Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.
Error on the order and arrival of mismatched products.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to give us feedback. We understand your disappointment in receiving the wrong package out of the three you were expecting. We sincerely apologize for the inconvenience caused. We thank you for contacting us, allowing us to offer you a solution to correct this problem. As agreed with our customer service, we will send you the correct product along with a prepaid label so you can return the wrong package at our expense. We hope this solution works for you and that you will give WESCO another chance. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/06/2022
Nothing was normal about this order even if everything ended very well! I did not receive a confirmation email for my order. I was not informed of the delivery either by Wesco or by the carrier, fortunately we were present. Curious, right? Marie-Odile Blanvillain
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 31/05/2022
Waiting for a response to my complaint (damaged item received and poorly protected for transport). After-sales service overwhelmed...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, thank you for taking the time to alert us through this channel. We understand that this experience did not meet your expectations, and it does not reflect Wesco's quality commitments. We are currently in contact with the carrier to understand the origin of the defects found on the product and to avoid the problem from happening again in the future. Our customer service has received your complaint and will get back to you soon to offer a solution, which we hope will encourage you to give our site a second chance. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/05/2022
sofa arrived damaged. The carrier I saw deliver dragged the sofa on the ground! contact for return. poor handling of the return
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. The delivery of your order was not carried out according to WESCO's quality commitments and we are sorry for the inconvenience caused. We invite you to contact our customer service at [email protected] or at 05 49 80 45 05 so that we can offer you a solution quickly. We hope you will give WESCO another chance and that we will soon see you again on our site.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/04/2022
Rug received damaged (like cuts from a cutter). This is not surprising as it was just wrapped in transparent plastic. I made a complaint and I hope to receive a new one! My rating could be revised depending on customer service... otherwise, apart from the fact that it is damaged, the quality is top! I wanted the ivory color, it was only available in this size. Too bad.
Translated reviews
Response from Wesco
Thank you for your feedback. WESCO places the utmost importance on the quality of its services and the full satisfaction of its customers. The delivery of your order was not carried out according to WESCO's quality commitments. Our logistics service has been informed of this situation and will take the necessary measures to ensure it does not happen again. Our after-sales service has taken your complaint into account and will get back to you to provide a solution as soon as possible. We hope you will give our site a second chance. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/03/2022
Delivered before the desired delivery date (while on vacation). Very inconvenient when you have to pick up the package at a relay point when you don't have time to go and need the product. Misunderstanding during a call to customer service before purchase. Accessory was said to be part of the pack by the person on the phone but was not received as it is not actually part of the pack. Complicated to have to make a claim by email rather than by phone. Passed around from service to service. I still haven't managed to order the missing accessory. I believe I shouldn't have to pay shipping fees again since it wasn't my mistake and it could even have been offered to me. In short, my first experience with Wesco is not encouraging.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello, thank you for alerting us through this channel. We are sorry for the inconvenience caused. We understand your disappointment regarding the receipt of the order outside the desired timeframe and we acknowledge that you did not receive the response you were looking for. Regarding the product, indeed, you ordered a chair with a tray and a crotch strap, but the crotch strap is fixed to the tray, so it is not possible to use the crotch strap alone, without the tray. For this product, if you wish to use the chair with the crotch strap but without the tray, we offer the accessory alone (reference 63215). This experience does not align with the values upheld by Wesco. It is through this type of feedback that we question ourselves daily, in order to continue improving, refining our product descriptions, with customer satisfaction as our primary goal. We hope you will give Wesco another chance and that we will soon see you back on our site.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/03/2022
Dispute. No response.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. Our customer service has received your request and will get back to you today. See you soon on our site, have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/03/2022
A lot of delay in delivery! An enormous box disproportionate to the size of the item
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for this review on your order. Indeed, the delivery of your package did not go optimally and this independently of our will (addressing problem on the carrier's side). We take note of your disappointment regarding both the delivery and the disproportionate size of the package. Despite this, we hope to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/02/2022
I have been searching for my supposedly delivered packages for 2 weeks. They actually arrived at another school in Poissy and were left there because the delivery person didn't have time to return to my school. Absolutely not happy with this delivery!!!! No issues with the products though.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us to your disappointment regarding the delivery. We are sorry to read that it did not go according to our own commitments regarding service. We will certainly pass this feedback - independent of our will - to our logistics service so that this does not happen again. Despite this inconvenience, we hope you will trust WESCO again for your future purchases. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/03/2022
I am unfortunately disappointed with the sending of my order. There was a mistake on the label regarding the printing (Name, address number..) which delayed the delivery of my order 'lack of information'.. In short, the product seems correct, but for a first order, I remain disappointed.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for this feedback. We are sorry for this address printing error independent of our will. We take note of your legitimate dissatisfaction so that this type of inconvenience does not happen again. Despite this disappointing first experience, we hope to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/03/2022
The delivery did not quite match my order, as out of the 9 packages ordered, only one contained the bells of the ordered size, the others were smaller, so obviously cheaper.... I am therefore disappointed with the merchandise and misled about the price....
