Customer reviews of PétanqueShop

Trust Attestation
9,5 /10
Overall rating: 9,5 out of 10
Based on 6 189 published reviews

Summary of reviews

PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.

Reviews 1 and 2 stars

Reset filters
P
Pascal H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/07/2025
Delivery on time but I ordered silver balls and received black ones...
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. Could you please send us photos of the triplet you received by email (to the following address: [email protected]), so we can see what might have happened and find a solution? Thank you in advance for your feedback. Best regards. The team at petanqueshop.com
M
Morgan L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 30/07/2025
Too bad for the price, there is no free bag. It's like buying a gun without its case.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. Your PétanqueShop order allows you to earn loyalty points that can be exchanged for discount vouchers valid on the entire site. €1 spent (excl. tax) = 1 point earned = €0.05 in gift voucher. You can exchange your points at any time, especially to obtain a bag. Best regards, The team at Petanqueshop.com
P
Paul C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/07/2025
I am disappointed with my balls that I bought from you continental where there is a red line all around the ball and the weld shows and it makes a white line all around the ball of less than 5 mm would it be possible to change it for me thank you
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to hear that your balls do not meet your expectations. However, as we explained to you by phone and by email, seeing the weld seam is in no way a manufacturing defect. Indeed, it is very regularly visible on carbon steel triplets, regardless of the brand. The main reason for this is that, at the weld seam, there is more carbon. This serves to strengthen the weld. Thank you for your understanding and have a good day. Best regards, The petanqueshop.com team
J
Jessica K.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/07/2025
It is complicated to give a positive review, order placed on 27.07 I think I paid for delivery in 3 working days or 5 at worst at the price of 15 euros. As of today, 4.08 still nothing received.. the shipment was made on the 28, it's the delivery that is not progressing or is progressing slowly... I am waiting to receive the set of balls to give a positive review on the game which is the most important.. can't wait to receive them
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback and sorry to hear that you have not yet received your order. We completely understand your impatience, especially when it comes to a product you are eager to test. Please know that we are doing our best to ensure fast delivery and we appreciate the trust you place in us. Indeed, you ordered on Sunday, July 27, and we engraved and shipped your triplet on Monday, July 28. The package arrived in Belgium on Thursday, July 31, but it seems that the Belgian carrier is experiencing some delays in the delivery of packages. We hope that your game will reach you very soon so that you can fully enjoy it. Best regards, The petanqueshop.com team
G
Gbelidji Damien F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 22/07/2025
Package not received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As previously indicated by email, we need certain elements to open a claim with Chronopost. We are waiting for these elements to open the claim.
M
Matthieu M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/07/2025
Still nothing received No news on the package tracking.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We do not understand your message as your package has been available at the post office since Saturday, July 26. We invite you to track your package by going to the La Poste website. Thank you for your understanding. Best regards, The PetanqueShop team.
P
Pierre E.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/07/2025
My package was not delivered, delivery by Chronopost.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to learn that your package was not delivered as expected. However, I see on the tracking of your package that your order was delivered on 29/07 at 10 a.m., which is the date that was announced to you. If you dispute having been delivered, please contact us as soon as possible at the following email address: [email protected]. Best regards, The petanqueshop.com team.
