Customer reviews of Wesco

Trust Attestation
9 /10
Overall rating: 9 out of 10
Based on 15 079 published reviews

Summary of reviews

Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.

2 star reviews

Reset filters
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/04/2021
Book very poorly packaged for delivery, thus damaged in 2 places. I do not recommend
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sincerely sorry that our quality commitments were not met and we apologize. We will forward your comment regarding the packaging of your package to the relevant service to take the necessary measures in the future. We invite you to contact our customer service at [email protected] attaching some photos of the damaged book so that we can provide you with a solution. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/02/2021
A slightly long order, I feel like I bought a second-hand product.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Depending on product availability, delivery times may vary and we are sorry for that. Your satisfaction remains our priority and our teams are all mobilized daily to ensure delivery is made as quickly as possible. We hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/04/2021
On your site, this bike was indicated as made in Europe. Surprise on the box, it says Made in China??? Displeasing effect guaranteed... Only my little girl's birthday prevented me from returning it to you. Please be honest about your descriptions.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize for this inaccuracy. Thanks to your comment, we will correct the product listing immediately. We acknowledge our information error and hope that the product will satisfy you in use. We hope you will give us a second chance to make a better impression and that you will come back to visit us soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/03/2021
2 orders and 2 times a defective product! Shameful given the price.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize for the problem encountered which unfortunately has repeated itself. We are particularly attentive to the quality of our products and services, and we are equally disappointed when these commitments are not met. We take note of all feedback to improve our practices and better satisfy our customers. We hope to have the opportunity to see you again on our site under better conditions. Have a good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/03/2021
Unfortunately, my chalks arrived broken and I ordered colored chalks but received white chalks
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We invite you to file a complaint at [email protected] (including some photos) so that we can provide you with a solution. We are particularly attentive to the quality of our services and products. We apologize for the inconvenience caused and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/03/2021
Difficulty finding the item reference
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry that you encountered difficulties finding an item on our site. If necessary, you can contact our customer service directly via the online chat offered on our site or by phone (05 49 800 66). We hope that the ordered product meets your satisfaction and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/03/2021
A lot of difficulty in validating the cart
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your feedback. Our site has recently been revamped and indeed the implementation sometimes came with hiccups. We apologize for the inconvenience caused. Our teams are all mobilized to provide you with a smooth and very satisfactory experience on our site. We hope to have the opportunity to see you again in the future under better conditions. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/03/2021
Package dropped off at a relay point more than 10km away. While there is a relay point in my city.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry for this situation and we understand your confusion. It should be noted that each carrier works with a predefined list of relay points. This probably explains the carrier's choice for your order. We apologize for the inconvenience caused and we are forwarding the information to the relevant department so that this situation does not happen again. We hope that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/02/2021
I ordered these masks thinking they were category 1. This is not the case. I misread and I find that there is a lack of visibility in this matter. I also don't understand why, in February 2021, category 1 masks are still being sold on a site like Wesco...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. All the technical characteristics of this product are indicated on the product sheet in the '+Product' section, including the fact that it is a category 2 mask. We are sorry if this mention is not sufficiently clear and we will forward the information to the relevant department for improvement. In accordance with the new regulatory requirements applied in schools, we recommend our Wespir Premium masks which are certified category 1. We remain at your disposal at [email protected]. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/01/2021
The items perfectly match our expectations, however they arrived damaged because they were very poorly packaged, no bubble wrap or polystyrene, the boxes arrived torn!!!!! It's a shame
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place the utmost importance on the quality of our services and the full satisfaction of our customers. We are sincerely sorry for this situation and extend our sincerest apologies. Our customer service is currently processing your request and is taking the necessary steps to resend the damaged part to you. Nevertheless, we hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/12/2020
very delayed order without any information from Wesco. I had to call to find out that the product was out of stock
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sorry that you experienced a longer delivery delay than normal and we sincerely apologize. Every day, all our teams are mobilized to ensure product availability. We take note of your feedback to improve our practices. We hope to have the opportunity to see you again soon on our site under better conditions. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/01/2021
I did not receive an invoice in the package. I requested it by phone and 1 day later, I still haven't received anything. Customer service follow-up
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Our customer service has sent your invoice again and is available at [email protected]. We wish you long hours of play and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/01/2021
We received damaged products.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are particularly concerned about the quality of our products and we apologize for the problem encountered. Your complaint is being processed by our customer service so that a solution can be provided to you. We renew our apologies and hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 13/12/2020
1 MONTH DELAY AND PART OF THE ORDER CANCELED
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your order was particularly unfortunate and we apologize. Our customer service will get back in touch with you to understand what may have happened and offer you a solution for the undelivered item. We are sincerely sorry that your experience on our site went this way. Nevertheless, we hope to have the opportunity to see you again on our site under better conditions. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/01/2021
