Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.
GLS announced that my package was delivered on May 2, it is now May 13 and I still have nothing... It's for the nursery, Mother's Day, and it's delaying many activities.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your response. Your package was indeed delivered on the indicated date. Without a response from you, we cannot clarify the situation. We hope you are satisfied with your products and that you have made beautiful gifts for the parents' celebration.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/05/2019
I ordered and paid for two identical items on the same day and I only received 1 in a huge box, I am totally disappointed
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Unfortunately, we only received one order from you. I invite you to contact us directly by email at [email protected]. Our teams will do everything possible to resolve this issue. Regarding the size of the packages, we are trying to calibrate them as best as possible to ensure safe transport while minimizing their sizes. Thus, you received the items in a mini postal box. We are improving every day and hope you will trust us again in this process.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/04/2019
I received an item that does not match the photo! I ordered a mug for a little boy and received one for a little girl. I wrote to customer service this weekend and still no response. I will not order from them again.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We try as much as possible to meet our customers' expectations and the quality of the products we offer is essential to us. We completely understand your disappointment and will do what is necessary to remedy the situation. The color of this product is random and we will change the product listing so that there is no more possible confusion. However, we are convinced that toys and materials for children should not be gendered. We work every day to promote children's right to play freely and express their tastes without worrying about the labels that we, adults, may assign to the color or pattern of the material. We hope you will not hold this against us.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/04/2019
3 bibs showing defects out of 7. Customer service was firm when I called
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Unfortunately, we were unable to respond to you on May 1st due to Labor Day. Regarding the defective bibs, please know that we are committed to offering you products of impeccable quality. To resolve this issue as quickly as possible, we invite you to contact our customer service by email at [email protected] by sending us photos. This way, we can exchange them for you as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/04/2019
very disappointed. no dimensions indicated, I ended up with something that will not be useful to me
Translated reviews
Response from Wesco
Thank you for this feedback. On each product page of our site, the product description includes all the technical information to know: colors, materials, and dimensions.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/04/2019
The product ordered does not meet my expectations at all. The duvet cover turns at the same time as the child during sleep. No means of attachment to the mattress. Upon checking, the description on the site is not clear and can mislead the consumer. Second unpleasant surprise, the return is at the buyer's expense. When you see the dimensions of the package sent for just a duvet and a pillow, it is very discouraging regarding the use of the after-sales service. As a daycare director (I ordered privately), I will not fail to communicate this fact to my professional network.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. This sleeping bag is indeed designed to be used on all types of beds. As you mentioned, there is no means of attachment to the mattress for this classic model. Only the
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/04/2019
Very disappointed with certain items, particularly regarding safety (a toy that breaks in a child's mouth!!)
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. All the material we sell is screened by our integrated quality laboratory as well as external quality laboratories. When an item is defective, we invite you to contact our after-sales service as soon as possible by email at [email protected] to resolve the issue as soon as possible. The safety of children is our priority. Thank you.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/02/2019
Terrible!!! Very mediocre product, borderline dangerous, we received it and threw it in the trash immediately! A shame!!! How can a scrupulous seller be allowed to sell such dangerous crap for a baby!!! A real scam!!! Stay away!!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are truly sorry for your comment. This toy is particularly appreciated by early childhood professionals who use it with very young children to play with dolls and imitate the adults around them. It is in no way a real cradle for infants but a toy. If there are quality issues with this toy, please contact our customer service at [email protected] so that they can address your request as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/03/2019
Happy with the rug but extremely shocked by the delivery times and conditions. I finally receive it after 3 weeks of waiting and decades of surcharges to the carrier Heppner. Catastrophic!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place the utmost importance on providing you with quality service. Despite all the care we take in preparing your orders, the encounter with the carrier does not always happen as we would like. We have reported the information to the carrier. The appointment is made online after receiving a text message.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 14/03/2019
The dimensions do not match the description. Too bad, even when writing to them they don't want to know anything.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Unfortunately, we did not receive your letter. We invite you to contact us by email at [email protected] so that we can process your request as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 18/03/2019
Hello,
I gave the blue balance bike to my grandson for his 2nd birthday. This balance bike is designed for children aged 2 to 4 years. However, this little one, who is very tall for his age, cannot use this balance bike: 1) it is very, very heavy and he cannot lift it. 2) the handles are very thick and a 2-year-old's hands are too small. 3) the seat is much too far from the handlebars which forces him to sit on the frame. 4) it is too high. 5) the two rear wheels make the balance bike unstable (it barely helps to keep the balance bike upright when stopped and even when the child gets off, it falls. This balance bike is NOT AT ALL SUITABLE FOR A 2-YEAR-OLD as stated in the advertisement. It would be perfect for a child aged 3 and up. This means he won't be able to use it for a few more months. Therefore, it is a lie to state that it is suitable for a 2-year-old. For this reason, I am very dissatisfied with your policy. I will therefore leave a negative review online so that other parents are not misled as I was. Thank you for your attention.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sorry that our little three-wheeled balance bike does not meet your satisfaction. It is designed for children whose height is between 90 cm and 119 cm. Specifically manufactured to withstand the assaults of schoolchildren in playgrounds, its weight is a consequence of its use. Its handles are equipped with an anti-shock system and their dimensions are a result of their robustness. The instability of the balance bike is the whole appeal of the product: it allows the child to work on their balance and train their vestibular system.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/03/2019
