Customer reviews of Wesco

Trust Attestation
9 /10
Overall rating: 9 out of 10
Based on 15 079 published reviews

Summary of reviews

Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.

1 star review

Reset filters
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/11/2019
Big delay in delivery, lack of information regarding the tracking of the package, unfortunate when it is for professional use! I had to buy another changing mat while waiting to receive the Wesco... I pointed out that a commercial gesture would be welcome but I am currently without any response!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, we thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to Wesco's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure that this does not happen again. To apologize, our customer service offered you compensation on your order. We hope that this has brought you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/11/2019
No order tracking or transport monitoring. Package arrived at the wrong address without Wesco notifying. Fortunately, the caretaker who mistakenly received the package informed me!! Otherwise, I would still be waiting and Wesco would tell me that I received it!! No compensation for retrieving the package. I managed on my own for a bulky package that was supposed to be delivered to my home.
Translated reviews
Response from Wesco
We thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the complete satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to Wesco's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure that this does not happen again.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/11/2019
Received the mirror with a big chip on one of the edges in laminated material while the packaging was intact. Very difficult to get Wesco to replace it. Customer satisfaction does not seem to be their priority.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your packages, small accidents can happen and we apologize for that. You placed your order on November 25, you received your item on November 28. You sent us a first email on the 28th to request a replacement. We processed your email on the 29th and proceeded with a new shipment while responding to you. You also sent us three messages on our Facebook page on the 29th lamenting our lack of responsiveness and attention and threatening to tarnish our reputation. We responded to your messages sincerely and within minutes. I regret to say that your comment seems unfair to me. That said, we completely understand your disappointment regarding the receipt of the first package and we apologize for this inconvenience.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/11/2019
I received my packages wrapped in a patchwork of boxes held together by tape in all directions.
Obviously, a good quantity of my order was missing, namely 22 packs of plasticine received out of 30 paid for and 17 balls received out of 20 paid for;
The modeling clay packs were damaged from being mishandled during transport.
I tried to call Wesco but no one answered.
I sent an email without a response for now (3 days ago).
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/11/2019
Chairs arrived just wrapped in thin plastic, not even bubble wrap, and without cardboard packaging. One of the chairs was broken at a corner. I returned the product.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite the care we take in preparing your packages, it happens that the product is not treated with enough care during its journey. We hope that the new chair sent to you will meet your satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/09/2019
I did not receive the ordered model (White, received gray) and my email went unanswered... When it comes to reaching you by phone... mission impossible! It's not a big deal for you, we've already paid!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. The changing mat intended for this changing table is indeed gray. We apologize for any possible confusion in our presentation. Furthermore, we have no record of your complaint. If the color of the mat does not suit you, we invite you to contact us by email at [email protected] so that we can proceed with a refund.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/11/2019
Still waiting for a lost package... I absolutely need it for November 25th and customer service: 0 except to tell me they will find this package but when!!?? I would have imagined that they would have been more accommodating with the nurseries!!! Too bad Mathou will have better quality service and instead of searching they would have resent me the package (value 29€...)
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we took to send you your order, the transport did not go according to our quality requirements. We are sorry. Our carrier did not give us the information and we have no trace of a complaint from you. Your finger guard is being shipped Express from our workshop this week so that you receive it on time. If you have any issues, please do not hesitate to contact our customer service at [email protected] so that we can meet your needs. Finally, we see competition as an opportunity. Together, and thanks to you, we become better.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/10/2019
very good site, very good choice of products but not very good delivery
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care and attention we put into preparing your orders, delivery can have unforeseen issues that we would gladly do without.
The carrier informs us that your order should arrive today.
We apologize for this inconvenience and thank you again for this feedback which allows us to relay the information and thus improve our service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/10/2019
The delivery of my package regarding a new standard cot 130 by 54 had two issues. The first is that the delivery person did not have my precise address even though I mentioned it on my account, he could not deliver to me yesterday. The second is that my package arrived with a very damaged box. The cot is slightly damaged. I wish to send you photos. My colleagues, childminders, are waiting for my opinion on this item; I will not recommend your site to them. Mrs. Lecroisey Fabienne
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/10/2019
The delivery by Collissimo that I paid dearly for to be delivered quickly arrived three days late compared to the expected date! One of the packages was incomplete: I only received one bottle of red gouache out of the 5 bottles I paid for!!! I called to complain but couldn't reach anyone. I wrote a complaint email and still have no response after 6 days!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your packages, mistakes can happen. We are sorry that we did not meet our standards but we hope that the returned item is still satisfactory for you.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/10/2019
chair received broken. The packaging does not protect the chair. I can't reach customer service. Otherwise, the chair meets my expectations.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are always disappointed when our items, made with love, suffer from rough handling or transport and do not arrive at your place intact. We urge you to send us a photo of your product at [email protected] so that we can proceed with a possible replacement.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/09/2019
I never received the order and the refund is taking a long time...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We hope you won't hold it against us and we hope to see you again soon on wesco.fr.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/09/2019