Really I am disappointed. The package was not securely packed enough and the purchased gouache was leaking out of the package. Too bad because the products are excellent. Packaging for shipments needs to be reviewed!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We apologize for the problem encountered. Being particularly attentive to the quality of our services, we are forwarding the information to the relevant department to ensure this situation does not happen again. We invite you to file a complaint with our customer service at [email protected] (including some photos) so that a solution can be provided to you as soon as possible. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 31/12/2020
I am very disappointed because I am missing screws for the assembly of one of my items and the customer service does not seem to be responsive or attentive to me at all.. I still don't know if my request made nearly a week ago is being addressed..
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sincerely sorry that your order is incomplete. Our customer service is aware of your complaint and will get back to you within the week to provide a solution. After the end-of-year holidays, the response times of our customer service are temporarily extended and we apologize for the wait. Hoping to have the pleasure of seeing you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/12/2020
Long processing time for the order and damaged glue arrived, several tubes punctured
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We invite you to contact our customer service at [email protected] so that your complaint can be taken into account and a solution can be provided. We apologize for the damaged products and hope to have the chance to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 17/11/2020
Sometimes not very visible and the terms of use are unclear.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are particularly attentive to the full satisfaction of our customers. That is why we remain at your disposal at [email protected] if you would like assistance with the use of your products. We hope to have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 16/12/2020
Disappointed with one of the two products.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/12/2020
Fast but packaging not designed for bottle delivery.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are doing our best to adapt the shipping packaging as best as possible. In a continuous improvement logic, we take note of your comment and pass it on to the relevant department to evolve our practices. We hope that the product meets your satisfaction and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/12/2020
The cutlery was thrown loosely in the box without any protection, even the box itself. This is unacceptable during COVID times and for a company that works with nurseries. The box was three times too big for the contents. Really very disappointed, I wanted to order a hammock nest and a chair for my daughter from you, but that's not going to be possible. Really very disappointed. Best regards.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are particularly concerned about our impact on the environment. That is why we strive to limit over-packaging as much as possible. Furthermore, some products require reinforced packaging to ensure safety during transport (hence the choice of a box rather than an envelope in your case). We are convinced that you will be able to give a second life to this cardboard package. We hope that these explanations will shed a little more light on our choices and that we will have the opportunity to see you again in the future on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/11/2020
Navigating the site with a mobile phone is quite tedious. The delivery was catastrophic with packages thrown from the other side of my garden gate in the rain. One of the products was delivered with bottles half full.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sincerely sorry that your experience with Wesco went this way and that the delivery did not meet our quality commitments. We invite you to contact our customer service at [email protected] so that a solution can be provided to you. We remain at your disposal and hope to have the chance to see you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/10/2020
out of 2 items, only one is of good quality, the other is very disappointing.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are particularly attentive to the quality of the products we offer and we are sincerely sorry to read about your disappointment. Our customer service is at your disposal at [email protected]. We hope to have the pleasure of seeing you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/10/2020
Wooden ring toss too fragile for school
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We invite you to contact our customer service at [email protected] so that a solution can be provided to you as soon as possible. At Wesco, we are particularly attentive to the quality of our products and we are sincerely sorry if this one does not fully meet your satisfaction. Have a good day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/10/2020
I bought some plaster for my son. They are tiny! One of them is half the size of my little finger! Anyway, I won't buy from this site again
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place great importance on the full satisfaction of our customers and we are sorry to read your disappointment. All our product sheets mention the technical characteristics of the products (dimensions, materials...). Therefore, we invite you to carefully consult this part so that your purchase is not disappointing. Our door remains open and we will be happy to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/08/2020
While the navigation on the site is not bad, the delivery times are way too long, I just received an order placed two and a half months ago... No news by email to inform me of the progress of my order and no possibility to contact anyone on the website, I sent a request several times to which no one ever responded...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. It happens that some products are victims of their success and take longer to arrive at our customers. We are aware that these delays can generate frustration and we apologize. In the case of your order, we sent you an email on 04/09 to inform you of the stock shortage. We are sorry if you did not receive this email. We hope that in use the products will meet your satisfaction and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/09/2020
1 damaged item, and not the right color
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We are sincerely sorry that the products received do not meet our quality standards and that they do not fully satisfy you. We invite you to contact us at [email protected] so that your complaint can be processed. We hope to have the chance to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/07/2020
Bed available only in wood. Assembly of the bed barrier very complicated and poorly explained in the instructions. Quality of the screws needs to be reviewed. The assembly key is not suitable for the location of the screws. Very dissatisfied with the delivery service that delivered the 6 beds in front of the nursery door during lunch!! 350kg to carry for parents to access and in case of fire: an inaccessible emergency exit! We wanted them to be dropped off in the building next door, but the delivery person didn't have time!! Convenient to make a delivery without a signature, which allows them not to have to wait for the person in charge of the structure.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are particularly attentive to the quality of our products and services. We are sorry to read your disappointment and we apologize for the inconvenience caused. Listening to our customers, we will pass your comments on to the relevant services. We hope that in use these products will bring you satisfaction and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. In the meantime, we remain at your disposal at [email protected] Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 14/08/2020
