Customer reviews of Selfpackaging

Trust Attestation
9,3 /10
Overall rating: 9,3 out of 10
Based on 2 704 published reviews

Summary of reviews

Selfpackaging consistently delivers on-time and fast service, with many customers noting quick shipping, clean packaging, and reliable delivery that meets expectations. The product quality and presentation stand out, with sturdy, well-made boxes, easy assembly, and careful attention to presentation of printed materials and extras that enhance the unboxing experience. Customer service is described as attentive and helpful, offering swift online and phone support and solutions that keep orders moving smoothly. Recurrent positives include good value and clear, practical design details, such as accurate product descriptions, thoughtful add-ons, and reliable repeat-order satisfaction.

Reviews 1 and 2 stars

Reset filters
M
María Jesús L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/08/2026
Very good experience. Meets expectations in every way.
Translated reviews
A
Ane Miren O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/08/2026
The color of the stickers does not match the ones sent. A digital image has been sent and the RGB or CMYK color should be more accurate. Thank you.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Ane,

We are very sorry that the color of the stickers did not meet your expectations, and we thank you for contacting us to let us know.

Our printing house works with digital printing, and due to the specific characteristics of this technology, small color variations may occur compared to the original files you provided, as we do not have our own sticker printing system.

We hope that the commercial gesture offered by my colleague has helped to compensate for the inconvenience.

We remain at your disposal for any additional inquiries.

Sincerely,
The SelfPackaging team
S
Samelu' Di Stefania D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 27/07/2026
The boxes are okay, but the packaging is terrible, the boxes were all open, damaged... I was about to refuse the delivery...
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Dear Stefania,

Thank you for sharing your experience. We are sorry to hear that the packaging did not meet your expectations and that the boxes arrived in less than optimal condition.
If you prefer, we can talk and find a solution together! Please call customer service and we will be at your disposal.

Best regards,
The Selfpackaging team
H
Hans Peter S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/07/2026
I asked for the boxes WITH black rope and it arrived without the rope. I had the market last weekend and had to rush to find something to tie the box.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello,

We apologize for what happened. We appreciate your understanding and invite you to contact us privately to resolve this situation.

Sincerely,
The Selfpackaging team
R
Rosa María P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/06/2026
The shipping was very good, although the shipping costs are high. The return of the product was a failure, it took them more than a month to refund my money, and I had to claim it twice, plus the shipping is very expensive too, in short, I will not buy again.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Dear Rosa María,

We want to sincerely thank you for taking the time to share your experience with us. Your feedback is invaluable for improving and growing, and we are sorry to know that we did not meet your expectations on this occasion.

We completely understand how frustrating it can be to deal with shipping costs or return processes, especially when you are looking for a quick and hassle-free solution. We are committed to urgently reviewing these points so that, in future occasions, your experience is smooth and satisfactory. We appreciate your patience and understanding. We trust that, in the near future, we will have the opportunity to demonstrate our commitment and quality.

Sincerely,
The Selfpackaging team
P
Paula G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/06/2026
The white tissue paper looks gray
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Paula,

We sincerely appreciate your comment and regret that the tissue paper did not meet your expectations. Likewise, I don't think there is whiter tissue paper.

https://selfpackaging.es/content/37-condiciones-de-devolucion This is the link to start the return process if you want to request a refund.

Sincerely,
The Selfpackaging team.
L
Luis Miguel C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/05/2026
I ordered a product that promised one thing that was not even close, it took longer to arrive than stated, I returned it and I had to pay more than 50 euros for shipping because they do not cover returns
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Luis, we are very sorry that you were disappointed. We try to give a very clear idea of the products to our customers and for this reason, for each box, there is a video of the assembly and the possibility to buy samples before proceeding with the order. If you have more questions or need advice, we would be happy to help you. Best regards, Daniela
A
Alejandra D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/05/2026
I ordered 2 sample boxes, I paid for both as I wanted to see how they looked in both colors. I received 2 black boxes (I ordered 1 white and one beige) and 2 separate color samples. If I had known that the samples were like this and not the box in the colors I wanted, I would have ordered only 1 sample box. In the end, I wanted to decide on one of the colors and seeing them in black does not allow me to decide on any. The boxes are very nice but my experience regarding the samples is not satisfactory.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Alejandra,