Order that was supposed to arrive between March 12 and 14, 2019, ultimately after 2 calls it arrives only on the 20th and it's not the right item. In the end, I have to fill out a form where there is a 15-day delay for processing and to find out if I can get a new one or be refunded!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place the utmost importance on providing you with quality service. As a French SME, we have chosen not to use a call center and thus handle your requests with all our attention. This choice sometimes involves delays but guarantees local economic dynamism and the maintenance of our values. We thank you for your patience and hope to see you again soon on our site.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/03/2019
Order not compliant (not the requested model) and obligation to pay to return the material
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. When the product is not compliant or defective, the return is free. The after-sales service, reachable by email at [email protected], is at your disposal to respond to your requests as quickly as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/03/2019
Good product but zero on the delivery side
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing your orders, the delivery of it sometimes has setbacks. However, we are happy that the items meet your expectations and that you were delivered on the desired date.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/01/2019
Following an order placed on the site, I am very disappointed. One expects a minimum given the price charged. Order placed for a wooden kitchen set. Many problems with all the items received: one piece where there were no screws, another received yellowed when it is supposed to be new, another piece that had 2 identical sides making it impossible to assemble, and finally one last piece that my husband had to fix because it did not fit together properly. And the worst part is that once the customer service was contacted, they sent the missing parts to a different address. It's a shame. One expects quality products but that is not the case. Customer service did do what was necessary, but it required patience.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry for not having responded to your order as we would have liked. We sincerely apologize for this. We hope nonetheless that you appreciate your toys and that you will trust us again.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/02/2019
Never again, the delivery person didn't even call me, I pay delivery fees to be delivered at home and they put a relay point instead, so I'm not nearby and of course Wesco can't do anything, I will never order there again
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the love we put into preparing your orders, we do not fully control the transport. However, your comment allows us to highlight this issue and thus improve our organization.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/02/2019
Very disappointed, the colors of the beads do not match the sales photo.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. The photo was indeed old and we apologize for that. It will be modified as soon as possible. We hope you will not hold it against us.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/01/2019
The package was in poor condition! Clearly already opened
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the attention we pay to preparing your packages, sometimes the transport does not go as we would like. We invite you to contact customer service at [email protected] and we will process your request as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/01/2019
I stumbled upon this site by chance.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/01/2019
Very attractive site but I am extremely disappointed!! Delivery scheduled between the 17th and the 21st, I finally received my items on the 24th. I ordered 2 cots and 2 sheets, one of the cots is completely bent (this is not due to delivery, the box is intact.)
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the attention we pay to providing you with deliveries at your convenience, we could not deliver without your presence. Regarding the quality of the cot, we invite you to contact the after-sales service at [email protected] and we will handle your request as soon as possible. When products are defective, return shipping costs are on us.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/01/2019
Not having received my order to date and after several phone calls, I was informed that the delivery person came to my home but could not leave the package claiming that the person who would have received it was not expecting any order. This supposedly happened during his two visits while I saw no one and received no notice or phone call from the delivery person. I contacted the carrier (the very unpleasant lady) who insisted that a notice had been left in the mailbox... The delivery is rescheduled for the 24th but on that date and until February 10th, I am abroad. So I canceled this order and kindly ask you to process my refund. Best regards, Christian Chauvet
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the attention we pay to your orders, it happens that the transport does not meet our expectations. Your feedback allows us to implement corrective improvement actions, and we thank you for that. We hope to see you again soon on our site.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/10/2018
You order, they charge, and deliver three months later. I do not recommend.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We understand your dissatisfaction with the situation. Unfortunately, we were out of stock on the product you chose. However, billing was done at the time of shipment and we refunded your order a few days after your cancellation. We are truly sorry for our missed encounter.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/01/2019
Bunch of jokers!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/12/2018
Very disappointed...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/12/2018
This is the first and last time I order from you! To date, I have received no feedback!! Except for information about a response in 3 weeks!!! I'm dreaming... Santa Claus will be gone by then! So I demand a refund!!! Non-negotiable... otherwise, I won't tell you the publicity I will make for you...!! On Facebook etc... not to mention the little girl who would have the toy... luckily the competition exists!!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry for your frustration. Your package left our workshops on December 12th and unfortunately, we cannot control the transport which is carried out by an external provider. We have established a trusting relationship with our customers for over 40 years and honesty is part of our DNA. Therefore, there is no need to threaten for us to understand your disappointment and refund you.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/12/2018
