PétanqueShop consistently delivers fast, reliable service with swift shipping and delivery that often arrives within days and sometimes sooner, keeping the products well packaged and arriving as described. Customers highlight precise engraving and depth on engraved balls, a smooth ordering process, and items that meet or exceed expectations, including timely arrivals and favorable quality. The store earns praise for professionalism, efficiency, and a responsive customer service that resolves issues and provides credits when needed, supporting a loyal, long-standing customer base. Overall, the shopping experience is described as accurate, fast, and satisfying, with strong emphasis on on-time delivery and product quality.
I paid higher shipping fees to have my package the next day, it's been 3 days that I've been waiting
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We are sincerely sorry to hear that you encountered a problem with the delivery of your package. Your satisfaction is our priority, and we understand how frustrating it is to wait for a shipment. We take your feedback very seriously and will look into what may have happened. However, your package was indeed prepared and shipped on time by our teams, and the delivery issue lies with the carrier. As soon as you receive your package, please get back to us so we can open a claim with the carrier. Thank you for your understanding and patience. Best regards, The petanqueshop.com team
L
Luc L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 03/06/2025
Delivery too long
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, When placing your order, we indicated a delivery date between June 16 and June 30. Your order was shipped on June 11 from our premises for delivery by June 14 at the latest, which is before the shortest deadline announced when placing your order.
A
Antoine G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 10/06/2025
A delivery scheduled for June 13 or 14 and finally announced for June 18, it's not worth taking colissimo after all.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding your delivery experience. We understand that this delay from the carrier can be frustrating and we apologize for the inconvenience caused, although it is independent of our will. Indeed, we engraved and shipped your triplet on the same day as your order, knowing that you ordered in the early afternoon. However, the delivery times to Corsica are always uncertain during the summer period. Indeed, tourists' luggage is prioritized over the delivery of packages. Consequently, this can lead to longer delays to this destination. We thank you for your patience and understanding. Best regards, The petanqueshop.com team
S
Stéphane G.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/05/2025
Complicated, I ordered for a birthday a game of balls from the brand La Boule Bleue which was supposed to arrive 5 or 6 weeks later but due to a manufacturer's design error I was forced to switch to another brand like Obut that can be found at Decathlon... anyway, the balls of everyone...
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding your ordering experience. We understand your disappointment regarding the complications encountered and we are sincerely sorry. Nevertheless, in light of the complications encountered, our teams ensured you regular follow-up and proposed a solution as soon as possible to ensure your order, and a triplet with similar characteristics to the one you ordered was proposed to you. Customer satisfaction is our priority and we ensure that every order is a success. Best regards, The PetanqueShop team
A
Alain L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 25/05/2025
Balls full of touch-up marks (certainly due to manufacturing imperfections) Above given the price.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. We are sorry to hear that you encountered imperfections on our balls, as we are committed to offering quality products. Can you send us a photo of your triplet so that we can see the defects of your triplet and find a solution? Thank you in advance for your feedback. Best regards, The petanqueshop.com team
L
Laurent R.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 23/05/2025
missing the cap. No need to include gifts
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you did not receive the offered cap. Please contact us by email to find a solution. Best regards, The Petanqueshop.com team
P
Per M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/05/2025
No shipment received for the moment
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You placed your order on Thursday, May 29 (a public holiday in France) at 6:17 PM, and we shipped it the next day, Friday, May 30. It is completely normal that you have not yet received your package as it takes several days for it to arrive in your country. You will be delivered very soon. Thank you for your understanding. Best regards, The PetanqueShop.com team
G
Gilles V.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 21/05/2025
Their satisfaction or refund policy is misleading. I bought continental balls for 149 euros and I am very dissatisfied. They offer to take back mine a week later for 50 euros and 16 euros for my husband's which are engraved with shipping costs at my expense!!! If this is what satisfaction or refund means... Never again will they see 1 euro from me.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, You ordered engraved balls, and they have been used. We cannot take back personalized or used products. However, we have seen your return requests, and the weight you indicated seems abnormally low for balls purchased on 21/05. That is why we asked you to weigh them with a more precise scale, as it could be a manufacturing defect and thus it would be a customer service procedure. Best regards, The PetanqueShop team,
P
Pascal P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/05/2025
Not enough large size
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for taking the time to share your opinion. However, we do not understand your message or your rating. What do you mean exactly by "not enough large size"? On one hand, you should know that we are a reseller and not a manufacturer. This means that we sell products from manufacturers and therefore, it is not us who decide the sizes or dimensions of the items. On the other hand, you placed your order on Monday, May 26, and we shipped it the same day. Your package was delivered to the relay point on Wednesday, May 28. We processed your order quickly. We thank you for your understanding and support. Best regards, The petanqueshop.com team
S
Sebastien P.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 18/05/2025
2 dents on the box, I expect a gesture from you, the one who packed it knew, we can't see it, it's above and obvious
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, I am sorry to learn that your box does not meet your expectations. Can you send us photos of your item at the following address: [email protected]. Thank you in advance for your photos. We do our best to respond to your request. Best regards, the petanqueshop team,
P
Pierre C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/05/2025
triplet of balls ordered price 330 euros gift not shipped due to a typo on my order thank you
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry that you did not receive gifts due to your typo on your order. The typo unfortunately removed the gifts from your cart. Nevertheless, as compensation for this little mishap, we have sent you a discount code that we hope will make up for this lack of gifts. Best regards, The Petanqueshop.com team
N
Nicolas C.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 20/05/2025
Package still not received despite payment to be delivered the next day!!!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, The delivery date that was given to you is as follows: May 21. Your package was indeed shipped from our premises on May 20. The delivery person came to your place on May 21, but could not deliver it to you, since you were not present; he therefore left it in a nearby point and a second delivery was rescheduled on May 23 at a relay point. Unfortunately, that point did not accept deliveries that day and your package was delivered to the relay point on May 26, a package that you were able to pick up. Nevertheless, the delivery person came on May 21 to deliver it to you. Your package was indeed out for delivery on May 21, as agreed. Have a nice day, The Petanqueshop team
T
Teddy L.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 24/04/2025
Nothing to say about the delay or the site, really top, however, regarding my order, I am completely disappointed. I still spent 245 euros to get nice pink balls and I ended up with balls filled with vulgar touch-up pen, at that price they could have avoided that, I would have preferred impacts rather than touch-up pen that shocks.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, Thank you for your feedback regarding your order. We are pleased to hear that you are satisfied with the delivery time and the experience on our site. However, your balls have a layer of varnish, which naturally wears off over time. Upon receipt, even new, these balls may show signs of impact on the varnish. This does not affect their quality at all. Best regards, The petanqueshop.com team
M
Marc F.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 08/05/2025
Hello, the delivery is terrible, I ordered for May 14, we are on May 18, nothing in my mailbox and to top it off I have a national tournament in Belgium, no balls.