We sincerely appreciate your feedback and regret that your experience was not as expected.
In the window that appears when you request samples, there is a notice that samples are always sent in random colors and we send the pieces of chosen colors when we do not have the boxes directly. We cannot produce just one box.
We will also use your opinion to improve our sample shipping process. Please do not hesitate to contact us if you want more information or assistance.

Thank you very much,
The Selfpackaging team
M
Maxime E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/03/2025
Nothing is going well
Translated reviews
N
Nathalie B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/01/2025
Very good products, but be careful with the packaging! This is not the first time that the boxes are poorly secured in the shipping carton, resulting in torn, folded boxes... a small number certainly on the quantity, but unusable, so to be thrown away. Too bad because it still represents a cost!!
Translated reviews
A
Alexandre M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/12/2024
I expected much better. Very disappointed. Low quality products. The stickers are very poorly cut, they are almost impossible to remove!
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Alexandre, I will send you a private message so you can send me photos of the stickers to understand the issue. As for the boxes, they are made of a 300g cardboard base and a PET plastic lid. We provide you with videos of the box assembly (camera icon above the main photo) so you can see the materials once handled. It is also possible to order a sample beforehand before placing a larger order. Best regards, Christelle
I
Iris I.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/11/2024
I never received my package
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Iris, I am currently contacting UPS to find out the status of your package delivery. I will keep you updated in real-time. Best regards, Christelle.
M
Michele C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/09/2024
I was thrilled with this product. I gifted it and gradually, my friends sent me messages because their package was EMPTY. I am ashamed and angry!
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Michele, Indeed, the boxes do not include the seeds. This information is clearly stated in the box description. We apologize for the confusion.
C
Claire C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/09/2024
I hadn't ordered for a while and unfortunately the customer service is no longer the same. Very disappointed, both in terms of product quality and after-sales service.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Thank you Claire for your comment. As indicated during our email exchanges, when your order includes a print, it is important to check the file submitted with your order to ensure it meets your expectations. Unfortunately, this was not the case with your last order as an element of your design was missing. We could have avoided this situation if you had contacted us after checking your file to send a new one to our workshop. Although our workshop made no mistake and printed the file received in your order correctly, I offered you a commercial gesture but received no response from you. Please feel free to reach out to me by email to apply this gesture. Best regards, Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/08/2024
Hello, still not delivered, UPS sets an appointment and does not come, reschedules and does not respect again, no idea where my package is. It should be noted that UPS is not a serious company for individuals.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Thank you for informing us with this comment. It seems that you requested a change of delivery location to UPS. I will contact them to find out the expected delivery date. I will keep you informed by email. Thank you. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/10/2023
Two weeks ago I received an email from perfumer Christophe Laudamiel saying that he was putting his award winning fragrance brand, The Zoo, on pause for the foreseeable future.
When I talk about the importance of supporting independent brands, it's precisely for reasons like this. The brands I work with on Sainte Cellier aren't backed by investors. Investors are more interested in giving money to commercial brands creating second rate versions of Baccarat Rouge and Aventus.
There is so much work to be done in perfumery. I am never less than astounded by what some people - even those branding themselves as "experts" - consider a good perfume. Thankfully, Christophe will continue his work with the Perfumery Code of Ethics to advocate for more honesty, transparency and education in an industry steeped in smoke and mirrors.
For now, if there's a perfume from The Zoo collection you had your eye on, please buy it while you can to avoid disappointment. I have limited stock of each available. I don't know if I will be able to order more before the new year.
Thanks so much for your continued support of Sainte Cellier and her brands.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
This message does not concern the box order. It is an error.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/11/2023
a sheet of cardboard for luxury boxes
quality and rigidity to be reviewed
