Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.
I am very disappointed with customer service. I called several times to get information about the delivery and the deadlines for certain items, but as long as I haven't placed an order, they can't tell me anything... I find myself having to find a solution on my own to have the main furniture on time: I divide my large order into three. Thus, I lose my 12% discount! I had to manage on my own to find an arrangement. For the delivery, an email informs me that the package has been sent. But then no news! Should I stay available for 2-3 days waiting for the delivery person?! It would be nice to at least provide the delivery day... And I find myself in this situation for 6 deliveries!!!! Because each order is divided into two. By the way, I received an item at the beginning of December even though it was indicated as unavailable until mid-January... It's incomprehensible!!! I am really very disappointed to have had to find this solution on my own and lose my benefits, when I just wanted to make a large order at the end of November, have a first delivery on December 20 of everything that was available before, and have the rest later. But that seemed impossible...!!!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/10/2019
More than 2 months of waiting to receive my order and with rather high shipping costs!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We have checked your order and the announced deadline. The delivery was indeed scheduled between 11/12 and 13/12. Depending on the products ordered and our stocks, it sometimes happens that the deadlines are longer. We hope that your order brings you complete satisfaction today.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/12/2019
Everything went very well until delivery. The delivery person did not want to bring the goods up to the apartment. When you order a bed and are 8 months pregnant, I find that a bit limited... Otherwise, everything was okay.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. We understand the difficulty you encountered and your situation. Unfortunately, for safety reasons, the delivery agreement requires delivery to the ground floor only. However, we hope that your order brings you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/12/2019
disconnected several times and very difficult to reconnect. Phone line inaccessible. No trust in the customer.....
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to hear about your issues on our site. During these festive periods, a high influx can sometimes slow down the site's usability. However, we are doing everything internally to provide you with the best experience on our site and we take your feedback into consideration. We place great importance on the quality of our services, whether it be listening or advice, and we invite you to contact our customer service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/11/2019
Functional and easy-to-use site, but there was a problem when receiving the order: it was poorly protected/packaged. The box containing 2700 pegs was pierced, and therefore the 2700 pegs were loose in a large box...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/12/2019
The packaging box was damaged. The playpen was packed in a box that was too large, it opened, and 2 corners of the playpen were damaged. It's frustrating, but we didn't have the energy to return everything. Compensation would be an appreciated gesture.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello. Thank you for your comment. Despite the care we take in preparing our packages, they can sometimes be mishandled during transport. We invite you to contact our customer service and send photos of the damaged products so that they can process your request.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/11/2019
Delivery times were much longer than what was announced on the day of the order. The delivery person was not the most pleasant, who is supposed to have me sign the receipt and didn't even have a pen (nothing serious but inconvenient for me with an open door and children in the house that I am watching). Good quality rug, I appreciate that it was not rolled up for delivery.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/11/2019
A long story, you can move a truck to deliver an order that is actually just a catalog and a letter telling me that my toy is actually not available. I received it 3 weeks later after several complaints, I received my order.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/11/2019
The item I received did not match the item in the catalog at all. Customer service acknowledged their mistake. I requested a refund due to their error and received a credit note. So I am not very happy.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, thank you for your feedback. Sometimes errors occur. We have processed the refund for your order and hope we have met your expectations.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/12/2019
Navigation on the site is okay. Delivery a bit long. And there was an error on the order, a speaker instead of a Tibetan bowl!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to learn that the material received is not what you expected. We apologize for this. We invite you to contact us by email at [email protected] attaching photos so that we can proceed with an exchange.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/11/2019
Our orders since September have had too long delivery times.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/11/2019
A part of the package was not received and had to be canceled due to no news.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. The item you chose has indeed attracted the interest of many people at the same time. We are sorry for this experience and hope the rest of your order brings you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/11/2019
I was surprised to receive a first package including in a large cardboard box, the only Wesco catalog. At a time of effort for the improvement of the planet and waste, I do not find this shipment very wise.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/11/2019
Delivery by appointment but no precision possible Morning? Afternoon? Time slots?
