Chapellerie Traclet delivers consistently fast shipping and reliable service, with many customers noting quick delivery and prompt order handling, sometimes arriving in time for events and performances. The product quality and presentation are repeatedly praised: hats and caps are described as well-made, comfortable to wear, with soft materials and neat finishes that align with photos and expectations. A wide selection and clear value for money are highlighted by shoppers who appreciate diverse options, reasonable prices, and durable, stylish designs. Customer service is perceived as attentive and professional, with straightforward returns and responsive assistance when needed.
I ordered 2 hats: 1 available immediately, the other available in 15 days. Not having received the first hat about a week after my order or any information, I sent an email to Traclet. I was told that their principle was to make only one shipment but, if I wished, they could send me the available hat immediately. Concerned about the preservation of our planet, I obviously chose to wait for the 2nd hat to also be available to make only one shipment. This was done within the announced deadlines and I am very satisfied. The purpose of this review is simply to advise Traclet to inform the customer, as soon as an order like mine is placed, that the delivery will be grouped. This will avoid unnecessary questioning about the fate of their order and wasting time contacting the seller. In any case, despite this small remark, I am very satisfied with the hats (2nd order) and the services of Traclet. No hard feelings.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 19/02/2024
The hat is of good quality. However, it is a lighter brown than in the advertising photo and the one I bought last autumn from Traclet.. I am a bit disappointed because dark brown is classier.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/01/2024
I prefer, for the same price, to buy on this French site than elsewhere, but the browsing experience was not very conclusive.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/02/2024
The choice of color was not practical: the color chart offered colors that were difficult to match with the photographs (Saint Nazaire Moko hat). I had to call the online sales service to ensure that I would receive the correct color, which fortunately was the case, and the person I spoke to was friendly, attentive, and efficient. In short, they just need to improve the presentation of the color choices for this item - (and perhaps for others)
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/02/2024
Average.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 10/02/2024
Very good for the hat. It is magnificent. But I did not like paying for the return of the previous hat that did not fit.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/02/2024
THE MARINE CAP HAS DEFORMED DURING TRANSPORT
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/02/2024
Very fast delivery BUT: Order of reducer bands of two types: The 3M bands are OK, but the Traclet reducers at 9.45E were replaced by cork bands at 0.35E. Well, in the end, I solved my hat problem, but I am out 18E of my pocket.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Please excuse us if we made a mistake.
We will correct it by sending you both reducers on Monday.
Remaining at your disposal at 0477714058
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/02/2024
3 hats purchased, none of the sizes are really compliant
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/02/2024
I thought I was buying sailor berets and I received pom-poms. The site is misleading.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/01/2024
Good evening, the delivery is dreadful, almost a month to receive the order, plus the delivery person did not want to come up to my apartment even though my building has an elevator. I advise you to stop working with Chronopost, they are awful. I am a person with a motor disability and I had to go pick up the package 3 km from my home by taxi when they could have left the package with the building's caretaker or at the post office at the bottom of my building.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/01/2024
Very disappointed because the site offers customers choices, unfortunately unavailable products. In these cases, suggest what you actually have.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Thank you for your comment.
We understand that unavailable products can be frustrating, but normally the system suggests available items; however, some sizes are unavailable, especially at the end of the season.
If you have references to verify, you can send them to us at [email protected]
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 28/12/2023
Just a small problem with the signaling of the restocking times (resolved by email)
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 26/12/2023
I am still waiting for the delivery of my order which is now three weeks old... It is therefore difficult for me to give an opinion on a delivery that is still hypothetical at this time...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 22/01/2024
No doubt, Traclet offers a range of good products. So far so good - it's when you wish to return an item that the purchasing experience is less than satisfactory. Traclet offers neither free shipping nor returns. OK, fair enough. But then why make returns (in my case, an incorrectly sized, ill-fitting cap) so difficult? First, finding 'order returns' on their website took some effort. Second, they demand a special form to be filled out. Finally, an e-mail confirming a return request which the site indicates will be sent was never received. I suggest considering carefully before placing an order with this seller - I certainly will in the future.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Dear
Thank you for your message.
Normally, you have return conditions on each page
https://www.chapellerie-traclet.com/en/content/21-chapellerie-traclet-formulaire-de-retour-chapeau
We don't pay for returns because we have a Hatter shop in Roanne and we don't agree to pay for this service.
Because customers who go to our shop, we don't pay them to buy a cap.
Moreover, postal service is not free, so even if we pay part of the shipping. We don't agree that this service is free.
We are open to discuss this problem.
Last but not least, in the future, shipping will not be free because shipping costs are increasing.
Regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/01/2024
Nothing to report on the overall service, but disappointed with the product.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/01/2024
Message to the parcel preparation team: Barmah hat delivered in the wrong color (I will keep it anyway). Well-packaged items and Chronopost delivery in 48 hours.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/12/2023
Very long delivery time. 40 days is a bit ridiculous. If the product is not in stock, it should be mentioned! With an approximate delivery time... Product description very brief, lacking detail.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/01/2024
Satisfied with the product, but the packaging, the bubble envelope in which the pair of gloves arrived was open, completely torn in the center.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/01/2024
Order date: January 11. Delivery: January 22. This is not good service for customers.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Yes, this information is well noted when choosing the size but also confirmed by email on the day of your order.
As well as during our exchanges by email.
We hope that the cap will satisfy you.
Best regards
Traclet Sébastien
Shipped Armada Levell 01/16/2024 18:00:33
Awaiting restocking 01/11/2024 12:42:01
Payment accepted 01/11/2024 12:42:00
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/01/2024
Head circumference not indicated in simple reading and no possibility to search by size.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/01/2024
Polar caps with an outdated look. I am disappointed. If I had seen them in real life and tried them on in a store, I would not have bought them.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 28/11/2023
The delivered hat does not match the one ordered, nothing to say about the transport.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Please excuse us for this error. Thank you for sending us a photo of the received model at [email protected]
Remaining at your disposal
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 24/12/2023
Order placed just before Christmas, paid at the time of ordering of course, debited immediately and then no news regarding the delay. It would be wise for Traclet to maintain contact with the customer so that they know where things stand. This would prevent the customer from calling the site to get an updated delay. Apparently, there is no stock. The product received is however compliant with the order.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/01/2024
The site is quite well done and clear.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 05/01/2024
ORDER AND DELIVERY WELL PASSED THE QUALITY OF THE PRODUCT IS MEDIOCRE FULL OF DEFECTS ON THE SURFACE OF THE CAP FOR WHAT ??????? WHO KNOWS
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Thank you for sending us a photo of the cap at [email protected]
For this type of cap, we have several qualities and it will depend on the expected quality as this model at 24 euros is very different from the one at 45 or the one at over 100 euros.
Remaining at your disposal
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/01/2024
Sorry disappointed with the order a product that does not correspond to the product in the photo,
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Please excuse us if we made a model error.
Thank you for sending us a photo of the received model at [email protected]
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 29/12/2023
Missing accessory on the hat...the feather at 300 euros for the hat is unacceptable.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 31/12/2023
Good evening.
The color of the cap received does not match that of the photo presented on the site.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/12/2023
Product ordered on 12/06/2023 with a delay of two weeks.
Received on 12/28/2023. I did not find customer service very responsive.
The hat seems to be of good quality, to see over time.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Please excuse us for this week's delay.
An email was sent to indicate a delay of two weeks, but then we did not send this week's delay. Finally, a follow-up email was sent to you.
We hope that the hat will give you complete satisfaction.
Remaining at your disposal.
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/12/2023
Correct product, however the site is not up to date regarding product availability and there is no email to inform of a longer delivery time than expected.
Translated reviews
Response from Chapellerie Traclet
Hello
Please excuse us for this delivery delay.
According to our server, an email was indeed sent on 12/10/23 indicating a supply issue.
We are sorry if this did not reach you and we apologize for that.
Awaiting restocking 12/10/2023 18:57:01
Payment accepted 12/10/2023 18:57:00
We hope that the products will give you complete satisfaction.
Best regards
Traclet Sébastien
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/11/2023
Order received and hat fully compliant with the description and of good quality. However, ordered on 09/11/23 with a delay announced on the site of 2 to 3 weeks, then not being able to contact you by phone while not seeing the order coming, the site then indicated on this product a wait for restocking. Effective delivery on 27/12/23! It happens but it was long ...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 25/11/2023
product arrived within the announced deadlines
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/12/2023
Gift for Christmas.
Miki Brest sold for one size.
In fact, we realize that there is a size.
Had to tighten it as much as possible at the back.
Definitely at Traclet, there are always size problems.
I'm not sure I will order from you again.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 12/12/2023
Not always available
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/12/2023
Site a bit confusing
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 15/12/2023
Satisfaction ok.article well arrived.delivery on time.
Well sewn.
However, it is very unfortunate that there was no nice packaging. This distorted the elegance of the cap.
Point to improve
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/12/2023
I had a problem with the payment. I was asked for a transfer that could not be made
Resolved after a phone call to you.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 13/12/2023
I had ordered the bob in 57 and you sent it to me in 55 I had to pay for shipping to exchange it
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/12/2023
I ordered a personalized stick and nothing is engraved on the handle
It seemed to me that it was foldable and that is not the case
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.