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Thank you Laura for your comment. As you can see from the photos present on the box's page, it is delivered flat and needs to be assembled by you. You can also view the assembly video of our boxes by clicking on the camera icon (above the main photo) and thus realize the flexibility of the cardboard used (it is 300gr paper). In the description of this box, we clearly indicate that it is a "simple" but elegant box. In any case, you did well to order this sample before making your decision. All our rigid boxes are available through the following link: https://selfpackaging.fr/190-boites-rigides. Best regards, Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/10/2023
Company not reachable directly for customer service, I sent a message on the contact messaging and still no response.
A phone number would be simpler.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Valérie, I confirm that I replied to your email the same day, on November 3 at 11:05 AM (please check your spam) and also, our contact phone number is indeed present on the site: 01 86 65 07 34. We are reachable from Monday to Thursday from 8:30 AM to 5:30 PM and on Friday from 8:30 AM to 2:30 PM. Do not hesitate to contact us again if needed. Best regards. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/01/2023
Not happy I paid too much to come faster because the progress of a project was urgent, but simply because of the comparison site they did not put my complete address which is the reason for the delay in the order
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello, indeed, when your address contains a lot of information that does not fit on a single line, it is preferable to save your address in advance in your customer area since from there, you have 2 address lines. If all the information is on the same line, on the carrier's label, part of the information will be missing. I will contact UPS to provide them with all the indicated information. See you soon. Best regards. Christelle
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/01/2023
I requested home delivery with the UPS carrier.
I stayed home all day waiting for my package which was finally delivered to a parcel relay in the neighboring village.
UPS no longer makes house calls, it's easier to drop everything in the same place.
A disappointing service but the ordered item is of good quality I am satisfied
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Léa, thank you for your feedback. I am glad that the item suits you. Regarding the delivery, I see that in your order, only your street was provided without any number. When information is missing in the address, carriers have 2 options: return the package to the sender or drop it off at a relay point close to the desired address. If you have specific information to provide to the carrier to ensure delivery, please feel free to include it in your order or otherwise communicate it to us by email at [email protected] so we can pass it on directly. Thank you in advance. Best regards, Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/12/2022
I have not received my package. Thank you for taking the necessary steps.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Lucile, I am sending you a private email so that you can provide me with more information regarding the delivery address. Best regards.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/03/2022
Poor communication about the product, especially regarding the photos which are insufficient
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello, First of all, I am sorry that you are not fully satisfied with our services. Your comments and suggestions are welcome to help us improve the quality of our services. Can you detail the problem encountered regarding the photos? Thank you for your feedback. Best regards,
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/03/2022
It is true that I ordered few boxes (5), but they arrived with deformations (folds) on the packaging which caused folds on the sides of the boxes.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Mr. Vigne, We have already exchanged emails together to provide a solution to the problem. The entire Selfpackaging team hopes to have satisfied you by providing a solution quickly. I wish you a nice day and see you very soon at Selfpackaging Ludivine JEANNIN Customer service Department
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/11/2021
My order was forgotten I had to chase them. The result is below my expectations compared to the price of the product. Long delivery time
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Aurélie, Your order underwent long printing tests because your original file had defects. We attach great importance to prints and our workshop always makes sure to check files before printing them. Consequently, our graphic designer and our workshop had to make several modifications. This is why your order was delayed in delivery. Unfortunately, the workshop did not inform us of this internal processing and we could not pass this information on to you in due time from customer service. We sincerely apologize for this exceptional error. We usually inform customers as soon as possible when their files have defects. Regarding the result, please send us photos of the boxes received by email at [email protected] to verify the print quality. Best regards. Selfpackaging.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/11/2021
No way to check my order after receiving it. The product received looks much cheaper than the visuals on the site. The visuals make it seem like the boxes hold together with a string, but everything has to be assembled with a glue gun...