A
Agnes M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/07/2025
Very disappointed with the keychains, the petanque player part was not glued.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding the keychains. As indicated in the product title, it is a sticker, and it needs to be glued onto the keychain. We do not glue them directly to ensure better preservation of the sticker during transport. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
J
Jean T.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/07/2025
I ordered OBUT balls RCX-72 mm-690G-engraved SD. The balls you sent me are 73 mm balls. I quickly noticed this when handling them and therefore checked them.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to learn that you received the petanque balls that do not correspond to you. Manufacturers have a tolerance of 0.5 mm more or less during manufacturing. Depending on the caliper you use and where you place it on the ball, the measurement may be more or less precise. I invite you to send us a photo of your triplet by email, with the measurement you took, to see if it is an error on our part. Best regards, The petanqueshop.com team
S
Seb D.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 24/07/2025
Delivery times not respected
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your dissatisfaction. As indicated during our telephone exchange, we could not guarantee you 100% delivery for the next day. Indeed, we had warned you that several factors could affect your delivery, such as the destination, Corsica, but especially the summer season which prioritizes the transport of tourist luggage and leads to an increase in logistical flows with carriers that can cause delays. Despite all these factors, your order was shipped from our premises on Thursday, July 24 at 11:00 am and was delivered on Saturday, July 26 at 8:30 am, which means delivery was made in less than 48 hours. Thank you for your understanding. The Petanqueshop.com team
M
Mickael L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 06/07/2025
Well, it's not complicated, at worst I'll buy beach balls pufff
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We do not understand your message. Indeed, you ordered on Sunday, July 6. Your triplet was engraved and shipped on Monday, July 7 and delivered on Wednesday, July 9. What problem are you encountering with your order? We invite you to send us an email. Thank you for your understanding. Sincerely, The Petanque Shop team
L
Lionel P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/07/2025
I still haven't received my orders
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We invite you to contact us directly by email as your package seems to be at the relay point since Thursday, July 17. Thank you for your understanding. Best regards, The PétanqueShop team
J
Jacques C.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/07/2025
I have not yet received my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We do not understand your rating, as your package has been at the pickup point for already 2 days, and within the timeframes indicated when you placed your order. We therefore invite you to go collect your package at the relay point you chose. Thank you for your understanding. Best regards, The Pétanqueshop team
J
Jacques B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/07/2025
Hello, I have not received my order. Regards
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered on our website on Saturday, July 12. Your order was therefore shipped on Tuesday, July 15 (Monday, July 14 being a public holiday). Moreover, when you placed your order, we communicated an indicative delivery date between July 17 and 21. Your package is currently being delivered today (Thursday, July 17). Therefore, we do not understand your rating of 1/5 given that we are within the indicated deadlines at the time of your order. Thank you for your understanding. Regards, The Petanque Shop team
S
Stéphane B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
Non-respect of deadlines
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. Unfortunately, an error in the chosen payment method delayed your order, as we explained to you by email, which delayed your order. Nevertheless, we have refunded the shipping costs in return and did our best to ensure it shipped as quickly as possible. Best regards, The petanqueshop.com team
A
Aurélie R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/07/2025
Very difficult to order, repeatedly asks for the address, goes back, etc... I took a long time to finalize my order. Otherwise, the products and prices are fine.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback and we are truly sorry to hear that your ordering experience did not meet your expectations. We appreciate your patience and take your comments very seriously, as they help us improve our process. However, we are glad that you found our products and prices satisfactory. Your satisfaction is essential to us. Best regards, The petanqueshop.com team
J
Jean Luc F.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
The proposed sizes are too small
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered a Marseillaise jersey, it is a sports-type t-shirt and is therefore closer to the body than a normal t-shirt, like what you might find with a football jersey. Nevertheless, the sizes are normal. Best regards, The petanqueshop.com team
D
Didier S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
The balls are beautiful, at 175€, they can. But you could have offered me the bip and the canvas cover. Stingy.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, A cleaning cloth and a target are offered with the order of a competition triplet. Unfortunately, I see on your order that these do not appear. These items are automatically added to the cart when a competition triplet is added to the cart. The only way to remove them is to delete these items from your cart. A manipulation must have been performed on your cart, and that is why you did not receive the gifts. Best regards, The petanqueshop.com team
S
Stephane L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/07/2025
