Customer reviews of Wesco

Trust Attestation
9 /10
Overall rating: 9 out of 10
Based on 15 081 published reviews

Summary of reviews

Wesco receives praise for consistent delivery reliability, with many reviews noting fast and on-time shipping, well-packaged items, and orders arriving complete and matching site descriptions. Customers highlight product quality and accuracy to descriptions, mentioning items suitable for toddlers and babies, comfortable for children, and durable, with some items like small beds useful in space-limited nurseries. The shopping experience is described as smooth and easy, with clear order tracking, straightforward ordering, and helpful customer service in several positive mentions. Overall, customers appreciate the long-standing relationship with the brand, the reliable fulfillment of orders, and the suitability of products for young children.

Reviews 1 and 3 stars

Reset filters
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 09/11/2021
Quality service to improve
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/11/2021
Lack of information on the order's progress
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 07/11/2021
I sent an email to report my problem without receiving a response
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for leaving a review. Our customer service has indeed received an email from you and is doing what is necessary to provide you with a solution. We thank you in advance for your cooperation and hope to have the opportunity to see you again on our site next time. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 07/11/2021
1 order 1 package on Monday 1 package on Wednesday and still no paper
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 06/11/2021
I expected to receive the names of the animals on the back of the cards, but nothing. Only 2 blank sheets with self-adhesive labels. But no list of names. It's up to us to find out!!!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 30/10/2021
Damaged package.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 03/10/2021
The waiting time!! Very long!! Between the moment of the order and the delivery!! It is also unfortunate that the provider does not call to schedule a day and time for delivery. I stayed three days waiting without being able to go out because a date range had been given to me, and of course three lost days because delivered much later!
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/09/2021
Quality item and compliant but delivery took 2 months due to the current shortage of materials.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/11/2021
Package received damaged and torn. No protection for the package.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/10/2021
Not always easy to find what you're looking for
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 25/10/2021
It's been a month and I still haven't received my package
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. First of all, we sincerely apologize for our late response. Indeed, our investigation with La Poste took longer than we expected. Today, in the absence of a response from La Poste regarding the status of your package, we are proceeding on our side with a new preparation of your order. Our teams are doing their utmost to ensure that this new order is shipped as quickly as possible. Your satisfaction remains our priority, and please know that this situation, which is beyond our control, is just as disappointing for us. We hope that in light of these elements, you will still choose to visit our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/09/2021
I would have really liked to leave a good comment but I ordered on September 26, it is now November 6 and I still do not have my order. I have called customer service at least ten times but nothing has worked. Should I contact fraud prevention?
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Your order was shipped from our warehouse on September 29 (3 days after your order was placed). In your case, one of the two packages was lost by the carrier, independently of our will. Initially, you refused a partial delivery and then agreed to receive your order in two shipments. The lost products have been reordered with us. This new order is being prepared and should reach you by the end of next week at the latest (considering the holiday this week). We remain at your disposal at 05 49 80 01 66. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 14/10/2021
After an order that I had to pay 4 times and then call customer service, I finally managed to order the children's bike handles! (Bank problem according to customer service, personally I lean more towards a payment platform problem because this never happens to me elsewhere) Delivery and waiting for the order is very, very long! Delivery requested and desired at a specific moment, ultimately to be picked up at the Post Office. In short, a very disappointing customer experience.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/10/2021
Difficult for me to find certain products, you have to search.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/10/2021
The products are of good quality and the choice is really important, but the customer service really leaves something to be desired in some aspects. It is incomprehensible not to be able to easily modify or cancel an order on an online site within hours of placing it.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 15/10/2021
I am still waiting for my packages, 1 week delay, mediocre delivery service. Having to be available for phantom packages...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. Our customer service has contacted the concerned carrier because this situation is not normal. The carrier should call you today to schedule a delivery appointment. We are sincerely sorry that the delivery service is going this way and we apologize for any inconvenience. If needed, we remain at your disposal at [email protected]. Have a good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/10/2021