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Denny, order confirmations are automatically sent by email. It is possible that they also end up in your spam. On each of our box sheets, it is clearly indicated what utensils are necessary for their assembly. For this box, the description below the title clearly states that it is necessary to have a glue gun to assemble it. In addition, we provide assembly videos of the boxes (camera icon above the main photo) so that you can perform the assembly and understand the manipulations to be carried out. Please feel free to contact our customer service if needed. Best regards. Selfpackaging.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/11/2021
Bad communication, not delivered at all on time.(still waiting for the package so not sure what quality is like)
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Jami, We are sincerely sorry for the customer attention received on your order. Indeed, we had to reinforce our customer service team during this period with a high volume of orders and it turns out that the service was not up to our requirements. We suffered from a lack of materials on your order which resulted in a delay in shipping. Then the selected relay point being closed could not receive your package. This one was finally delivered yesterday, December 1st in another relay point. I send you the address by email in parallel and reiterate our apologies for this succession of inconveniences. Sincerely yours. Selfpackaging.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/09/2021
I ordered a sample in the color GRASS GREEN and received a RED sample. When I made the complaint by email, the response was that the samples were sent in the color that was in stock and 'which can be any color' (sic). In this case, why offer a choice of colors when placing the order? While I requested in my complaint email that a GREEN sample be sent to me, I was told: 'I am sorry but we cannot send you this sample in red.'
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/04/2021
You cannot order more than 100 large boxes (depending on the models). I pay high shipping costs while my orders are eligible for free shipping.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Jennifer, Indeed, all boxes made of micro-fluted cardboard have a maximum order volume on the site depending on their sizes. This mainly concerns transport costs. This type of cardboard is expensive to ship and from a certain quantity, shipments must be made by pallet (and not by parcel). To order more units, it is advisable to make several orders or to contact us by email at [email protected] to establish a quote for you. As indicated in the delivery conditions, free shipping does not apply to micro-fluted cardboard boxes (like the tray you ordered). Don't hesitate to get back to us for more information. Best regards,
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/03/2021
Delivery wrong size, impossible to get a return from customer service
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Léa,
We received your email informing us of the situation on Friday, April 9 in the morning.
I replied to you by email the same day at 1 PM.
As you may have noticed, we resolved the situation by sending you the boxes in the right size. You should receive them this Thursday, April 15.
Again, our apologies for this error.
Best regards,
Élia.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/03/2021
Product not very compliant, no assembly instructions, no consistency in finishing
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Antoine,
On the site, the assembly instructions are available in video form (camera icon above the box photo).
The base is made of sturdy micro-corrugated cardboard and the lid is made of bristol paper (as indicated in its description).
Before placing a final order, when you are not familiar with the box, it is preferable to order a sample beforehand.
Please note that you have a period of 14 working days from the receipt of your order to return it for a refund (excluding shipping costs).
Do not hesitate to contact us at the email: [email protected] if needed.
Best regards. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/03/2021
I thought I was buying a cardboard box to transport a large cake.
The paper body is way too fragile. Disappointed
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Nathalie,
Indeed, this box ref 3300 is perfect for bakeries and confectioneries as indicated in its description. I have just updated the description to clearly indicate that it is not suitable for shipping since the middle part is made of 300g bristol paper (unlike the base and lid made of sturdy micro-corrugated cardboard).
Before placing a final order, when you are not familiar with the box, it is preferable to order a sample beforehand.
Please note that you have a period of 14 working days from the receipt of your order to return it for a refund (excluding shipping costs).
Do not hesitate to contact us at the email: [email protected] if needed.
Best regards. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/02/2021
I ordered boxes but received the wrong sizes
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Anissa, We have received your message regarding this and we have confirmed that the boxes received are indeed in the size you ordered (size M). You can verify this in your order history by checking your invoice.
If you want a different size, you need to place a new order and at the same time return the unwanted boxes for a refund. Please follow the steps indicated in the following link: https://selfpackaging.fr/content/37-conditions-de-retour. Do not hesitate to get back to us if needed. Best regards.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/01/2021