Hello, I would like to express my dissatisfaction with the quality of the engraving done and charged extra. Given the quality of the product, the engraving does not meet my expectations: not centered and not straight, I find that deplorable. Finally, an email was sent to me to give me a credit for the price of the engraving. I seriously think that the service is not up to par.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As indicated in our exchanges, the engravings are placed by hand, and in small spaces like that of the Iris, it is more difficult to be centered. This does not affect the quality of the ball at all. We made you a proposal for which we are still waiting for your feedback. Please get back to us to let us know whether or not you accept what we propose. Best regards, The Petanqueshop.com team
A
Adrien M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/07/2025
It's a shame!!! I paid for express delivery because I am in a hurry, and every day I receive an email saying I will receive it before 1 PM since 09/07 and I receive nothing!!!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are truly sorry to learn that your experience with our delivery services did not meet your expectations. We understand your frustration. However, your package did leave our premises on time. Unfortunately, once your package is in the hands of the carrier, we no longer have control over the delivery and are dependent on the quality of their work. We will proceed with the refund of your shipping costs. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
H
Henri Firmin J.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/07/2025
The cochonet and chamoisine that were free are missing but not received
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, I see on your order form that the chamoisine and the target do not appear. When you order a competition triplet, these free items are directly listed in your cart. They were therefore removed from your cart, which is why you did not receive them. For your next orders, please ensure that they appear. For this time, we are willing to give you the equivalent of these gifts in loyalty points. Best regards, The PetanqueShop.com team
J
Jerome L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/07/2025
I still haven't received it, the deadlines were not respected
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are opening a request with the carrier who handled your package. When you see that your package is no longer within the delivery deadlines, do not hesitate to contact us directly so that we can take the necessary steps. Best regards, The PetanqueShop.com team
F
Franck L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/07/2025
Order of 2 triples. Upon arrival, the 2 covers are damaged, impossible to use the zipper to close or open! So no usable transport cover. It's a shame.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear that the covers of your triples arrived in poor condition, which must be frustrating for you. Your feedback is valuable, and we will examine it closely to improve the quality of our products. Could you please send us photos by email? We hope that despite this, you will enjoy your new triples. Best regards, The petanqueshop.com team
C
Carole M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 11/06/2025
I am disappointed it looks like they have already been used. They have scratches and black stains.
At this price and the bag is simple
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The Prestige inox 110 pink La Boule Bleue has a layer of varnish, which naturally wears off over time during games. Upon receipt, even new, these balls may show signs of impact on the varnish. This does not affect their quality at all. Sports greetings, The PetanqueShop.com team
G
Gerard M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 04/07/2025
I have not yet received my order
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The delivery time that was announced to you is as follows: between July 11, 2025, and July 16, 2025. Your package is on its way, it is normal for packages to overseas to take longer. Sports greetings. The PetanqueShop.com team
D
Dylan B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/06/2025
New balls already marked, varnish scratched, and I just realized that the 3 balls are not the same size
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, As noted in the product description: "The Carbon 115 La Boule Bleue has a layer of varnish, which naturally wears off over time. Upon receipt, even new, these balls may show signs of impact on the varnish. This does not affect their quality." There may be manufacturing errors from the manufacturers. We have opened a request with the manufacturer so that you can have a new set of balls corresponding to your order. We are doing our best to find a solution as quickly as possible. Best regards, The PetanqueShop.com team
B
Bastien A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 21/06/2025
If we order textiles, deliveries are always delayed, ordered on the 21st, I will only receive them on July 7th... and therefore I no longer need them as it was for the 6th
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback and we are sorry to hear that your order did not arrive on time. The deadline that was announced to you was between June 27, 2025, and July 4, 2025. The package left our premises on time, on July 1st, and should have arrived on time. Unfortunately, looking at your package tracking, we notice that the carrier has encountered some delays, and your package should be returned to you very soon. Could you please get back to us by email once you have received your package, so that we can proceed with the refund of your shipping costs? Best regards, The PetanqueShop team
C
Christophe R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/06/2025
Ordered on 25/06 still haven't received my package, it is 05/07
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The delivery time that was indicated to you when you placed your order is as follows: between July 2, 2025, and July 15, 2025. Your package was delivered to relay points on 05/07 and therefore arrived within the time frame that was indicated to you. Sports greetings, The PetaqueShop.com team
P
Pierre A.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 23/06/2025
It might be time to update the photos and descriptions of your items as it is not normal to charge your customers for missing or non-existent items.