The packaging of the benches leaves much to be desired, lacking protection. Packaging was greasy due to the carrier, who was also not friendly, respectful, or polite, they threw the packages on the ground. Billing error inside the package.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to write to us. Could you please contact us at [email protected] so that we can correct our billing error? Furthermore, we are sincerely sorry that the delivery service did not meet our quality commitments. We will forward the information to our logistics department, which will liaise with the carrier in question. We hope to have the opportunity to see you again on our site. Have a good day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 21/09/2021
Delivery in small pieces, making it difficult for the customer to track...
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 10/10/2021
Unfortunately, I received a different item than the one ordered…
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for bringing this order preparation error to our attention. Our customer service contacted you 24 hours after you submitted your complaint. We let you follow the procedure proposed by customer service for the exchange to take place. We thank you for your trust and sincerely apologize for the inconvenience caused. We look forward to seeing you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/06/2021
An order arrived after more than 4 months
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/09/2021
Delivery took way too long, I should have ordered from another site. I give one star because you can't give less.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to leave your review here. We sincerely apologize for this long wait. We fully understand your dissatisfaction, which is why a compensation solution has been proposed to you by our customer service. Your products have now been delivered, and we hope they meet your satisfaction. We hope to see you again soon on our site so that we have a second chance to make a better impression on you. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 11/10/2021
I did not receive the correct order and customer service is taking its time to respond.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Our customer service received your complaint on 18/10 and responded to you today (24 hours after your request). The rest of your order is scheduled for delivery today. Therefore, there was no error in the preparation of your order. We hope that the products will meet your satisfaction and that you will come back to our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 20/09/2021
Waste of time because my cart did not remain in memory
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 30/09/2021
Order never received, but debited. Customer service does not take my case seriously after several emails. The delivery person noted on the website 'recipient absent', while I work from home and had been waiting for my order for 10 days. Site to avoid! Debited order but never delivered!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for bringing your dissatisfaction to our attention as it allows us to question our practices. The carrier we work with has not been serious and we sincerely regret it. One of your packages was lost on their logistics platform which delayed the delivery of your order. Furthermore, we do not control the professionalism of the delivery people and in this specific case, it harms our reputation. Finally, we acknowledge that our processing time has been long and we apologize. Our teams do their utmost every day to shorten this response time. We hope you will give us a second chance and that we will have the opportunity to see you again under better conditions. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/10/2021
I am very unhappy with the delivery. I was told before the 12th, I was delivered on the 13th, I requested a time slot. The gentleman from the appointment scheduling told me: 'I don't care, it's my last day.' He said the delivery person would notify me by text an hour before. He came without warning. I told him that his attitude harmed the Wesco brand that I know well. In short, I lost a day of work. The rug therefore costs me very dearly. I wish to be compensated in one way or another. I agree to be contacted by phone.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for taking the time to share your experience with us. The delivery is carried out by an external provider to Wesco and unfortunately, we cannot guarantee the professionalism of the delivery person. Our logistics service is informed and is taking the necessary steps with the carrier to ensure that this situation does not happen again. As you rightly point out, this harms our image and the satisfaction of our customers, which we regret just as much. After verification, your order confirmation indicated a delivery between 18/10 and 20/10, so you were delivered more quickly than expected. Our customer service is at your complete disposal at 05 49 80 01 66. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 01/09/2021
Clear and easy site, good products but delivery time issues.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 26/08/2021
As with every order, we are very disappointed with the lack of communication from Wesco, which does not inform or rarely informs about delivery times!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We sincerely apologize as our delivery commitments have indeed not been met. We are always attentive to our customers' comments in order to continuously improve our processes. We hope you will give us a second chance and that you will visit our site again. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 04/10/2021
