2024
Arrived promptly well packaged
Translated reviews
S
Stefania T.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 21/08/2024
Prodotti eccellenti! I miei cavalli li mangiano molto volentieri e si vedono i risultati. Peccato per la politica di spedizione: a parte il costo, è molto penalizzante non poter effettuare ordini oltre un certo peso (inferiore ai 20 kg). Se non fosse per la spedizione avrei dato 5 stelle.
P
Perrine-Mayoa J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/10/2024
Hello, I'm wondering about this product because my horses don't like it. I've already ordered 3 small bags, which were very practical and appreciated, but now that I have a 20kg bag in my grainery, 70% of the horses refuse them, especially those who need them most. Yet these are the same horses. Has the formula changed or is the product less fresh?
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Perrine-Mayoa, and thank you for your feedback.

In the 20kg format, the Oligovit Easy Dose Mineral granules may have a more pronounced odor than in the smaller packages... could your horses be more sensitive to this? Does the appearance of the granules in the 20kg bag stored with you seem the same as those distributed previously?

In any case, you should know that the formula has not been modified, and that we are constantly producing (whatever the packaging). We adapt our production to ensure the freshest possible product.

If you have any further questions, please don't hesitate to contact us. Our team is on hand to answer all your questions!

We hope to see you soon,
The Reverdy team
F
Frédérique F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 29/09/2024
Very good. Good shipping quality
Translated reviews
C
Charlotte L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 15/09/2024
Very good products, but the Reverdy Care container (large size) is really complicated to open and close. Please provide another container.
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Charlotte, and thank you for your feedback.

The packaging of our products is designed to be as airtight as possible to ensure optimal preservation conditions, and strong enough to withstand transport and be reused.

If you wish, you can refer to our video to better understand how our packaging is opened: https://www.youtube.com/shorts/NVaViMS_kWw :)

Don't hesitate to come back to us if you'd like any further information. Our team of nutrition advisors is always ready to listen!

See you soon,
The Reverdy team
A
Albert D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/09/2024
Fast order processing Lack of information on delivery in-progress Paid delivery for bad guys who don't live near reverdy: pk?
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Albert, thank you for your feedback.

For foods and fibers, shipping is already included in the rates displayed on the site, which are calculated according to the delivery zone and the quantity ordered (sliding scale rates). So there are no additional delivery charges to add.

For CMVs and nutritional supplements, delivery charges and conditions are the same throughout mainland France, either at a collection point or at home, and depending on the carrier chosen. Please note that delivery is free for orders over €65, excluding VAT.

If you'd like to know more about shipping costs, please refer to this page on our website: https://www.reverdy.fr/fr/livraison

If you have any further questions, please don't hesitate to get in touch with us - our team is always ready to help!

See you soon,
The Reverdy team
Y
Yann G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/09/2024
Fast delivery
Translated reviews
C
Claire C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 27/08/2024
A downside on delivery times (order placed 16 days ago and still not received).
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Claire, and thank you for your feedback.

We are very sorry to read that the delivery was not carried out as planned and beyond our control.

If you have any problems with a delivery, please do not hesitate to contact us directly so that we can help you as quickly as possible.
The information we have may differ from the information you have :)

We remain committed to product quality and customer service. If you have any questions or need advice, please don't hesitate to contact our team!

We look forward to hearing from you,
The Reverdy Team
A
Armelle K.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/08/2024
Top product!
Translated reviews
A
Anne-Marie M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 16/08/2024
Very good product
Translated reviews
E
Eddy V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/08/2024
everything was well delivered, but we only have one horse and the price per bag is much more expensive than what we would pay for a pallet, as the bags are only valid for 6 months. Isn't it possible to get the bags cheaper?
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Eddy, thank you for your feedback.

When you place your food order, the price displayed takes into account shipping costs (which are calculated according to the delivery zone and the quantity ordered).

We therefore offer sliding-scale prices for the shipment of bags of feed. This means that the more bags you order, the lower the unit cost of delivery. This allows you to benefit from a progressive reduction according to quantity, while optimizing shipping costs for larger quantities.

We would simply like to point out that when storing bags of food, it is generally recommended not to order for more than 3 months' stock. This period should be adapted according to the quality of the storage. It is important to store in a dry place and avoid excessive temperature variations.

Don't hesitate to contact us if you have any further questions!
Have a nice day,
The Reverdy team
C
Christine D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 11/08/2024
No problem with the delivery time. However, the carrier threw the parcel over the gate. Fortunately, the box was solid and the products well packed.
Translated reviews
L
Lauriane R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/08/2024
Overall it went well, I will order from reverdy again. I had a delivery problem and they were very quick to sort it out. One small drawback: one of the bags of granules arrived a little damaged (I had to be careful not to find the contents of the bag on the floor).
Translated reviews
A
Anne-Marie V.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 06/08/2024
Great discovery of this site. Order, delivery very fast with a good follow-up. Very good experience.
Translated reviews
N
Noémie D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 02/08/2024
Very good product Too bad no price list for professionals
Translated reviews
S
Stéphanie C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/07/2024
Review the container for the linseed oil, as it gets everywhere when you pour it into another container to make the 50 or 100ml.
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Stéphanie, and thank you for your feedback.

If the measuring cap supplied with the pouring can doesn't suit you, you can use a pump adapted to the 5L can: https://www.reverdy.fr/fr/pompe-bidon-5l

Please don't hesitate to contact us if you have any questions or need any advice. Our team is at your service!

