9.2/10
★★★★★
based on 51277 reviews published

Latest customer reviews

5 /5
★★★★★

Beautiful!!! Shiny and don't come off with water

User icon
Serena
Translated review
5 /5
★★★★★

Very satisfied, good quality and design, can only recommend ?

User icon
Nikolina C.
Translated review
5 /5
★★★★★

The labels are really great 🙂 The colors are great and they hold very well. But I find some labels unnecessarily long, they take up too much space?????

User icon
Zsófia J.
Translated review
5 /5
★★★★★

I have been ordering from Petit Fernand's site for several years now and am always very satisfied!

User icon
Chiara
Translated review
5 /5
★★★★★

FAST, ACCURATE AND GREAT MATERIAL

User icon
Guest
Translated review
5 /5
★★★★★

I discovered your page by chance and immediately fell in love with it. I have labeled many things of my baby girl who started the nursery and I am very satisfied: towels, clothing, shoes, objects.... Of course everything is washed all the time but the. Labels are there motionless. I recommend this product both for the quality and for the different graphics you can choose to personalize them.

User icon
Aurora
Translated review
5 /5
★★★★★

Super beautiful label sticks very well

User icon
Invité
Translated review
3 /5
★★★☆☆

Unfortunately, I received my order after 21 days and numerous emails

User icon
Alessia A.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning Alessia, We are sorry for this delay from the postal services, it is not normal. We thank you for your understanding and wish you a good day ? Alessio
2 /5
★★☆☆☆

Good morning, for the last order I had asked for delivery within 48 h with the addition of a surcharge, but the delivery was not within the requested time. For previous orders I have always been very well satisfied.

User icon
Francesca C.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning Francesca, We are sorry for this delay on the part of the postal services. To apologize, we have made arrangements to refund the postage. Thank you for your understanding and have a nice day ? Alessio
5 /5
★★★★★

This is not my first time buying!!!you are wonderful both in the finish, shipping and its fast!!!absolutely recommend it I made a package for the little one's nest really cute!!!

User icon
Eliana
Translated review
3 /5
★★★☆☆

Some of the stickers are very difficult to remove from the sheet.

User icon
N.n.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Hello N.N, we are very sorry! This should not happen! We will send you the replacement and need some more information by e-mail, please!
5 /5
★★★★★

Very satisfied

User icon
Valentino M.
Translated review
3 /5
★★★☆☆

The labels very nice but with water they come off

User icon
Anna C.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning, It is not normal for labels to come off if the instructions were followed correctly: https://www.petit-fernand.it/applicare-etichetta-termoadesiva-adesiva Please feel free to email us at [email protected] telling us uan photo of the defective product and we will do our best to find a solution. Buonna gioranta ? Alessio
5 /5
★★★★★

Top !!! Beautiful and functional I will definitely take them back !

User icon
Valentina A.
Translated review
5 /5
★★★★★

I recommend these awesome labels to everyone. My little girl loves them! A great product. Beautiful in her little booklet.

User icon
Barbara C.
Translated review
4 /5
★★★★☆

The labels are great! Unfortunately, shipping took a relatively long time. Because the shipment could not be tracked, we didn't know if and when the labels would arrive. But otherwise everything was great!

User icon
Katharina M.
Translated review
1 /5
★☆☆☆☆

Much too big for pens and they come off so I have to order new ones elsewhere, which is very annoying and wasted money.

User icon
S.s.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
We are sorry to hear that you are having problems with our labels. The 1-line labels are not suitable for small objects and we advise using them on something larger than pens. We have more information via email.
5 /5
★★★★★

I was a little hesitant about buying these thermoadhesive labels, because I thought that once put in water, they would be ruined or even come off and instead despite having already done several washes,the labels are as good as new.Great product also arrived quickly

User icon
Serena P.
Translated review
4 /5
★★★★☆

Nice labels and quick response. Would have preferred faster delivery. I will definitely order more

User icon
Manuela B.
Translated review
1 /5
★☆☆☆☆

Order never arrived!!!

User icon
Vincenza A.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning, we are sorry for this delay on the part of postal services. We sent you an email 10 days ago to ask you to confirm the address so that we can provide a solution. Looking forward to your reply Have a good day ? Alessio
4 /5
★★★★☆

Everything is great, as ordered. As we've only been using it for 3 weeks, I can't say anything about the product yet. It just took longer than 48 hours for us to receive it.

User icon
Hatice Z.
Translated review
1 /5
★☆☆☆☆

Frankly I'm really disappointed, it's been 1 month since I ordered and I still haven't received my order.

User icon
Ayla Yagmur
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Hello Ayla, we're sorry about this delivery anomaly. We have sent you an email to find a solution! Have a nice day? Alessio
1 /5
★☆☆☆☆

Order never arrived!!! I requested information, a refund never received a response! Very bad service and support.

User icon
Greta B.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning Greta, We apologize for this delay. The refund has been made, you will see it soon in your bank account. Have a nice day ? Alessio
5 /5
★★★★★

My first order on this site. The product turned out to be really useful, performing and highly resolving! Great value for money, efficient customer service.