Too bad you didn't include a sample that I requested.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Gohsran, your order included only 200 boxes and no samples. To order a sample, you need to select the size and color of the desired box and then click on 'I want samples' (above the photo of the box). I see that you had indicated comments in your order, but unfortunately, the people in the workshop only speak Spanish. It is preferable to contact our French customer service if you have questions to assist you in a timely manner. Thank you and have a nice day. Best regards.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/12/2020
The site is good, but it wasn't working when validating the order, I had to manage the order by email.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Jérôme, indeed, depending on the browser you use to place your order on our site, it may record 'bugs' and be capricious when confirming the order. It involves deleting the cached files and cookies from your browser or simply changing browsers if it happens again. In any case, you did well to contact our customer service to help you with this process to successfully finalize the order. Thank you and see you soon.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/11/2020
Order not delivered
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Catherine,
The delivery person could not make the delivery because he showed up during your closing days (not having been informed beforehand).
As confirmed by email just now, I have just sent your opening days to UPS so that the carrier can make the corresponding delivery.
I have also specified this important information in your address so that the carrier can have the information for future orders.
Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/11/2020
I did not receive an email stating that the ordered product was no longer available. I had called customer service to be sure of receiving it on time, the operator had confirmed everything to me. I had to contact the company myself to ask why I had not heard about my order more than a week after placing it, and there I was told that the item was no longer available. Since this was a professional use order, I was very disappointed. Moreover, the order arrived in two completely shredded boxes with the product in contact with external shocks.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Caroline,
We sincerely apologize for the inconvenience caused regarding your order.
Indeed, we have received far more orders in recent weeks than in the entire history of Selfpackaging and have suffered a stock shortage on the Christmas printed boxes much earlier than expected.
During these end-of-year periods, it is important to take into account that we do our utmost to satisfy the large volume of orders and try not to have delays in production.
However, this is unfortunately not the case for some orders.
That is why we sent you boxes with printed stickers as an alternative.
Regarding the condition in which you received the boxes, please send me photos and the quantity of boxes affected by the shocks by email at [email protected] so that I can forward them to our carrier and send you compensation.
Thank you in advance. Best regards. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/09/2020
Customer service not correct at all.
They do not take into account my request made by email following the receipt of my order.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Ophélie, I confirm that I replied to your initial message on the same day I received it. However, your response was sent when we were closed (public holiday in Catalonia), so you received an automatic reply from me indicating that I would be back this Monday, September 28. I am now getting back to you by email. Thank you for your understanding.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2020
The boxes do not hold. The glue does not adhere.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Virginie,
For sample orders, the boxes are delivered without glue.
For final orders, double-sided tape rolls are provided separately.
Do not hesitate to contact our customer service at [email protected] if needed.
Best regards,
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/02/2020
My order was supposed to be delivered a month ago but it wasn't and was returned to the seller. Customer service was supposed to resend it to me. No news since. I do not recommend selfpackaging at all.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Rémy, as I indicated in my email of March 10, we have resent your order which is currently at the corresponding pickup point since March 11. You should contact them to find out if they are still open at the moment. I will send you a new email with the details. Have a nice day. Christelle.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/02/2020
Site and delivery by UPS are acceptable, but I am not satisfied with the content. I had ordered 5 boxes with burgundy lids. In fact, I received 6 boxes, 5 with brown lids and only one with a burgundy lid.
Translated reviews
Response from Selfpackaging
Hello Claire, Following your message, I have just requested our workshop to resend you the 5 lids in burgundy color, you should receive them by the end of the week. Indeed, in case of error, you should contact us by phone or email so that we can resolve the situation as quickly as possible. Thank you for your understanding.