Good day and see you soon,
The Reverdy Team
E
Eise G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/06/2024
Transport ok. Top quality. 4 stars and not 5 because the product is expensive and therefore not accessible to all horse owners.
Translated reviews
S
Sylvain M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 04/07/2024
good product
Translated reviews
G
Gaelle D.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/06/2024
Product much appreciated by horses. Only downside: the sticks are fractured. Difficult to dose.
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Gaelle, and thank you for your feedback.

It can happen that some pellets break once packaged or during transport.

You will find a small printed ruler on the product label. This will enable you to dose more precisely, bearing in mind that a 4cm unit ≈ 10g of product.

If you'd like more information on how to use the product, please refer to our tutorial video on Oligovit EASY DOSE Mineral: https://youtu.be/aAv0IXo1Qk4

If you have any further questions or need advice, please don't hesitate to contact us - our team is always ready to help!

See you soon,
The Reverdy team
L
Laure-Anne Q.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 01/07/2024
Good products, very efficient delivery, but constantly rising prices.
Translated reviews
B
Benoît G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 26/06/2024
Good reactivity
Translated reviews
E
Evelyne P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/06/2024
Product meets my expectations, effective for mane growth and horn quality. Odor a little strong, but acceptable when well mixed with the ration.
Translated reviews
N
Nathalie W.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 20/06/2024
Product delivered with care, good quality
Translated reviews
A
Alexia R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 17/06/2024
Delivery in 4 days, much faster than advertised. Minerals in doses are well appreciated. Out of 11 horses, one (albeit a greedy one) took 3 days to appreciate the product, and 2 yearling fillies are still pouting after 12 days of daily presentation. For the others, no worries. Very practical presentation.
Translated reviews
J
Jean-Michel H.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 17/06/2024
Quick order. However, you could build up customer loyalty from time to time. Thanks in advance.
Translated reviews
C
Claire R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/05/2024
Nothing to say about the product, but a big problem with the deliveryman. Execrable, speaks badly and threatens to leave with our pallet.
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Claire, thank you for your feedback.

We are sorry to hear that the delivery did not go as planned.

Please know that we remain resolutely focused on the quality of our products and customer service. If you have any questions or need advice, please don't hesitate to contact us. Our team is always ready to listen.

We wish you a pleasant day,
The Reverdy team
A
Anne-Noelle L.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/06/2024
3-4 days of habituation, I have a pony who sulks, I have to give it to him by hand. Not enough time to see how effective it is (feet in particular for me).
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Anne-Noelle, and thank you for your feedback.

Indeed, every horse is unique, and some horses or ponies sometimes need a little "conditioning" to come to appreciate it.
You should also know that our OLIGOVIT MINERAL is also available in EASY DOSE format, in large "treat"-type granules. (You can find the product at https://www.reverdy.fr/fr/mineral-oligovit-easy-dose-10-kg).

Please do not hesitate to contact our customer service department for further information on the situation you are facing. Our team of nutrition advisors, supported by our Health Department veterinarians, are available to answer your questions!

We can be reached by phone on 02 33 91 35 60 (then type #2), by email at [email protected], or on social networks (Instagram, Facebook & WhatsApp).

We hope to see you soon,
Team Reverdy
V
Valérie P.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 23/05/2024
1st experience with Reverdy. Perfect, in terms of product clarity, composition and quality. Fast delivery 👍👍👍👍
Translated reviews
K
Kelly M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 13/05/2024
Very good
Translated reviews
C
Christine M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/05/2024
Order to be delivered in 48 h (chronoposte) and currently not received after 15 days.... after several emails and a phone call I still do not know where are the ordered products and the treatment of my mare is interrupted.....
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Christine, thank you for your feedback.

We are sorry to read that the delivery was not carried out as planned and this, beyond our control.

Following your complaint to our customer service department, we have taken the necessary steps to contact the carrier and provide you with a response as quickly as possible. Following this action, your parcel has been made available at the nearest relay point.

In this kind of situation, don't hesitate to contact us as soon as you notice the slightest problem, so that we can act as quickly and efficiently as possible.

If you have any further questions or need advice, our team is always ready to help.
The Reverdy team
P
Pierre F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 30/04/2024
Very good
Translated reviews
D
Danièle F.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 24/04/2024
Very satisfied
Translated reviews
A
Annick C.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 19/04/2024
Super, my horses refused CMV easy doses, g so took the small pellets that I mix with the ration ... no more problem....
Translated reviews
I
Isabelle B.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 19/04/2024
Fine
Translated reviews
A
Agnès R.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 03/04/2024
Fine ☺️
Translated reviews
F
Françoise G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/04/2024
Clear website, easy ordering, fast delivery and excellent product (Easy dose). I recommend
Translated reviews
A
Anne M.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 07/04/2024
Of course the products ...but why change delivery man?!!! Gets lost, arrives 3/4 of an hour late, insists on putting the pallet directly into my 4x4 and screws up the joint of the rag ....trop in a hurry. I didn't expect so much from him!
Translated reviews
Response from Reverdy
Hello Anne, thank you for your feedback.

We are sorry to read that the delivery was not carried out as planned, and this was beyond our control. Unfortunately, it is difficult to guarantee the presence of the same driver from one delivery to the next. Thank you for your understanding.

Please know that we remain resolutely focused on the quality of our products and customer service. If you have any questions or need advice, don't hesitate to contact our team!

We hope to hear from you soon,
The Reverdy team
L
Laurence G.
Rating: 4 out of 5
following a purchase from 05/02/2024
It's a shame that my penultimate order didn't include loyalty points. I'm completely satisfied with the supplements I ordered and they arrived very well packaged.
Translated reviews