After 1 month of waiting, I am still waiting for 1 package... and the second arrived broken! I am very disappointed!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sorry for this situation and we sincerely apologize. Despite all the care we take in preparing the packages, sometimes the transport does not meet our quality standards. Finally, during this back-to-school period, our customer service is experiencing a longer response time than usual, but please know that we are doing everything we can to provide you with a solution as quickly as possible. We hope to have the chance to see you again soon on our site and thus regain your trust. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/08/2020
The site is easy to use, I ordered a dragon and a set of knights from this site as they were unavailable in stores. During delivery, I only received one of the two ordered products with no paper in the mailbox allowing me to pick up the rest of my package at the post office. I reported this to Wesco, who just sent me the invoice by email without any explanations or anything... At the post office, they told me that the package had been delivered and that nothing was pending. I had to contact Wesco again, changing my tone to get what I had paid for. They then sent me a new package with the other part of my order. Let's see if I receive it... Disappointed with the customer service, which was not very responsive and not inclined to help. I am torn regarding my first order on this site, by far my best experience.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sorry to read about your disappointment regarding your first order on our site. You had the bitter experience of a risky transport service that was far from meeting our standards. We hope that, in use, the ordered products will satisfy you and that you will overlook this first mixed experience by returning to see us soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 27/08/2020
I did not receive the ordered book.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sincerely sorry about this situation. We tried to contact you, unfortunately without success. Therefore, we invite you to reach out to our customer service at [email protected] so that we can provide you with a solution. We remain at your disposal and hope to hear from you very soon. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/08/2020
Impossible to reach the site. The delivery was supposed to be scheduled between the 26th and 28th. It is the 2nd of the following month and still no news, not even an email.....
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sincerely sorry that your attempts to contact us have been in vain and we apologize for the inconvenience caused. We hope that this unsuccessful experience will not tarnish our relationship and that we will have the opportunity to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/06/2020
Problem with a very damaged carpet, big holes in the middle. This could not have gone unnoticed. I have not heard back about the return, I sent you 2 emails.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are particularly attentive to the quality of the products we offer and we are sincerely sorry that you encountered this type of problem. Our customer service is informed of your situation and is doing everything possible to provide you with a solution as soon as possible. We hope to have the opportunity to see you on our site very soon. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 19/08/2020
Very disappointed, I often order from Wesco and this time the sofa is of very poor quality...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are particularly concerned about the quality of the products we offer and we sincerely apologize as our quality standards were not met. Our customer service is informed of the situation and will proceed with an exchange of the product. We are sincerely sorry to read about your disappointment and we hope to see you again very soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 18/08/2020
Perfect site and order, however, the delivery is to be deplored. I received a message saying I would receive the bed between 12 PM and 2 PM. The delivery person came at 10 AM, called me, and said he was there. I asked him to come back between 12 PM and 2 PM, he refused and said he would leave a notice of passage. I asked him to respect the indicated time in the message, he refused. I had to manage with my neighbors to intercept my package. It's a shame
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. Despite all the care we put into providing you with quality services, we are sincerely sorry that the delivery did not meet our commitments. We are forwarding the information to our logistics service so that this situation, which is beyond our control, does not happen again. We hope that in use, the products will satisfy you and we thank you for your trust. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/08/2020
I am satisfied with the carpet!! Too bad the delivery person left my package at the bottom of the building
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are delighted to read that the carpet meets your satisfaction. Regarding the delivery of the latter, indeed, the delivery person's mission stops at the foot of your building. Nevertheless, your remark is quite relevant and we will forward it to the relevant services so that the information is clarified on our website. We thank you for your feedback which will help us improve. We hope to see you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 29/07/2020
Disappointed by the quality
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. At Wesco, our quality standards are very high and we pay particular attention to our customers' feedback. We are sorry to read that our standards did not meet your expectations. To better understand your dissatisfaction and provide you with the most appropriate solution, we invite you to contact our customer service at [email protected]. We hope to have the pleasure of seeing you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 07/05/2020
After a very long delivery delay, the merchandise arrived defective. 15 days of exchange with customer service to ultimately return the merchandise and an additional week to receive the refund for it.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. Your order was unfortunate in more than one way and we are absolutely sorry for that. We place great importance on the quality of our products and services, so we are always particularly disappointed when our quality standards are not met. Your feedback encourages us to be more vigilant so that this situation does not happen again in the future. We hope you will give us a second chance and that we will have the opportunity to see you again in the near future on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/07/2020
Order of an item that ultimately is not in stock, they charged me the total shipping fees for a small item that I had added to my order in passing, ultimately the main item was not restocked and I requested to cancel my order. Poor communication, they could have at least warned me before sending an order and a truck for a plastic watering can... too bad
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your comment. We are sorry that our encounter did not go as well as we hoped. The product you initially ordered is available again on our site if you are still interested. Our customer service is of course at your disposal at [email protected] for any requests. Despite this unfortunate experience, we hope to have the privilege of seeing you again soon on our site. Have a nice day
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/07/2020
They should check what they sell.
Translated reviews