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 26/11/2019
I ordered baby laminated books on October 30, one was missing, I contacted customer service, who sent me a book I had already received and still not the correct item. I am still waiting for my item to this day
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/11/2019
Good.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/10/2019
Hello, on the small crossing module, 2 items arrived with tears and cuts, although they were all packed together. How can I send you the photos corresponding to the damages and especially remedy this problem? Thank you for your response! I have already ordered psycho-motor equipment from you and this is the first time it has arrived in this condition! Thank you for your response! Valérie Sohawon MJC Monplaisir
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to hear that the received material does not meet your expectations. We apologize for this. We invite you to contact us by email at [email protected] attaching photos so that we can proceed with an exchange.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/12/2019
a bit disappointed with your site because you informed me that the package had not been delivered while the postal site provided good information
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/11/2019
Delivery a bit long but careful
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/11/2019
Good but lacks ergonomics
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/10/2019
A bit disappointed with this site, delivery not respected two months of waiting! Yet scheduled in 2 to 3 weeks... moreover, the bottom of the module was torn and no response from customer service which I have notified!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your order did indeed take longer than expected due to stock reasons. However, we did inform you. The day we were restocked, we sent you another message informing you that your order would be delivered within 8 days. Regarding your module, we are always disappointed when our items, made with love, suffer from mishandling or rough transport and do not arrive at your place intact. We apologize for this. Your complaint has been duly noted by our customer service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/11/2019
Big delay in delivery, lack of information regarding the tracking of the package, unfortunate when it is for professional use! I had to buy another changing mat while waiting to receive the Wesco... I pointed out that a commercial gesture would be welcome but I am currently without any response!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, we thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to Wesco's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure that this does not happen again. To apologize, our customer service offered you compensation on your order. We hope that this has brought you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/11/2019
I have received the 4 sensory light balls, 1 does not light up and a second one is half-lit. Message sent since December 1, no response... I am waiting...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place great importance on the quality of our services and products. We hope that your new light balls bring you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/11/2019
No order tracking or transport monitoring. Package arrived at the wrong address without Wesco notifying. Fortunately, the caretaker who mistakenly received the package informed me!! Otherwise, I would still be waiting and Wesco would tell me that I received it!! No compensation for retrieving the package. I managed on my own for a bulky package that was supposed to be delivered to my home.
Translated reviews
Response from Wesco
We thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to Wesco's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure that this does not happen again.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/11/2019
I am still waiting for part of my order
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/10/2019
Product received in a dirty state (brown liquid that had leaked on and in the packaging. Refused by the carrier. Customer service extremely slow to contact and refund procedure very long as well. Refund still received.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/11/2019
Received the mirror with a big chip on one of the edges in laminated material while the packaging was intact. Very difficult to get Wesco to replace it. Customer satisfaction does not seem to be their priority.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your packages, small accidents can happen and we apologize for that. You placed your order on November 25, you received your item on November 28. You sent us a first email on the 28th to request a replacement. We processed your email on the 29th and proceeded with a new shipment while responding to you. You also sent us three messages on our Facebook page on the 29th lamenting our lack of responsiveness and attention and threatening to tarnish our reputation. We responded to your messages sincerely and within minutes. I regret to say that your comment seems unfair to me. That said, we completely understand your disappointment regarding the receipt of the first package and we apologize for this inconvenience.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/10/2019
Long delivery times
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/11/2019
order that does not arrive on the requested day and not at the requested location.
Translated reviews
Response from Wesco
Thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to Wesco's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure that this does not happen again.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/11/2019
Order received quickly, very good!
Translated reviews
Response from Wesco
As of today, I still have not received my order, what a shame. Wesco, which is a must for purchasing childcare materials or others, uses an unreliable transport company. I was supposed to be delivered on Friday between 2 PM and 4 PM, no one ever came, it’s Monday afternoon and after several calls to the carrier, I will be delivered tomorrow, we’ll see.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 17/11/2019
Very good site.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/10/2019
Order placed on 10/10/19, check sent and lost so late follow-up in November, then check sent again with a note asking to send a message upon arrival / message not sent. Order received on 25/11/19 with unpaid invoice BUT when calling, I was told that the check had been received and cashed! Then check cashed without having received the paid invoice!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/10/2019
Several times our orders have arrived incomplete, there are always some missing items like furniture sliders, screws for shelves... We are disappointed with this loss of quality and especially with the responsiveness.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/11/2019
The cover of the story 'the secret of the mountain' was damaged in several places. For a Christmas gift, it's embarrassing. I had to use tape.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/11/2019
I received my packages wrapped in a patchwork of boxes held together by tape in all directions.
Obviously, a good quantity of my order was missing, namely 22 packs of plasticine received out of 30 paid for and 17 balls received out of 20 paid for;
The modeling clay packs were damaged from being mishandled during transport.
I tried to call Wesco but no one answered.
I sent an email without a response for now (3 days ago).
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/10/2019
Very long delivery time, almost a month and a half. Product conforms. Exchanges with customer service quite responsive.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/11/2019
Good reception but incorrect invoice! I have asked twice to change the billing address.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/10/2019
Hello,
I am disappointed with the preparation of the order and the exchange that Wesco was supposed to make urgently.
To this day we still have not received the product ordered in the correct color.
Unfortunately, we have been waiting for 3 weeks to receive the correct package, yet customer service is ongoing.....
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. The item you chose has indeed attracted the interest of many people at the same time. As our customer service informed you, we have a waiting period before being restocked. We sincerely apologize for the inconvenience caused. We hope that your product will bring you full satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/11/2019
Chairs arrived just wrapped in thin plastic, not even bubble wrap, and without cardboard packaging. One of the chairs was broken at a corner. I returned the product.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite the care we take in preparing your packages, it happens that the product is not treated with enough care during its journey. We hope that the new chair sent to you will meet your satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 11/11/2019
speed of shipping
Translated reviews
Response from Wesco
I quickly found what I was looking for and I am very satisfied with my order.
We use cookies for audience measurement and improving user experience.