Customer reviews of ZEROG Chamonix

Trust Attestation
9,7 /10
Overall rating: 9,7 out of 10
Based on 1 490 published reviews

Summary of reviews

ZEROG Chamonix consistently delivers on quality products and fast shipping, with multiple mentions of items arriving quickly, true to description, and well packaged. The delivery experience stands out for speed, reliability, and careful packaging, along with clear, attentive communication from a serious, responsive team. Customer service is highlighted for great advice, helpful responses, and willingness to listen to questions, making the overall shopping experience smooth and dependable. The store is praised for competitive pricing, timely order processing, and a high level of satisfaction across product availability, stock, and assurances that items meet expectations.

Reviews 1 and 2 stars

Reset filters
C
Camille J.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 01/12/2024
I ordered a Size 41 in boots on the site and they sent me a 40 2/3 telling me I still had to try them on... Too bad, but I got my money back quickly.
Translated reviews
M
Mathis R.
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 09/06/2023
Delivery not worth 90, after 2 days of delay and a passage of the deliveryman without the parcel inside the truck, I had to go to seek the bicycle with the depot not to await a delivery which would not come because "the parcel is too large for the van". The bicycle is absolutely not regulated well, the derailleur and the brakes are to be regulated, too bad when one passes by a store which is supposed to do it! Apart from that my Specialized diverge is with the top, once regulated of course.
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Thank you for your Mathis, and sorry for the problem with the transport of the bike, it's a shame you didn't tell us so that we could solve the problem with Chronopost. In any case we are at your disposal if you want to talk to us directly. Bonne route, Henrique
M
Mickael S.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/06/2023
I am not satisfied with the product sent, I do not know if you had stock on the reference, I would have liked to have another experience than the disappointment on discovering the hat.
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Mickael, Can you tell us more about your experience, as it's been a month since you received the hat and you haven't said anything to us. You have 30 days to return the products received, free of charge, if you are not satisfied or if there is a problem, we do not understand why wait until now to give us 1 star, rather than trying to solve the problem since you received the hat. Sincerely, Henrique
L
Leonardo M.
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/04/2023
i bought a pair of 32 jones boots from season 21/22, for my surprised the pair was the demo boots, that was not advertised properly on the description. The lace are not great in great conditions. I think is fair to know in advance those details.
Not only that the pair had a cheaper price marked on the box, is reasonable that you have better prices locally, but many to many things together.
If i knew this things in advance i would not purchase this boots, but was the last pair.
not a great experience.
Response from ZEROG Chamonix
Hello ! I am sorry to read your dissatisfaction following your order. All products are checked before shipping, the products that are displayed in the store are checked even more, unfortunately, the pair of boots that you ordered seems to have escaped control. Indeed it was the last pair in stock, we made the choice to send it to you however the control of the irreproachable state of the boot was not made. We ask you to accept our apologies for this mistake. Have a nice day, Adrien (Team Zero G)
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 20/12/2022
The wrong saddle was almost delivered, if I hadn't checked the order form. On the other hand, the customer contact with chamonix was good, they were able to correct the order. Colissimo, nil, they delivered the next evening when they were supposed to deliver the day before, a day off for nothing, who pays?
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Patrick, Thank you for your review, but I don't understand why you give us a rating of 2 out of 5. You ordered the saddle size 155 and we were able to exchange it for the 143 you wanted, the same day you ordered. You ordered on 20/12/2022 at 10:19, the package left the same day at 11:50 and delivered on 22/12/2022 or 48 hours after your order, well within the time promised on our site and by colissimo. So I do not understand your comment if we and colissimo have done everything within the time announced, and we have corrected the error made when ordering? Please reconsider your rating. Sincerely, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/10/2022
Hello, the size information for my splitboard bindings is not correct on your site. I received bindings that were too big. I had your service on the phone and they understood the error. However, today I received an e-mail telling me that there was no error (so nobody checked my claim because there was no error on my part).
I'm wasting time on this story when I had nothing to do with it. I'm now afraid that I won't be able to exchange them, knowing that you only have one size M model left in stock. I can't, as you suggest, spend another 640 to buy the right model while waiting to be reimbursed for the one I received in size L. Really not a pleasant experience.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 31/01/2022