Damaged package and ineffective after-sales service
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We take pride in providing you with quality material and we pay specific attention to their packaging to guarantee you impeccable service. However, transport can bring surprises beyond our control. We have offered to replace the damaged part. Please feel free to get back to us when you have made a decision.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/12/2018
Not good
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place the utmost importance on providing you with impeccable quality service. We invite you to contact our service by email at [email protected] and we will handle your request as soon as possible.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 19/12/2018
I still haven't received the books so I can't give an opinion. Disappointed not to have received them for Christmas.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry that you did not receive your gifts in time to celebrate the Christmas holidays. This was due to an incomplete address issue.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 16/12/2018
The molds received seem very old, are damaged and all stuck together
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the attention we pay to the quality of the products we select for you, it happens that some bad apples slip into our stock. Your comment allowed us to check our stock to offer you items that meet your expectations and our standards. We hope you will appreciate your new molds.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/12/2018
Package was patched up with exploded orange gouache bottle... maximum dissatisfaction. R. T. for J. T.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, We cannot accept your comment as it contains personal information (First name and Last name). Thank you for your understanding.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/12/2018
The package arrived partially opened. I didn't notice it immediately. Inside, the three rattles and the catalog were missing. I am very disappointed with the Colissimo service and I hope Wesco will send me the three missing rattles...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/12/2018
A few minutes after validating my order, I realized that I had forgotten two products. I wanted to cancel my order (because there is no modification proposed) to add these products. Impossible to cancel because the order preparation was in progress even though I had just validated it. In total, the order was only shipped 2 days later and I only received it after 5 days. Since I have to pay shipping fees again, I will not reorder the products I wanted to add.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your order can be canceled within 2 hours of validation. However, if the items are in stock, it is possible that our elves take care of it right after. Regarding shipping fees, we regularly publish promo codes for you to benefit from free shipping. Don't hesitate to subscribe to our newsletter or join us on our Facebook page to never miss them.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/12/2018
For now, not reliable, despite the good reputation of the items. I have not yet received a response to my complaint message, just a few days before Christmas.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/11/2018
Very disappointed with my order. Items refused by the carrier, package torn with a mat that was damaged and dirty as it had obviously been dragged in trucks. Packaging not sturdy. Result: an email to customer service that will process my request in 3 weeks and my floor mats that I will not be able to receive for Christmas... even though I ordered on 27/11 items in stock to be sure to have them by 24/12..
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the attention we pay to the preparation of your packages, we cannot control the delivery. The response times of customer service are announced to be a maximum of 3 weeks but as you have noticed, your order left our workshops the very next day and you received your packages on time. We hope you had a good holiday and that the items found their audience.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/11/2018
Customer service is terrible
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. December is a time full of expectations and urgencies. We are sorry that your experience did not meet your expectations. We hope your next visits will be more pleasant.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/10/2018
I was supposed to receive the complete order at the beginning of November and I just received one pouf!!!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/09/2018
Delivery times are way too long even though I paid for my order in full on the day I placed it. Additionally, I am very disappointed with the quality of the mirror; the edges of the MDF panel are unfinished.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite the special attention we give to fulfilling your orders as quickly as possible, it happens that we are victims of our success and that the products you order are not in stock as quickly as you would like. We apologize for this.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/11/2018
The package arrived damaged. I sent an email without a response and called several times: the lines are always busy.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite the care we take in preparing your packages, transport can bring unpleasant surprises. Wesco has chosen not to outsource its telephone support, and the Christmas period is intense, and our elves are very busy. We apologize for this and hope that your order now brings you complete satisfaction.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/11/2018
We were supposed to be delivered on Monday, December 4th, the package was finally delivered on Thursday, November 29th. We were absent, we did not receive any phone call from the carrier, the package was delivered to a neighbor, fortunately, we get along well with them but I should not have imposed this constraint and responsibility on them in case of problems with the package.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take with your orders, we cannot control the delivery. Thanks to your feedback, we have alerted the transport company to resolve these inconveniences. We apologize for this.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/10/2018
Hello, The supplier Wesco is not at fault (although the product I initially ordered was out of stock and the restocking times were doubled compared to what was announced on the website). The company tasked by Wesco to carry out the delivery is the issue: delivery window from 9 am to 5 pm (nothing more precise) and the delivery person delivers to the street and refuses to enter your residence (he is not paid to 'take the elevator').
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.