Translated reviews
J
Jean-François F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/06/2025
Package not delivered on time by chrono post
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Your package left on time from our premises. Unfortunately, we cannot control the work of the carriers, and we are sorry that you have not yet received your package. Your package has been made available today at relay points. Thank you for getting back to us once you have picked it up so that we can proceed with the refund of your shipping costs. Sports greetings, The PetanqueShop.com team
C
Clement M.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 26/06/2025
Your site is great. But I am still waiting for my delivery of my purchase which was scheduled for June 28 and then scheduled for today but has been postponed again. Let's say that the post office does not have the same responsiveness as you. It's a shame
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you very much for your feedback and for your compliments on our site! We are sorry to hear that your delivery has encountered delays. We understand how frustrating this can be and we are doing our best to work with our delivery partners to ensure better responsiveness. Your experience is valuable and we thank you for your patience. Best regards, The team at petanqueshop.com
É
Éric M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/06/2025
Your little pigs are not magnetized contrary to what you say. It's a total scam. Ladies and gentlemen, flee this site and this supplier.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sorry to learn that our little pigs did not meet your expectations. Your feedback is valuable and we take your concerns very seriously. We are committed to providing quality products and remain attentive to our customers to improve our offerings. Best regards, The team at petanqueshop.com
J
Jean-Philippe V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/06/2025
Very poor quality, barely magnetic
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sincerely sorry to learn that our product did not meet your expectations. However, we indicate in the product description that the magnetism of these goals does not work with all magnets. This is to inform our customers before their order. We have also responded to you by email. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
R
Romain H.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 17/06/2025
5 days after the given date I still haven't received my package!! Really frustrating!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to learn that you have not received your package within the expected time. Your package was prepared on time by our teams. You ordered on 06/17/2025 and your order was shipped on 06/18/2025. Unfortunately, the carrier is delayed in delivery and you should receive your package in the coming days. When you have received it, we can open a request with the carrier to possibly refund your shipping costs. Thank you for getting back to us when you have received it. Best regards, The petanqueshop.com team
M
Magali F.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/05/2025
Delivery time too long for the shipment of the pétanque balls ordered on May 8, shipped on June 20. Too bad
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered a game from the brand La Boule Bleue. These games are made to order. Therefore, there is a delay of several weeks as indicated when creating your order. Thank you for your understanding. Best regards, The team at petanqueshop.com
M
Marc O.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/05/2025
The delivery time is way too long, it's better to go directly to the store
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered a game from the brand La Boule Bleue. These games are made to order. Therefore, there is a delay of several weeks as indicated when creating your order. Thank you for your understanding. Best regards, The team at petanqueshop.com
F
Francoise B.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/06/2025
Disappointed with some sizes m corresponding to s, l, m xll to xl
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your impressions. We are sorry to learn that the sizes do not meet your expectations. From one brand to another, it can indeed happen that sizes are different. Thank you for your understanding and have a good day. Best regards, The petanqueshop.com team
M
Michael B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 05/06/2025
Bag sewing torn
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for sharing your experience, even though we are sorry to learn that the quality of the bag did not meet your expectations. However, we have already contacted you by email to resolve this issue and handle the after-sales service. Thank you for your understanding and have a good day. Best regards, The petanqueshop.com team
K
Kristell L.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 09/06/2025
Order still not received, even though I am at home on the announced delivery days! Father's Day gift missed... very disappointed.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to hear that your package was not delivered to you on the desired date. However, you placed your order on Monday, June 9 at 9:14 PM and we shipped it on Tuesday, June 10. The carrier tried to deliver it to you on Thursday, June 12 but you were absent. The package was therefore dropped off at the nearest post office. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
C
Christine R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 12/06/2025
Never ordered an item from you that I paid €50 more on another site to have it without fail on 15/06 instead of 16/06. Delivery was scheduled between 8 am and 1 pm and at 1 pm I was informed that my delivery was postponed to 16/06. I find this really unacceptable.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for sharing your experience, although we are sorry to hear that your order was not delivered as planned. However, you placed your order on Thursday, June 12 at 9:20 PM and we shipped it on Friday, June 13. If your order was delivered a day late (delivery made on Monday, June 16), this is due to the carrier and not our services. Furthermore, we have addressed your issue by email. Thank you for your understanding. Best regards, The petanqueshop.com team