Last time I order on this site.
You are amateurs, don't worry, I will do your advertising.
Translated reviews
T
Thomas D.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 15/05/2025
Despite a promised delivery today at 1 PM. This one is delayed by 24 hours, I therefore paid for an express delivery for nothing. Best regards.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your concern regarding the delivery of your order. However, it has indeed been processed by our services within the allotted time. Indeed, you placed your order on Thursday, May 15 at 10:10 AM and we shipped it the same day. The delivery delay is due to the carrier who should have delivered your package on Friday, May 16. We contacted you by phone to inform you of the customer service procedure in case of delivery delay by the carrier. We thank you for your understanding and your trust in petanqueshop.com. Best regards, The Petanque Shop team
A
Angelo B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 28/04/2025
How to give a review if nothing has been received, delay exceeded by 2 days.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your concern regarding the delivery of your order. However, it has indeed been processed by our services within the allotted time. You placed your order on Monday, April 28 at 5:50 PM, and we shipped it on Tuesday, April 29. Your tracking indicates that it arrived in Spain on Saturday, May 3. Then, the carrier tried to deliver it to you on Monday, May 5, and Tuesday, May 6, but you were absent. Consequently, your package was deposited at a pickup point on Tuesday, May 6. However, the package will be returned to us because you did not go to pick it up at the pickup point. All this information has of course been sent to you by email. We thank you for your understanding and your trust in petanqueshop.com. Best regards, The Petanque Shop team.
M
Mehdi B.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 06/05/2025
Supposed to receive my package on the 9th on the 11th still not received ... and no response from customer service!
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your concern regarding the delivery of your order. However, it has been processed by our services within the allotted time. Indeed, you placed your order on Tuesday, May 6 at 10:00 PM and we shipped it the next day (Wednesday, May 7). The delivery delay is the responsibility of the carrier who should have delivered your package on Friday, May 9 (and not Monday, May 12). You sent us an email on Friday, May 9 in the late afternoon. We responded to that email on Monday morning, and your problem was resolved during the day. We thank you for your understanding and your trust in petanqueshop.com. Best regards, The Petanque Shop team
C
Claude G.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/05/2025
To this day I still have not received my order. I am starting to worry. Delivery scheduled for May 7 at the relay point.
No news.
Translated reviews
Response from PétanqueShop
Hello, We understand your concern regarding the delivery of your order. However, it has been processed by our services within the allotted time. Indeed, you placed your order on Saturday, May 3, and we shipped it on Monday, May 5. Your package was then dropped off at the relay point on Wednesday, May 7. The error comes from the Colissimo delivery person or the relay point that did not scan the package upon arrival. This information was sent to you by email and allowed you to retrieve your package on Monday, May 12 (which corresponds to the maximum delivery date communicated at the time of your order). We thank you for your understanding and your trust in petanqueshop.com. Best regards, The Petanque Shop team
M
Marie F.
Rating: 2 out of 5
Very pretty but also very fragile, two thrown on normal ground and already holes, what a pity.
Translated reviews
A
Aletta N.
Rating: 1 out of 5
My two trophies broke the day after delivery, and the store did not consider itself responsible. Very poor quality product.
Translated reviews
M
Marc
Rating: 1 out of 5
Avoid !!!! They take your orders but especially your money, they give you a correct delivery date but do not keep their commitments, and especially do not ensure your orders!!! And they offer you other products... Not professional at all, it's better to go directly to Obut.
Translated reviews
S
Sophie
Rating: 1 out of 5
When a delivery time of four days is given and on 18/12 a delivery is promised for Christmas, it is a shame not to respect it. As a result, a delivery is promised a month later while the payment is made very quickly. Unbearable especially for an order of 200 euros. Once not twice.
Translated reviews
G
Guy
Rating: 2 out of 5
Delivery time not respected promise of compensation not kept too bad products conform
Translated reviews
We use cookies for audience measurement and improving user experience.