User icon
Chiara
Translated review
5 /5
★★★★★

EXCELLENT LABELS, I HAD ALREADY PURCHASED THEM PAST YEAR. DELIVERY TIME A LITTLE LONG BUT THE PRODUCT IS CAREFUL AND RESISTANT TO WASH. RECOMMENDATION

User icon
Paolo B.
Translated review
5 /5
★★★★★

And already the second year that I buy from this site is always and everything perfect!!!

User icon
María J.
Translated review
5 /5
★★★★★

Beautiful products Well made and durable...timely and accurate delivery...not

User icon
Daniela B.
Translated review
5 /5
★★★★★

Super nice customizable labels , with many patterns and fonts. great ones for both items and clothing. easy to navigate site , on time shipping. Slightly more expensive than the competition but great quality

User icon
Silviam.
Translated review
5 /5
★★★★★

Order arrived on time; very nice and quality labels, good ones for both fabrics and items.

User icon
Mdl
Translated review
1 /5
★☆☆☆☆

To identify items and clothing for my little girl who attends fourth grade, as I do every year, I ordered a "packet" of Petit - Fernand labels. Once I received them, I noticed that they did not come in the chosen light blue color (as per the screenshot I also sent to the company) but green. The name lettering cannot be seen or can be seen very little and some of the labels are joined and not attachable individually. I requested reprinting from the company but they replied that "We do not note any printing problems, the label was sent in the coloring you chose, a light green and not a light blue. Under these conditions we cannot grant you a product return." I am very sorry about the incident also because I have always purchased labels from them and have always been happy with them. Too bad.

User icon
Daniele A.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning Daniele, We are sorry for this inconvenience. However, I have to confirm that the product is in line with what you were able to see in the order delivery screen. Thank you for your understanding Have a good day ? Alessio
2 /5
★★☆☆☆

I learned about the site through a sponsorship on social media. It immediately made a very good impression on me, the site is well done, there are many options for making custom labels. Although the printing is perfect and the aesthetic result is very nice, the functional result is absolutely poor. I purchased both adhesive labels for objects and thermal labels for clothing. Regarding the former, nothing to say. Once attached on the object they stay, but the adhesive ones are absolutely bad. They come off after the first wash (30 degrees). Out of 30 sticky ones, they went through 2 washes about a dozen. I would absolutely not buy this product again.

User icon
Lea
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning, It is not normal for the labels to come off if the instructions were followed correctly: https://www.petit-fernand.it/applicare-etichetta-termoadesiva-adesiva Please feel free to email us at [email protected] telling us uan photo of the defective product and we will do our best to find a solution. Buonna gioranta ? Alessio
5 /5
★★★★★

Super fast, super useful!

User icon
Camilla M.
Translated review
5 /5
★★★★★

Beautiful and excellent products. They don't come off in the wash and keep well over time.

User icon
Zahra N.
Translated review
5 /5
★★★★★

Brilliant labels, easy to make, great final performance and most importantly they stick well on different surfaces. very fast delivery, highly recommend.

User icon
Zonta C.
Translated review
3 /5
★★★☆☆

Compared to the previous experience I am not fully satisfied. Prompt shipment and everything fine. Product, on the other hand, not in line with what I had hoped for: - object labels: from the externally lacquered crayons come off - thermoadhesive labels: do not withstand the dryer

User icon
Marta Z.
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Good morning, It is not normal for the labels to come off if the instructions were followed correctly: https://www.petit-fernand.it/applicare-etichetta-termoadesiva-adesiva Please feel free to email us at [email protected] telling us uan photo of the defective product and we will do our best to find a solution. Buonna gioranta ? Alessio
1 /5
★☆☆☆☆

Unfortunately, I have not received the goods I have already paid for. When I asked where it was, I was given a date; I was told to wait until then. If nothing had arrived by then, I should contact them again. I did - no answer for a week - I am really disappointed!

User icon
Shaho
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Hi Shanice, we are very sorry for the delivery problems! We replied to you with the email saying that we will send the second batch at our expense! We hope that the labels will be with you shortly!
4 /5
★★★★☆

Nice and convenient labels for kindergarten. They also stick on terry cloth bibs.

User icon
Laura
Translated review
1 /5
★☆☆☆☆

I placed 2 orders in July and September and had the same problem each time. Orders not received! The 1st was pre-sold and the 2nd even worse, marked as delivered to my letterbox when it wasn't. I have nothing against the quality of the products on the site, but because of the delivery service I decided not to order. I have nothing against the quality of the products on the site, but because of the delivery service I've decided not to order any more.

User icon
Bahia
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Hello, we are sorry for the delivery anomalies by the postal services. We have refunded your orders as agreed. Thank you for your understanding Very nice day Alessio
5 /5
★★★★★

Great quality Beautiful design

User icon
S.h.
Translated review
5 /5
★★★★★

I've been recommending this site since my daughter started kindergarten. I use these labels and I'm more than delighted! I also use them for my son who is in his 2nd year of kindergarten! The kindergarten packs last a very long time. I've just finished them and my daughter is starting CE1. I recommend !!!!!!

User icon
Cliente
Translated review
Answer from Petit-Fernand
Many thanks 🙂