I waited 3 weeks to receive a mat that was not the one I ordered 60/120 instead of 130/130. I therefore refused the package and was told that my case would be processed in 2 weeks. I notice a lack of professionalism. A mistake can happen, but the least you can do is correct it as quickly as possible.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your package, sometimes an error slips in. We hope that our new shipment will meet your satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/07/2019
Non-respect of delivery times. 2 months delay, no email to inform about the shipment. I sent an email 3 weeks after the initial delivery date to ask what was going on and I NEVER received a response from customer service. My order was indeed small as I am just a private individual, but I find that absolutely disrespectful!! I am therefore totally disappointed with Wesco.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your review. It indeed highlights an incident that we would not have seen without it. We are absolutely sorry to have disappointed you and just as much for not having responded to our quality requirement. The reception time is explained by the incredible rise in the number of orders. For us, there is no small order or priority customer. We chose to open our doors to individuals and we sincerely believe that offering you the same quality products that guarantee safety is a chance for every child. We would like to apologize once again with a small commercial gesture and hope that you will not hold it too much against us.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/08/2019
Order placed with 3 items available within a week. Everything was delivered 6 weeks later!!!!! And this beyond the agreement of our establishment. We will therefore have to conduct another check! Very random response, no date, no commercial gesture. Table tops scratched, anti-finger pinch cracked. My two establishments as well as those part of our group will think about another supplier.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are absolutely sorry for not being as quick to deliver as we would have liked. Despite all the care we take in preparing your packages as quickly as possible, we have experienced a significant workload that explains this delay. We hope that our commercial gesture will help alleviate your disappointment and we hope to see you again soon, under better conditions.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/09/2019
Error with the item on your part and a minimum 15-day wait for customer service processing is lamentable
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your packages, sometimes an error slips in. We are sorry for not meeting our standards but still hope that the returned item suits you.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/09/2019
Order never received because the delivery person lost the package. Wesco after-sales service took 3 weeks for a new shipment.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/09/2019
Zero communication, I still don't know where my order is!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Thank you for your feedback. We place great importance on the quality of our services, whether it's listening or advice. Please note that as soon as you place an order with Wesco, you have a tracking link for your package processing that appears in the details of your order and on the confirmation email. This allows you to track your order from its preparation in our warehouses to delivery at your home. Wishing you a good reception.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/09/2019
The packaging of the order was poorly done, the postal service's colisimo reported a package incident and refused to take charge of the package. I have had no feedback from Wesco regarding this issue. I tried to contact customer service by email, and to this day, several weeks after my order which has indeed been debited, I still have no news! A nightmare.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry to see such a situation. We cannot explain the carrier's blockage at this time. To limit your wait, we have resent the package and hope you will receive it as soon as possible. We thank you for this feedback as it allows us to improve our service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/08/2019
Delivery times not respected, carpet torn upon receipt and handling of complaints too long!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are always disappointed when our items, made with love, suffer from rough transport and do not arrive at your place intact. We urge you to send us a photo of your package at [email protected] so that we can proceed with a possible replacement.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/09/2019
Regarding the ordered product, nothing to say but I am very disappointed regarding the delivery because for an order placed on a Thursday having paid €14.90 for express delivery in 24h, the package only arrived on Monday! And when we ask for explanations and a refund of the delivery costs from customer service, there is no one and no response! Really not serious! Therefore, this is the first and last time I will use this site because there are much cheaper and much more serious options elsewhere.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. In order to focus all our resources on the quality of our selection, our express delivery service does not deliver on Saturdays. Thus, your order did indeed leave our premises within a few hours but could not be delivered over the weekend. We apologize for causing you this disappointment and hope that our commercial gesture will make you not hold it against us too much.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/07/2019
Product received with a lot of delay, 1 and a half months after the order without any communication about it. When I contacted customer service for news: quick response and zero excuses.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We have been victims of our success and we apologize for this delay. We hope that the commercial gesture as well as our apologies will win your forgiveness and we hope to see you again under better circumstances on wesco.fr.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/07/2019
Since I became a customer at Wesco, this is the first time I am very disappointed with my order. Not because of the product or quality but because of the lack of communication. Indeed, an order placed on 27/07 received on 10 September....... that's a long time especially when it's for my professional activity. A commercial gesture on a future order would have been appreciated.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We have been victims of our success and we apologize for this unreasonable delay. We hope that the commercial gesture and our apologies will earn your forgiveness and we hope to see you again under better circumstances on wesco.fr.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/08/2019
Delivery deadlines not met and customer service unreachable. The item failed me for my child's return to school and no commercial gesture was proposed to apologize for the inconvenience. I will not place any more orders with this company.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry for the inconvenience we caused you. We hope that the commercial gesture and our apologies will earn your forgiveness and we hope to see you again under better circumstances on wesco.fr.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/09/2019
I ordered on 02 09 19 and received it on 12 09 19. I find that a bit long.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care and attention we put into preparing your orders, delivery can have unforeseen issues that we would gladly do without. Your package was stuck for 5 days on a La Poste platform. We apologize for this inconvenience and thank you again for this feedback which allows us to relay the information and thus improve our service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/08/2019