No issues in terms of material quality and yes, the price is probably justified, but for childminders, it's unfortunate that equipping is very expensive. We should be considered as professionals in early childhood (which we are) to have benefits and discounts.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 04/10/2021
I am very disappointed
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. Customer satisfaction is at the heart of our approach and we are sincerely sorry to read about your disappointment. Our customer service has confirmed that a complaint is in progress. We are doing our best to provide you with a solution quickly. We hope you will give us a second chance and that you will come back to visit our site soon. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 27/08/2021
The package was not delivered to the correct address, nor on the scheduled date, and I have not yet retrieved it... I had indicated a different address for delivery and billing.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 18/08/2021
Impossible to get delivery because the delivery person refused to leave the package in a safe place and requires someone to be home from 9 AM to 5 PM. Very unpleasant customer service that does not seem to know about postal transport. So it is impossible for me to retrieve my order!
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for alerting us this way. We understand your annoyance but the choice of transport (by postal service or otherwise) is made according to several criteria (type of product, weight...), so we must respect these constraints. Moreover, each carrier has its own delivery process and this is independent of our will. However, we understand that the carrier's requirements are not always compatible with our customers' availability, as in your case. Our customer service has contacted you again and found a common agreement for the delivery to take place in the coming days. We hope your order will bring you satisfaction. We look forward to seeing you again soon on our site. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/09/2021
Between 2 and 3 stars for now... I have a mixed opinion. I submitted my request to customer service via the contact form a few days ago (with my order number etc...) and I'm waiting for their response. My daughter's mattress is 13 cm high but the Wesco mattress cover is only suitable for mattresses that are 10 cm high or less (information not present in the product description at the time of purchase) so I am unable to properly close the cover around my daughter's mattress. Additionally, I still haven't unpacked the second cover (as I ordered 2 identical products) not knowing if I will have to return it to Wesco. It's not easy to use just one cover for daily use. I hope to hear from you soon as my work hours (8am-7pm) do not allow me to contact you easily. Thank you, sincerely, Audrey Defer.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 13/09/2021
I did not receive my order, I am very very angry.
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for sharing your feedback with us. The delivery of your order was estimated for Saturday, 25/09. This estimate can sometimes fluctuate, particularly due to transport. Our carrier does not deliver on non-working days, so your order was ultimately delivered on Monday, 27/09. By ordering from Wesco, you are choosing a French SME whose employees do their utmost to satisfy you and respond more quickly to your needs. We regret that your shopping experience on our site did not meet your expectations. We hope to have the opportunity to see you again in the near future. We remain at your disposal at [email protected]. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 16/09/2021
Good site, a bit disappointed with the monkey bar. The large mirrors are very good.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/09/2021
I reordered clips for hoops due to a mistake by Wesco in a previous order (2 bags for sticks received instead of 1 for sticks + 1 for hoops - as clearly indicated on the order, no doubt). This time I ordered 2 bags for hoops, which were the only ones available during my order... and it was transcribed by the code for clips for sticks!!! So now I have 4 sets of clips for sticks... and still nothing for my hoops. For the rest of the order - as is generally the case for old orders - no problem.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 12/09/2021
Attractive products. Disappointment regarding the size of eco cars.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 18/08/2021
Obvious defects on some products. Wobbly chair, damaged table. Despite several letters and calls, no response from customer service. Very disappointing.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 08/09/2021
No problem with the presentation and delivery of your products, but regarding what I ordered - an assortment of 25 sheets of 160 g cardboard in 10 colors - it is incomplete and does not match the description composition.
Translated reviews
A
Acheteur Vérifié
Rating: 1 out of 5
following a purchase from 29/08/2021
As much as the products are of quality, the customer service is deplorable. Delivery delay of more than 10 days, partial delivery, no news on the remaining items to be delivered. In short, a disaster... others are much more efficient...
Translated reviews
Response from Wesco
Hello and thank you for your feedback. We place as much importance on the quality of our products as on our services. We are therefore sincerely sorry that the delivery service did not meet expectations and understand your dissatisfaction. We will forward the information to the logistics department so that they can take the necessary steps with the carrier to ensure that this situation does not happen again. We hope to have the opportunity to see you again soon on our site under better conditions. Have a nice day.
A
Acheteur Vérifié
Rating: 3 out of 5
following a purchase from 02/09/2021
Average navigation. Keyword searches are too narrow. Had to struggle a bit to find the wooden bed.
Translated reviews