I have received my defective item, I have contacted support who have still not found a solution and are just trying to contact the manufacturer of the snowskate I received. It's been 2 or 3 weeks since I received my item... Here you go!
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hi Lucas, now that we've found a resolution to the snowskate after-sales service, and our online sales and delivery service was as advertised, could you review your rating, if you're satisfied with our service of course. See you soon, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/05/2021
I called the store to have a specialist on the size of shoes I wanted to order and after receiving the shoes are too large no returns I have worn so above the advice given the price of shoes.
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Franck, We try to advise all our customers as well as possible. If you tell us that you wear a size 41 and that you need a size 42, just try the shoes on at home, quietly, to see if they are too small or too big.
We also offer a free 30-day return policy on all items in new condition. If you've used them, it's normal that you can't return them, sorry. Next time, don't hesitate to wear them for a few hours at home before going out on the road. Sincerely, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/04/2021
I ordered 2 times by mistake, because I had received a message that the payment had not worked. I was charged 3 times!!! I immediately notified them by email (I couldn't reach them on the phone) and they didn't cancel the order.
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Julien, we are very sorry, this is probably due to a bug at PayPal, we have made two refunds of PayPal payments refused. Your package is on its way, I hope you'll receive it soon. Sincerely, Zero G Chamonix
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 02/10/2020
partial refund for a brand-new, unworn product
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Marion, The partial refund you received for the jacket is due to the fact that you threw away the information labels.
We graciously granted you a partial refund, when we are not obliged to do so, because in the return conditions it is clearly stipulated that you need the jacket's information labels. If you were to receive a new jacket without labels you would not be satisfied with your purchase by saying that the jacket was not new, we would not be able to resell this jacket to someone else under these conditions.
When you buy a new product it always comes with explanation and information labels, if you try the jacket and you don't want to keep it don't throw away the information labels before returning the jacket to us. Sincerely, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 03/08/2020
Buying a carbon splitboard at 1500 euros in a simple box and delivered like that I find it unacceptable. and I called the store and the "commercial" tells me your board has been damaged that's an answer to that you need to hear.
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Remy, Thank you for your opinion. I'd like to point out that we use reinforced double-wall cardboard specifically for packing snowboards, and have been doing so for several years. We never have any problems with deliveries.
If your board arrived damaged, please let us know at the store, so that we can deal with the carrier's insurance and find a solution to replace, repair or refund the board. Sincerely, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 27/05/2019
The only thing I wanted tomorrow was to have stickers from the brand of my purchase, i.e. picture, and I only got zero Gs, including identical ones.
If you can send me picture stickers, I'll order the pants right away.
Thanks Adrien
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Adrien, Thank you for your message, unfortunately we don't have Picture stickers anymore, when we have them we always put them in the orders and we also put the one from the store, since you didn't specify that it was Picture stickers you wanted we did our best and we put stickers as requested.
On the other hand, you give us a mark of 1 because we weren't able to supply you with Picture stickers. We don't think that's right and unfair, given that you received your order in accordance with our commitments. Please reconsider your mark and next time we'll hopefully have Picture stickers to supply you with. Sincerely, Zero G
A
Acheteur Vérifié
Rating: 2 out of 5
following a purchase from 08/05/2019
Creation of a difficult email account invalidated by creation of an account via social networks
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello Céline, sorry for the problems encountered when placing your order. On the other hand, your order was dispatched on time and delivered as advertised, so we don't understand why you're giving a poor rating if the service was provided as advertised. Please reconsider your rating if you're satisfied with the ordering and delivery service. Sincerely, Henrique
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 01/05/2019
I haven't received my order yet :(
Translated reviews
Response from ZEROG Chamonix
Hello! I have checked the package, it was delivered on 11/5/19 to your home. I hope the bike suits you well. If not, don't hesitate to contact our team at [email protected]. Thank you very much! Tom