Very disappointed with the delivery! We are asked to choose a day and a time (a time slot) which I find great, so I block a morning on purpose and in the end, nothing! No visit, no news... I call several times but all the advisors are busy so I send an email and I receive a call 3 hours later while I have left home.. And then I am offered a delivery not before the next day and I am told that one package out of the 2 is missing... Anyway... Disappointed
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care and attention we put into preparing your orders, delivery can have unforeseen events that we would gladly do without. We apologize for this setback and thank you again for this feedback which allows us to relay the information and thus improve our service.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/08/2019
Had to contact customer service because the order was not received, it had never been sent. Package poorly packed and damaged upon receipt. For the price a bit disappointing
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are committed to offering you high-quality items. If by accident your order does not arrive in optimum condition, we invite you to contact our customer service by email at [email protected] so that we can improve the situation as quickly as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/08/2019
Delivery too late, very disappointed
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are absolutely sorry that the delay does not suit you. Unfortunately, your order was sent just before August 15th and deliveries are often disrupted by this holiday. We hope your items bring you satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/08/2019
I paid shipping fees almost equivalent to the price of my purchase only to not receive my package on time
Translated reviews
Response from Wesco
We thank you for your feedback. Wesco places the utmost importance on the quality of its services and the full satisfaction of its customers. You received your package two days after placing your order. The delivery was made according to your requests and without any issues on the desired date and location. We understand your eagerness to receive our products and thank you for it.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/05/2019
I never received my package
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Without a response from you, we proceeded with a refund. We apologize for this mystery that remains to be solved.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/06/2019
I did not receive the missing baby bouncer despite my complaint
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/07/2019
Delivery times not respected (and too bad for us if we end up without a gift on our child's birthday) useless customer service, showing a great lack of professionalism towards customers (at least pretend to care when on the phone please!) No response justifying such a delay in delivery has been provided to me, which says a lot about the internal order management... apologies would have been welcome! You promise to keep us informed and prioritize our order... then silence! This purchase left a very bitter taste, I will obviously never return, and I will share my experience with a large community. Please reread your beautiful commitments before taking customers for fools.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are a French SME listening to our customers and are sorry to see your dissatisfaction. You received your package within the announced deadlines during your order and although it seems a bit long to you, we refuse to impose a too frantic pace on our employees, who are already giving 100% to meet your expectations and prepare your packages with care.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/07/2019
I am very disappointed, I received the bunk bed that I ordered already broken. And I don't even know the refund or exchange procedures. In short, very disappointed...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We take great care in the manufacturing and packaging of our creations. We are sorry that you received the damaged bunk bed. To resolve this issue as quickly as possible, we invite you to contact our customer service by email at [email protected] by sending us photos. This way, we can exchange them for you as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/06/2019
Order never delivered by the carrier and Wesco completely shifts the blame onto them. A complaint was made to the company responsible for the delivery but so far no news. The least they could do is issue a refund!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place great importance on customer service and look forward to your response to our email from last month. Your response will allow you to contest the delivery and we can resolve your request.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/04/2019
One month delay
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/03/2019
Order waited 2 months, no updates on delivery information.
No phone appointment in advance, mediocre product packaging, unpleasant carrier.... In short, product more expensive compared to the market for a service at this level, I will not order anything again.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are truly sorry for your disappointment. Unfortunately, this furniture was literally a victim of its success and you experienced this stock outage. We place great importance on our customers' satisfaction and for that, we apologize. However, we hope you will trust us again.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/05/2019
The delivery from this site is a nightmare... order canceled by Wesco without reason or notifying me, then delivery scheduled by the delivery person on a different day than the chosen day. In short, I took 2 days off to never receive my item... I ended up canceling my order! I am also very disappointed with the customer service which is not attentive at all. Too bad because the products seem to be of very good quality
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry that your experience did not meet our mutual expectations. Your package was sent to you 3 days after your order. The attention we pay to sending you excellent quality products unfortunately does not allow us to serve you faster. We hope that your item brings you satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/05/2019
Great site! If you want a quality product, I recommend this site
Translated reviews
Response from Wesco
Thank you for your kind feedback.
You gave us a rating of 1/5 which is the lowest score and does not match your comment.
To achieve better cohesion, could you please re-evaluate your score?
Thank you and see you soon on wesco.fr
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/05/2019
On May 16. Package left in the hall of my building, I was not notified. A part of the order was missing
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We hope you appreciate your entire order. Your comment particularly caught our attention and will allow us to improve our service. Thank you for helping us become more efficient.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/04/2019
disappointed !!!! supposedly scheduled delivery option ???? my package arrived 3 days earlier than I requested (I was on vacation) and especially it was delivered to a neighbor I do not know! BRAVO !!!!!!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize for this inconvenience and hope you will not hold it against us too much.