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. We are sorry to read that the majority of the received bells do not meet your expectations. Following the replacement of this product, it is possible that you received old references and this does not comply with the order placed. Also, our customer service is at your disposal at [email protected] for any complaints. You can mention the different dimensions received and our teams will get back to you as soon as possible to provide a solution. Despite this inconvenience, we hope to see you again on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/02/2022
The bunk arrived defective. After a week, I still have no news from customer service... unacceptable!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us through this channel regarding your disappointment with this order. We apologize for the defective nature of the product received. Our customer service teams are doing their best to respond to requests as quickly as possible. They should provide a response to your complaint this Monday, March 7. We hope that despite this inconvenience, you will trust WESCO for your future purchases. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/02/2022
I bought a brachiation bar, the bar seems very solid but it is not noted on the product that wall fixings need to be added, so the price is almost doubled. I realized this when I received my package.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Following your remark and to inform future buyers, we will update the product description to specify that the fixings are not provided with the product. We thank you for your help which allows us to improve. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/01/2022
Package arrived damaged. The table is to be assembled of course, but the screws are missing. We hope to receive them as soon as possible.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize for this oversight and present our apologies. Our customer service is aware of your request and is taking the necessary steps to send you the missing items. We hope to have the pleasure of seeing you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/12/2021
The products are very good, however I am not too happy with the rest. The products arrive packaged in large bags and are very dirty, some have very difficult black stains to remove, some stains simply do not come off and are ingrained. I didn't even contact customer service because for my last order I received a block with a damaged corner, okay really very slightly damaged but when you see the price I would have hoped everything to be impeccable. Customer service did not respond to me. Too bad because the products are good.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to write to us. We are sorry to read that you are not fully satisfied with your shopping experience at Wesco. We are particularly attentive to the quality of our products and the cleanliness of their packaging at the time of departure from our warehouse. If a package was not compliant, it would obviously be redone before shipping. We cannot leave you with soiled products as this goes against our quality commitments. That is why we would need you to send us a complaint at [email protected] (including some photos of the defective products) so that we can provide you with a solution quickly. We thank you in advance for your cooperation and sincerely hope that this unfortunate experience will not prevent you from returning to us at www.wesco.fr. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/11/2021
Unfortunately, 2 of the 3 ordered drums arrived damaged and will require an exchange or return.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for notifying us about the problem encountered. We invite you to write to us at [email protected], attaching some photos, and our customer service will do what is necessary to provide you with a solution as soon as possible. We sincerely regret this quality issue and hope to have the opportunity to see you again in the future on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/11/2021
I placed my order to see it before Christmas as planned, but unfortunately, I received it at the beginning of January.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your experience feedback. We are sincerely sorry for this longer delivery time than initially expected. For several months, globally, some raw materials have faced supply difficulties, directly impacting the availability of finished products. As a manufacturer and distributor, we are also affected by this situation and are doing everything possible to minimize the impact on our customers to ensure their satisfaction. Despite this delivery delay, we hope your order meets your expectations. We look forward to seeing you again soon on our site, and we wish you a very good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/12/2021
Big delivery problem. At the end of my order, I had the choice for the delivery date. I marked from December 29 because I was not home before. And the order arrived on December 27. So very disappointed.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Indeed, after checking with our services, we did communicate the date of December 29 to the carrier for the delivery of your order. This date was not respected and this independently of our will. We regret your disappointment and hope that you will give us a second chance by coming back to see us soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/12/2021
One of the 3 ordered items is defective, one of the light balls does not turn on.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/11/2021
Quality products, shipping faster than expected, functional site. Missing one item (missing 1 flower out of the 3 swirling flowers planned)
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Our customer service is well informed of your complaint and is taking the necessary steps to resend you a compliant product as soon as possible. We thank you for your patience and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/11/2021
I DID NOT RECEIVE THE ORDERED MODEL BUT ANOTHER FROM THE SAME BRAND, WITHOUT INFORMING ME, NOR TELLING ME THAT THEY DID NOT HAVE MY PRODUCT.. AFTER COMPLAINT, I WAS TOLD THAT THE ONE DELIVERED MIGHT BE SUITABLE, THEN NO MORE NEWS, NO INFORMATION ON THIS DELIVERY ERROR, NO OFFER OF REFUND..
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Our customer service has taken your request into account and has indicated the procedure to follow for a refund to be made. On the product sheet in question, we specify that the color is assorted. The preparation of the order for this reference is therefore done randomly (the product itself remains in accordance with the visual and description, only the color changes). We still hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/12/2021
Package delivered to another address, I had to go pick it up
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for this delivery error that was beyond our control. We are immediately forwarding the information to our logistics department so that the necessary actions are taken with the concerned carrier and especially to ensure that this does not happen again. We hope that you will not hold this delivery error against us and that you will visit our site again soon. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/11/2021
More than a month for an order. Ordered on November 6, received on December 8, and this without any intermediate information from WESCO. So, bad rating.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize for this particularly long delivery time. The reference you ordered had a supply delay and therefore a consequence on your delivery. We understand your disappointment and still hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 02/12/2021
Products still not received, however, and no tracking
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to write to us. We are sorry that the tracking of your order could not be done via your customer area. Exceptionally, you can track your package directly on the Colissimo site with the following number 6A22390599759. According to our information, delivery is imminent. We apologize for the inconvenience caused and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/11/2021
Very disappointed because all the clothes taken for the doll are either too big or really too small. I am from Tahiti and it is impossible to return the doll clothes before this Christmas to dress the doll.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We invite you to contact our customer service at [email protected] so that your request can be taken into account and we can proceed with the necessary exchange. Delivery to Tahiti is indeed not possible. However, our customer service will analyze your situation to provide the most satisfactory solution. We thank you in advance for your cooperation and apologize for all these inconveniences. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/10/2021
Concern about a product reported on Sunday... it is now Thursday and no callback or email from them. The products are good but the customer service leaves much to be desired... My daughter will probably have a damaged Christmas gift
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your file is being processed by our customer service which is proceeding with an exchange of the item. We apologize for the inconvenience caused. As Christmas approaches, activity intensifies and our teams do their best every day to provide a quick response. We thank you for your patience so far and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/11/2021
Delivery of the wrong product which apparently does not exist in the catalog (the description - including on the order form or invoice being incorrect: it is not 3 in 1 glue varnish but 4 in 1 Pouring. Tedious return for refund
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your file is being processed by our customer service for a refund to be made. We apologize for this designation error. We thank you for your cooperation and patience. We hope you will give us a second chance by returning to our site next time. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/11/2021
Not enough information about the product I purchased
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to evaluate this product and your feedback on your experience. Your comment does not provide any indication of your appreciation of the product or its specifications. It has therefore not been published as it cannot provide any guarantee or advice to future buyers.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/08/2021
Very disappointed by the lack of communication from the brand. More than 2 months delay when that was not what was announced. Delivery postponed without being warned and no compensation even though it was a birth gift. This is not professional.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to write to us. First of all, we apologize for this particularly long delivery delay and our lack of communication which only heightened your disappointment. Our customer service is processing a refund for the shipping costs related to your order. Additionally, we would like to clarify that during this current period, like many economic players, we sometimes face supply difficulties on certain references. Unfortunately, the product you ordered is affected. Our teams are all mobilized to ensure product availability and are doing their utmost to guarantee deadlines with suppliers. Customer satisfaction remains our priority. We hope that in light of these elements you will trust us again by returning to our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/10/2021
Several orders with a lot of delays and still in delivery for several weeks! Products marked as available on the site and after ordering, we are informed that the items are unavailable.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your experience with us. First of all, we apologize as the delivery of your order exceeds an acceptable timeframe and we understand your dissatisfaction. We have investigated on our side to understand what may have happened. It turns out that your order contains references that have gone out of stock. The time it takes for them to be restocked from our suppliers can take several weeks. Like many companies, we are also experiencing supply delays due to the COVID crisis, which has repercussions throughout the chain (up to the final customer). Please know that our teams are doing their utmost to minimize the impact on our activity. To date, you still have 2 products awaiting delivery. Of course, we understand that you do not wish to wait this additional timeframe. If that is the case, we invite you to contact our customer service at 05 49 80 01 66. We renew our apologies and are particularly grateful for the patience you have shown so far. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 27/09/2021
Broken goods upon delivery
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Despite all the care we take in preparing our orders, transport mishaps can happen and are beyond our control. Our customer service has taken the necessary steps to resend you compliant products. We thank you in advance for your understanding and wish you a very good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/09/2021
I am mixed, the item is compliant but the delivery was made several days after the date announced by Wesco and with great difficulty with the delivery company that does not like individuals (zigler). The invoice was also not issued by Wesco which poses a problem for me because it is professional equipment, there is a big lack of professionalism on the part of Wesco!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your feedback. When you placed your order, we indicated a delivery between September 17 and 21. After checking with the carrier, your order was indeed delivered within the allotted time. Furthermore, our customer service confirms that your invoice is indeed issued by Wesco. We are surprised by the lack of professionalism you mention as we have fulfilled our commitments for your order. Listening to our customers and in a logic of continuous improvement of our practices, we remain at your disposal at 05 49 80 01 66 to discuss this further if you wish. Rest assured that your satisfaction remains our priority. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/08/2021
The order was received quite quickly but the product was delivered without fittings. It is stated in the delivery section 'delivered without fittings' but not knowing that the said 'fittings' were the fasteners, I did not pay attention to it. Mistake!!! €40 for fittings, competitors are much cheaper for equivalent quality.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 12/04/2021
Product ordered in April and delivered in August! Product left in the garden! Without prior notice of passage
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your feedback with us. We apologize for this long wait and regret that the delivery did not meet our quality commitments. Unfortunately, the product went out of stock when you placed your order. A few weeks therefore passed between manufacturing and restocking. We hope nonetheless that the product brings you satisfaction and that you will trust us again by returning to our site soon. Have a good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/04/2021
partially delivered order. Not great for a gift
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/06/2021
Order placed on 18/06, still not received even though all items were in stock!! Delivery times are too long with every order!!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. When you order from us, you are trusting a French SME for which the well-being of employees is just as important as that of our customers. Despite all our goodwill, we cannot compete with large brands offering instant delivery. Your order was indicated as deliverable between June 24 and 28. You received it within these deadlines. We are sorry that your shopping experience did not meet your expectations and hope that in light of these elements, you will excuse us. Have a good day and thank you again for your trust.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/05/2021
Very dissatisfied with Wesco. Availability deadlines not respected at Wesco. Notification of delivery addresses is absurd. Delivery tracking is very insufficient. 15 days stuck at my personal home due to contradictory emails. And on the other hand, a requirement for advance payment without any discount! However, the delivery person was efficient and did their best to rectify the poor delivery instructions.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/04/2021
More than a month to receive my order ?????
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/05/2021
The delivery person came at 12:45 while the agreed time by phone was between 14:00 and 16:00. The rug is stained with red marker marks that went through the plastic. Stains that won't come out...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are particularly concerned about the quality of our products and services. We apologize as the delivery did not go according to our standards. We invite you to file a complaint with our customer service at [email protected], attaching some photos of the stained product so that we can provide you with a solution. We hope that you will visit our site again soon. Have a good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 12/04/2021
Very very disappointed with customer service. After realizing that I had made a mistake in my order, I contacted the service. Impossible to modify my order placed a few minutes before. I was told that I had to cancel the order and place another one and that no, they could not help me, it was up to me to do it alone. I placed a new order but couldn't find how to cancel the first one. So I gave up but I am very disappointed. Three days later, I received a Wesco catalog in my mailbox announcing that shipping costs have been free for 15 days. Do you think customer service would have informed me?!?
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sincerely sorry that your experience on our site went this way and we offer our sincerest apologies. When an order is validated and paid on our site, we are limited in our intervention possibilities and we can no longer cancel it, for example. Your comment regarding the shipping promo code is understandable. To prevent this issue from happening again, we have strengthened our internal communication system so that our customer service is well informed of ongoing promotional actions. Your unfortunate experience has allowed us to improve our process and we thank you for that. We hope you will give us a second chance and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
We use cookies for audience measurement and improving user experience.